Airbus A380

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от Грозев » съб дек 03, 2016 1:49 am

Най-късният полет на А380 - Доха - Дубай. 45 минути полет

:arrow: http://www.aex.ru/news/2016/12/1/162994/
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1664
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от Almasy » чет мар 23, 2017 12:11 pm

Almasy написа:......Евентуален кандидат би бил примерно British Airways, но самолетите на Malaysian са твърде нови, така че Уили Уолш по-скоро би предпочел офертата на Singapore (екземплярите от първия бач биха били категорично много по-евтини)
Уили Уолш вече уточни, че приема оферти за 12+ годишни машини

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1664
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от Almasy » ср юни 07, 2017 7:44 pm

ЕК и Ербъс в преговори за още 20 бройки whalejet (за замяна най-старите и лизингови)

https://www.bloomberg.com/news/articles ... uperjumbos

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1664
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от Almasy » вт юни 20, 2017 8:21 am

Концепцията А380+ презентирана в Бурже

Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1664
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от Almasy » пет окт 13, 2017 2:37 pm

Към днешна дата по света летят повече А380 отколкото В747

https://www.flightglobal.com/news/artic ... 80-442074/

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1664
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от Almasy » пон окт 23, 2017 8:58 pm

All Nipon (NH) и техните A 380:

- АК потвърди, че машините ще се използват само по линията NRTHNL (Токио-Хонолулу)
- NH изцяло отрече слуховете, че самолетите ще бъдат прехвърлени на подопечната Vanilla Air, както и че ще бъдат в high density configuration, предназначена основно за чартъри. Точно обратното, ще бъдат с обичайната за NH Y/C/F конфигурация, като превозвача обещава нови висоти на лукса в първа и бизнес класата
- NH, чиито полети до Хонолулу са code share с HA (Hawaiian), цели удар основно по JL (Japan Air Lines). Предполага се и амбицията за завземане на по-голяма част от пазара Европа-Хавай, който за в момента в по-сериозен процент преминава през LAX (Лос Анжелийз), с основни играчи Air France и Delta
- NH, която е известна със своите Покемон на ливерии на 77W, измисли индивидуална такава и за А380


Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1664
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от Almasy » пон яну 15, 2018 4:32 pm

Ербъс за първи път се замисля за спиране на п-вото на А380, при положение че не бъде постигнат дългосрочен контракт със EK (Emirates).
Разбира се, всички заявки ще бъдат изпълнени.
А това означава още около 10 години производство.
Въпроса обаче опира до печалба. При липса на сериозна такава концерна е готов да се откаже от платформата.

https://www.mail.com/int/news/europe/82 ... ge-hero1-1

Потребителски аватар
Fighterland
Мнения: 672
Регистриран: вт ное 27, 2007 6:34 pm

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от Fighterland » пон яну 15, 2018 4:41 pm

Няма пазар за такива аероплани (личните ми, бегли впечатления) или след определено време ще трябва да вложат пари в модернизация на линяита, която ще "изяде" печалбата, която май не е от големите?
На десет мили от Монтана
в посока Дунавският бряг...

filip
Мнения: 76
Регистриран: съб мар 01, 2008 10:13 pm

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от filip » пон яну 15, 2018 4:55 pm

А Емирейтс с какво биха заменили самолет с такъв огромен капацитет ? Няма да допуснат Еърбъс да спре производството толкова рано. Според мен е въпрос на време да има поръчка за замяна на сегашните, със следващо поколение, сериозно модернизирани машини.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1664
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от Almasy » пон яну 15, 2018 5:20 pm

filip написа:
пон яну 15, 2018 4:55 pm
А Емирейтс с какво биха заменили самолет с такъв огромен капацитет ? Няма да допуснат Еърбъс да спре производството толкова рано. Според мен е въпрос на време да има поръчка за замяна на сегашните, със следващо поколение, сериозно модернизирани машини.
Да, има такава полемика, вече са напълнили 11 страници в ерлайнс`а.
Слуха е, че Имирейтс натискат за Neo вариант, но на цената на 388сео. Ербъс се тръшнали - абсурд - искали много по-висока цена, ако ще е за едно стотина бройки тотал. Джон Лийхи този път втвърдил тона - казал, че Ербъс не е благотворително дружество и А380 ще остане в листата на предлаганите машини само при съответна (предполага се добра) печалба.
Ще видим какво ще излезе.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1664
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от Almasy » вт яну 16, 2018 11:45 am

Разсъждения по темата:

