Airbus A380

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Потребителски аватар
gig
Мнения: 507
Регистриран: чет окт 04, 2007 10:20 am
Местоположение: Sofia

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от gig » пет май 21, 2010 8:02 am

Грозев написа:
борден написа:Не почерпиха...
Мръсници!
Синдикати нямате ли?
:lol:
Какви синдикати, Грозев? Авиация и синдикати в България са несъвместими понятия ;-)

P.S. Още малко ще кажеш, че и в Luftwaffe има синдикати :lol:
Сашо написа:Давай Гриша, че сбирка без теб е като авиошоу без Свилен Иванов!

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от Марко Марков » пет май 21, 2010 8:32 am

gig написа:
Грозев написа:
борден написа:Не почерпиха...
Мръсници!
Синдикати нямате ли?:lol:
Какви синдикати, Грозев? Авиация и синдикати в България са несъвместими понятия ;-)
P.S. Още малко ще кажеш, че и в Luftwaffe има синдикати :lol:
:D :D

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от Марко Марков » чет авг 12, 2010 2:05 pm

Два самолета "А380" ще бъдат доставени днес. Това са четвъртият на "Air France" F-HPJD (c/n 049) и дванадесетият на "Emirates" A6-EDL(c/n 046). С тях броят на доставените самолети "А380" за тази година става 13, а общо от началото на доставките през 2007 година 36 самолета.
През 2010 година „Airbus“ планира да достави 20 самолета "А380".
На 11 август 2010 година е направил първият си полет и петият самолет на "Air France" F-HPJЕ (c/n 052).

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от Марко Марков » чет окт 28, 2010 4:12 pm

Започна крайният монтаж на първият от петте самолета "Airbus А380" за "China Southern Airlines". Самолетът ще бъде предаден на китайците през последното тримесечие на 2011 година.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от Грозев » пет яну 07, 2011 12:06 am

Asiana поръча шест А380
Написано от Списание АЕРО
Четвъртък, 06 Януари 2011 19:33


Корейската авиокомпания Asiana поръчa шест от гигантските авиолейнера Airbus A380. Това е първата поръчка на компанията за типа. Първите самолети ще бъдат доставени през 2014 г. Каталожната стойност на сделката е около $2,1 млрд.

Изображение

Asiana все още не е избрала с какъв двигател ще се задвижват техните А380, нито в как ще се конфигурират пътническите им салони. От компанията единствено съобщават, че А380 ще се използва за полети до Европа и САЩ. От Asiana съобщават, че основната причина за покупката са високите икономии, които обещава самолета.
Това е втората поръчка за А380 от корейска авиокомпания. По-рано Korean Air поръча 10 машини, като доставката им предстои тази година. С поръчката на Asiana общото количество договорени А380 достига 240 самолета за 18 авиокомпании, 41 от които са вече доставени.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... -a380.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от Грозев » пет фев 18, 2011 10:54 pm

Нови поръчки за А380
Написано от Списание АЕРО
Петък, 18 Февруари 2011 18:42


Японската авиокомпания Skymark e поръчала четири от гигантските авиолайнери Airbus A380-800 и си запазва опцията за още две машини. Това е първата японска авиокомпания, която се спира на типа. За сега не се съобщава с какви двигатели ще е оборудван лайнера.

Изображение

Skymark е нискотарифна авиокомпания, която лети по вътрешни японски линии с флот на 18 боря Boeing 737-800, a с новозакупените А380 планира да открие международни линии до Лондон, Париж и Франкфурт. Първите два самолета ще бъдат доставени през 2014 г., а последните два в следващите две години.
Това е втората поръчка за А380 за тази година, след като в началото на януари корейската авиокомпания Asiana поръча шест машини. С това общите поръчки за А380 достигат 244 (плюс 59 опции), а машините в търговска експлоатация са 43 в общо пет авиокомпании.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от Марко Марков » съб мар 05, 2011 1:42 pm

Първият китайски "А380" на "China Southern Airlines" направи днес първия си полет. Той /MSN031,A380-841, F-WWSF/ прелетя от Тулуза в Хамбург за довършителни операции. Ще бъде доставен на купувача в началото на лятото.
Китайската регистрация на самолета ще бъде B-6136.
http://www.flickr.com/photos/jonathangr ... /lightbox/

