Авиокомпании

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1688
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » чет мар 31, 2016 5:18 pm

- доста АК се отказаха от пенсионирането на най-икономичната версия - 600, на А340 след падането на цените на горивото. Явно обаче, това ще засегне и по-старите версии 300 (http://www.ch-aviation.com/portal/news/ ... -gustafson)
- прогнозите, че силно влошените отношения между Русия и Турция ще сринат руския туристическия поток към егейските курорти, май се оказват невярни (http://www.ch-aviation.com/portal/news/ ... ya-flights)
- чехите вече се ангажираха с NEO`то (http://www.ch-aviation.com/portal/news/ ... en-a320neo)
- Ербъс и Русия по някакъв начин се разбраха за 4-те А380, поръчаните от миналата в небитието Трансаеро – как е префасониран договора простосмъртните няма как да знаем (възможно е депозита да отиде за други широкофюзеляжни машини, или пък за тяснофюзеляжни). Така или иначе, Ербъс премахна поръчката от фирмената си страница, което означава, че някакво съгласие е постигнато. Не така стои въпроса обаче с 4-те B748i – те продължават да присъстват като твърда поръчка в листата на Боинг - с други думи производителя депозит няма да връща (ако машините не бъдат доставени). Не ще и дума, че приемника на Трансаеро – Россия (авикомпанията) изобщо, ама изобщо няма нужда от големите самолети в годината 2016-та, а такава не се очертава и за реално приемливо бъдеще. Има още време за евентуален компромис, но със сигурност преговорите няма да са леки.

Потребителски аватар
Amazon
Мнения: 266
Регистриран: пон фев 03, 2014 8:28 pm

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Amazon » пон апр 04, 2016 8:38 pm

Класация на 13 американски авиокомпании: http://www.cnn.com/2016/04/04/aviation/ ... index.html

На първо място е класирана Virgin Atlantic на второ са JetBlue, Делта заема третото място.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1688
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » вт апр 05, 2016 11:19 am

Amazon написа:Класация на 13 американски авиокомпании
Между другото Аляска, която е на 5-то, вече купи Въджин Ъмерикъ
http://www.ch-aviation.com/portal/news/ ... a-for-26bn

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от борден » чет апр 07, 2016 10:29 pm

Almasy написа:Според френският ежедневник Les Echos, ЕрФранс възнамерява да премахне от редица трансконтинентални полети първата класа, от която печалбата е сериозна (стига да е запълнена, разбира се).
Не мисля, че това е нещо уникално за Air France. Първа класа е много "нишов" продукт и според мен е повече въпрос на престиж авиокомпаниите в Европа да го предлагат - пари оттам трудно се печелят (вече няма толкова много хора готови да извадят маса хилядарки за нещо недотам по-различно от бизнес-класата - европейците са по-прагматични). Луфтханза също започва това лято отстраняване на първа класа от А330 (които получиха нова такава преди година) - в резултат самолетите от 4-класови в момента (първа, бизнес, премиум-икономична и икономична) ще станат 3-класови. Най-печеливша принципно е премиум-икономичната класа.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1688
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » чет апр 14, 2016 10:53 am

