Авиокомпании

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1483
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » съб фев 11, 2017 10:18 am

За нова ливрея на Air Canada се говори вече от доста време, но когато тя най-после излезе, до голяма степен настъпи разочарование - оказа се само леко опресняване - далеч от предварително тиражираните варианти
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1483
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » съб мар 11, 2017 12:24 pm

Qatar Airways (QR) презентира новата си BIZZ класа наречена qSuite
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
По предварителни оценки qSuite превъзхожда значитено бизнес класите на Emirates и Etihad и по някои параметри се доближава до F класата. Това може би не е изненадващо, защото QR възнамерява да елиминира F класата до доста дестинации (където затоварването е счетено за недостатъчно). С новата qSuite първи ще бъде оборудван A350-1000 (MSN 88). ААВ (QR СЕО) за пореден път не пропусна да иронизира конкуренцията, като беше ясно, че хапливите му „шеги” са камък в градината конкретно на Delta, която също нарече новата си бизнес класа „Suites”.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1483
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » ср мар 15, 2017 12:37 pm

- Юнайтид (UA) отрече слуховете, че ще закупи още 777-300ER (като чисто нови). Според превозвача предстои бум на пазара втора употреба на модела (много АК се канят да го пенсионират, а някои и вече го направиха), тоест ако UA има нужда от капацитет, категорично ще се ориентира към секънд хенд. UA отрекоха и друго – че се замислят за префасонирането на поръчката за А350 към А330NEO. Вярно е , че превозвача има доста 767-300ER и 767-400 които просто плачат за замяна, но според ръководството А330NEO (в случая А339) е твърде голям. UA твърдят, че поръчката за А350 е за чиста експанзия и няма нищо общо със предстоящата замяна на 767, като във втория случай все още се колебаят върху избор на модел
- След Делта, която разбра, че само с икономии не става (поне когато иде реч за legacy carrier), примера последва и Ъмерикън, която връща безплатната топла храна и в икономичната класа при вътрешните полети, когато иде реч за дълги дестинации като Източно/Западно Крайбрежие
- Делта пък е единствената авикомпания, включена от Форбс в класацията „100 концерна, за които си заслужава да работиш в Америка“
- ТАР (Португалия) – 11 нови дестинации за 2017-та – 7 в Европа, 3 в Африка и една в Северна Америка. След хаоса по времето когато превозвача беше изцяло държавно контролиран (всъщност едва ли това е основната беда, а по-скоро корупционните схеми свързани с този период), настъпиха и по-добри времена и ТАР вече генерира добри печалби

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1483
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пон апр 03, 2017 11:26 am

- Cathay Pacific (СХ) – 30% съкращения на персонал (http://www.ch-aviation.com/portal/news/ ... orce-by-30). Ще бъде засегнат основно администрация
- финализирането на сделката за доставката на ATR за Иран се забавя (http://www.ch-aviation.com/portal/news/ ... gine-order). Причината – диспут с канадците (P&W), които произвеждат двигателите.
- IAG с експиримент – стартира нискотарифна longhaul AК. Вярно е, че не е прецедент, но все пак подобни превзовачи по света са много малко (примери са AirAsia и Corsair), повечето опити се провалиха. Субдивизията ще е дислоцирана на летище ЕлПрат (Барселона) и ще се нарича LEVEL. ЕлПрат е основен хъб и на друга НТА, собственост на IAG – Vueling, която обаче оперира единствено shorthaul (http://www.ch-aviation.com/portal/news/ ... ch-in-june)
-

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1483
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » вт апр 11, 2017 9:45 am

Bloomberg, в тясно сътрудничество със FlightStats публикува своя собствена класация за най-лошите АК във света през 2016-та.
Във случая, очевидно е наблегнато не толкова на сървиз, а на параметри като акуратност (закъснения, отмяна на полети, еtc.), имайки предвид спецификата на FlightStats (твърде, твърде различна от тази на SkyTrax, където от огромно значение за мнението на пасажерите имат и неща като seat pitch, кетъринг, IFE, любезност на кабинен състав, клубни салони и т.н). Видно е и друго - сравнявани са само legacy carriers (липсват low cost).

