Изчезналият полет MH370

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Потребителски аватар
=RvE=Tito
Мнения: 692
Регистриран: пон окт 08, 2007 2:29 pm
Контакти:

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от =RvE=Tito » съб мар 08, 2014 11:42 am

777-200 рег. 9M-MRO на Малайзииските авиолинии с 239 човека на борда е изчезнал в морето около Виетнам -
ttp://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0
http://www.vesti.bg/sviat/azia/boing-s- ... am-6006991
"See, to me that's a stupid instrument. It tells what your angle of attack is. If you don't know you shouldn't be flying." - Chuck Yeager, from the back seat of F-15D at age 89.
=RvE=

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от Грозев » нед мар 09, 2014 8:57 pm

Втори ден няма следа от изчезналият Boeing 777
Написано от Списание АЕРО
Неделя, 09 Март 2014 20:48


Повече от 48 часа след изчезването на малайзийския пътнически самолет Boeing 777-200ER все още не са намерени никакви останки от него, а някои факти започват да сочат към потенциален терористичен акт.

Въпреки, че в момента над 40 кораба и над 35 самолета и вертолета от девет страни издирват изчезналия Boeing 777 все още няма никакви следи от него. Вчера ВМС на Виетнам съобщиха, че са открили две петна от гориво във водите на Тайландския залив, но за сега те не се свързват с липсващия Boeing. Днес отново виетнамски самолет съобщи, че е забелязал подозрителни обекти във водата, но падналата нощ пречи за по-конкретното им идентифициране.

Бяха прецизирани данните за точния момент на изчезването на самолета с регистрация 9M-MRO. Последният контакт между РВД и самолета е бил в 01,22 часа местно време. Друг самолет на Malaysia Airlines е бил помолен от РВД да се опита да се свърже със самолета, който е изпълнявал полет от Куала Лумпур за Пекин. В 01,30 часа е била установена връзка, но не е протекла успешна комуникация между двата самолета. В 02,40 часа местно време 9M-MRO е обявен официално за изчезнал.

Потвърдено е, че от борда на самолета не е имало подаден сигнал за бедствие. Не са сработили и аварийните радиомаяци, които да окажат мястото на самолета в с случай на инцидент.

Изключително подозрителен е факта, че на борда на изчезналия самолет са се намирали двама души с открадната самоличност. Те са пътували с италиански и австрийски паспорти, които са били откраднати през 2013 г. в Тайланд. Двамата са купили билетите си заедно и са пътували през Пекин за Европа. Интерпол вече изрази безпокойство около този детайл. Макар, че използването на откраднати паспорти е често срещано при наркотрафик използването на два такива паспорта на един полет е подозрително и навежда към потенциален терористичен акт.

Командващият малайзийските ВВС внесе допълнителна мистерия в случая, като заяви, че според записите на военните радари малко преди да изчезне самолетът е започнал да променя курса си.

Reuters цитира официални лица от разследващите в Малайзия, които са заявили, че се работи по основна версия за внезапен разпад на самолета, докато се е намирал на височина от 10 500 m.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... g-777.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Изчезналият полет MH370

Непрочетено мнение от Грозев » вт мар 11, 2014 3:27 am

Няма следи от изчезналия Boeing 777
Написано от Списание АЕРО
Понеделник, 10 Март 2014 20:19


72 часа след изчезването на малайзийския пътнически самолет Boeing 777-200ER (9M-MRO) все още няма никакви следни от него или от 239-те души намирали се на борда му. Самолетът изчезна около 01,30 часа местно време изпълнявайки полет номер MH370 от Куала Лумпур за Пекин.

Към момента в издирването на машината са задействани над 40 кораба и 35 летателни апарата от девет страни. Основно се претърсват водите на Тайландския залив, но се претърсва и сушата на полуостров Малака и водите на пролива Малака. За утрешния ден се планира разширяване на зоната на търсене.

Въпреки множеството съобщения за намерени предмети на морската повърхност и подозрителни петна от говори, за сега нито едно от тях не е свързано по категоричен начин с изчезналия Boeing 777.