Твърде възможно е (както смятат доста чатъри) Airbus и Emirates (ЕК) да се надлъгват. А380 може и да е нишов модел, но тази ниша съществува и Airbus така или иначе я зае изцяло. После – бизнесмодела на Emirates наистина повече от категорично разчита на машината.
Airbus и сега припечелва нещичко от продажбата на whalejet, но то е вероятно нищожно в сравнение с печалбите от примерно 320 сериите. Логично е Джон Лийхи (който BTW, за пореден път отложи пенсионирането си) да се старае да промени нещата. Особено щом ЕК натискат за Neo варинт, тоест производителя отново ще трябва да налее свежи (и то не малко) пари в разработката му. Продажбата на Neo вариант на цената на Сео (сегашният 388) би означавало буквално танто за кукуригу, тоест нулева печалба на Airbus (то не, че сега нещата са прекрасни).
Да оставим Джон Лийхи (JL), shareholders (притежателите на акции) буквално ще изтрещят. Вероятно оказват значителен натиск на общите събрания и това е причината JL да се изрепчи този път на ЕК (с думите, че концерна все пак не е благотворително дружество).
Печеливши (освен Boeing) при спирането на производството на 380 обаче няма.
Ербъс губи платформа, в която е налял маса пари. Нищо, че инвестициите са изплатени, това си е загуба на ресурси и време. Вярно, концерна ще продължи да продава много дълго време резервни части (вероятно вече на солени цени) – все пак по света има достатъчно голяма бройка 388, които на всичко отгоре са и доста млади. Но това е капка в морето.
Бизнес модела на ЕК отива на кино. До известна степен това важи и до Singapore (SQ), които също разчитат в значителен обем от полетите си на 388. British Airways макар и да не може да се похвали с огромна бройка машини, нееднократно заяви, че е доволен от самолета и търси машини втора ръка (поради височката цена на чисто новите). Qantas пък призна, че няма нужда от повече самолети, но настоящите не са останали и час на земята.
Веднъж вече писах – ниша има. Иначе защо са му на Boeing 779 и 77K?
Ако спре производството на 388, в чикагският концерн би трабвало де се къпят в шампанско. Вече няма изобщо да се притесняват за поръчките за 779 – единственият самолет с вместимост що годе близка до 388, в момента предлагащ се на пазара (и които общо взето са вяли – също като на 388) – конкуренция няма да има. Веднага ще стартират 77К (вариант който пък е с еднаква вместимост и който беше гласен още преди съобщенията за евентуалният край на 388). Изобщо не им трябва да се пънат за характеристики – ако щете купувайте – друг избор няма. И това при положение, че масата авиационни специалисти смятат 77К на ръба, че и извън възможностите на платформата (повторение на нещата със 737MAX10). Дори от Баба Яга`та 748i може да продадат някоя и друга бройка.
ЕК буквално ще я втася. От 388 на 779 и 77К - тоест от нова – на сравнително дърта, претопляна сто пъти платформа. Да оставим това (ЕК така или иначе има поръчки за 779 за линиите са по-малък процент премиум класи) – отиде точно премиум продукта, поне в обема и качеството, който се предлага сега – няма толкова място на 777, то няма и откъде да дойде. Тотално ще трябва да се префасонират като превозвач - нещо, което може и да ги съсипе.
Да не говорим, че Boeing моментално ще вдигне цените на 779 и 77К до небесата. Досега на ЕК му беше лесно – изнудваше и двата производителя – ако не ми направите рабат, ще ида изцяло при другия и нищо няма да купя от вас. Сега ще е в ръчичките на американците. И колкото и да му е голям фасона на Тим Кларк (ЕК СЕО) ще плаща вече колкото му се каже - остава му само да клепе. Singapore също ще я втасат със своите Suites – от премиум класите тези превозвачи печелят сериозно – много повече от икономичната. Че и Qantas, които се хвалчотят, че на борда на 388 по линията SYDLAX (Сидни-Лос Анжелис) седмици напред вече няма нито едно свободно място.
Това се отнася до всеки настоящ превозвач, опериращ с 388 (и за който е водил кандърми за отстъпки и може би такива са били правени). Чака го монопол (77X) и без всякакво съмнение - дране на кожи.
Въобще, загубата на авиационната общност (като цяло) може да се окаже по-голяма от тази на Ербъс.
Щото, извинявайте, ама пак ще повторя – да замениш нова платформа (380), с изтъркана стара (777)......Не е, ама въобще state of art.

Потребителски аватар
Amazon
Мнения: 266
Регистриран: пон фев 03, 2014 8:28 pm

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от Amazon » ср яну 17, 2018 1:05 am

Еърбъс нали обмислят удължение на А350, до нивото на 779? Не мисля че ще оставят вакум дори А380 да замине. Пък и А350 в крайна сметка е най-новата от всички споменати платформи.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1664
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от Almasy » ср яну 17, 2018 5:05 pm