Така е – не е уникално за AF.
Много си прави за това че, F класата е нишов продукт, особено за АК от Европа и те рядко печелят от нея (мисля, че British Airways правят изключение).
Но основната причина за това е, че F класата на европейските АК често е от полупразна до буквално празна – не е рядък случай да няма и един пътник в нея.
Азиатските и близкоизточни авиокомпании вдигнаха много летвата. От години.
Съгласен съм, че европейците са прагматични, но броя на пътниците (и европейци), летящи в първа класа не е спаднал – те просто избягват европейските АК.
Борден ти сам го каза – защо да изсипват хилядарки за нещо недотам различно от бизнес класата.
Това е и най-големия проблем според мен в случая – европейците правят непрестанно ъпгрейди ни безнес класата, но при първа нещата зациклиха, а клиентелата не е ич биля „проста”.
Този род пътници са много-много претенциозни. Знае се, че докато голям процент от пътуващите в бизнес класата са корпоративни клиенти (тоест пътници на бизнес трип, като билетите обаче плаща корпорацията), в 99% от случаите пътниците първа класа плащат от джоба си. Те искат супер лукс, искат ултра диференциация, не желаят дори да бъдат смесвани (и в клубните салони) с пътниците от бизнес класата (Луфтханза се принуди да направи на летище Франкфурт два типа салони – за бизнес и първа класа). Чел съм много trip reports на пътници първа класа – те негодуват именно срещу липсата (или почти липсата) на разлика между първа и бизнес класа на европейските превозвачи. Дори прословутата Swiss беше оплюта неимоверно от пътник, сравнил продукта им с този на Emirates (последният се беше зарекъл никога повече и да не лети със Swiss).
Американците са още по-зле. Те за разлика от европейците поддържат така наречената F класа и при вътрешните полети, като продукта им в случая (вътрешни полети, най-често източно.западно крайбрежие) е по-зле дори от този на европейската бизнес класа. Когато Emirates откри директна линия от Милано до Ню-Йорк, пътниците на American и Delta спаднаха във всички класи, но най-вече пострадаха премиум салоните (още повече че Emirates летят по линията с А380).
Air France предлага първата класа от Париж до Токио за EUR 10.005, Japan Air Lines – за EUR 8.505 – е кой ще се качи на френски самолет, при положение, че втората АК е с много по-висок статут във всички аспекти. Като прибавим и, че Etihad и Qatar продават прословутите си F класи по същата линия (с един стоп, отново в ултралуксозен lounge) на още по-ниски (буквално смешни за първа класа) цени – съответно EUR4003 и EUR4388, съвсем резонно е, че раутата на Air France е спукана.
Инак и от F класата може да се печели. Но салона не трябва да е празен.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1688
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пон апр 18, 2016 3:26 pm

Иберия не можа да се пребори с Търкиш по линията Истанбул-Мадрид (и обратно) - от 7-май спира полетите със собствен метал.
Статистиката показва, че за първите два месеца на 2016-та, броя на пътниците на Търкиш по линията е нарастнал с 4.5%, докато на Иберия - спаднал с 38%.
Същата съдба сполетява Акра и Лагос.
По подобни причини преди известно време Иберия спря полетите си и до Кайро, оставайки пътникопотока изцяло на ИджиптЕр.
Откриват се обаче директни линии до Токио, Щанхай, Йоханисбърг и СанХуан (Пуерто Рико), тази до Бостън, досега операна до Октомври, става целогодишна.
Като цяло АК (която е част от IAG Group) е с добри финансови резултати.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1688
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пон апр 18, 2016 3:49 pm

Иран взема незабавно (сделката ще бъде финализирана до дни през Германия) 12 машини на Боинг на лизинг, които ще отидат директно в националния превозвач - Iran Air.
http://www.presstv.ir/Detail/2016/04/17 ... Germany--/
Самолетите ще бъдат от старите серии 737 и 767, не ще и дума втора употреба, като явно се цели запълване на дупките докато бъдат доставени новопоръчани самолети.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1688
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » вт апр 26, 2016 12:13 pm

- Saidia също стартира своа дъщерна НТА, наречена flydeal (http://www.arabnews.com/economy/news/912581)
- Консорциума AirFrance/KLM с намерение да купи испанската AirEuropa (http://www.elconfidencial.com/empresas/ ... a_1183233/). И в момента болшинството от полетите на AirEuropa са JV с AirFrance или KLM (летял съм лично Амстердам-Мадрид с полет, продаден от KLM, но изпълняван от AirEuropa). За съжаление, сървиза на последната АК е много под нивото на KLM
- очаква се стартиране на кипърската Cobalt (http://cyprusbusinessmail.com/?p=24869). След краха на Сайпръс Еруйз страната остана без превозвач
- Norwegian и Qatar Airways с недостиг на пилоти – наемат основно турски (http://www.yenisafak.com/en/economy/nor ... ts-2445073)

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1688
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » вт май 10, 2016 8:13 am

Много изоставам с инфото напоследък :o - изобщо не знам, че съществува и тази българска АК :shock: :
http://www.ch-aviation.com/portal/news/ ... harter-ops

EricEntrena
Мнения: 31
Регистриран: нед фев 14, 2010 12:19 am

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от EricEntrena » вт май 10, 2016 4:14 pm

http://www.airvk-bg.net/?lang=BG
Имат си и сайт хората :)

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Грозев » вт май 10, 2016 4:48 pm

Едни туристически босове си мислят, че авиокомпанията е просто по-голяма фирма за автобусни превози. Ще има експерименти това лято...
А иначе "АЛК" = Валтер Колев
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1688
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пет май 13, 2016 2:05 pm


EricEntrena
Мнения: 31
Регистриран: нед фев 14, 2010 12:19 am

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от EricEntrena » пет май 13, 2016 3:10 pm

Това е подразделение на България Ер и ще оперира с двата боинг-а - LZ-BOO и LZ-BOT. Главната им цел е чартърния пазар.

