Авиокомпании

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
matrix
Мнения: 33
Регистриран: съб май 12, 2018 8:32 pm

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от matrix » нед авг 19, 2018 9:55 am

Amazon написа:
нед авг 19, 2018 1:58 am
Поредният руски убиец. Само при тестовите изпитания на пътническият и карго варианта загиват 12 човека.
Amazone, Amazone по твоите китерий трябва да наречем почти всички самолети убийци. Мисля, че такива крайни изказвания не са за този форум.

Потребителски аватар
Amazon
Мнения: 276
Регистриран: пон фев 03, 2014 8:28 pm

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Amazon » нед авг 19, 2018 4:05 pm

matrix написа:
нед авг 19, 2018 9:55 am
Amazon написа:
нед авг 19, 2018 1:58 am
Поредният руски убиец. Само при тестовите изпитания на пътническият и карго варианта загиват 12 човека.
Amazone, Amazone по твоите китерий трябва да наречем почти всички самолети убийци. Мисля, че такива крайни изказвания не са за този форум.
Вместо менторската поза, дай пример за западен самолет създаден след 90-те, който да има две катастрофи с жертви още на ниво изпитания.

matrix
Мнения: 33
Регистриран: съб май 12, 2018 8:32 pm

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от matrix » нед авг 19, 2018 6:06 pm

Amazon написа:
нед авг 19, 2018 4:05 pm
Вместо менторската поза, дай пример за западен самолет създаден след 90-те, който да има две катастрофи с жертви още на ниво изпитания.

Под нивото ми е да вадя черни хроники и да злорадствам за нещастия, както ти го правиш. Вместо аз да давам примери ти кажи за причините довели до двете катастрофи на Ил-114, както виждам си осведомен.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1809
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » нед авг 19, 2018 7:37 pm

matrix написа:
нед авг 19, 2018 6:06 pm
причините довели до двете катастрофи на Ил-114
RA-54001: на височина едва 45 метра, поради дефектен електронен блок двигател номер 2 преминава в режим флюгиране

UK-91004: заклиняване на руля в крайно ляво положение в следствие на по-силен порив на вятъра

matrix
Мнения: 33
Регистриран: съб май 12, 2018 8:32 pm

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от matrix » нед авг 19, 2018 10:05 pm

Almasy написа:
нед авг 19, 2018 7:37 pm
matrix написа:
нед авг 19, 2018 6:06 pm
причините довели до двете катастрофи на Ил-114
RA-54001: на височина едва 45 метра, поради дефектен електронен блок двигател номер 2 преминава в режим флюгиране

UK-91004: заклиняване на руля в крайно ляво положение в следствие на по-силен порив на вятъра
RA-54001: В този случай екипажа не е имал време за реакция и катастрофата е по вина на техниката

UK-91004: Тръгнали са още от стоянката със заклинил Rudder/рул. Капитана е проявил учудваща упоритост да излетят борейки се със самолета вместо да се върнат.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1809
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пон авг 20, 2018 12:49 pm

Малко новини от южната съседка:

- Turkish Airlines (TK) вече получи първите 321Neo, а Pegasus – последните чисто нови 738
- Летище SAW ще получи още една писта до 2020-та
- TK отново ще лети до KIX (Осака) и увеличава полетите до Токио
- На 30 Октомври в полунощ сегашното най-голямо летище (Ататюрк) променя IATA кода си на ISL, а предищното му – IST вече ще бъде присвоено на новото, разположено на Черно Море летище, макар и поскледното да не е все още оперативно. След като това се случи, ISL ще функционира известно време само като карго хъб, а съдбата му в по-далечна перспектива все още не е решена

Изображение

Изображение

- ТК ще ребрандира НТ подразделението си Anadolujet на Ajet
- ТК е посочен за най-известния и най-скъпия бранд на цялата турска индустрия
- Планирани нови дестинации до края на 2018-та – CUN (Канкун, Мексико), EWR (второто международно летище на Ню-Йорк) и SHA (Шарджа, ОАЕ), а от лятото на 2019-та – DPS (Денпасар, Бали). Маракеш е засега под въпрос.
- Увеличаване на честотите се очаква предимно за Балканите – Дубровник, Скопие, Прищина, Белград и София
- ТК обаче е заплашена от недостиг на пилоти. Поради девиациите на турската лира, заплащането се оценява на не особено конкурентно и някои пилоти (особено такива на 330, които се търсят повсевместно) напуснаха превозвача. Падането на националната валута не е непременно само лоша новина за ТК (изключая персонала) тъй като разходите му на местна почва спадат (заплатите са фиксирани в TRL, докато цените на билетите – в USD), а вътрешните полети съставляват едва 12% от оборота (https://centreforaviation.com/analysis/ ... ews-433764)

