Авиокомпании

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1430
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » ср сеп 21, 2016 9:10 am

- Air Koryo (JS) ще остане едиствената АК летяща до/от севернокорейската столица Пхенян целогодишно. Досега полети осъществяваше и Air China (CA), но последната е решила, че деманда е незадоволителен дори и при вече едва 2 пъти седмично (първоначално бяха всекидневни, част от тях с B-767) полети с малките B-737-700, затова налага сезонно разписание, като от ноември до края на март полетите ще бъдат преустановени (http://www.ch-aviation.com/portal/news/ ... rom-mid-4q)
- от вчера Turkmenistan с бан за прелитане на руското въздушно п-во – превозвача дължи на Русия такси в размер на USD 220.000 (http://www.ch-aviation.com/portal/news/ ... -its-skies)
- Lufthansa (LH) и Air China (CA) със финализирано споразумение (http://www.ch-aviation.com/portal/news/ ... nt-venture) за JV полети. То включва и подопечните на LH Austrian (OS) и Swiss (LX)

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1430
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » ср сеп 28, 2016 2:29 pm

- поредната договорка за JV бизнес – между Qatar Airways и IAG Group в лицето на British Airways (http://www.qatarairways.com/global/en/p ... elease_qjb)
- Русия (държавата) обмисляше продажбата на Россия (авикомпанията, FV), понастоящем субдивизия на Aeroflot (http://www.ch-aviation.com/portal/news/ ... ry-rossiya). Въпреки усилията, FV продължава да генерира единствено загуби. Само след два дни обаче, се оказа, че правителството е твърдо против (http://www.ch-aviation.com/portal/news/ ... siya-stake), което означава, че и за в бъдеще АК ще е изцяло под държавен контрол
- след като стана launch customer на R (региналния) вариант на А330, Saudia купува още 63 самолета (смесена поръчка Боинг/Ербъс) – http://www.saudiairlines.com/portal/sit ... 9618acRCRD. Прави впечатление, че 15 броя от поръчката са за 777-300ER – модел с неувяхващ деманд, въпреки че Боинг отдавна предлага на пазара поколението 77Х
- гърците (този път в лицето на авикомпанията-пеленаче – Cobalt, явяваща се наследник на фалиралия национален превозвач Cyprus Airways) пак голям го вадят – купуваме A340/A350 или Б787/Б777 и с тях стартираме транскон полети – Азия, Северна Америка и Южна Африка (http://www.philenews.com/el-gr/oikonomi ... iefthyntis). Според местната преса, oт превозвача са убедени, че могат за кратко време да превърнат Ларнака в крупен транферен хъб, по подобие на Доа

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1430
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пон окт 10, 2016 2:03 pm

- слабото търсене на полети до Турция накара нискотарифната турска Pegasus да даде обява, че отдава цялата си флотилия на мокър лизинг (http://www.ch-aviation.com/portal/news/ ... -for-lease)
- Alitalia умува върху купуването на 49% от AirMalta (http://www.ch-aviation.com/portal/news/ ... this-month)
- Qatar Airways с нова поръчка: B-787 (версия-9) и B-777 (защо ли не съм никак изненадан, че в случая е за старо издание, тоест -300ER, въпреки, че превозвача има поръчка и за новото) и умува върху B-737MAX8 (LoI) - http://www.ch-aviation.com/portal/news/ ... s-b737-max
- Iran Air се връща в Сеул, Токио, Женева, Копенхаген и Лондон веднага след получаването на допълнителни самолети (най-вероятно от лизинга, за чисто новите е твърде рано), увеличава честотите до Лондон, Париж и Франкфурт.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1430
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пон окт 17, 2016 12:56 pm

