Страница 3 от 3

Re: Boeing 737

Публикувано: пет сеп 30, 2016 9:55 pm
от Грозев
Според Aviation Week ще има 737-10, който ще е леко удължен (около 2 m) в сравнение с -9, ще превозва 192 - 198 човека в две класи и промените по него ще са много консервативни.

:arrow: http://aviationweek.com/commercial-avia ... oth-doable

Re: Boeing 737

Публикувано: съб окт 01, 2016 1:56 pm
от борден
На 2 ноември е последният полет на 737 от флота на Луфтханза. Съответно във Франкфурт ще има тържество по случая.

Re: Boeing 737

Публикувано: пон окт 10, 2016 4:14 pm
от Almasy
Almasy написа:
Грозев написа:.......Най-вероятно далеч не толкова брутални, като на фен графиките по-горе.....
Доста точно.
Потвърждава се
Изприказваха се сума ти приказки за едното нищо, или кажи-речи нищо.

Re: Boeing 737

Публикувано: пон окт 10, 2016 11:19 pm
от Amazon
Жалко, надявах се да започнат нещо съвсем ново.

Re: Boeing 737

Публикувано: вт окт 11, 2016 8:19 am
от Almasy
Неподходящ момент за крупни инвестиции.
Освен това на Боинг им дойдоха дю шеш детските болести на серията GTF на PW, по-популярната опция за моторизация на NEO-то. Те рано или късно ще се изчистят, но дотогава, малко или много това ще налива вода в мелницата на MAX.

Re: Boeing 737

Публикувано: чет яну 12, 2017 10:47 am
от Almasy
-10x - вече с дефинирани параметри

http://atwonline.com/aircraft-engines/b ... ra-stretch

Изображение

Re: Boeing 737

Публикувано: чет яну 12, 2017 11:46 pm
от Грозев
Almasy написа:-10x - вече с дефинирани параметри

http://atwonline.com/aircraft-engines/b ... ra-stretch

Изображение
Безплатна версия на същото

:arrow: http://aviationweek.com/technology/boei ... h-offering

И един хубав коментар по удължаванките на 737

:arrow: http://money.cnn.com/2017/01/12/news/co ... or-max-10/

Re: Boeing 737

Публикувано: пет яну 13, 2017 12:15 pm
от Almasy
Общо взето МАХ-а обаче го продават добре (въпреки че е под нивото сна NEO-то). Нискотарифната индийска SpiceJet току що изпазари 155 хвърчила.
http://www.ch-aviation.com/portal/news/ ... 0-b737-max
Изображение

Re: Boeing 737

Публикувано: пон яну 16, 2017 2:24 am
от Грозев
Фактически индийците сега поръчват 100 броя и признават, че са поръчали 13 бройки по-рано, но не са се разкрили като клиент. Отделно, още по-рано, имат друг 42 поръчки.
Интересното е, че индийския авиационен пазар е супер динамичен и чат-пат фалират големи авиокомпании. Kingfisher примерно щяха да ползват А380 по вътрешните линии в 800-местна конфигурация...

Re: Boeing 737

Публикувано: чет мар 23, 2017 9:22 am
от Almasy
10MAX - 2021-ва

Изображение

Re: Boeing 737

Публикувано: ср юни 07, 2017 7:51 pm
от Almasy
MAX10 - launch customer - Lion Air (според Edward Sirait - Lion Air CEO)

http://www.reuters.com/article/us-airli ... SKBN18W2TR

Boeing отказа коментар. Сделката щяла да бъде обявена на авиошоуто в Париж.

Изображение

Re: Boeing 737

Публикувано: вт юни 20, 2017 11:37 am
от Almasy
Изображение

Re: Boeing 737

Публикувано: пет сеп 14, 2018 12:34 pm
от Almasy
MAX10

Отдавна беше ясно, че версията се нуждае от тотално нова философия по отношение на колесника, продиктувана от теглото (MTOW е увеличено до 92т.). Модификация на старата нямаше да свърши работа, защото изискваше и тотална преработка на нишите, влизащо в разрез с финализираната компановка на фюзеляжа. Боинг вече представи схематично одобрения semi-levered дизайн (нещо което сме виждали при Ситроен), който осигурява и 23 см по-висок стоеж при излитане (удължения фюзеляж, въпреки преработката на задната част, прави самолета податлив към tailstrike).

Изображение

Изображение

Юнайтид (UA), която е един от мющериите на MAX10 вече оповести, че част от закупените самолети ще бъдат оборудвани с flat seats (бизнес класа) за тънки TRANSCON маршрути – концепция, близка до тази на 321NeoLR, макар и машината на Боинг да е с по-малък рейндж.
В рекламните брошури на Боинг обаче не се акцентира толкова върху конкурентната схватка с 321NeoLR, колкото със стандартния 321Neo. Сиатълският производител твърди, че MAX10 ще има по-ниски експлоатационни разходи, което прави ненужно закупуването на 321Neo (тоест самолет на друг производител) от компания, която вече експлоатира 737 във всичките му версии.

Изображение

Самата тактика на реклама е доста показателна – Боинг не си прави труда да се опитва да прелъставя АК, експлоатиращи A320/321CEO – явно са преценили, че тази битка е предварително изгубена и е най-добре да се съсредоточат върху листата на лоялните си клиенти, които така или иначе и досега оперират с техни машини и приемствеността би могла наистина да им спести някой и друг долар, утилизирайки унифициран парк от самолети.

Най-големия недостатък на MAX10 обаче си остава – твърде високите скорости на излитане/кацане. Не, че няма да каца и на по-късички писти, но все пак последното е нежелателно. Затова производителя се стреми да пласира MAX9 и MAX10 комбо (както направи с Юнайтид) – просто втората машина (която е и с най-голяма вместимост) не лети до летищата с най-къси писти (а и това по презумция много рядко се налага на голямокапацитетни версии, каквито са 9 и 10).

Целите, които си е поставил MAX10 са няколко. Номер едно е големи АК, особено нискотарифни, като LionAir, GOL, Virgin Australia и AirAsia. Втората е за замяна на 757, макар, че там предварително е ясно - по-голямата хапка ще отиде за 321Neo и 321NeoLR. И все пак, защо за изоставят изцяло нишата. Вече се споменаха и тънки TRANSCON дестинации (основно TATL), като в случая, благодарение на двата допълнителни резервоара, ще могат да се превозват до 16J/176Y (стандартна предварителна конфигурация) пътници на разстояние до 3700 мили.

Дизайна е замразен още през Февруари. Първия полет по план е в края на годината.