Авиокомпании

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1725
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » вт сеп 02, 2014 12:23 pm

Реших да пусна нова тема, защото постинга не ми се видя подходящ за нито една от наличните.

LO (LOT) с ултраамбициозна long haul програма включваща изброените по-долу нови дестинации:
MIA (Miami)
LAX (Los Angeles) – съществувала на времето, но прекратена
YUL (Montreal) – единствено чартъри досега
MEX (Mexico City) – единствено чартъри досега
GRU (Sao Paulо)
LOS (Lagos)
JNB (Johanesburg)
В по-късен етап:
DEL (Delhi) – единствено чартъри досега
BKK (Bangkok) – единствено чартъри досега
SZX (Shenzhen)
PVG (Shanghai)
NRT (Tokyo)
ICN (Seoul)
В допълнение LO възнамеряват да увеличат авиопарка си двойно до 2020-та.

LO признават, че иде реч за дългосрочна програма и пъвите две нови дестинации ще бъдат обявени януари 2015-та с евентуален старт едва 2016-та.
И въпреки това анонса звучи твърде сюрреалистично.
LO срещнаха доста трудности през зимния сезон по отношение на затоварването на две от най-старите си и добре разработени далечни дестинации – JFK (Ню Йорк) и ORD (Чикаго). Загубите бяха катастрофални и работата стигна до там, че чисто новите 788 (Boeing 787-8) бяха отдадени на краткосрочен лизинг на DY. Не толкова отдавна АК тотално прекрати друга своя далечна дестинация – HAN (Hanoi) а и се “разведе” със К2 (EuroLOT), която вече функционира изцяло самостоятелно (полетите бяха joint venture).
При никак розовото финансово състояние на превозвача (наливаха се многократно доста пари и въпреки това се стигаше до кризисни ситуации, при които се говореше за тотална продажба) доста имагинерно звучи и закупуването на още (явно доста) Дриймлайнър`а, с което да се покрият новите дестинации. Вярно, полските 788 са със сравнително high dencity (252 места) – повече се разчита на икономичната класа, отколкото на бизнес пътници, но това не е универсална рецепта за пълнене на самолетите.
Дали LO CEO не е гаврътнал няколко зубровки, преди да спретне подобен анонс?

http://wyborcza.pl/1,75248,16524545,Lot ... _Azji.html

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1725
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » ср сеп 03, 2014 6:44 am

Една леко забавна новина: очаква се ратифицирането на договор за парньорство между RB (Syrian Air) и JS (Air Koryo), или казано инак – полетите ще бъдат франчайз.
Интересно само, кои полети…..Нито една от двете АК не лети между DAM (Damascus) и FNJ (Pyongyang). Да не говорим, че общо взето цивилните полети от FNJ имат, нямат два и половина на ден.
Всъщност и други странни неща са ставали. Преди години Уго Чавес се тръшна, че венецуелската V0 (Conviasa) ще лети до IKA (Техеран) и DAM (Дамаск). Че деманда е равен на нула, че за икономическа обосновка е смешно дори да се мисли – абе глейте си раутата :D
И нямаше ала бала – човека рече и отсече – в рамките месеци директните полети от Каракас стартираха. Не беше ясно, кой обаче се возеше в тях. Самолетите (бая големшки) – все „препълнени“. Неколкократно журналисти се опитаха да букират билети – ми то голям наплив, голямо чудо – отговора един и същ – „съжеляваме, няма места“
Разбира се, цялата раута беше ден до пладне – Conviasa все пак не е чувал без дъно и беше на ръба на оцеляването при огромните загуби, калкулирани от натресените PR-ски полети. Последните или трябваше да се спрат, или самата АК – алелуя.
Но стана ли – стана.
Та и директен полет DAMFNJ никак не е изключен :lol:

http://www.ch-aviation.com/portal/news/ ... -agreement

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1725
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пон сеп 08, 2014 3:09 pm

CU (Cubana) получи 4-ти поред IL9 (Il-96-300), бивша собственост на SU(Aeroflot). Машината е все още със старата си регистрация (RA-96008) и ливерията на предишния си собственик.

http://i1373.photobucket.com/albums/ag3 ... 96a450.jpg
http://i1373.photobucket.com/albums/ag3 ... 8ebe93.jpg

Нищо нелогично, особено като се има предвид, че април SU окончателно пенсионира IL9, а пазар за последните няма.