Малайзийските власти са открили истинската самоличност на един от двамата пасажери пътуващи с откраднати паспорти на борда на полета, но за сега не съобщават допълнителни подробности, нито категорично свързват този факт с изчезването на самолета.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... g-777.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1825
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от Airfan » вт мар 11, 2014 8:38 am

http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Потребителски аватар
playback
Мнения: 198
Регистриран: чет авг 18, 2011 2:00 pm
Местоположение: София/Добрич

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от playback » вт мар 11, 2014 2:04 pm

предполагам повечето от вас са го гледали, но за тези които не са, ще бъде интересно

https://www.youtube.com/watch?v=v5aMT9MBfZI#t=120

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от Грозев » ср мар 12, 2014 4:01 am

Нови факти около изчезналия Boeing 777
Написано от Списание АЕРО
Вторник, 11 Март 2014 23:48


Четири дни след изчезването на малайзийския Boeing 777-200ER все още няма следи от него, но се появиха нови факти, които може би ще помогнат за изясняване на фактите около инцидента.

Малаийзийските власти съобщиха, че са идентифицирали със сигурност двамата пасажери с фалшиви паспорти. Те са били иранци, които са се опитвали да емигрират в Европейския съюз. Проведено е задълбочено разследване около тях, но не са открити никакви подозрителни връзки, нито потенциални терористични намерения в двамата.

В същото време командващият ВВС на Малайзия генерал Родзали Дауд официално съобщи, че според радарните записи на военните радиолокатори изчезналата машина е направила завой и се е върнал към Малайзия. Анонимен източник на агенция Reuters е заявил, че със сигурност самолетът е достигнал до пролива Малака, който представлява западното крайбрежие на полуостров Малака, където е разположена столицата на страната Куала Лумпур.

Въпреки тези заявления издирвателните действия в Тайландския залив, където самолета изчезна от екраните на РВД, продължават.

Австралийска телевизия показа материал, в който се твърди, че през 2011 г. вторият пилот Фарик Аб Хамид е допускал външни лица в кабината на самолета, който е управлявал, по време на полет между тайландския остров Пукет и Куала Лумпур. Изявлението идва от австралийка, която е прекарала, заедно със своя приятелка, целия полет в пилотската кабина. Австралийската е заявила още, че Хамид, както и командира на полета са пушели в пилотската кабина.

Макар, че тези твърдения, за сега, нямат пряка връзка с изчезването на самолета, те показват определено ниво на авиационна сигурност, което е било поддържано от авиокомпанията и/или от въпросният пилот.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... g-777.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1825
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от Airfan » ср мар 12, 2014 10:34 am

Акълът ми не може да побере как ще звънят телефоните на хората от самолета, а да не може да се триангулира сигналът от телефоните им. Нещо смърди много сериозно - или информацията за телефоните е партенка или има нещо друго, което още незнаем.
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Moss
Мнения: 1328
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от Moss » ср мар 12, 2014 7:37 pm

Това с телефоните определено е партенка, но като си помисли човек - аварийни радио маяци, транспондери, радиостанции и какво ли още не. И 4 дена ни вест, ни кост...

Потребителски аватар
playback
Мнения: 198
Регистриран: чет авг 18, 2011 2:00 pm
Местоположение: София/Добрич

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от playback » ср мар 12, 2014 8:05 pm

Това за телефоните - има и вероятност да не е партенка, ако е паднал на сушата. Тогава обаче идва въпросът, защо толкова страни продължават да търсят самолета в морето. Няма телефон който да издържи на солена вода и огромно налягане на дълбочината. Тоест или е паднал на сушата и новината за телефоните не е лъжа, или в морето и е партенка. Поне моята логика е такава.

Moss
Мнения: 1328
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от Moss » ср мар 12, 2014 8:21 pm

Ако наистина получават отговор от телефоните ( и очевидно не един), то лесно( в рамките на няколко минути) могат да видят към кои клетки се закачат. Така ще получат зона за търсене с размер няколко километра, в която за 4 дена вероятно биха го открили. При това вероятно има парчета с размери от по 10-тина метра, голям пожар ( все пак 100 тона керосин)/

По-вероятно е загубил рязко височина по някаква неизвестна за момента причина. Поради това е напуснал зоната на видимост за гражданските радари, долетял е на някакво сравнително голямо разстояние в страни от очаквания маршрут, където се е разбил.
Тая моя хипотеза не е особено достоверна, но ми се струва най-вероятна.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от Грозев » чет мар 13, 2014 12:42 am

Нараства объркването около изчезналия Boeing 777
Написано от Списание АЕРО
Сряда, 12 Март 2014 21:38


Пет дни след изчезването на малайзийския Boeing 777-200ER объркването, което е настанало сред малайзийските власти започва да добива застрашителни измерения. Вече не само, че не е ясно какво точно е станало със самолета и 239-те души на борда му, но явно няма и точна представа къде да се търси той.

