Airbus A380

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Потребителски аватар
JediMonster
Мнения: 120
Регистриран: пон сеп 15, 2008 9:29 pm
Местоположение: Осло Норвегия
Контакти:

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от JediMonster » нед дек 21, 2014 10:06 pm

Almasy написа:Въпреки спекилациите, че Ербъс ще си остане с един единствен вариант на модела 380 (а именно – 800 версията), поради липса на достатъчен деманд (и обезмисляне на инвестициите в по-нататъшни разработки), прогнозите се оказаха невярни:

http://www.ausbt.com.au/airbus-confirms ... 80-stretch

Тоест, макар че все още не е даден конкретен старт, А380-900 и A380NEO ще има.

Ще има ама някой друг път!!! Ако въобще се произвежда това нещо след 2018 ще е чудо! Невиждам кой ще купува самолети със 800 + места, не вярва да се напълни този самолет за която и да било дестинация! И трябваше да напишеш "на мен ми се иска прогнозите да са се оказали невярни"

Потребителски аватар
Amazon
Мнения: 221
Регистриран: пон фев 03, 2014 8:28 pm

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от Amazon » пон дек 22, 2014 1:07 am

На мен пък ми се иска този фургон за превоз на добитък въобще да изчезне от небето. За мен широкофюзелажните самолети са сбъркана концепция. В гражданското самолетостроене трябва да се гони сигурност а не ниски цени. Особено след като се видя че концепцията за ниски цени претъпя шумно фиаско. Дори гаргите вече разбраха, че цената на керосина е нищожен процент от цената на самолетният билет.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1481
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от Almasy » пон дек 22, 2014 2:00 pm

JediMonster написа:....Невиждам кой ще купува самолети със 800 + места, не вярва да се напълни този самолет за която и да било дестинация! И трябваше да напишеш "на мен ми се иска прогнозите да са се оказали невярни"
АК, заявили интерес към версията 900 – CX (Cathay Pacific), EK (Emirates), LH (Lufthansa), MU (China Eastern).
Иначе си прав – иска ми се.
А и проявили интерес е наистина твърде общо понятие. В случая не иде толкова реч за увеличен брои места, колкото за увеличен MTOW.
Airbus така или иначе няма къде да ходи. Парите за разработка са заминали.
VLA при всички случаи се очертават нишови машини.
И все пак ако е само един модел шанс за пласмент има.
Последна промяна от Almasy на пон дек 22, 2014 2:16 pm, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1481
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от Almasy » пон дек 22, 2014 2:15 pm

Amazon написа:Дори гаргите вече разбраха, че цената на керосина е нищожен процент от цената на самолетният билет.
За цената на самолетния билет си прав.
Но за АК разхода на гориво е изключително важен момент при избора на машина, макар и не единствен.
Технически произведения на изкуството като Boeing 777-200LR, Airbus 340-500, Airbus 318, Boeing 737-600, Boeing 747SP, L-1011-500 и Convair 880&990 са се проваляли точно по този параграф.

filip
Мнения: 38
Регистриран: съб мар 01, 2008 10:13 pm

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от filip » пон дек 22, 2014 11:25 pm

Amazon написа:На мен пък ми се иска този фургон за превоз на добитък въобще да изчезне от небето. За мен широкофюзелажните самолети са сбъркана концепция. В гражданското самолетостроене трябва да се гони сигурност а не ниски цени. Особено след като се видя че концепцията за ниски цени претъпя шумно фиаско. Дори гаргите вече разбраха, че цената на керосина е нищожен процент от цената на самолетният билет.

Леле амазон-е, добре че не те слушат авиокомпаниите ! А ти как предлагаш да се превозват 400 + човека, с кораби ли ? И какво им е сбъркано на широките самолети ? А какъв им е проблема със сигурността ? Помниш ли случая със взривения двигател и дупките в крилото на А380 на Qantas ? Не се заяждам с теб, просто ми е интересно какво ти се върти в главата.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1481
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от Almasy » пон дек 29, 2014 1:42 pm

Oтново не толкова добра новина за апологетите (като мен) на А380

QR (Qatar Airways) CEO (Akbar Al Baker) : ако А350XWB, се окаже с по-добри характеристики от А380, то ние ще отменим трите си оставащи опции за последния модел.

http://247wallst.com/aerospace-defense/ ... rbus-a380/

Инересното е, че QR официално отрече подобно твърдение, като дори заяви, че А380 е най-надеждният самолет във флотилията на превозвача и потвърждаване на опции или дори нови заявки, не са изключени, макар и да не са разисквани на настоящият етап.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1481
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от Almasy » пет яну 23, 2015 6:21 pm

EK (Emirates) CEO Тим Кларк: ще купим 100 броя 380NEO ако стартирате програмата.