Няма информация какво се случва обаче с подписания преди известно време договор за доставка на Il-96-400 във граждански вариант. Спогодба за това беше огласена при посещение на руска делегация във Куба, но нито тогава, нито сега има подробности за сделката.
Ако изобщо последната е реалистична. Първо, това би била първата конверсия карго (версията 400 за в момента съществува единствено като товарен самолет) към граждански вариант (обратното се случва разбира се непрекъснато). Не, че е невъзможно, но би коствало доста пари, и едва ли си заслужава инвестицията при производство под 40-на (поне) машини. А и ще е необходима съответна сертификация (като граждански) което още повече оскъпява нещата.
CU едва ли би поръчала повече от 2-3 машини….Обявените заявки от авикомпании като RB (Syrian Air) също се оказаха въздух под налягане. И като се има предвид, че дори родната и доста зависима SU (контролния пакет на АК е собственост на правителството на Русия) окончателно отписа Il-96, по-скоро нищо и няма повече да се чуе.
Както стана и с покупката на 100 броя TU-204 от Иран (предназначени уж за Iran Air и Iran Aseman).

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1725
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пон сеп 15, 2014 5:18 pm

SU (Aeroflot) за първи път от 5 години насам на загуба. Отчета за първото полугодие показва дефицит от 1.9 млрд рубли.
За сравнение – за първото полугодие на 2013-та печалбата на превозвача е била 45 млн. рубли.

http://www.rbcdaily.ru/industry/562949992242697

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1725
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » чет сеп 18, 2014 11:47 am

AI (Air India) губи пари по всичките си (59) интарнационални полети, с изкючение на два:

http://www.bangaloreaviation.com/201... ... ights.html

Около 55% от посочените полети дори не покриват разходите за гориво и екипаж (камо ли други).
Интересното е че едни от най-губещите са полетите между хъбове, а именно:
BOM - EWR (Мумбай-Ню Йорк)
DEL – EWR (Делхи-Ню Йорк)
BOM – LHR (Мумбай-Лондон)
DEL- ORD (Делхи-Чикаго)
DEL – LHR (Делхи-Лондон)

А единствените печеливши са:
Varanasi - Kathmandu
Kolkata - Yangon

На AI и се стъжнява все повече, но като че ли си е сама виновна за това. АК от години е с негативен баланс и въпреки това, крути промени в мениджмънта не настъпиха. И ако се съди по случващото се в последните години, вместо режим на строги икономии, холдинга все едно се чуди какво да прави с парите си.
Една от най-големите глупости беше закупуването на 7 броя 77L (Boeing 777-200LR). ULR (ultra long range) машината на Боинг, въпреки, че е двудвигателна, не беше кой-знае колко по-икономична (въпреки легендите) от конкурента си 345 (Аirbus 340-500). Де факто и двата самолета се оказаха изключително нишови и макар Боинг да успя да продаде малко повече екземпляри, експлоатацията им се оказа непосилна за повечето АК. На принципа „барабар Петко с мъжете”, AI реши че е в състояние да поддържа печеливши ultra long haul полети – нещо, от което се отказа дори всемогъщата SQ (Singapore Airlines).
В крайна сметка доста бързичко машините бяха консервирани и обявени за продажба. Купувач обаче години не се намери (Boeing не е майчица и отказа да ги приеме обратно). След като почти каталясаха от безкрайното кибичене на стоянката, най-после EY (Etihad) се съгласи да купи 5 от тях почти на безценица. Останалите 2 бяха канибализирани за резервни части за авиопарка от 77W (Boeing 777-300ER), защото беше ясно, че от тук нататък някой може само даром да ги вземе.
Купуването на 788 (Boeing 787-8) също изглежда повече имиджово, отколкото практично (като се има предвид баланса на превозвача).
А и като се прибави факта, че като сървиз има много какво да се желае (меко казано), нормално е нещата да се закучват (сервирането на храна „подправена” с червеи и то в бизнес класата си е жив резил).

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1725
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » чет сеп 18, 2014 12:01 pm

TU (Tunis Air) ще стартира презокеански полети (Северна Америка):

http://www.ch-aviation.com/portal/news/ ... body-a330s

Машините ще бъдат 332 (Ербъс 330-200)

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Грозев » пон сеп 22, 2014 12:48 am

Стачката в Air France ще продължи до 26-ти, а може и след това:

:arrow: http://www.reuters.com/article/2014/09/ ... 8920140920
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1725
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » вт сеп 23, 2014 12:30 pm