Началникът на Кралските малайзийски ВВС генерал Родзали Дауд заяви, че около 02,15 часа местно време на 8 март военните радари на страната са засекли неидентифициран обект, намиращ се на около 370 km северозападно от малайзийския град Пенанг и летящ на височина около 9500 m. По-рано ВВС на страната заявиха, че техните радарни записи показват, че изчезналия Boeing 777 е завил малко преди да се изгуби от радарите на РВД.

Генерал Дауд е подчерта, че неидентифицираният обект, който е летял над пролива Малака не може да се свърже категорично с изчезналия полет МН370, но продължава прегледа на радарните записи от военните локатори на страната.

Така официално се потвърди, че е много вероятно самолетът да се е оказал на близо 1000 km от мястото, където се смяташе, че е изчезнал полет МН370.

Въпреки това малайзийският министър на отбраната е заявил, че ако страната му беше сигурна, че самолета се е озовал над пролива Малака всички сили и средства за търсене щяха да бъдат съсредоточени там.

За пореден път беше увеличена зоната за търсене, като тя вече достига 93 000 квадратни километра, което е пет пъти повече от зоната, в която бе издирван полет AF447, който се разби в Атлантика на 1 юни 2009 г. Въпреки, че в търсенето участват 15 страни с десетки кораби и летателни апарати все още няма нито една останка, която да бъде свързана с изчезналия Boeing 777.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... g-777.html

______________________
Китайски сателит може би откри липсващия Boeing 777
Написано от Списание АЕРО
Четвъртък, 13 Март 2014 00:38


Китайски сателит е заснел три обекта в Тайландския залив, за които се твърди, че са свързани с изчезналият Boeing 777 изпълняващ полет МН370. Общо три сателитни снимки показващи тези обекти бяха разпространени на сайта на Китайската държавна агенция за наука, индустрия и технологии в отбраната.

Първият обект има размери от 13 на 19 метра, вторият е с големина 14 на 19 метра, а третият е с габарити 24 на 22 метра. Обектите имат географски координати 105,63 градуса източна дължина на 6,7 градуса северна ширина. Обектите са приблизително на 200 km източно от последната известна позиция на самолета.

Трите снимки са били заснети на 9 март около 11 часа местно време.

Трите обекта са значително по-големи от размерите на отломките, които се очакваше да се открият на морската повърхност. За сега няма независимо потвърждение на това откритие, но наблюдатели отбелязват, че щом официална китайска правителствена агенция публикува кадрите, то е малко вероятно да се рискува с непроверена информация.

Вероятно веднага след изгрев района, в който са заснети останките ще бъде проверен по въздух и вода и може да се очаква категорична яснота.


Изображение

http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... g-777.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от Грозев » чет мар 13, 2014 1:56 am

Moss написа:Това с телефоните определено е партенка, но като си помисли човек - аварийни радио маяци, транспондери, радиостанции и какво ли още не. И 4 дена ни вест, ни кост...
Транспондерите се изключват.
Черната кутия с маяците ѝ не е неразрушима. Я това, което е станало е тръгнало от опашната част, я им се е паднала черна кутия правена в понеделник. Другото, което е маяка на черната кутия е сравнително слаб и не може да се засече на много голямо разстояние.

Иначе, моята хипотеза е, че самолетът не е паднал там, където го търсят.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Amazon
Мнения: 266
Регистриран: пон фев 03, 2014 8:28 pm

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от Amazon » чет мар 13, 2014 3:31 am

Airfan написа:Акълът ми не може да побере как ще звънят телефоните на хората от самолета, а да не може да се триангулира сигналът от телефоните им. Нещо смърди много сериозно - или информацията за телефоните е партенка или има нещо друго, което още незнаем.
Когато си изключваш телефона(или се самоизключва заради изчерпана батерия), той подава сигнал че е изключен и уведомява оператора. Съответно, ако се опиташ да му позвъниш, получаваш съответното съобщение. Ако просто излезеш от обхвата, без да си изключил телефона, вече зависи от конкретният оператор. Последната клетка с която телефона ти е имал връзка го помнела и докато се опитва да се свърже с него давала сигнал "свободно". Някакви такива обяснения бях срещал. Така че няма какво толкова да триангулират. Самолета е излязъл от обхвата на цивилният радар, доста след като е загубил връзка с GSM операторите, които не покриват океани и морета.