Изображение

- Приходите на превозвача продължават да растат в процентно отношение, но общото мнение на специалисти и пасажери, е че до известна степен ТК е посмъкнала гарда и сървиса в последните две години е зазлял в сравнение с предишните
- TK прави опити да купи и 80% летище SAW, което за в момента се държи от Malaysia Airports Holdings Bhd, като предлага Euro 750mil., но за в момента сделка не е постигната

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1809
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пон окт 01, 2018 11:48 am

Almasy написа:
чет май 31, 2018 12:18 pm
Singapore Airlines (SQ) възобновява директните полети SINEWR (Сингапур-НюЙорк)
Първият 359LR е вече доставен, промяна в плановете няма – билети за директния полет SINEWR за 18-ти октомври отдавна бяха пуснати в продажба и вече са изчерпани.

Изображение

Любопитното е, че самолета носи същата регистрация, както и А340-500, с които преди 15 години са започнати ULR полетите на Singapore (SQ), а именно 9V-SGA

Изображение

Delivery flight (TLSSIN) нарочно е бил планиран по маршрут (през Норвегия/Шпицберген), който да корелира с разстоянието SINEWR.

Компановката на креслата (C/Y+):
https://www.singaporeair.com/saar5/pdf/ ... 00-ULR.pdf

Сравнение между Y и Y+ класите

Изображение

Общо местата са 161. Това разбира се е по-малко от стандартен А359, но и повече от А340-500, който беше оборудван само с 100 места (вярно, само С класа, след като АК се отказа от предварителната компановка 64С/117 Y+). 61 пасажера повече при Y+ тарифи, както и значително по-ниския разход на А359LR, според SQ би трябвало да е рецепта за печалба.
При съответните здрави тарифи, това би трябвало да е така, стига обаче полетите да с много добро, ако не и 100% затоварване. Като се има предвид значимостта на Сингапур като финансов/бизнес център, най-вероятно SQ са си направили добре сметката.
И все пак ULR самолетите и от днешното поколение (А359LR/B778) си остават не за всяка уста лъжица. Освен, че като продажна цена те са много по-скъпи от стандартните варианти, същото се отнася и до CASM – просто мъкнат твърде много гориво. Те са добра опция между хъбове с значителен процент бизнес трафик и не особено при превес на туристическия пътникопоток.
В това се убеди и Air India, която беше принудена да приземи и обяви за продажба само след година експлоатация цялата си флотилия от 77L (777-200LR).

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1809
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » чет дек 27, 2018 10:28 am

И последният 74L (747SP) на IranAir (IR) отиде за скрап.

Изображение

Изображение

То и нямаше накъде – машините бяха повече от антични. Дори резервни части втора употреба за тях вече няма, а и да се намерят, цените биха били фантастични.

Изображение

Изображение

Всъщност не точно последният. За скрап отиват EP-IAA, ЕP-IAB и EP-IAD, като четвъртата машина (EP-IAC) ще бъде консервирана на летище THR. Всъщност това беше и последният и полет – от THR (Tehran Mehrabad Airport) до IKA (Tehran Imam Khomeini International Airport).

Изображение

Изображение

Вероятността обаче тя някога отново да полети е почти нулева, дори след разпарчетосването на останалите 3 и използването на каквото е останало читаво от тях като части втора употреба (на снимките в компанията и на 747-300 на MahanAir, които също отиват за скрап).

Изображение

Изображение

Окончателното спиране от полети на 74L и 743 донякъде съвпадна и с прекратяването на всички longhaul полети от мрежата на IR, а именно:

BKK (Банкок)
KUL (Куала Лумпур)
PEK (Пекин)
NRT (Токио)

Несъмнено на иранците не им достигат самолети. Едва ли обаче това е единственото обяснение. IR все пак купи два А330-200 (втора употреба), а MahanAir се обзаведе с доста А340-300 и А340-600 (последните - ex Lufthansa).