Едит: Скоро ще изскочи и другата нова компания - Voyage Air.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1688
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пон май 16, 2016 9:52 am

Много се навъдиха - дори и да са само чартърни. Мисля, че Грозев е прав.

P.S.: BTW, последните 10-15 дни, покрай работата ми имам доста контакти със служители на летището (BOJ), според думите им смело може да се каже, че сезона е почнал, като за в момента били най-много израелците.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1688
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пон май 23, 2016 10:05 pm

Нискотарифната VietJet стана втората АК в света, поръчала Boeing 737MAX-200 :
http://www.bloomberg.com/news/articles/ ... om-vietjet
Самолета е субвариант на Boeing 737MAX-8, но е сертифициран за полети с 200 пасажерски места. Всъщност модела е разработен по молба на Ryanair, която до в момента беше единствената АК поръчала машината (наречен веднага от пресата сan of sardines).

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1688
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пет юни 03, 2016 10:46 am

- Мълейжъ, която отдавна стартира план за преструктуриране, ще лети с настоящите А380 до Юни 2018-та, след което машините ще бъдат продадени. Дотогава те ще летят единствено до Хийтроу (Лондон), тъй като по други линии е невъзможно да се постигне адекватно затоворване. АК вече извади от експлоатация целия авиопарк от Б777 и съкрати голяма част от трансокеанските си линии, съсредоточавайки се основно върху местния (азиатски) пазар. След получаването на поръчаните А350, последните ще бъдат най-големите самолети във флотилията на превозвача
- възможно е Иранските АК да заплащат самолетите на Boeing в EUR (http://gulfnews.com/business/aviation/i ... -1.1839630)
- кипърската Cobalt най-после стартира с полети Ларнака-Атина (http://www.ch-aviation.com/portal/news/ ... operations)
- WestJet – забравете за безплатна храна и при TATL (трансатлантическите) полети (http://www.cbc.ca/news/canada/british-c ... -1.3608928)

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1688
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » ср юни 08, 2016 3:38 pm

- Aer Lingus вероятно ще замени 4-те Boeing 757 (с които понастоящем оперира по „тънки” маршрути от Дъблин до източното крайбрежие на САЩ) с Airbus 321NeoLR. Това ще означава, че превозвача вече ще лети само със самолети производство на Ербъс (https://www.flightglobal.com/news/artic ... ut-425985/). Между другото АК е една от малкото, която изпълнява редовни (не чартърни) полети от Бургас, в случая до Дъблин (вярно, само от Май до Септември, но няма проблем да си купиш билет самосиндикално, стига да пожелаеш)
- Поредната стачка в Ер Франс (почвам да се чудя защо просто не състовят един график за поне 6 месеца напред) – недоволството на синдиката на пилотите е насочено към партньорството (и разпределението на активите) между Air France и KLM (http://www.presstv.ir/Detail/2016/05/30 ... -Euro-2016). Този път чашата на търпението май окончателно преля – независими икономически наблюдатели, преса, както и партньора (KLM) почти настръхнаха. Неведнъж е споменавано за рядко високите заплати в сектора във Франция, множеството социални придобивки, както и значително редуцираното работно време в сравнение с конкурентите. Дори в половинката KLM за такива екстри е невъзможно да се говори, а стачка е буквално непознат термин. Да не говорим, че точно тази половинка от години е причината консорциума да не фалира, защото Ер Франс върви от зле на по-зле (само последната стачка струваше на АК 500 милиона €), а претенциите на служителите/синдикатите достигат вече кресчендо. При предишни стачки синдикатите, подкрепени шумно от социалистите блокираха разрастването на филиала HOP! – едни от малкото звена, които не са на тотална загуба. Същевременно никой не напуска и въпреки непрестанните вопли, заплатите практически са много по-високи, отколкото примерно в Transavia. Икономистите вече откровено заявиха, че ситуацията в AF е почти изцяло извън контрол (снимките на „линча” които служители на АК устроиха на член от ръководството отишъл да преговаря още се помнят, https://www.youtube.com/watch?v=jFLJ2QUP8mQ) и сравниха поведението на персонала със случващото се в Гърция (цитат – претенции за наследници на френската аристокрация, гарнирано с научен комунизъм). Странното е, че не може и да става и дума за паралел с комшийските IAG и Lufthansa Group (втората напоследък също има своите финансови проблеми, поне за Q1 на 2016-та)
- Qantas e втората АК (след Singapore), която твърдо залага на новото поколение ULR самолети - най-вероятно А359LR, но не се изключва и B777-8 (http://www.ausbt.com.au/qantas-consider ... me-flipper)