Потребителски аватар
Amazon
Мнения: 266
Регистриран: пон фев 03, 2014 8:28 pm

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от Amazon » чет мар 13, 2014 3:39 am

Moss написа: По-вероятно е загубил рязко височина по някаква неизвестна за момента причина. Поради това е напуснал зоната на видимост за гражданските радари, долетял е на някакво сравнително голямо разстояние в страни от очаквания маршрут, където се е разбил.
Тая моя хипотеза не е особено достоверна, но ми се струва най-вероятна.
Колко е минималната височина на която цивилните радари работят над морската повърхност? Днес гледах интервю с шефа на FAA и той разказваше, че самолета просто е излязъл извън обхвата на тамошното РВД.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от Грозев » чет мар 13, 2014 8:03 am

Докато четете долната новина може да си пуснете ей това парче... За атмосфера...

Полет MH370 е летял още четири часа след „изчезването” си
Написано от Списание АЕРО
Четвъртък, 13 Март 2014 08:35


Изчезналият малайзийски Boeing 777-200ER е летял общо пет часа. Това съобщава американския бизнес всекидневник The Wall Street Journal, позовавайки се на два свои източници запознати с детайли от разследването.

Според вестника полетът на изчезналата машина е продължил общо пет часа. Това предположение се базира на данните от работата на двигателите Rolls-Royce Trent 800. Данните са били събрани на борда на самолета и автоматично изпратени към производителя с цел оптимизиране на работата на двигателя и подобряване на техническата му поддръжка.

До момента бе известно, че полет МН370 е излетял от Куала Лумпур в 00,41 часа местно време, а последният контакт с него е от периода 01,22 – 01,30 часа местно време. Ако информацията изнесена от The Wall Street Journal е истина, то самолетът е летял още малко повече от четири часа.

Това повдига въпроси за реалният курс на самолета след „изчезването” му и мястото на което е приключил полета му. За около четири часа Boeing 777 движещ се с крайсерска скорост може да покрие безпроблемно дистанция от над 3500 km.

Източниците на The Wall Street Journal посочват, че в момента в разследващите органи активно се прокарва теорията, че самолетът е бил отклонен от маршрута си с идея да бъде отведен на някъде и след това използван отново. Няма яснота дали този план е осъществен, нито от кой е бил замислен и осъществен той. Вестникът посочва, че малайзийската полиция е претърсвала дома на един от двамата пилоти.

Вестникът цитира източник запознат с работата на системата на Rolls-Royce, като според него тя излъчва към централата на компанията на всеки 30 минути, като освен това в записът се съдържа и информация за скоростта и височината на самолета. Данните могат да се използват за оценка на приблизителния курс след изключването на транспондера.

Новата информация за инцидента до някъде съвпада с данните, които изнесоха наскоро Кралските малайзийски ВВС, според които самолетът е завил след прекратяване на контакта с РВД, а по-късно е засечен неизвестен обек над пролива Малака, за който се смята, че е изчезналият Boeing 777.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... to-si.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Fighterland
Мнения: 672
Регистриран: вт ное 27, 2007 6:34 pm

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от Fighterland » чет мар 13, 2014 9:29 am

Малко встрани от темата и не съвсем - колко време търсят КАЛ 007?
На десет мили от Монтана
в посока Дунавският бряг...

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Изчезналият полет MH370

Непрочетено мнение от Грозев » чет мар 13, 2014 12:21 pm

Малайзия отхвърли информацията, че полет МН370 е летял пет часа
Написано от Списание АЕРО
Четвъртък, 13 Март 2014 12:10


Малайзийският министър на транспорта Хишамудин Хюсеин и изпълнителният директор на Malaysia Airlines Ахмат Яхай категорично отхвърлиха информацията, че изчезналият Boeing 777 е летял още четири часа след последният контакт с него около 01,22 – 01,30 часа местно време.