Отговора на JL (Джон Лийхи - Airbus COO-customers): “If we ever do the A380neo, it will not just be the engine [that has to be exchanged] ... there will be perhaps Sharklets on the airplane … perhaps an aerodynamic cleanup as well. But we would not do an A380neo unless there would be a 10% fuel burn reduction. And that will not come just from the engine, but from some other necessary improvements as well. “And over time, we will update every member of the [Airbus] family. We will look at it as we need to [in light of the market].”

http://atwonline.com/airframes/clark-em ... ly+News%29

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1481
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от Almasy » пон апр 27, 2015 11:28 am

Напоследък рядко се чуват добри думи за програмата (не самолета), но по изключение, случая е точно такъв

http://gulfnews.com/business/aviation/t ... -1.1499018

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1481
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от Almasy » чет май 07, 2015 9:49 am

Akbar Al Baker (Qatar Airways CEO) се присъединява към желанието на Tim Clark (Emirates CEO) към версия на А380 с нови, по-икономични двигатели.
В изявлението на Akbar Al Baker още се казва, че финансовите резултати на превозвача не са достигнали планираното и една от причините за това е забавянето в доставките на А380.
„Няма да купим повече бройки А380, ако няма сериозен ъпгрейд на програмата, с нови двигатели, позволяващи до 15% по-нисък разход и абсолютни гаранции за липса на проблеми с доставките”
Всичко това прави вероятността за А380-900 нулева и ако изобщо се появиш нов вариант в обозримо бъдеще, по-скоро това би бил А380NEO.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1481
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от Almasy » пет юни 05, 2015 12:29 pm

UA (Юнайтид) в преговори с Ербъс относно двата А380, предназначени за Skymark.
http://www.cardatabase.net/modifiedairl ... 014841.jpg
Новината обаче, макар и публикувана в няколко сайта, не е потвърдена официално нито от Ербъс, нито от UA.
Самолетите са вече произведени и то в конфигурацията, изиквана навремето от фалиралата вече Skymark. Това прави трудно (от икономическа гледна точка префасонирането би глътнало доста) пласирането им на друг купувач. Ербъс със сигурност би предложил доста off на всеки, решил да се ангажира с машините.
UA от своя страна има няколко маршрута от SFO (Сан Франциско) до Азия които се радват на чудесна затовареност и настоящите 744 (Боинг 747-400) са винаги препълнени. Самолета би бил подходящ за полети и до FRA (Франкфурт), линия по която Юнайтид оперира в joint venture с Луфтханза и която също се радва на прекрасна затовареност (UA е фийдър за полетите от редица по-малки градове по западното крайбрежие, а LH – съответно от цяла Европа). Няма да е проблем и моторизацията (А380, поръчани от Skymark са оборудвани с RR), тъй като UA така или иначе има поръчка за А350, които пък не се предлагат за в момента с нищо друго освен RR.
Но бройката (само 2 машини) звучи твърде неправдоподобно, особено за превозвач като UA. Всъщност за която и да е АК, флотилия от само 2 самолета от тип не се връзва особено с понятия като икономическа обосновка (макар, че има и изключения, както с Brtitish Airways и двата им А318 опериращи само в BIZZ класа по линията LCYJFK (Лондон сити ерпорт – Ню Йорк).
Единствено което донякъде дава надежда за подобна сделка е, че UA CEO не отрече дирeктно слуха (както се е случвало досега), а просто го остави без коментар.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1481
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от Almasy » пон юли 20, 2015 3:17 pm

JediMonster написа:
Almasy написа:Въпреки спекилациите, че Ербъс ще си остане с един единствен вариант на модела 380 (а именно – 800 версията), поради липса на достатъчен деманд (и обезмисляне на инвестициите в по-нататъшни разработки), прогнозите се оказаха невярни:

http://www.ausbt.com.au/airbus-confirms ... 80-stretch

Тоест, макар че все още не е даден конкретен старт, А380-900 и A380NEO ще има.