The Worst 10 International Airlines of 2016:

10. Hainan Airlines – 30.3 percent
9. Korean Air – 31.74 percent
8. Air China – 32.73 percent
7. Hong Kong Airlines – 33.42 percent
6. China Eastern Airlines – 35.8 percent
5. Asiana Airlines – 37.46 percent
4. Philippine Airlines – 38.33 percent
3. Air India – 38.71 percent
2. Iceland Air – 41.05 percent
1. El Al – 56 percent

Това, че El Al оглавява тази „срамна” класация не ме изненадва – те не са долюбвани и в SkyTrax, яко ги плюят дори самите израилтяни, които се предпоага, че би трябвало да са най-лоялни към националния си превозвач. За Korean обаче не очаквах, макар че са едва на 9-то място.

В противоположният спектър са:

The Best 10 International Airlines of 2016:

10. Qantas – 15.7 percent
9. TAM Linhas Aéreas – 14.93 percent
8. Delta Air Lines – 14.83 percent
7. Singapore Airlines – 14.55 percent
6. ANA – 14.46 percent
5. Austrian – 14.26 percent
4. Qatar Airways – 13.66 percent
3. JAL – 12.2 percent
2. Iberia – 11.82 percent
1. KLM – 11.47 percent

Тук Iberia не ми се върза особено, но като се замислих, нито веднъж не съм имал случай на закъснения или пък не дай си боже да ми канцелират полет. Та макар и да не ги долюбвам, вярно е, че основните ми оплаквания са от ултраикономичният им сървиз и Bloomberg/FlightStats вероятно са прави.

Друго обаче ми направи впечатление - TAM Linhas Aéreas, отдавна са LATAM Group.....Явно и в Bloomberg някои хора буквално спят :?

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1483
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » вт апр 11, 2017 12:16 pm

TripAdvisor също побликуваха своя списък за най-добрите:

https://www.tripadvisor.com/TravelersChoice-Airlines

Този път Корейците съвсем обратно - хвалят ги :lol:

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1483
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » вт апр 18, 2017 5:06 pm

- LOT изпитва остър недостъг от NB самолети (доставките на поръчаните B737MAX8 ще започнат едва през Ноември). Това принуди превозвача да купи спешно 4 броя 737-800 от China Eastern (втора ръка, разбира се, п-во 2005-та). Летният сезон е много натоварен за LOT а настоящите 737-400 вече се задъхват, особено по линиите Лондон и Париж. Два от самолетите на China Eastern вече са пребоядисани, макар и все още да носят китайска регистрация

Изображение

- същото върши и Iran Air, само че с WB машина (777-300ER). Самолета с регистрация TC-LJK досега е бил собственост на Turkish, но влошената обща ситуация в съседката ни повлия отрицателно и на националния им превозвач, който се оказа, че има вече машини в излишък (по същата причина Turkish префасонира поръчката си за последните два 77W към два 77F, тъй като карго пазара не е толкова чувствителен към политическата обстановка за разлика от гражданския)

Изображение

- отварянето на Куба към САЩ доведе до бум на АК, които откриха линии към „острова на свободата”. Оказа се обаче, че прогнозите до голяма степен са били погрешни. Въпреки изключително ниските (промоционални) тарифи, деманда си остана нисък и самолетите летят полупразни. Spirit е поредната АК, която призна че се е набълбукала здраво и от 31-ви Май прекратява всякакви полети (http://www.sun-sentinel.com/business/fl ... story.html). Същото сполетя по-рано и Silver Airways. А на 4-ти Юни затваря кепенците по направление Куба и Frontier. Аляска засега ще запазят линията си от Лос Анжелийз. Остават и Ъмерикън, Делта, ДжетБлю и СаутУест, но всички значително редуцират честотите и заменят самолетите с по-малки. Вярно е, че все още съществува ограничения за цел пътуване, съставляващо 12 категории, но дори и да бъде изцяло освободен трафика, скептицизма започне да тресе яко превозвачите. Вече не са 50-те години. Мексико отдавна предлага прекрасни курорти. Същото се отнася и до Доминикана, Аруба, Куракао, Бахамите.....Да не говорим, че и качеството на хотелите е несравнимо с това в Куба, където всичко е почти на нивото си от време оно. Друга причина е, че кубинците, без значение дали ще им бъде разрешено пътуване/напускане на страната са изключително бедни и дори тези „промоционални тарифи” представляват цяло състояние за общата маса, тоест трафика е съставляван само от американски граждани. Трета, донякъде смешна причина – кредитните карти в Куба са непознати.....Болшинството американци посетили Куба последните месеци се оплакват именно от този факт – трудно е да накараш някой, който е откърмен да ходи едва с 2-3 долара в джоба (или дори без цент) и да плаща всичко с кредитна карта, да изтегли крупна сума в кеш, с която да покрие целия си престой някъде....Делта съвсем откровено признаха, че са надценили възможностите на пазара и дори с ограничаването на полетите до минимум, не гарантират че последните ще оцелеят. Инак и техните надежди бяха големи....

Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1483
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » съб апр 22, 2017 7:02 pm

През 2015-та United (UA) взе решение да прехвърли всичките си полети от Ню-Йорк до западното крайбрежие (основно LAX – Лос Анжелииз и SFO – Сан Франциско) на летище EWR, за да спести от по-високите такси на JFK. Днес новият шеф на UA (Scott Kirby), признава, че това е било огромна грешка и вместо икономия, АК де факто е изгубила много. Печалбите от полетите Ню-Йорк – Западно Крайбрежие са паднали катастрафално, защото почти е изгубен пътникопотока във бизнес класата, съставляван основно от корпоративни клиенти. На всичко отгоре, голяма част от тези клиенти пътуват и транконтинетално с прехвърляне в Ню-Йорк. В случая са били тласнати директно в лапите на конкуренцията (по простата причина, че полетите им примерно от Западна Европа до Лос Анжелийз с трансфер в НюЙорк, вече изисква смяна на летището, което в НюЙорк си е малък кошмар). На старото ръководство очевидно не им е минало през ум, че същите тези хора с охота плащат на Ъмерикън и Делта дори до $ 10.000 за трансфер и хич не ги е еня, че при нас струва $ 2.000-3.000, заключава печално Kirby

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1483
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » вт май 02, 2017 4:45 pm

Alitalia e като котка с 9 живота.

Изображение

Нe помня колко пъти е била заплашена от банкрут, но все се измъква.

Изображение

Този път нещата обаче не са никак сигурни.
Etihad наля доста пари в превозвача и в един момент АК живна. Поне със сигурност това може да се твърди за далечните дестинации, които не генерираха вече само загуби. Подобри се и значително обслужването – Alitalia престана да бъде сред първите в класациите за най-лош кабинен състав и кетъринг.
По европейските си линии обаче…..АК продължи да губи като за световно.
На Etihad вече му втръсна и едва ли ще налее повече пари. Макар и да има не малко акции, те не стигат за пълен контрол и де факто парите изтичат – ръководството така и не успя да въведе желаната дисциплина на харчовете. Профсъюзите в Италия са изключително силни и с добри позиции в правителството. За пореден път под натиска на служителите, те отказаха сделка с кредиторите и разчитат, че както всеки път, когато ножа опре до кокала, италианското правителство ще намери пари за поредната финансова инжекция. Запознати обаче считат, че този път Etihad няма да си мръдне и пръста, защото до гуша му е дошло от „социализъм”.

Изображение

На всичко отгоре, няма желаещи и да купят компанията. AirFrance/KLM отпадат напълно – те едвам се оправят със собствените си бакии (по право – бакиите на AirFrance, KLM винаги е бил в цветущо здраве). IAG, както и Lufhansa Group също не проявяват никакъв ищях (http://www.reuters.com/article/us-lufth ... SKBN17T0ZZ). Qatar Airways вече предпочете Meridiana, която е изцяло частна АК.
Както се изразиха в печата – ако някой купи сега превозвача, това означава да приеме априори и сегашният персонал, барабар със скачените съдове – профсъюзите. Дори бранда Alitalia,сам по себе си икона (и струващ в момента може би повече отколкото активите на превозвача), не можа да свали гримасите от лицата на евентуалните инвеститори при подобна перспектива. Посланието е ясно – пет пари не даваме за авиокомпанията, докато същите хора работят в нея.

