Как се става пилот в ГА? (обучение и реализация)

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
cheksi
Мнения: 3
Регистриран: чет ное 22, 2007 10:18 pm

Как се става пилот в ГА? (обучение и реализация)

Непрочетено мнение от cheksi » чет ное 22, 2007 10:25 pm

Привет добри хора!!!
Колкото и да звучи странно не мога да намеря информация в нета за това-с изключение на някакво частно училище където цифрите бяха безбожно големи,а аз не съм син на милионер.
Ими нещо което ме влече натам,дали че от малък все съм на път с майка ми или че дядо ми навремето през втората световна война е бил механик не знам...та видях този форум,четох преди да се регистрирам,но явно не съм видял информация.
Та това е!
Мерси предварително...

Авиацията е върха на нацията :P
In vino veritas !!!

onufrii
Мнения: 86
Регистриран: ср окт 10, 2007 2:46 pm

Непрочетено мнение от onufrii » пет ное 23, 2007 9:19 am

Къде е бил механик дядо ти? Може би можеш да кажеш нещо интересно в ретрораздела. А колкото до високите цени - авиацията е скъпо удоволствие :wink: !

cheksi
Мнения: 3
Регистриран: чет ное 22, 2007 10:18 pm

Непрочетено мнение от cheksi » пет ное 23, 2007 5:17 pm

Да ще напиша нещо в ретрораздела.
In vino veritas !!!

slice
Мнения: 4
Регистриран: вт окт 09, 2007 10:37 am

Непрочетено мнение от slice » нед ное 25, 2007 1:28 pm

как се става пилот ли?

лесно - когато имаш 35-40 хил. евро

трудно - с търсене на кредити, разни кадетски програми в европа (останаха малко, но най-силната на луфтханза е все още жива) и да се надяваме в бъдеще - с помощта на нашите авиокомпании

Ако чуеш, че в ТУ-София има 10 човека, за които държавата плаща - не вярвай - това май ще престане или тази или другата година!

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Непрочетено мнение от Сашо » нед ное 25, 2007 6:44 pm

slice написа:как се става пилот ли?

лесно - когато имаш 35-40 хил. евро

трудно - с търсене на кредити, разни кадетски програми в европа (останаха малко, но най-силната на луфтханза е все още жива) и да се надяваме в бъдеще - с помощта на нашите авиокомпании

Ако чуеш, че в ТУ-София има 10 човека, за които държавата плаща - не вярвай - това май ще престане или тази или другата година!
Ами вариантът в Америка като най-евтино - виж Криле,бр 4 и 5 от 2002 г., статията с автор Иво Георгиев (тогава той беше завършил курса в Америка, преди това теоретичната част в ТУ. След дълги митарства за намиране на работа, по време на голямото търсене постъпи в BAC, а след това премина в Ер Виа.
Знам поне за 3-4 души които са направили същото в Канада и САЩ.

liicho
Мнения: 1
Регистриран: пет яну 18, 2008 7:51 pm

Авиация свързана с Америка

Непрочетено мнение от liicho » пет яну 18, 2008 7:56 pm

Имам запитване към всички които знаят нещо с изъчаването за авиация (гражданска) в Америка! :D :D :D
Много искам да се запиша там да уча.Ако някой може да ми помогне ще му бъда мн благодарен!

slav4o1
Мнения: 19
Регистриран: пон фев 04, 2008 6:28 am

Re: Авиация свързана с Америка!!!!!

Непрочетено мнение от slav4o1 » пон фев 04, 2008 6:31 am

zdravei az sym v orlando flight training kaji kakvo te interesuva i 6te ti dam info

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: Авиация свързана с Америка!!!!!

Непрочетено мнение от Сашо » пон фев 04, 2008 10:01 am

Здрасти, дай малко повече информация
- какви са курсовете
- цените
- качеството на обучението
- перспективи след завършването - работа в САЩ или обратно в България
С предварителни благодарности

slav4o1
Мнения: 19
Регистриран: пон фев 04, 2008 6:28 am

Re: Авиация свързана с Америка!!!!!

