Авиокомпании

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1481
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » вт яну 23, 2018 10:53 am

Air India (AI) – приватизация до Юни. 49% от превозвача могат да закупят чуждестранни инвеститори (вкл. АК).
https://scroll.in/latest/864373/governm ... uggestions
Изображение


British Airways (BA) в преговори с Ербъс за още А380.
https://www.ch-aviation.com/portal/news ... der-report
Очевидно Уили Уолш (BA CEO) е променил мнението си – години последният каканижеше, че превозвача търси А380 втора ръка, стига последните да са с двигатели на RR, защото цената на чисто новите е прекалено висока. Сега запя обаче друга песен – поддръжката на старите машини, щяла да излезе не по-малко.
Анонса за second hand е било по-скоро тактика за искане на отстъпки, тъй като въпреки тригодишното мрънкане, АК не сключи договор със Singapore, на когото предстои замяната на старите машини с нови.
Изображение


Alaska (AS) която купи Virgin America (VX) започна етапна промяна на ливериите на VX от старата
Изображение
на вече новата
Изображение
Това би трябвало да отхвърли всякакви спекулации, че AS възнамерява да се освободи от флотилията на VX (състояща се само от сериите 320) и да я замени със сериите 737, тъй като АS лети единствено с тях (тоест със самолети п-во само на Боинг).
https://airlinegeeks.com/2017/12/29/sou ... d-january/
Същевременно, за да отпразнува обединението, АS изтипоса нова ливерия и на собствените си самолети (почти отвратна IMHO).
Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1481
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пет фев 02, 2018 4:44 am

Изтече информация за гласената нова ливерия на Луфти, в случая тапосана на 748i

Изображение

Изображение

Ам....доста отегчително, старата, класическата, дето логото е жълтичко, дори по ме кефи :?

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1481
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пет фев 02, 2018 5:27 am

На 14-ти Януари Иран финализира сделка с Bombardier за 10 броя CRJ900

Изображение

За това съобщават дори руснаците, които очевидно са наясно, че щансовете им да пласират SSJ в Иран намаляват още повече

https://www.aviapanorama.ru/2018/01/ira ... -v-kanade/

Донякъде е странно, че Иран купува не особено актуално издание на регионална машина (а не чисто новата С-серия или пък прясно претоплената Е2). Вероятно това е свързано с ненапълно отпадналите санкции. CRJ900 е моторизиран със GE CF34-8C5 (сравнително стара технология), докато С-серията е със state of art GTF двигатели PW1000G

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1481
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пон фев 05, 2018 9:16 am

Lufthansa с намерение да уволни шефовете на Brussels Аirlines - CEO Bernard Gustin и номер две в йерархията – финансовият мениджър Jan De Raeymaeker. Двамата вече са уведомени, че след изтичането им, контрактите им няма да бъдат подновени.
Неразбирателствата с Carsten Spohr (Lufthansa CEO) не са от вчера. На последното събрание (борд на директорите) Spohr грубо прекъсна Bernard Gustin, когато последният се опита да обясни стратегията на подопечната АК.
Кой е прав и кой крив е много трудно да се прецени. От една страна е абсолютно вярно, че Brussels Аirlines
Изображение
е бледо копие на някогашната SABENA
Изображение
световен играч, с чието величие трудно се бореше дори Lufthansa. Прераждането на последната след фалита й (като Brussels Аirlines) не оправда надеждите. АК поне последната година не е на загуба, но и трудно може да се нарече печелившо звено. А е известно, че активите се държат от SN Airholding NV, белгийско дружество, което е 100% собственост на Lufthansa обаче.
Spohr, който много пъти е заявявал, че е назначен с една единствена цел – да пази интересите на акционерите в Lufthansa Group, очевидно е изгубил търпение. Според вижданията му, няма смисъл да се наливат повече пари в Brussels Аirlines, която е доказала, че е бита карта, поне като legacy carrier. Дори хибридната стратегия, прилагана от няколко години не дава желаните резултати (според Spohr). Като пример се прави сравнение с печелившата Eurowings (също собственост на Lufthansa Group), при която хибридната стратегия работи идеално – параметри на НТА при късите полети и предлагане на бизнес продукт при дългите, не по различен от този на самата Lufthansa
Изображение
Нещо, с което Brussels Аirlines не може да се похвали. Затова биг мама шефа е решил да превърне Brussels Аirlines изцяло в НТА, което пък от своя страна ужасява гордите белгийци. Това би означавало имидж на Унгария номер 2, където печелившата WIZZ командва парада, но никой не я смята за национален превозвач. Както и край на дългите полети до Африка (запазен периметър на SABENA), че и до Северна Америка. Може би не е чудно, че Spohr съвсем наскоро и в съвсем друг контекст заяви, че Африка е континента с предстоящо най-бързо разрастване на мрежата на самата Lufthansa.
http://www.airliners.de/kranich-konzern-afrika/43578
Изображение

Отговори