Изображение

Правителството се паникоса както винаги и обяви още преди седмица, че спешно ще налее 400 милиона евра, с които Alitalia да изкара сезона или поне докато се намери инвеститор / вземе решение за окончателната продажба. Заговори се и за купувач (неназован), който безцеремонно обаче е заявил, че иска да купи единствено дългите линии, като късите (европейските) заедно с персонала директно да вървят по дяволите….
Явно напъни без смисъл, защото днес АК влезе в процедура на фалит (https://www.bloomberg.com/news/articles ... ound-fails).

Изображение

И ако тя бъде завършена – отива си още една легенда.
Жалко – бях повече от доволен от последните ми полети с тях (SOF→FCO→GIG→FCO→SOF), най-вече от презокеанските, където сървиза беше почти перфектен. Ама явно това не стига :(

Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1483
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » ср май 03, 2017 8:33 pm

Almasy написа:......Запознати обаче считат, че този път Etihad няма да си мръдне и пръста, защото до гуша му е дошло от „социализъм”......
Потвърдено официално от самия Etihad:
http://www.luchtzak.be/airlines/etihad- ... istration/

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1483
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пон май 08, 2017 11:41 am

Чавес не успя да вкара в гроба Conviasa, но Мадуро се справи значително по-добре

https://maduradas.com/enterate-denuncia ... -conviasa/

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1483
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » ср май 10, 2017 9:04 pm

- канадските АК на дъното на класациите (http://www.huffingtonpost.ca/2017/05/10 ... 35998.html). Air Canada е и почти рекордьор по мизерен seat pitch що се касае до legacy carriers

Изображение


- само за месец Юнайтид (UA) се забърка в няколко скандала. Поредният е на летище MSY (Ню Орлиънз), където от пътник е била изискана такса от $300 за същата чанта, за която на идване към MSY му е била поискана едва в размер на $125. При последвалата препирня, пътника започва да снима с телефона си разгорещената служителка, която вбесена нарежда да му бъде анулирана моментално резервацията (http://www.nbcbayarea.com/news/local/Un ... 05223.html). Съдебното дело е почти сигурно, а UA продължава да трупа негативи

Изображение


- Singapore Airlines подписа с Boeing за 20 х 777-9 и 19 х 787-10 плюс 6+6 опции (http://boeing.mediaroom.com/2017-02-09- ... 19-787-10s)

Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1483
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » чет май 11, 2017 10:58 am

United - нещата почти излизат извън контрол

http://www.ibtimes.co.uk/humiliated-mot ... ht-1620911

Потребителски аватар
Fighterland
Мнения: 654
Регистриран: вт ное 27, 2007 6:34 pm

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Fighterland » пет май 12, 2017 5:56 pm

Almasy написа: ...те едвам се оправят със собствените си бакии (по право – бакиите на AirFrance, KLM винаги е бил в цветущо здраве)...
Вторите са големи суеци, хубаво са в здраве, ама много едикакси налагат разни багажни такси. И са много тегави за разправия. Почвам да си мисля, че е "ако мине номера да не се разправяш за тия 30 евро". С такава политика не бих ги ползвал, ама явно има такива, още повече че бех виждал от Европа до разни по-екзотични дестинации нормални полети.
За Въздушна Франция обаче с няколко човека се чудиме как оцеляват. Не съм бил на дългите им дестинации, от Шарл дьо Гол - свъм наблюдавал добро затоварване на Б777 и А380 (там го видех на живо), но малко субективно от ръкавите да оценя колко е. Обаче наблюденията от вътрешните им дестинации водеха все към бакиите - до Тулуза на няколко пъти се лашкахме 30-ина 50 човека с А320. Вярно, в автобусно изпълнение, ама тия АТР-и нямат ли, нещо по-евтино. Да, също и за суперудобните полети - 40 мин на ШдГ - имаше тичане и прескачане и се чудех навръщане нема ли да си снимката там, обаче не виждам да е толкова рентабилно такъв самолет за 30ина човека... Подобно и за Лион. Май за Марсилия малко по-добре, но и там са попадали на празни полети...
На десет мили от Монтана
в посока Дунавският бряг...