Ще има ама някой друг път!!! Ако въобще се произвежда това нещо след 2018 ще е чудо! Невиждам кой ще купува самолети със 800 + места, не вярва да се напълни този самолет за която и да било дестинация! И трябваше да напишеш "на мен ми се иска прогнозите да са се оказали невярни"
Май се оказах прав - стартира се NEO версията:
http://www.thesundaytimes.co.uk/sto/bus ... 582679.ece
http://www.boursier.com/actions/actuali ... 37345.html

Потребителски аватар
Amazon
Мнения: 221
Регистриран: пон фев 03, 2014 8:28 pm

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от Amazon » вт юли 21, 2015 6:07 pm

Almasy написа:Май се оказах прав - стартира се NEO версията:
http://www.thesundaytimes.co.uk/sto/bus ... 582679.ece
http://www.boursier.com/actions/actuali ... 37345.html
Май вчера от Еърбъс са опровергали изявлението като "пожелателно" мислене:
http://airwaysnews.com/blog/2015/07/20/ ... h-a380neo/

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1481
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от Almasy » вт юли 21, 2015 8:03 pm

Хъ, май излишно се израдвах - линка който пастваш е по-скорошен. А и не само това - официално съобщение в страницата на Ербъс липсва, както и в специализираните сайтове. В друг сайт се е заформила цяла война - вярно ли е, или не, като последните постове все повече клонят към втората позиция.
Вероятно неколкократните изявления (последно в Бурже) на Ербъс, че сериозен ъпгрейд на 380 предстои в най-скоро време и вече се работи в конкретните насоки се бърка с понятието NEO (New Engine Option), поне от публикувалите новината френско и британско издание.
Фаберже наистина каза - NEO ще има, но нито веднъж не се ангажира с конкретна дата (нито пък сега).
Та колкото и да ми е дискомфортно - правия си ти.
Последна промяна от Almasy на ср юли 22, 2015 9:57 pm, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от Грозев » ср юли 22, 2015 12:12 am

В Бурже имаше сдържани изказвания в бъдещо пожелателно време. И за удължаване, и за нови двигатели и прочие. Клиентите не се редят на опашка за А380, та няма как да се усеща ентусиазъм за някакво обновяване.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1481
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от Almasy » чет юли 23, 2015 4:30 pm

Интересен анализ по темата

http://www.skywriteraviation.aero/2015/ ... e-a380neo/

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1481
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от Almasy » пон окт 19, 2015 5:00 pm

Поглед към А380 от кабината на А380

https://www.facebook.com/16000211135975 ... 695671302/

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1481
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от Almasy » вт окт 20, 2015 7:48 am

Airbus към Emirates - След като толкова много натискате за A380NEO, финансирайте го:

Pressed by the company Gulf to launch a re-engined A380, Airbus has made three requests to Emirates: what could be its contribution to finance the development of the program, the number of copies which it could commit to order, and schedule deliveries. The two sides decided to give time. There will be no announcement of this program during the next Dubai Airshow in mid-November.
Pressed for nearly two years by Emirates to launch a remotorisée version of the A380 (Neo A380 new engine option), Airbus, according to our information, made a proposal in Dubai the company to launch the project, whose cost is estimated at almost three billion.

Airbus has three applications to the company Gulf: how much she was prepared to co-finance for the development of the program; How many copies is she prepared to order and what is the commissioning schedule of devices.

Airbus proposes to re-engine the A380 with Rolls Royce Trent derived XWB engines installed today on the A350-900. A relevant point to several specialists, although it is slightly too powerful engine today. "Then we must see if the device is elongated and if its mass is increased," says one of them. In addition to developing new engines, a repowering involves changing several points, including the wing.

Asked Airbus did not comment. Emirates was not able to do well.
Последна промяна от Almasy на нед ное 01, 2015 8:18 am, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1481
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от Almasy » вт окт 27, 2015 9:59 am

Възможно ли е Saudia да се присъедини към клуба А380?

http://www.bloomberg.com/news/articles/ ... retirement

АК, вярно, често наема за периода на Hajj големи машини (и то не малък брой) от други превозвачи, но дали ще има утилизация през останалото време?

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1481
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от Almasy » ср ное 11, 2015 3:51 pm

Пракрасно и подробно за философията на А380 landing gear:

http://www.fzt.haw-hamburg.de/pers/Scho ... ngGear.pdf

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1481
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от Almasy » пон дек 21, 2015 3:11 pm

EY (Etihad) попари до известна степен Ербъс, заявявайки, че ангажирането с А380NEO e малко вероятно. Това още повече намялава шансовете за стартиране на програмата, за която натискат единствено EK (Emirates) и до известна степен CX (Cathay Pasific), като вторите нямат във флотилията си дори настоящия вариант на самолета.
Потвърди се, че SV (Saudi Arabian) наистина води преговори за известно количество машини, но по-скоро и от тази дупка заек няма да изскочи, тъй като според слуховете, саудитците каканижат до голяма степен за custom made преработка (вероятно максимално подходяща за Hajj периодите). Едва ли обаче европейците ще се напънат (и инвестират) в такава при 6, максимум 10 броя поръчка.
Междувременно ЕК вече започна полети между Дубай и Копенхаген с А380, конфигуриран само в 2 класи – 58 бизнес и 557 икономична.

Отговори