Непрочетено мнение от slav4o1 » пон фев 04, 2008 3:17 pm

Сашо написа:Здрасти, дай малко повече информация
- какви са курсовете
- цените
- качеството на обучението
- перспективи след завършването - работа в САЩ или обратно в България
С предварителни благодарности

zna4i az pravq foundation degree v kingston university v angliq. sled zavur6vane na kursa 6te imam vis6e + vsi4ki kfalifikacii za pilot koeto e dobre 4e se pravqt dvete ne6ta zaedno. Teoriqta si e JAA (evropeiksata , ne FAA amerikanskata) i si e v angliq, v USA samo se leti zaradi po niskiqt standart. V momenta karam PPL i kato mina izpita produljavam da trupam 4asove za CPL. Cenata na PPL-a e okolo 9000$ (vklu4va 45 4asa i drugi raboti) . Na 4as g/d s instruktur e 200$ a samo naema na samoleta pak za 4as e 120$ (PA-28). V angliq (evropa) 6te se tursi raboti zaradi pri4inata 4e sled kraia trqbva da vurna vsi4kite studenstki zaemi okolo obu4enieto i sus zaplata v Bulgarska aviokompaniq tova 6te mi e dosta po trudno. Ka4estvoto na obu4enieto nqma kakvo da go komentiram obru6tat vnimanie horata jelanie se iziskva
Последна промяна от slav4o1 на пет юли 23, 2010 10:12 pm, променено общо 1 път.

mitaka5352
Мнения: 2
Регистриран: вт фев 24, 2009 7:44 pm

Re: Авиация свързана с Америка

Непрочетено мнение от mitaka5352 » вт фев 24, 2009 8:01 pm

Здравейте! Казвам се Димитар и току що се регистрирах във форума! :lol:
Аз също се интересувам от обучението за пилоти и то в чужбина, но проблема е че нямам много инфо относно това, а и до колкото знам курса е доста скъп.
Разгледах сайта на университета в който учиш, но не намерих нищо като авиационен курс. Може ли да дадеш още малко инфо. Успоредно ли учиш ж Англия и патуваш до Америка за да летиш? Разбрах за финансовото подпомагане в Университета. Ти ли си поемаш обучението в Америка и ако да на колко пари възлиза? Университета в Англия
е сварзан с Орландо flight training или мойе да учиш кадето поискаш в Щатите?
Благодаря предварително!!!

airtop
Мнения: 12
Регистриран: ср фев 25, 2009 12:15 pm

Re: Авиация свързана с Америка

Непрочетено мнение от airtop » ср фев 25, 2009 12:29 pm

Накратко - обучението в САЩ е много по-евтино от другите алтернативи (дори и при сегашния курс на долара), качеството е на високо ниво, продължителността е малка (завси от човека все пак).
Малко цифри - миналото лято налетях 210 часа там за 75 дена (по-малко от 3 месеца), похарчих общо $26000 (транспорт, спане, храна, летене, учебници, пособия, изпити, документи, визи, лаптоп+камера+подаръци+пиене :D). Получих американски бревет CPL IR (MEA), който конвертирах в български за около 2 месеца (2 теоретични изпита + 150 лв. такси + чакане).
За детайли - всичко е описано много подробно в другите два форума (особенно в темата 'Как се става пилот' в БГспотърс).
Малка особенност - знаете че от тази седмица влезнаха в сила новите правила за лицензиране съгласно JAR FCL, което означава че конвертирането на американския лиценз в български вече ще е по-трудно. За подробности трябва да се пита в ГВА.
Успех на всички!