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1483
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » вт май 16, 2017 12:29 pm

Fighterland написа:
Almasy написа:Вторите са големи суеци, хубаво са в здраве, ама много едикакси налагат разни багажни такси. И са много тегави за разправия. Почвам да си мисля, че е "ако мине номера да не се разправяш за тия 30 евро". С такава политика не бих ги ползвал, ама явно има такива, още повече че бех виждал от Европа до разни по-екзотични дестинации нормални полети.
За Въздушна Франция обаче с няколко човека се чудиме как оцеляват. Не съм бил на дългите им дестинации, от Шарл дьо Гол - свъм наблюдавал добро затоварване на Б777 и А380 (там го видех на живо), но малко субективно от ръкавите да оценя колко е. Обаче наблюденията от вътрешните им дестинации водеха все към бакиите - до Тулуза на няколко пъти се лашкахме 30-ина 50 човека с А320. Вярно, в автобусно изпълнение, ама тия АТР-и нямат ли, нещо по-евтино. Да, също и за суперудобните полети - 40 мин на ШдГ - имаше тичане и прескачане и се чудех навръщане нема ли да си снимката там, обаче не виждам да е толкова рентабилно такъв самолет за 30ина човека... Подобно и за Лион. Май за Марсилия малко по-добре, но и там са попадали на празни полети...
Бе да ти кажа, аз с KLM за багаж не съм имал проблеми – стандартните (за повечето европейски АК) 23 кг. чекиран багаж (плюс кабинният, разбира се). Да не би да иде реч за свръхбагаж или пък за нискотарифното им подразделение – TransAvia?
Що се отняса до Air France, аз пък никога не съм летял по вътрешни им полети и нямам представа какво е затоварването там. Но АК не е в цветущо финасово състояние и сигурно си прав. Аз също отбягвам да пътувам с AF/KL по няколко причини.
Първо, много рядко имат промоции, поне до дестинациите които мен ме интересуват. Второ, дори и да имат такава, много пъти тези „промоции” включват преспиване на CDG и то става бах`ти промоцията като прибавиш още минимум 160 евра за хотели. Не че няма как да се направи връзка с трансфер 1-2-3 часа, ама тогава вече промоцията „отпада”. Трето, като сървиз не са нищо особено в икономичната класа. Seat pitc`а изобщо не е за хвалене, а техните 777-300ER (на които аз не съм летял) са станали нарицателно за конфигурация тип сардели и препоръчват да не се букират дълги полети с AF, когато в разписанието присъства имено този тип машина. Е, френското вино е в малки стъклени красиви бутилчици....Това е.
Но инак са коректни. Имах с тях дълъг полет, включващ 2 трансфера и на отиване, и на връщане. Бях купил билетите много рано (може би 6-7 месеца предварително) и стана така, че промениха разписанията на част от полетите, като финалният резултат беше, че не можеше вече да се осъществят връзките. Не мога да виня за това само AF/KL, защото макар и те да ми продадоха билета, промените включваха и полетите на други АК (с които съответно са в JV за съответната линия). Както и да е, след като контактувах по телефона със софийската централа на AF, веднага ми бяха предложени алтернативи – на отиване бях прехвърлен за полети през Амстердам, а на връщане ми платиха прекрасен хотел в Париж. Би било адски необективно да се оплаквам в случая.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1483
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » вт май 16, 2017 4:13 pm