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1688
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » чет юни 09, 2016 2:37 pm

AF официално оповести стачката:
http://www.airfrance.nl/NL/en/common/pa ... france.htm
АК е legacy carrier и за разлика от нискотарифните превозвачи, няма как да не понесе пак огромни загуби, предвид компенсациите, които ще трябва да изплати.
Развитие:
- френските пилоти са прекратили всакаква комуникация с холандските си колеги – „бесни” че последните са позволили Transavia да открие своя база в Мюнхен
- друго за което настояват е реципрочен растеж на двете АК (Air France и KLM), нещо с което ръководството е несъгласно, защото пътникопотока през Амстердам расте стремглаво, за разлика от този през Париж
- следващото изискване е Air France да добави 26 WB-самолета към флота си до 2020-та (http://www.latribune.fr/entreprises-fin ... 77820.html)
- изказването им, че френското правителство никога няма да позволи AF да фалира пък от своя страна е вбесило холандците, които пък разчитат единствено на себе си (позицията на холанското правителство, е че няма да налее и евроцент в консорциума, ако той затъне окончателно)
- ръководството на AF/KL от своя страна твърди, че макар то да е изпълнило всички искания при последната стачка (и водените след нея преговори), синдикатите и пилотите не са изпълнили нито един от поетите от тяхна страна ангажименти. За Q1 на 2016-та ситуацията с приходите не не е толкова трагична, но причината е падналите цени на горивата. Според синдикатите пък, щом загубите намяляват, значи условието за икономии е изпълнено и не са длъжни да изпълняват предварително поетите ангажименти
- все пак за едно нещо пилотския синдикат може би е прав – разликата в облагането в Холандия и в Франция – твърдението им е, че макар на книга да получават по-големи заплати от колегите си, разликата в данъците стопяват разликата

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1688
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пет юни 17, 2016 9:07 am

Поредната АК получила 5 звезден статут е тайванската Eva Air
Към елитарното семейство вече се числят други седем АК:
All Nippon Airways
Asiana Airlines
Cathay Pacific
Garuda Indonesia
Hainan Airlines
Qatar Airways
Singapore Airlines
Случайно или не, оправдано или не, в списъка липсват както европейска, така и американска АК (казано направо - само азиатски).

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1688
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пет юни 17, 2016 12:49 pm

По предварителни съобщения, Emirates (ЕК) трябваше да вземе решение до към средата на годината за избора между А350 и B787, но според Тим Кларк (Emirates CEO), проучванията не са финализирани и поръчката ще се забави минимум до края на годината. Най-вероятно ЕК продължават с натиска върху двата производителя, самолетите (варианта -900 на Ербъс и -10 на Боинг) да бъдат префасонирани според изискванията на мегаавиокомпанията от Близкият Изток. Не че ще е прецедент – Боинг сътвори 777-9 почти по поръчка за превозвача, но поне според последното изявление на производителя, такъв компромис по отношение на 787-10 няма да направи. Ербъс не е коментирал въпроса с А350-900 и ще има ли някакви промени по нястояване на ЕК, но по-скоро не – специификациите са замразени и няма информация за подвариант. Каквато и да бъде поръчката, включително и комбо, едно е сигурно – новите самолети, независимо от това, че ща са long haul, ще бъдат базирани на новото летище – DWC, където ще са дислоцирани и всички самолети с регионален обсег. Настоящето DXB ще бъде запазена марка само за А380 и вероятно другия най-голям модел Б777-9.

Отговори