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от Грозев » съб окт 29, 2011 11:48 pm

Трансаэро купува А380
Написано от Списание АЕРО
Събота, 29 Октомври 2011 23:20


Втората по големина руска авиокомпания Трансаэро подписа меморандум за взаимно съгласие за покупката на четири гигантски авиолайнера Airbus A380. Предстои финализирането на поръчката чрез договор. Това е първата продажба на А380 в страна от бившият Съветски съюз.
Самолетите ще облужват линии с голямо натоварване от Москва до други градове. Те ще са конфигурирани за 700 пътника в три класи. Все още не е направен избор на двигатели.
В момента в експлоатация се намират 60 А380, които летят за шест авиокомпании. Общо до момента са продадени 236 самолета на 18 оператора.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... -a380.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от Грозев » ср фев 08, 2012 9:18 pm

EASA нареди да бъдат прегледани крилата на всички А380
Написано от Списание АЕРО
Сряда, 08 Февруари 2012 20:04


Европейската агенция за авиационна безопасност EASA е наредила да бъдат проведени инспекции на крилата на всички произведени авиолайнери Airbus A380. Това става факт, след като днес австралийската авиокомпания Qantas спря полетите си всичките си А380.
Qantas се реши на този ход, след като откри 36 пукнатини в напречните ребра в крилото на един от своите А380. Машината с регистрация VH-OQF е построена през 2010 г. и има зад гърба си 2454 часа нальот и 399 полетни цикъла (излитане, полет и кацане).
За пръв път пукнатини в напречните ребра на крилата на А380 бяха открити в края на 2011 г., но тогава те бяха квалифицирани като не застрашаващи полетите. На 20 януари EASA нареди да бъдат прегледани крилата на първите 20 произведени машини, които в момента са навъртели между 1300 и 1800 полетни цикъла.
С днешното решение на EASA се задължават в кратки срокове да бъдат проверени всички А380. Машините с под 1216 цикъла трябва да бъдат проверени преди да достигнат 1300 цикъла, тези с между 1216 и 1384 цикъла трябва да бъдат проверени в рамките на шест седмици, а тези с над 1384 цикъла в рамките на три седмици.
Според Airbus пукнатините се дължат на грешки в производствения процес, като те не застрашават пряко полетите и за техния ремонт вече се разработва процедура. До момента в експлоатация са вкарани 68 А380 в общо седем оператора.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... -a380.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
playback
Мнения: 198
Регистриран: чет авг 18, 2011 2:00 pm
Местоположение: София/Добрич

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от playback » нед яну 20, 2013 11:10 pm


Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от Грозев » пет мар 15, 2013 11:30 pm

Доставиха 100-ния A380
Написано от Списание АЕРО
Четвъртък, 14 Март 2013 18:11


Airbus доставиха 100-ния A380. Машината е предназначена за малайзийския авиопревозвач MAS (Malaysia Airlines). Машината ще стане част от флота от шест самолети на компанията.

Първият А380 бе доставен на крайния клиент през октомври 2007 г. Това бе Singapore Airlines. Днес общо девет авиационни оператора експлоатират А380, като най-крупния от тях е Emiraters с 31 самолета.

Други 10 авиокомпании тепърва чакат първите си А380. Общо до момента има получени 262 твърди поръчки, от които 100 са вече изпълнени.

Наличният флот от А380 изпълнява около 140 полета дневно и превозва по 1,5 млн. пасажери месечно. Airbus очакват, че в следващите 20 години ще има пазар за около 1700 много големи пътнически самолети от класа на А380.


Изображение

http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... -a380.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от Грозев » пет апр 05, 2013 11:47 pm

Показаха боядисан първия А380 за British Airways
Написано от Списание АЕРО
Петък, 05 Април 2013 20:53


Първият Airbus A380 на British Airways в пълна ливерия бе показан, след като машината приключи боядисването си в Хамбург. Машината имаща сериен номер MSN95 ще бъде предадена на British през юли.

За боядисването на машината, която има площ от 3500 квадратни метри са използвани 2300 литра боя, която тежи около 650 kg. Боядисването е отнело две седмици и в него са участвали 24 човека.