Fighterland написа:
Almasy написа:......Обаче наблюденията от вътрешните им дестинации водеха все към бакиите - до Тулуза на няколко пъти се лашкахме 30-ина 50 човека с А320. Вярно, в автобусно изпълнение, ама тия АТР-и нямат ли, нещо по-евтино. Да, също и за суперудобните полети - 40 мин на ШдГ - имаше тичане и прескачане и се чудех навръщане нема ли да си снимката там, обаче не виждам да е толкова рентабилно такъв самолет за 30ина човека... Подобно и за Лион. Май за Марсилия малко по-добре, но и там са попадали на празни полети...
Стана ми интересно между другото, та се порових малко.
За Air France не се наложи, защото знаех, че най-малкото което имат е А318, но те работят с доста контрактори (които и носят логото AF) и с техните флотилии чак толкова детайлно в час не бях.
Та ето какво се оказа.
От подизпълнителите турбопроп във флотилиите си имат само:
Airlinair, наскоро ребрандирана като HOP!, като обединението включва и Brit Air, както и Régional – ATR-42 (2 x 300 вариант и 12 x 500 вариант) плюс ATR-72 (2 x 300 вариант, 8 x 500 вариант и 5 х 600 вариант)
Air Corsica - ATR-72 (5 x 500 вариант)
За последната е ясно – полети от Ajaccio вероятно до дестинации като Ница и Марсилия (до Париж си летят с А320).
HOP!, чиято база обаче е Орли (ORY), а не ШарлДеГол (CDG), лети до де що керемида има във Франция, както и близкото обкръжение на Франция. Вероятно когато се касае за трансфери през CDG, полети на HOP! са трудно приложими (изискват смяна на летище) и тогава и вътрешната отсечка е със собствен метал на AF, който няма как да не е джет.
Но ако летиш с начална точка Париж до някъде си провинциално, алтернативата е HOP! , летище ORY и турбопроп.

Потребителски аватар
Fighterland
Мнения: 654
Регистриран: вт ное 27, 2007 6:34 pm

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Fighterland » вт май 16, 2017 5:47 pm

Almasy написа: Бе да ти кажа, аз с KLM за багаж не съм имал проблеми – стандартните (за повечето европейски АК) 23 кг. чекиран багаж (плюс кабинният, разбира се). Да не би да иде реч за свръхбагаж или пък за нискотарифното им подразделение – TransAvia?
...
Не, точно за КЛМ си идеше реч - ставаше въпрос, че няма(ше) такъв вариант - икономическата класа била без 23-те кг багаж по идея и зависело от билета. Та, в София немах проблеми, но след това се появи. След перипети, възстановиха парите, но като ти се случи два пъти... Е, само за полети в Европа де.
Almasy написа: ...Както и да е, след като контактувах по телефона със софийската централа на AF, веднага ми бяха предложени алтернативи – на отиване бях прехвърлен за полети през Амстердам, а на връщане ми платиха прекрасен хотел в Париж. Би било адски необективно да се оплаквам в случая.
Те са и красивички в тукашния им клон или поне бяха :mrgreen:
Almasy написа:...
От подизпълнителите турбопроп във флотилиите си имат само:
Airlinair, наскоро ребрандирана като HOP!, като обединението включва и Brit Air, както и Régional – ATR-42 (2 x 300 вариант и 12 x 500 вариант) плюс ATR-72 (2 x 300 вариант, 8 x 500 вариант и 5 х 600 вариант)
Air Corsica - ATR-72 (5 x 500 вариант)
За последната е ясно – полети от Ajaccio вероятно до дестинации като Ница и Марсилия (до Париж си летят с А320).
HOP!, чиято база обаче е Орли (ORY), а не ШарлДеГол (CDG), лети до де що керемида има във Франция, както и близкото обкръжение на Франция. Вероятно когато се касае за трансфери през CDG, полети на HOP! са трудно приложими (изискват смяна на летище) и тогава и вътрешната отсечка е със собствен метал на AF, който няма как да не е джет.
Но ако летиш с начална точка Париж до някъде си провинциално, алтернативата е HOP! , летище ORY и турбопроп.
Да де, ама все пак - не е ли неизгодно да караш такива самолети за 50ина пътиниц. Да, пак казвам - в суперудобни часове и връзки, да, факт е, че не се возя през седмица за да имам някакви по-пълни статистики, но въпреки това - от близо 10ина пъти - само аз ли да нацелвам празните самолети...
На десет мили от Монтана
в посока Дунавският бряг...