Изображение

Изображение

И двата модела имат съответния рейндж (че и отгоре) и при адекватна утилизация, биха позволили оперирането до споменатите дестинации, дори и да се наложи някакво редуциране на честотите.
Вместо това, иранците изпращат големшкия А340 до SVO (Москва), където се пълни едва на половината от капацитета (още повече, че и SU лети Москва-Техеран, а без съмнение руската АК е класи над иранската).
Адекватно обяснение от иранците не би могло да се очаква. Спекулациите на развалени отношения с Малайзия на базата на шиитско/сунитска вълна са по-скоро голи приказки. Малайзия е светска страна и религията има твърде малко влияние върху обществения, политически и икономически живот. А дори и да имаше и частица истина, това не обяснява спирането на полетите и до Банкок, Пекин и Токио.
Все пак MahanAir лети до ICN (Сеул), която се очерта като единствената далечна дестинация от Техеран, а самата IR запази полетите и честотите си до Европа, включващо AMS (Амстердам), ARN (Стакхолм), CGN (Кьолн), FCO (Рим), FRA (Франкфурт), GOT (Гьотеборг), HAM (Хамбург), LHR (Лондон) and MXP (Милано).
Всъщност на книга MahanAir лети и до Банкок, Пекин и Куала Лумпур (ако се съди по графиката, изобразяваща мрежата и в собствеаният и сайт), но това е само на книга, тъй като след спирането на полетите на IR ирански самолет не е кацал на посочените летища.
Междувременно германското правителство наложи бан на MahanAir (https://www.jpost.com/International/Rep ... Air-575025). Забраната обаче не засяга IR, които продължават да летят до FRA, CGN и HAM. При облратният полет обаче (и от трите града) самолетите на IR кацат за дозареждане в BEG (Белград), тъй като поради санкциите немците отказват зареждане с гориво.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1809
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » ср яну 02, 2019 5:00 pm

Qatar Airways купи 5% от China Southern – най-голямата и най-силната китайска АК със седалище Гуанджоу (Кантон). Договора включва правото за закупуване на до 49% от собствеността при съответно желание на катарците.

Изображение

В допълнение Qatar Airways купи и 25% от московското летище Внуково.

Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1809
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пет мар 08, 2019 1:07 pm

Delta (DL) иска да е launch customer на евентуалния NMA (797) на Boeing

https://www.bizjournals.com/seattle/new ... yptr=yahoo

Нека припомня, че DL индиректно развали доста отношенията си с Boeing покрай панаирите с С-серията и опитите на американския производител да саботира пласмента на канадската (тогава все още само канадска) машина на територията на САЩ.
След като това се провали (и DL напазари А220), Boeing няма никаква полза от врагове, още повече, че иде реч за превозвач, който изпазари наведнъж 200 х 320NEO. Същото се отнася и со самата Делта - мегаавикомпаниите обикновено не разчитат на един единствен производител. Да не говорим, че като launch customer, DL ще разчита на сигурни 30% дискаунт.



Опитите на Boeing да пласират на превозвача и 787 (най-вече 787-10) обаче за пореден път удариха твърдо на камък. АК СЕО подчерта, че „ на настоящият етап АК не изпитва необходимост от самолета, вкл. от 787-9 , тъй като комбинацията от 339NEO и 350XWB е ситуирана по-добре към специфичните и нужди за капацитет и рейндж” (цитат).



Все пак трябва да се уточни, че DL имаше доста сериозна заявка за 787-8 и 787-9 (програмата 787-10 още не беше стартирана), която си беше и баш твърда поръчка. Детските болести на 787 обаче (проблема с батериите) естествено провалиха предвидения график на доставки. Повечето превозвачи се договориха с Boeing за компенсации , които значително са смъкнали цената на покупката като цяло. DL обаче отказа компенсации и използва в случая правото си да канцелира цялата поръчка без каквито и да е наказателни такси – по това време 350XWB вече беше на тепиха и явно договорките с Ербъс са били в напреднал стадий.