Amazon написа:
ср яну 17, 2018 1:05 am
Еърбъс нали обмислят удължение на А350, до нивото на 779? Не мисля че ще оставят вакум дори А380 да замине. Пък и А350 в крайна сметка е най-новата от всички споменати платформи.
А-350-8000 (това е последната работна абревиатура, след като концерна прецени че предишните - 350-1100 и 350-2000 не са достатъчно зашеметяващи като характеристики) дори още няма измерение на хартия. Тоест дори и да го стартира на момента, Ербъс ще е закъснял – 779 отдавна е финализиран проект. Но да оставим това.
Тук е времето да кажа нещо с ръка на сърцето – аз съм голям фен на 388, особено след като летях с него :oops: И на 359 летях - ми по-нов е, с по-големи джамеци, малко там по хай тек нощно осветление, ама толкова. Whalejet е къде-къде по-напред с комфорта.
И новината за (евентуалното) спиране на п-вото си ме натъжи :(
Бедата вероятно е, че разсъждавам основно от гледната точка на пасажер. А тя е една такава никаква.... :?
Не ми се лети на slave ships, какъвто е 77W и каквито в още по-голяма степен ще бъдат 779 и 77К. То и А-350-8000 няма да е по-различен – производителя в случая няма значение.
Но реалностите явно са такива.
Един чатър (Bald1983) в ерлайнс`а, много точно го е формулирал (паствам дословно репликата му):

„....It is not comfort, comfort, comfort. It is profits, profits, profits. In the end, you will not make the choice; airlines will. If it just comfort, you should just purchase your private airliner.....”

filip
Мнения: 76
Регистриран: съб мар 01, 2008 10:13 pm

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от filip » чет яну 18, 2018 12:43 pm

Съвсем очаквано, Емирейтс си поръчаха една шепа допълнителни бройки днес.
https://www.emirates.com/media-centre/e ... 16-billion

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1664
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от Almasy » чет яну 18, 2018 12:46 pm

filip написа:
чет яну 18, 2018 12:43 pm
Съвсем очаквано, Емирейтс си поръчаха една шепа допълнителни бройки днес.
https://www.emirates.com/media-centre/e ... 16-billion
:D

И Ербъс потвърди

http://www.airbus.com/newsroom/press-re ... a380s.html

filip
Мнения: 76
Регистриран: съб мар 01, 2008 10:13 pm

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от filip » чет яну 18, 2018 4:45 pm

Самолетите ще се доставят след 2020-та, и са за замяна на вече остарели машини. С тази поръчка определено Еърбъс поемат глътка въздух. Сигурен съм че ще последват и още, но не СЕО. Няма какво да се лъжем, Emirates е основния играч до момента, и ще натиснат следващите поръчани да бъдат поне NEO, а защо не и леко удължаване до вариант 900, каквито бяха и първоначалните планове при достатъчен интерес. Каквото и да си говорим А380 остава без конкуренция. Твърденията че 777-9/10 или А350- 8000 могат да запълнят тази ниша са направо несериозни.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1664
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от Almasy » чет яну 18, 2018 8:08 pm

„…. С тази поръчка определено Еърбъс поемат глътка въздух…..”

Определено.

„ …..Няма какво да се лъжем, Emirates е основния играч до момента…..”

Така е. Взаимозависими са с Ербъс.

„…..а защо не и леко удължаване до вариант 900, каквито бяха и първоначалните планове при достатъчен интерес…..”

Крилото дори е оптимизирано точно за този вариант, а не за -800. Обаче…дали някога изобщо ще се стигне до него :roll:

„…..Каквото и да си говорим А380 остава без конкуренция. Твърденията че 777-9/10 или А350- 8000 могат да запълнят тази ниша са направо несериозни…..”

Ооооооо….И дума да не става.
Най-после един човек да мисли като мен :D

Потребителски аватар
Fighterland
Мнения: 672
Регистриран: вт ное 27, 2007 6:34 pm

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от Fighterland » пет яну 19, 2018 12:03 pm

А-а-а, не сте само двамата, мого хора сме :D Аз това го следя след един плакат 2001-ва в Парижу "Поредния рунд Боинг срещу Еърбус: всички удари под кръста са позволени". Тогава беше само А3ХХ. И тук таме във френските форуми (е, пристрастни са - трябва да се има предвид) се мяркат точно тия неща - няма как 777М и 350М да запълнят тази ниша, да я заменят - май по-би могло...

filip написа:
чет яну 18, 2018 4:45 pm
Самолетите ще се доставят след 2020-та, и са за замяна на вече остарели машини. ...
Тия каква наработка имат, че 10 години по-късно да бъдат за смяна? :shock:
На десет мили от Монтана
в посока Дунавският бряг...

filip
Мнения: 76
Регистриран: съб мар 01, 2008 10:13 pm

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от filip » пет яну 19, 2018 12:17 pm

10 годишна :) Раъйнеър и те си сменят самолетите на горе-долу толкова, че ако не и по рано.

Потребителски аватар
Fighterland
Мнения: 672
Регистриран: вт ное 27, 2007 6:34 pm

Re: Airbus A380

Непрочетено мнение от Fighterland » пет яну 19, 2018 12:22 pm

Съгласен съм, само че самолетите (автобусите) на РайънЕър са с чувствително по-ниска цена от който и да е А380.
От друга страна - за да се избие цената на последния сигурно рядко се задържат на земята... :?
На десет мили от Монтана
в посока Дунавският бряг...

Отговори