British Airways са поръчали 12 броя А380 с двигатели Rolls-Royce Trent 900. Машините са конфигурирани в 469 места в четири класи.


Изображение

http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... rways.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от Грозев » съб фев 15, 2014 1:18 am

Договор за 20 А380 на Сингапурското авиошоу
Написано от Списание АЕРО
Сряда, 12 Февруари 2014 20:32


Лизинговата компания Amedeo (бившите Doric Lease) подписа твърд договор за доставката на 20 четиридвигателни лайнера Airbus А380. Това е станало факт на изложението в Сингапур.

Доставките ще започнат през 2016 г. и ще завършат през 2020 г. Все още няма решение на какви двигатели ще се спре клиента. За момента лизинговата компания няма твърди клиенти за тези машини, но според нея такива ще се появят скоро.

Това е първата сделка за А380 през 2014 г. Без тази сделка Airbus имат в портфолиото си 304 твърди поръчки, плюс 31 запазени опции. Доставките се изчисляват на 123 машини.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... oshou.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от Грозев » съб мар 22, 2014 2:21 am

Airbus ще предлага А380 в конфигурация с 11 седалки на ред
Написано от Списание АЕРО
Петък, 21 Март 2014 23:03


Европейският самолетостроител Airbus ще предлага своя модел A380 с 11 седалки на ред със ширина от 46 sm в своята икономична класа. До момента максималната гъстота, с която се предлагаше модела бе 10 седалки в ред.

Промяната става възможна с повдигането на пода на пътническата кабина с около 5 sm, което позволява да се сложи допълнителна седалка в реда. Макет на тази конфигурация ще бъде показана за първи път през април.

Линзинговата компания Amedeo вече е заявила интерес към А380 в подобна конфигурация, като според изпълнителния директор на компанията Марк Лапидус в подобна конфигурация А380 ще носи допълнителни доста пасажери.

Лизинговата компания има поръчка за 20 броя А380 и смята, че по-сгъстената конфигурация ще е по-търсена на пазара, тъй като спокойно ще могат да се превозват 630 – 650 пасажера в три класи.

Лапидус до скоро критикуваше Airbus, че прекалено залага на луксозността на А380, а не се бори за това машината да превозва повече пасажери, което да подобрява финансовите ѝ характеристики.


Изображение

http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... a-red.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от Грозев » ср мар 26, 2014 12:18 am

Airbus ще предлага А380 в конфигурация с 11 седалки на ред
Написано от Списание АЕРО
Петък, 21 Март 2014 23:03


Европейският самолетостроител Airbus ще предлага своя модел A380 с 11 седалки на ред със ширина от 46 sm в своята икономична класа. До момента максималната гъстота, с която се предлагаше модела бе 10 седалки в ред.

Промяната става възможна с повдигането на пода на пътническата кабина с около 5 sm, което позволява да се сложи допълнителна седалка в реда. Макет на тази конфигурация ще бъде показана за първи път през април.

Линзинговата компания Amedeo вече е заявила интерес към А380 в подобна конфигурация, като според изпълнителния директор на компанията Марк Лапидус в подобна конфигурация А380 ще носи допълнителни доста пасажери.

Лизинговата компания има поръчка за 20 броя А380 и смята, че по-сгъстената конфигурация ще е по-търсена на пазара, тъй като спокойно ще могат да се превозват 630 – 650 пасажера в три класи.

Лапидус до скоро критикуваше Airbus, че прекалено залага на луксозността на А380, а не се бори за това машината да превозва повече пасажери, което да подобрява финансовите ѝ характеристики.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... a-red.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от Грозев » вт май 27, 2014 12:04 am

Asiana получи първия си A380
Написано от Списание АЕРО
Понеделник, 26 Май 2014 22:31


Южнокорейската авиокомпания Asiana получи своя първия Airbus A380 на церемония в Тулуза, Франция. Авиокомпанията е поръчала общо шест машини от този тип с двигатели Rolls-Royce Trent 900.

А380 за Asiana ще е конфигуриран с 495 седалки в три класи на двете палуби. 12 ще са седалките в първа класа, 66 в бизнес класата и 417 седалки в икономичната класа.