Не е голям ентусиазма на превозвача относно 778 и 779. Въпреки, че DL е едни от малкото превозвачи, които освен, че са твърди почитатели на 77W (300ER) успяха да се впишат успешно в ULR нишата и експлоатират и до ден днешен 77L (200LR)

Изображение

самолет, с който много други се провалиха. Досега няма твърда поръчка (дори LoI) за наследника (сиреч 778). Що се отнася до 779, вероятността е почти нулева, тъй като самолета беше дефинират като “too much capacity”

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1809
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » ср апр 17, 2019 10:45 am

Първият A321NeoLR е доставен на TAP Portugal

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Дългообхватната версия на A321Neo все повече набира скорост. Тя е предназначена за "тънки" TRANCON маршрути, тоест за дестинации с по-нисък деманд или за сравнително не толкова големи АК

Изображение


TAP Portugal, които са много силни на пазара в Бразилия (логично), естествено ще лети до GIG (Рио), GRU (Сау Паулу), SSA (Салвадор-Бая) и REC (Ресифи) със поръчаните 339 (330-900Neo), първия от които също вече получи, но за дестинации като MAO (Манаус) и BEL (Белем) 339 се явява с твърде голям капацитет, докато 321NeoLR пасва идеално.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1809
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » вт апр 30, 2019 12:13 pm

LOT:
Открива редовни полети WAWBOM (Варшава-Мумбай) и WAWDEL (Варшава-Ню Делхи). Като стартова година, полетите ще бъдат сезонни, но не и чартърни, както е било досега.
Честотите WAWAMS (Варшава-Амстердам) се увеличават на 4 пъти дневно, WAWBEG (Варшава-Белград) – 12 седмично, WAWMUC (Варшава-Мюнхен) – 3 пъти дневно, KRKORD (Кракув-Чикаго) – 3 пъти дневно за летния сезон.
Нови дестинации – Кракув-Дубровник, Варшава-Керкира (само за летния сезон, но редовни полети), Кракув-Букурещ (целогодишно) и VNOLCY (Вилнюс-Лондон сити Ерпорт) 12 пъти седмично.
И при толкова добри новини, ето и един провал – LOT не успя с 5th Freedom Flights, които стартира миналата година, тоест преустановява директните полети BUDJFK (Будапеща-Ню Йорк) и BUDORD (Будапеща-Чикаго), макар и в анонса да се съобщава, че ще е само временно. Самолетите ще бъдат използвани по нови чартърни дестинации, като първата е MRU (остров Мавриций). Стартира се обаче полети Будапеща – Брюксел. Битката с Brussels Airlines ще е титанична, тъй като времената на излитане кацане са почти идентични
SN 123456- 06.30-08.35
LO 123456- 07.10-09.15
SN 1234567 12.15-14.15
LO 12345-7 17.25-19.30
SN 12345-7 18.00-20.00
а и по линията има и друг конкурент, макар и нискотарифен – Wizz. Във връзка с това, LOT ще базира един свой Е195 изцяло на летище BUD.
Експанзията обаче така или иначе продължава, щом LOT взема на лизинг А330 от Air Italy. До края на 2019-та флотилията на превозвача ще се състои от 84 самолета (наскоро беше доставен поредният 789). Това е доста впечатляващо при положение, че Austrian разполага с 83 самолета.
Заради приземяването на MAX`a се отлага пенсионирането на 734 и се налага лизинговането на още такива от Go2Sky.
Плановете за CARGO отдела са също изключителни амбициозни: https://www.cargoforwarder.eu/2019/01/0 ... h-targets/
На всичко отгоре, според LO CEO, не се изключва и поръчка за 350XWB (макар че, превозвача отдавна е ангажиран с 788 и 789 и досега поляците никога не са оперирали с машина с вместимостта на А350). 787-10 обаче е по-вероятен (при нужда от повишен капацитет), предвид настоящият WB fleet.
Летище KRK (Кракув) пък ще получи още един терминал.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1809
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » вт апр 30, 2019 12:39 pm

JL (Japan Airlines) започва оперирането с 359 на първи Септември

Изображение

Изображение

Изображение

Самолета (както и наличните 777 и 787) ще се ползва не само по международните/интерконтиненталните, но и по вътрешните линии, като една от тях ще бъде HNDFUK (Токио/Ханеда – Фукуока). Япония е една от малкото държави, ползващи големи машини по вътрешните линии. Пример за това е и печалният полет 123 (осъществяван от 747SR, борд JA8119), който погуби 520 души и също беше вътрешен – HNDITM (Токио/Ханеда – Осака/Итами).

Изображение

Първите доставени 3 машини ще бъдат със специални ливерии.

Изображение

Изображение

Изображение

В допълнение – за разлика от други АК, JL не се отказва от F класата – всички доставени 350 ще бъдат оборудвани и с първа класа

Изображение

Освен за 359, JL има поръчка и 35К, която по всяка вероятност ще увеличи като брой (поне по думите на CEO).