mitaka5352
Мнения: 2
Регистриран: вт фев 24, 2009 7:44 pm

Re: Авиация свързана с Америка

Непрочетено мнение от mitaka5352 » съб фев 28, 2009 6:33 pm

Zdr. Мерси за отговора. Това за процедурата по ставане на пилот горе долу мисля 4е е ясно. Въпроса е каде в БГ или в чужбина е по добре и в кои училища в чужбина по скоро. Ти каза за 26000 доларав Америка, обаче тези които сам гледал вси4ки имат по- голяма таксa. Ще разгледам и другия препоръчан от теб форум по- обстойно и ако има нещо ще пиша!
Благодаря

hopen
Мнения: 1
Регистриран: съб мар 27, 2010 4:50 pm

Пилотско обучение в САЩ

Непрочетено мнение от hopen » съб мар 27, 2010 5:00 pm

Zdraveite kazvam se Mihail i predi izvesno vreme svur6ix s ATPL teoriqta sega se 4udq kade da se zapi6a da si naprava 4asovete. Naposleduk dosta si mislq za USA, namerix dosta dobre oferta v Florida. Hubavoto e 4e imata JAA i cenite ne sa po visoki ot tuk oba4e imam edin problem sam ne6to mnogo mnogo ne mi se hodi zatova se 4udex dali ima nqkoi kato men koito se e naso4il na tam i ako ima takuv neka mi pi6e da mu prata link i da pogovorim.

CATS
Мнения: 2
Регистриран: съб апр 24, 2010 9:21 pm

Re: Pilot training USA

Непрочетено мнение от CATS » съб апр 24, 2010 9:43 pm

Zdravei,Mihail!

Parvo imam vapros kam teb i toi e kade si si napravil ATPL teoriqta?Po princip IR moge da bade prodobit vav vsqka JAA strana chlenka.V Amerika ne moge da bade pridobit direktno JAA IR.Moje6 da pridobie6 FAA IR v Amerika i da go prezapi6e6 sled tova v JAA IR.Tova oba4e e dosta skapi4ko i ne e za prepora4vane.CPL chasovete trqbva oba4e da badat (govorq za prakti4eskite,leteneto) pridobiti v stranata, v koqto i e polojen pismeniqt teoreti4en izpit.Mojem da ti prepora4ame da si napravi6 IR v Germaniq.Ako jelae6 moge6 da se svarje6 s nas na sledniq email adres:info@catsground.de i da polu4i6 po-konkretna informaciq.

pozdravi

CATS
Мнения: 2
Регистриран: съб апр 24, 2010 9:21 pm

Kak се става пилот

Непрочетено мнение от CATS » нед апр 25, 2010 7:20 pm

Zdraveite!

Kato poglednah tuk i tam iz bg aviacionnite forumi i studentskiq forum na TU Sofia ustanovih,4e ima dosta golqma neqsnota po vaprosa kak se stava pilot, a interesat kam tazi profesiq letec-pilot kam gragdanskata aviaciq e dosta golqm.
Zatova se radvam izklu4itelno da vi predstavq i zapoznaq s razlichni vazmojnosti za postugane na tazi cel v chujbina.Kompaniqta CATS,operira6ta vav Velikobritaniq ot 2002 godina, a ot skoro i v Germaniq - CATS Deutschland- predlaga vazmojnostta specialno na balarski grajdani da prodobiqt evropeiski priznat JAA(Joint Aviation Authority) licenz. Portfolioto na firmata obhva6ta kursove za transportni piloti ATPL(A) i ATPL(H)- (nai-golemiqt lizenz,koito moje da bade pridobit e ATPL Airline Transport Pilot`s Licence;A e za samoleti,H-za helikopteri),CPL(H) -(Commercial Pilot`s Licence) i Typeratings za Airbus A 320 i Boeing 737.
Kursovete sa pod formata na distancionno obu4enie s WEB-based training i prisastvena faza za teoreti4nata 4ast.,izcqlo na angliiski ezik:za pove4e informaciq posetete na6ata stranica www.catsground.aero ili ni kontaktiraite na sledniq e-mail adres:info@catsground.de

Admin
[Site Admin]
Мнения: 118
Регистриран: пон окт 01, 2007 7:23 pm

Re: Kak се става пилот

Непрочетено мнение от Admin » нед апр 25, 2010 7:41 pm

Нека се съобразяваме с някои неща:
Форумен правилник написа:5. Правопис и кирилица
Във Форума [ се пише на кирилица и със спазването на основните правила на българския правопис, граматика и пунктуация. Не е желателно излишно използване на препинателни знаци, емотикони и ГЛАВНИ букви.