По-рано днес авторитетният американски вестник The Wall Street Journal публикува информация, че самолетът е предавал информация за работата на двигателите си Rolls-Royce Trent 800 в продължение на четири часа. Тази информация е била потвърдена за вестника от източници запознати с разследването и идващи от средите на американските агенции за сигурност.

На редовната пресконференция малайзийските официални лица категорично са отхвърлили това твърдение. Според изпълнителният директор на Malaysia Airlines последното сервизно съобщение по системата ACARS, което е дошло от изчезналия самолет е дошло в 01,07 часа местно време или около 20 минути преди изчезването му. Съобщението е показвало нормална работа на всички системи и агрегати. Според Ахмат Яхай нито авиокомпанията му, нито Boeing, нито Rolls-Royce са получавали други съобщения от изчезналия самолет.

Малайзийският министър на транспорта е окачествил цялата информация изнесена от The Wall Street Journal, като неточна и е отхвърлил като невярна и информацията, че полиция е обискирала домовете на пилотите на изчезналия самолет. Той е заявил още, че Малайзия не крие нищо по инцидента.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... chasa.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
tu-134
Мнения: 956
Регистриран: чет юли 17, 2008 7:28 am

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от tu-134 » чет мар 13, 2014 5:51 pm

Fighterland написа:Малко встрани от темата и не съвсем - колко време търсят КАЛ 007?
Руснаците са го намерили след три дни. Или поне така официално е казано :D

Moss
Мнения: 1328
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: Изчезналият полет MH370

Непрочетено мнение от Moss » чет мар 13, 2014 6:45 pm

Разстоянието, на което самолета е видим за радарите зависи от височината на полета. При 5000 метра височина е ориблизително 250-300 км, при 10000м е около 350-400 км. В случая самолета очевидно е било близо до границата на видимост от наземен радар и съответно при малка промяна на височината минава под радиохоризонта.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Изчезналият полет MH370

Непрочетено мнение от Грозев » нед мар 16, 2014 2:03 am

Изчезналият Boeing 777 е умишлено отклонен от курса
Написано от Списание АЕРО
Събота, 15 Март 2014 20:42


Изчезналият Boeing 777-200ER изпълняващ полет MH370 е бил отклонен умишлено от маршрута си. Това заяви малайзийският министър председател Нажиб Разак, една седмица след изчезването на самолета, докато изпълняваше полет между Куала Лумпур и Пекин.

Разак е заявил, че в светлината на последните разкрития по случая разследването се съсредоточава върху пасажерите и екипажа. Малайзийският премиер, обаче е заявил, че не може категорично да се говори за отвличане, а се разглеждат всички възможни сценарии.

Изявлението на Нажиб Разак идва след, като в продължението на няколко дни излизаха факти, че самолетът е продължил да лети много след, като е загубена връзка с него в 01,22 – 01,30 часа местно време на 8 март 2014 г. Веднага след изявлението на Разак бе прекратена издирвателната акция в Тайландския залив.

На база на последната сателитна връзка, която е осъществена от борда на самолета са идентифицирани два възможни коридора, където може да бъде издирван самолета. Предполага се, че след изчезването си машината е могла да остане във въздуха още около седем часа. Единият възможен коридор е на юг и е обхваща Индийският океан чак до Австралийското крайбрежие, а другия е на северозапад и навлиза до Казахстан.

Предвид плътното радарно покритие над Азия, то най-вероятно самолетът е поел на юг.

Веднага след изказването на Нажиб Разак малайзийската полиция е направила обиск на дома на командира на изчезналия полет МН370. Изключването на трансподера, както и сателитната комуникационна система показват, че който и да е управлявал изчезналия самолет е имал изключително задълбочени познания по конструкцията на Boeing 777.

Издирването на останките на изчезналия самолет вече се превръща в изключително сложна задача. Площта, на която трябва да се търси той е много по-голяма от тази, на която той се издирваше в момента. Освен това морските течения са отнесли останките на самолета на значително разстояние от мястото на падане, което ще затрудни идентифицирането му. И не на последно място, дълбочината на Индийския океан в оказания район е над 2 km, което прави извличането на черната кутия изключително трудно начинание.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... kursa.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Отговори