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1809
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » ср май 01, 2019 9:52 pm

Austrian (OS) рискуват окончателно да развалят настроението на биг боса (LH Group CEO - Spohr) – загубата на АК за Q1 е скочила на €99 million (при €73 million за Q1 2018-та). 35,6% увеличение. И говорим само за загуби.

Изображение

Като основна причина се посочва острата конкуренция по европейските линии от Wizzair, Level и Lauda които откриха собствени бази на Швехад (VIE airport). Що се отнася до TRANSCON, напоследък OS също е позагубила позиции – цените са височки, а сървиса – не чак зашеметяващ.
Spohr още не се се съвзел от шока, който получи благодарение на друг член на LH Group – Eurowings които се нахендриха с €250 million загуба.

Изображение

Самата Lufthansa също се изложи с 102 million загуба.

Изображение

Други членове на групировката, в които LH Group държи акции (SAS)

Изображение

или изцяло владее (Brussels Airlines) също не са цъфнали и вързали.

Изображение

Кажи речи единствено Swiss Int. стопля сърцето на Spohr, тъй както винаги е на печалба (+40 million).

Изображение


Това обаче не е достатъчно, че да покрие загубите на останалите членове, които напоследък накъдрят косата на Spohr.
LH Group залагаше големи надежди на EW, на която прехвърли изцяло флотилията на фалирата (и купена от LH) Air Berlin (AB). Всъщност EW тръгна добре, дори много добре – буквално пълен отличник. Но някъде към средата на 2018-та възхода изведнъж спихна и доста неочаквано за мнозина пое по пътя на AB, чиито самолети наследи – загуби, загуби и пак загуби.
Случващото се означава и друго – няма никаква надежда Spohr да поднови флотилията на Austrian в скоро време – миналата година той така или иначе се закани, че ако превозвача не започне най-после да печели, просто да забрави за 787 или 350 и ще си кара за неопределено време с каквото има (доста стари 76Е и 77Е).

Изображение

Доставките на А220 за любимеца му Swiss обаче може да се смятат за гарантирани.

Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1809
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пон май 06, 2019 6:14 am

SriLankan (бивша Air Lanka) ще ще последва историческият пример на ElAl от не толкова далечното минало - самолетите и освен с екипажи ще летят и със задължителен набор бодигардове

Изображение

Причината - след атентатите туристическата индустрия е в колапс - отказани са над половин милион резервации. За страна, която разчита на приходите от туризма много повече отколкото една Индия или Малайзия, това може да съсипе икономиката.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1809
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » вт юни 18, 2019 11:10 am

Поляциште продължават с експанзията тип 5th Freedom Flights - откриха и директна линия VNOLCY

Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1809
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » ср юни 19, 2019 5:42 pm

Изненада - 200 х 737 MAX IAG (British Airways, Iberia, Aer Lingus, Vueling, Level, Avios)

:)

Вярно, само LoI (letter of Inetion).
Виж поръчката за 14 х 321XLR е твърда.

Ако трябва да дам някакъв коментар - всъщност не би трябвало да е кой знае каква изненада. Макс`а така или иначе един ден ще лети. Ербъс вече продава серията NEO за кой-знай коя бъдеща петилетка.
А и колкото е стиснат Улли Уолш....Нека не забравяме, че той се изпокара с канадците относно С-серията (самолет, който неистово му трябва заради LCY). Заради пари разбира се (отказаха му исканите отстъпки).
Боинг в случая не ще и дума му е предложил не златна, ами буквално платинена сделка.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1809
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пон юни 24, 2019 11:02 am

SkyTrax обяви наградите си за 2019-та (номера в скобите показва позицията на АК в класацията миналата година):

Първа десятка

1. Qatar Airways (2)
2. Singapore Airlines (1)
3. ANA (3)
4. Cathay Pacific (6)
5. Emirates (4)
6. EVA (5)
7. Hainan (8)
8. Qantas (11)
9. Lufthansa (7)
10. Thai Airways (10)

Позиция на някои от по-големите превозвачи:

19. British Airways (31)
23. AirFrance (25)
27. Turkish Airways (18)
29. Etihad Airways (15)
41. Delta (31)
68. United (88)
74. American (71)

Пълен списък (100-те позиции): https://www.worldairlineawards.com/worl ... ines-2019/

Напоследък обаче SkyTrax понася доста критики. Всъщност упреците за пари под масата за по-предна позиция в класацията не са от вчера.