Местата в първа класа са оформени, като малки помещения с персонална седалка с разстояние между тях от 211 sm и пресонална развлекателна система с 32-инчов екран. Бизнес класата е в конфигурация 1-2-1 с напълно спускащи се седалки. В бизнескласата има и бар.

Икономичната класа е със седалки с разстояние между тях от 34-инча и персонална развлекателна система с екран от 11,1 инча.

Asiana ще започне да използва своя първи А380 за полети от Южна Корея до Токио, Осака, Хонг Конг и Банкок, а от 15 август ще започнат полети от Сеул до Лос Анджелис.


Изображение

http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... -a380.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1645
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от Almasy » вт юли 29, 2014 1:48 pm

Лоша новина за 388..... :cry:

http://www.bloomberg.com/news/2014-07-2 ... ymark.html

На всичко отгоре единият самолет е вече построен:

http://www.airliners.net/photo/2424225/L/

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1645
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от Almasy » пон сеп 01, 2014 6:37 am

LH (Lufthansa), която за в момента е единствената АК оперираща и с двата налични в света VLA (very large aircraft), конкретно 388 (Airbus 380-851) и 748i (Boeing 747-8 intercontinental) официално представи свой собствен анализ по отношение на консумацията гориво/кресло:
http://oi58.tinypic.com/2ij1386.jpg
Прави впечатление думичката „ще“, което означава, че анализа е правен доста отдавна – още при постъпването на 748i във флотилията на превозвача, но кой знае защо се появява едва сега.
LH има априори право за подобни сравнения, тъй като (както беше споменато) има и двата модела, а е и единствената АК, ангажирала се здраво с 748i. Още повече, че никой не може да упрекне превозвача във пристрастност, тъй като в последните години, последния гравитира повече около Boeing, отколкото Airbus, що се отнася до WB (wide body) машините – правило, потвърдено последната година както от масивната поръчка за 779 (Boeing 777-9Х), предназначени за самата АК, така и с поръчаните 77W (Boeing 777-300ER), които пък ще бъдат за флотилията на LX (Swiss Int.), част от LH Group.
Не е посочено, дали при анализа е взет под внимание факта, че съотношението на креслата F/C/Y е различно и при 388 е клонящо повече в премиум посока (самолета е и по-голям и последното е съвсем логично). Ако последното е пренебрегнато, то това би означавало че при конфигурация на двата самолета единствено в икономична (Y) класа, процента би бил още повече във полза на 388.
Последна промяна от Almasy на пет сеп 19, 2014 12:02 pm, променено общо 3 пъти.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1645
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от Almasy » пон сеп 15, 2014 12:53 pm

Проблемите на А380 бяха много, Ербъс се понапънаха (почти до края на предела) да ги поизчистят и успяха, но някои от тях очевидно ще останат и за в далечно бъдеще.
По простата причина, че не зависят от производителя.
И тук не иде реч, колко АК са в състояние да осигурят пътникопоток за голямата машина, макар че това си остава болния въпрос.
А за летищата, конкретно колко и кои от тях за А380 ready.
BOM (Мумбай) определено е едно от тях (ready).
LH Luafthansa отдавна беше обявила, че сменя леталото до дестинацията от 744 (Боинг 747-400) със 380 (Ербъс 380-851).
Оказа се обаче, че EK (Emirates), които по-отдавна летят до Мумбай със същата машина, увеличават честотите на полетите си и съответно, вече няма свободни (А380 ready) гейтове……
LH не се отказват от плана си, но ще трябва да почакат индийците да построят още един гейт, способен да обслужва двуетажната машина.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1645
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от Almasy » нед дек 14, 2014 3:07 pm

Въпреки спекилациите, че Ербъс ще си остане с един единствен вариант на модела 380 (а именно – 800 версията), поради липса на достатъчен деманд (и обезмисляне на инвестициите в по-нататъшни разработки), прогнозите се оказаха невярни:

http://www.ausbt.com.au/airbus-confirms ... 80-stretch

Тоест, макар че все още не е даден конкретен старт, А380-900 и A380NEO ще има.

Отговори