6. Реклама
Забранява се каквато и да е било реклама на търговски продукти без изричното разрешение на Форумната управа.

airtop
Мнения: 12
Регистриран: ср фев 25, 2009 12:15 pm

Re: Pilot training USA

Непрочетено мнение от airtop » пон апр 26, 2010 11:20 am

CATS,

Не стига, че дразниш страшно много с агресивното си рекламиране на латиница, ами и пишеш пълни глупости! Информацията от поста ти НЕ Е ВЯРНА, а и изглежда като написана от пълен лаик в авиацията.

slav4o1
Мнения: 19
Регистриран: пон фев 04, 2008 6:28 am

Re: Pilot training USA

Непрочетено мнение от slav4o1 » вт юни 22, 2010 4:03 am

часовете нямат значение в коя точка на света си ги налетял. Аз съм летял в Флорида ако имаш въпроси ме питай на ЛС. Но на този скъп долар помисли ли дали има смисъл. Пак е по-евтино определно но помисли дали си заслужава зора да идеш, трябва доста часове да направиш за да се оправдае престоя според мен , успех!
Последна промяна от slav4o1 на съб юли 24, 2010 12:52 pm, променено общо 1 път.

al
Мнения: 1
Регистриран: съб юли 10, 2010 11:43 pm

Re: CATS

Непрочетено мнение от al » съб юли 10, 2010 11:49 pm

CATS = Cranfield Aviation Training School. Това е УЕБ базиран курс за ATPL теория.
В България се предлага от ЧТК, само дето няма желаещи за обучение изцяло на английски...
Не разбрах само защо трябва да е в DE?

_dogmeat
Мнения: 2
Регистриран: пон май 16, 2011 12:17 am

Реализация като пилот

Непрочетено мнение от _dogmeat » пон май 16, 2011 12:32 am

Здравейте,

от край време ми е мечта да стана пилот на самолет, и осъзнах, че мога да съчетая любовта си към самолетите с професионалната си кариера чрез гражданската авиация.

Последните няколко дена проучвах вариантите, и заключенията, до които стигнах, са следните (имаите предвид, че крайната ми цел е да стана пилот на заплата възможно най-бързо):
1) ТУ ми се вижда някак прекалено дълъг и мъглив път. Много шуробаджанащина, много ненужен материал и т.н. Не съм сигурен дори дали ти поемат разноските по обучените в Еър Скорпио, което знам че струва около 40 хил. евро. А дори и да е така, съм останал с впечатлението, че е много трудно да те одобрят.

2) За ВУ във Долна Митрополия разбрах днес и много не съм наясно как стоят нещата там. Ще трябва ли да подписвам договор за работа към армията след това (най-вероятно) и ако да, какви неустойки ще трябва да плащам след това ако реше да се насоча към гражданска авиация и колко години е договорът. Мин. балове и т.н. ако някой знае също би било полезно.

3) ЧТК за теория + някоя от фирмите в БГ за практиката. Това ми се вижда най-добрият път откъм време и материал, но пък и е най-скъпия, възлизащ на може би над 50,000 евро. Което са си доста пари и не мисля че ще мога да ги събера, без да си дам ипотека на жилището.

Най-вече ме интересува, ако избера №3, колко години ще ми отнеме да си възвърна инвестицията? Да речем че 2 години са ми теорията + практиката. Като какъв ще мога да започна след като звърша колежа и практическия курс? Начална заплата? Възможни повишения в близките години и т.н.

Надявам се да ми кажете че за около 10 години ще мога да си възвърна инвестицията, и точно за това се обръщам към вас, защото нямам представа какви са възнагражденията в момента в авиационната индустрия.

Като цяло на мен №2 ми се вижда най-добре. Разходите са неимоверно по-ниски, макар и времето за реализация да скача с 2 години.

Оставям думата на по-знаещите от мен...

Отговори