Тази година също не е изключение.
Налице са обвинения, че някои не до там лицеприятни коментари на пасажери за Qatar Airways незнайно как са изчезнали от страницата.

Недоумение буди и позиционирането на Emirates (превозвач, който значително смъкна гарда по всеобща оценка) пред EVA Air, която си съперничи с Ол Нипон по квалитетен сървиз. Lufthansa също се счита за привилегирована, особено що се отнася до икономичната класа, където превозвача е точно доста „икономичен”. Скока на British Airways от 31-во на 19-то място също е необясним. 99-та позиция на Air China пък се смята буквално за срам – превозвача предоставя топла храна дори и по вътрешните си линии под 3 часа, а трансконтиненталния сървиз се счита за много по-добър от този на British Airways или Air France. Същото се отнася и за Etihad, който колкото и финансови проблеми да има последните 2-3 години, като предлагане е далеч пред британците, немците и французите. 18-тата позиция за KLM, някогашната икона, превърнала в днешно време почти хибриден превозвач от типа на Air Europa си е жива подигравка.

За резил на резилите обаче, който най-вече разбуни духовете, се смята 59-тото място на Ryanair – пред LOT (67), Gulf Air (71), TAP Portugal (76), Alitalia (72) и отново Air China (99)!!! Очевидно MOL (Майкъл О`Лиъри) освен цар на „ниските” тарифи е и такъв на големите рушвети.

За следните награди обаче общо взето има единодушие:

За най-добра първа (F) класа приза печели за пореден път Singapore Airlines. Превдозвача спечели и в друга категория – за най-добър кабинен състав.

За най-добра бизнес класа – Qatar Airways.

За най-добра туристическа (икономична) класа – Japan Airlines.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1809
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » ср юни 26, 2019 10:03 am

Delta (DL) тръгна отново на пазар. След като купи контролният пакет от Virgin Atlantic (VS), компанията на Ричърд Брансън, сега скромно придоби едва 4.3% от Korean (KE)

Изображение

DL отдавна има JV полети с KE, но сега очевидно връзките стават още по-тесни. Всичко това се прави, разбира се, във връзка с борбата за транспасифика. DL вече има по-голям пазарен дял в сравнение с АА (Ъмерикън, чийто основен съюзник в Азия е Japan Airlines), но изостава от UA (Юнайтид, които пък са в съюз с Ол Нипон). Стремежа към първата позиция е и причината за преговорите с китайската MU (China Eastern), от която DL също иска да купи акции. Доколко ще успее е отделен въпрос, защото за MU наддава и Qatar Airways.


Lufthansa Group се отказа от плана си да превърне Brussels Airlines (SN) в НТА по подобие на Eurowings (EW), особено след провала на последната. Режат се всички далечни дестинации на EW, като във флотилията и ще останат единствено NB самолети (319/320/321), а 332 ще отидат при други превозвачи в състава на групировката

Изображение

Някои изказват мнение (с което аз съм напълно съгласен, BTW), че грешката на LH Group е акцентирането в последните години върху борбата с НТА. Силата на АК като Lufthansa, Swiss или Austrian никога не е била в ниските цени, а в квалитетния сървиз. Принизяването на последния, като неминуем резултат от стремежа за икономии и предлагане на конкурентни на НТА тарифи не донесе нищо хубаво за групировката. EW и на кътни зъби да се изправеше, нямаше как да предложи по-ниски цени от Wizz или Ryanair. По далечните дестинации (осъществявани с 332) също нямаха успех – кой ти лети до Малдивите с една раничка (за да „проработи” нискотарифния модел). Разбира се, грешка би било и тоталното закриване на EW като субдивизия – все пак групировката трябва да има някакво оръжие и срещу НТА на европейския пазар, но както се вижда, единствената печеливша АК от LH Group тази година е Swiss, а те изобщо не разчитат на ниски цени., нито пък си правят труда да се сравняват с която и да е НТА.
Във връзка с последното, решението на LH Group да подмени изцяло седалките в premium economy салона, като новия продукт е още по-семпъл, почти идентчен с този на Air France е отново сериозно критикувано.

Изображение

Като се изключи големия монитор на IFE, седалката яко блъска на чисто икономична класа, а с трици маймуни не се ловят.........