Грозев написа:Стачката в Air France ще продължи до 26-ти......
Пилотите имат право в случая.
Нискотарифния модел до голяма степен е извращение на понятието АК.
Последният нито води до подобряване на качеството (напротив), нито до ниски цени (с годините дори се доказа обратното – често стават парадоксално високи).
Любопитното е друго обаче – самото френско общество е доста негативно настроено към пилотите (поне в гражданската авиация) като цяло.
Последните се смятат за твърде разглезени. Визира се, че и са едни от най-добре платените в света (заплатите многократно надхвърлят доходите в доста други сектори, включително такива с не-по малко висококвалифициран труд), а стачкуват най-често и за щяло и нещяло.
При предната им стачка (от която не са минали и 6 месеца) френската преса не беше никак благосклонно настроена, като журналист дори написа (цитат) „....че му е писнало да играе по свирката на хора на които едно Ферари в гаража им не стига и сега искат да прибавят и едно Ламборджини....”.

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1832
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Airfan » вт сеп 23, 2014 1:29 pm

Не съм уверен, че си прав. Не виждам ИзиДжет, Уиз или Райън да са фалирали, а цените са им по-ниски от на Еър Франс и то значително.
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1725
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » вт сеп 23, 2014 2:06 pm

Airfan написа:Не съм уверен, че си прав. Не виждам ИзиДжет, Уиз или Райън да са фалирали, а цените са им по-ниски от на Еър Франс и то значително.
Навлизаме в ОТ, ама няма как.
Кой говори за фалиране.....LCC (low cost companies/airlines) се радват на прекрасен бизнес. И печалби.
Но от пасажерска гледна точка са меко казано лъжа и измама.
Всичко при тях се калкулира отделно.
Вярно, ако си на 20 и студент и се прибираш само за уикенда в къщи с една малка раничка, те са добра алтернатива. Или пък ако живееш в Рим и си рашил да изпиеш едно кафе в Барселона - ей така, щото ти е кеф и да се прибереш същия ден - пак стават.
Но кой лети от Лондон до Коста Брава за седмица без багаж? То да беше само багажа.....
Полета Лондон/Аликанте с Бритиш струва по евтино отколкото с Изи или Райън....
Правени са много калкулации (не само от мен) - "евтинията" на LCC не е никаква евтиния. Аз имам поне 200 полета (граждански) зад гърба си - повярвай - ми - никога не букирам с нискотарифни, при положение че и на мен излишни пари не ми се дават.
Признавам, обаче че AF (Air France) не са особено добър пример в определени отношения (конкурентни цени), ако изключим някои много далечни дестинации.
Темата е дълга и не е за тук. :D

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1725
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » чет сеп 25, 2014 10:54 am

ОК (Czech Airlines) приземява една трета от състава (включително пилоти) във връзка с нуждата от спешно реструктуриране, наложено от резкия спад на деманда (особено след кризата в Украйна). Де факто се паркират и 6 от 23-те Ербъс 32Х (серии 319 и 320).

http://news.airwise.com/story/view/1411559584.html

ОК наистина много пострада от влошените отношения между Русия и Украйна. Преди години, когато все още АК беше изцяло държавно контролирана (в момента правителството държи едва 19.7% от акциите, останалите се собственост на КЕ (Korean Airlines) – 44% и частният холдинг Travel Service – 34%), правителството уволни компетентния CEO (Kůla) и по чисто политически причини назначи Tvrdik. Последният оряза редица дестинации или намали честоти до печеливши такива (като примерно Мадрид - летеше се 2, че и 3 пъти дневно с препълнени самолети), а за сметка на това откри множество такива до Русия, като GOJ (Нижни Новгород), OVB (Новосибирск), PEE (Перм), ROV (Ростов на Дон), KUF (Самара), UFA (Уфа) и SVX (Екатерининбург), от които дори родната SU (Aeroflot) се въздържа да извършва международни полети. Последните губеха пари даже и през активния летен сезон, а след Украинската криза каталясаха окончателно.
КЕ инвестира в превозвача с цел да го направи свой европейски хъб. Въпреки обаче добрите честоти на полетите PRGICN (Прага-Сеул), схемата не проработи особено, защото голямата бела (унищожаването на добрата западноевропейска мрежа) вече беше сторена. Дори до дестинации които не бяха закрити, нещата не вървяха добре, по-простата причина, че чехите летят вече само 1 път дневно, а да кажем AF (Air France) примерно 3 пъти (пътниците не изпадат във възторг от висене на летище 8 или повече часа за трансфер). Желаещи да летят от Сеул до Екатерининбург или Самара през Прага пък нула, а дори и да има такива, летат със КЕ до Москва и от там продължават с Aeroflot (всички изброени до тук превозвачи са членове на един и същ алианс – Sky Team).
Като финал – ОК не лети вече и до София – факт от който максимално се възползва FB (Bulgaria Air). Вярно, полетите са франчайз, но така или иначе, основната печалча е за българския превозвач. Последният път (април), когато летях до дестинацията Прага заедно с дъщеря си, в самолета нямаше нито едно свободно място.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1725
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пон сеп 29, 2014 12:14 pm