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1483
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » ср май 17, 2017 4:56 am

Че то написаното от мен изобщо не противоречи на думите ти. Просто обяснявам защо при полети с AF при трансфери през CDG няма никакъв шанс втората отсечка да е турбопроп (ATR).
И аз не знам защо им е такава политиката. В края на краищата HOP! са изцяло под тяхната шапка, можеше част от полетите им да бъдат от Роаси ан Франс (CDG), а не само от ORY. Например до Париж Air Europa лети и до двете летища (като полетите до CDG са верно по-скъпички). Ама френска им раута - аз и други неща не разбирам, като например защо държат такива високи цени от София до редица дестинации, при положение, че Lufthansa и British имат значително по-изгодни предложения (да не говорим, че и катарците отдавна им дишат във врата на местна почва). При полет до Ница бях избрал (разбира се) Alitalia, защото трансфера през Рим струваше около 100 евро по-евтино отколкото през Париж, да не говорим и че на CDG се налагаха и отвратителни за европейска дестинация (май над 5 часа на отиване) престои.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1483
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » ср май 17, 2017 12:15 pm

- Dелта (DL) продължава да купува тяснофюзеляжни самолети от най-големия наличен в момента калибър – още 30 бройки А321 твърда поръчка. Явно АК има нужда от капацитет. С това авиопарка от А321 става 112 бройки, при положение, че DL има 130 бройки и от прекия конкурент (B739). В случая обаче превозвача предпочете да поръча от CEO варианта – линиите са които ще се утилизират машините не са толкова дълги и повече бройки от NEO варианта не са им необходими

Изображение

- Star Allaince – 20 годишен юбилей (http://www.chinaaviationdaily.com/news/64/64287.html). В момента алианса наброява 27 члена и обслужва 1330 летища в 98% от страните по света.

Изображение

- Singapore вече обяви дестинациите за поръчаните ULH (ultra long haul) A359LR, а именно JFK (Ню Йорк) и LAX (Лос Анжелийз). Следващи в списъка ще са най-вероятно ORD (Чикаго), IAD (Вашингтон), GRU (Сао Пауло) и SFO (Сан Франциско)

Изображение

- Албания стартира национален превозвач с помоща на Turkish Airlines (https://www.ch-aviation.com/portal/news ... lines-help)

Изображение

- IndiGo – 50 x ATR72-600 (https://www.ch-aviation.com/portal/news ... dan-routes)

Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1483
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » чет май 18, 2017 11:00 am

- първите 4 ATR на Iran Air са вече доставени

Изображение

- равносметка за 2016-та на 3-те световни алианса

Изображение

690 милиона пасажера
18,450 полета дневно
1,300 дестинации
190 държави в обхват

Изображение

665.4 милиона пасажера
17,343 полета дневно
1,062 дестинации
177 държави в обхват

Изображение

556.8 милиона пасажера
13,199 полета дневно
1,015 дестинации
157 държави в обхват

Между другото не всичко в самите алианси върви по мед и масло. Qatar Airways обмисляше напускането на OneWorld и също като Emirates да разчита на лоялността на клиентите единствено към собствената и FF (Frequent Flyer) програма. Явно обаче все още АК не се чувства достатъчно могъща за подобно нещо, а и се нуждае от връзките на партньори за някои дестинации, където не лети със собствен метал (особено в Австралия). Aeroflot вече 10 години заплашва, че ще напусне SkyTeam (в един момент с Delta се бяха хванали почти гуша за гуша), но щом досега не предприе подобна стъпка, по-скоро са решили да си кютат, отколкото да изгубят предимствата на обвързването. И LOT имаше търкания с Lufthansa, но и там последва сдобряване.
Всъщност консолидацията повече помага, отколкото пречи на отделните членове, защото донякъде е и единствения начин, по който могат да се противопоставят на акули като Емиrates.
Почти като 4-ти алианс (макар и да не е такъв в същинският смисъл на думата) може да се смятат АК, в които Etihad държи значителен дял от акциите (и които щат не щат, носят и логото Etihad Airways Partner)

Изображение

Макар, че примерно Alitalia е член на SkyTeam, a AirBerlin – на One World, отдавна и двете АК приоритетно насочват пътникопотока по далечни дестинации (до които те самите не лятят) през АбуДаби (който е и хъб на Etihad).

Отговори