Аir Canada купува Аir Transat

Изображение

Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1809
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » чет юли 04, 2019 12:20 pm

Малко арабише авиейшън :mrgreen:


Saudi Arabian (SV) и Czech Airlines (ОК) подписаха JV за следните линии:
Operated by CSA: PRGFRA, PRGMXP, PRGCDG и PRGFCO
Operated by Saudia: JEDFRA, JEDMXP, JEDCDG, JEDFCO, RUHFRA, RUHMXP, RUHCDG и RUH-FCO

Изображение


Saudi Arabian (SV) въвежда кетъринг Bistro в икономичната класа по подобие на Austrian и Swiss включващо

-Entree
-Main course
-Dessert
-Hot drinks service
-Snack (+6hr flights)

Изображение

Изображение


Air France сменя 77W с 388 по линията CDGDXB (Париж-Дубай) порdди увеличеният деманд, като полетите от 7 стават 12 седмично

Изображение

Същото прави и British Airways, но без да увеличава честотите, а Аir Canada – обратното - увеличава само честотите, без да сменя самолета.



Еtihad стартира „мецицинска“ програма (https://apex.aero/2019/01/16/caring-pas ... conditions)

Изображение



Еmirates смъкна още стандарта, намаляйки позволените килограми чекиран багаж. Те (килограмите) пак са повече отколкото позволяват европейските и американски АК, но вече по-малко в сравнение с Qatar Airways, Singapore или Thai

Изображение

За компенсация (едва ли не) въвежда In-Flight Entertainment Playlist Syncing Option Via App, от което хора като мен изобщо няма да се впечатлят

Изображение

Освен това подписа codeshare с China Southern (CZ)

Изображение


Saudi Arabian (SV) вече втори по големина превозвач в региона след Emirates (EK). Много [s]кухи лейки[/s] поклонници, много нещо.

Изображение

Междувременно Казахстан даде правата на Flynas и Nesma Airlines (нискотарифни саудитски АК) за превоз на казахстански поклонници до Мека

Изображение

а на всичко отгоре Saudi Arabian открива полети и до ТIA (Тирана, Албания)

Изображение

подписа JV със UX (Air Europa)

Изображение

и със Alitalia (AZ)

Изображение

а освен това изпазари от Ербъс самолети за $7.4bn – 65 x A320NEO + 15 x A321XLR

Изображение


Etihad Airways (EY) и Royal Jordanian (RJ) също с JV. Двете АК напоследък изпитват остър конкурентен натиск не само от EK (Emirates) и QR (Qatar Airways), но и от ТК (Turkish)

Изображение


Оказа се вярно – MH (Мълейжъ) ще отдадат под наем своите 388 за целия период на Hajj

Изображение


Новите терминали на летище RUH (Рияд) Т3 и Т4 ще глътнат SAR2.21 billion и ще поемат 11 милиона пътници годишно (без да се броят T1 и Т2)

Изображение


Аманското Queen Alia International Airport (AMM) е избрано за най-доброто летище в Близкия Изток

Изображение


Новото летище на Abha (Сау,дитска Арабия)

Изображение


QR (Qatar Airways)

презентира новата икономична класа




JEDRUH e вече десетата най-натоварена линия в света

Изображение


Руската NordWind е получила правата за Hajj полетите, осъществяване от територията на Русия. За 2019-та директни полети ще бъдат осъществявани от Грозни, Казан, Краснодар, Магадан, Махачкала, Симферопол и разбира се Москва. Без да се брои сезона на „активния“ Hajj NordWind осъществява два пъти седмично редовни полети SVOJED, като старта е бил през Май.

Изображение


SV (Saudi Arabian) спачели приза за най-добър IFE, както и за най-добър Amenity Kit в първа класа

Изображение

По подобие на Qatar Airways, SV реши да предлага Amenity Kit дори и в икономичната класа, макар и разбира се, доста по-скромен

Изображение


Gulf Air и Oman Air също сформираха JV. Целта е борба ME3 (Qatar Airways, Emirates, Etihad), от чиято остра конкуренция двете АК страдат много, както и експанзия в Европа – двата превозвача ще летят до различни европейски дестинации, като пасажерите на всяка от тях ще може да направи трансфер в Бахрейн или Мускат, като по този начин се намалят разходите почти наполовина и ще се спре изтичането на пътникопоток към Абу Даби, Дубай и Доа.

Изображение

Приходите на Royal Jordanian са се повишили с 47% за 2018-та

Изображение


Flynas, саудитска НТА, планира балкански Хъб

https://www.bloomberg.com/news/articles ... balkan-hub

Изображение

Отговори