За новото си разписания (2015) SU (Аерофлот) увеличава капацитета на креслата за полетите си до JFK (New York) и LAX (Los Ageles), като заменя 332 (Ербъс 330-200) с 77W (Боинг 777-300ЕR).
Наскоро подобно се случи и по отношение на дестинацията MIA (Miami)

http://airlineroute.net/2014/09/28/su-jfklax-s15/

Рязкото увеличаване да капацитета/честотите до Северна Америка в последно време е очевадна. Вероятно в момента ще се наложи съкращаване на предлагания брой кресла до други дестинации, но SU има още 6 недоставени поръчки за 77W, така че ситуацията ще е временна.
Последна промяна от Almasy на ср окт 01, 2014 11:07 am, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1725
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » вт сеп 30, 2014 11:38 am

Новата ливерия на EY (Etihad):

https://farm4.staticflickr.com/3913/151 ... 2eb3_c.jpg

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1725
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » съб окт 04, 2014 7:49 am

FlyDubai стартира полети до София.

http://www.novinite.com/articles/163802 ... mes+a+Week

RT тарифафата ще започва от EUR310 (Y класа).
Това не е много предвид сегашните цени на трансфери, които се колебаят основно в границите на EUR400-500, с изключение на TAROM, които предлагат полети през OTP (Букурещ) на цена около EUR300

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1725
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пет окт 17, 2014 9:09 am

Друга АК, която го закъсва - PR (Филипинския национален превозвач). Отлага доставката на вече поръчаните нови самолети.

http://uk.reuters.com/article/2014/10/0 ... BO20141008

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1725
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пет окт 17, 2014 10:20 am

Aeroflot спира полетите до Канада.
Надеждите за захранване чрез транзитни пътници се провалят за втори път.

http://news.mail.ru/economics/19721211/?frommail=1

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1725
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пон окт 20, 2014 1:00 pm

Луфтханза: стачка!
Канцелирани са 1450 полета :shock:

http://www.capitalotc.com/lufthansa-air ... ike/24582/



P.S.:Изправят ми се косите....Дано свърши до 16 Ноември, че тогава летя с тях и то с прекачване в Мюнхен. Че не съм и сам (с дъщеря си). Засега полетите не са канцелирани (току що проверих резервацията в сайта им), ама един господ знае – при стачката на Air France бая народ пострада :(

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1725
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » чет окт 23, 2014 10:39 am

Масивна експанзия на А3 (Aegean Airlines):

http://fortune.com/2014/10/21/what-happ ... -snowplow/

38 нови линии за лятното разписание 2015-та.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Грозев » вт окт 28, 2014 1:00 am

Фалитът на „Татарстан” бе приет
Написано от Списание АЕРО
Понеделник, 27 Октомври 2014 22:16


Арбитражния съд на Република Татарстан призна фалита на авиокомпанията „Татарстан” и откри процедура по ликвидация на компанията. Това съобщава руския бизнес портал РБК.

Към 20 октомври 2014 г. дълговете на „Татарстан” са достигнали 3,5 млрд. рубли (около €65 млн.). Решението за изпълнение на процедура по фалит е било взето от общо събрание на кредиторите.

Днес авиокомпания „Татарстан” е 100% собственост на правителството на едноименната автономна руска република. Между 2008 и 2012 г. в управлението ѝ участваше „Химимпорт”. През 2008 г. българската компания купува 50% от акциите на „Татарстан”. През юни 2011 г. българските представители в управлението на компанията са отстранени, а в началото на следващата година „Химимпорт” продава дяла си.

„Татарстан” бе лишена от лиценз за авиационен оператор на 31 декември 2013 г., след първоначалните изводи свързани с катастрофата от 17 ноември същата година, при която се разби Boeing 737 и загинаха 50 души, които показваха сериозни нарушения в „Татарстан”.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... priet.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1725
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » чет окт 30, 2014 11:51 am

EU санкциите спряха полетите на Добролет, но SU(Aeroflot) намери вратичка – създава друга дъщерна НТА с името „Победа”

http://www.flightglobal.com/news/articl ... ce-405375/

Отговори