- полската LOT до не толкова отдавна отдаваше собствените си Б787 на лизинг, поради неадекватно затоварване през зимния сезон. Несъмнено плана за реконструкция има успех – вече взема на лизинг чужди както широкофюзеляжни, така и тяснофюзеляжсамолети за да покрие нуждите си (http://www.ch-aviation.com/portal/news/ ... ummer-2017, http://www.ch-aviation.com/portal/news/ ... teen-b737s)
- съвсем очаквано – Turkish отлага доставките на поръчаните нови самолети (http://www.ch-aviation.com/portal/news/ ... deliveries)
- Philippine Airlines – LoI за 12 броя Q400 – нещо от което Bombardier със сигурност се нуждае (http://www.ch-aviation.com/portal/news/ ... elve-q400s), а Binter Canarias, очевидно много доволна – още ATR-72-600 (http://www.ch-aviation.com/portal/news/ ... atr72-600s)

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1430
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » чет ное 10, 2016 6:40 pm

Сайпръс (СY) се преражда.
Разбира се, вече не като национален превозвач, позиция вече заета от Кобалт.
Изображение
Рестарт се очаква Декември, този път като субдивизия на S7 (частнато руска Сайберия)

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1430
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пет ное 25, 2016 8:36 am

- правителството на Киргистан реши да продаде 49% от националния превозвач (Air Kyrgyzstan) на частни лица. Купувачи обаче не се намериха (http://www.ch-aviation.com/portal/news/ ... kyrgyzstan)
- македонците – мижав шанс за нов национален превозвач (http://www.ch-aviation.com/portal/news/ ... tl-carrier)
- Еmirates пенсионира всички А-330, А-340 и B-777-200ER (http://www.ch-aviation.com/portal/news/ ... this-month)

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1430
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » чет дек 01, 2016 10:16 am

- China Southern (CZ) – 20 x A350 плюс до 10 B777-300ER (http://aviationweek.com/awincommercial/ ... 0er-orders). Новината е добра и за двата производителя но повече за Ербъс и то не само заради по-голямата бройка. Заявката за WB самолети от Боинг е отново за стара версия на 777 (300ER), а усилията на Боинг отдавна са насочени към пласмент на новите (777-8 и 777-9). Съществува и варианта превозвача да бърза и да не желае да чака за 777-9
- и Юнайтид стартира Хавана, но по-важното е, че полетите са от EWR (Ню-Йорк) – досега до Куба бяха открити преки линии единствено от летища във Флорида (и то на сравнително малки оператори). Ъмерикън пък започна полети от Шарлът (пак до Хавана). Комичното е, че старта и на двата мегапревзовача бяха моментално след смъртта на Фидел Кастро, но разбира се, последното няма нищо общо – подобни неща се планират с месеци напред.
- Еmirates изпълни казаното – стартира полети с А380 и до Варшава. Това ще бъдат полети ЕК179/180, което може би означава, че през някои дни все още до полската столица ще лети и B777-300ER
- LOT, които са вече стабилно е на печалба, възобновяват трансконтиненталните полети от Кракув, първо до Чикаго със 787. Такива имаше и до 2010-та (вкл. до Торонто), но поради лошото финансово състояние на АК бяха спрени (http://www.ch-aviation.com/portal/news/ ... early-3q17

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1430
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » чет дек 22, 2016 1:05 pm

- LOT – експанзия на украинския пазар – стартира полети и до второто киевско летище (Zhuliany), при положение, че вече лети два пъти дневно до основното – Boryspil. Явно една основните цели е захранване на далечните полети на превозвача (които също в последно време набъбнаха доста). LOT всъщност отдавна не крие амбициите си да превърне главното Варшавско летище (Шопен, бившо Окечие, от Модлин летят основно НТА) в солиден трансферен хъб, основно що касае Източна Европа – увеличи значително честотите до Балтийските републики, а дори и до София вече лети два пъти дневно
- DL (Делта) и AS (Аляска) се скараха окончателно и прекратяват JV споразумението. Причините са няколко. От една страна, Делта не е особено доволна от полунискотарифния модел, прилаган от Аляска в много аспекти, което вреди на имиджа на редовния превзовач, когато се касае за code share полети (този модел обаче помогна на Аляска да стане една от най-печелившите АК в САЩ). Търкания има и около FF програмите, тъй като е по-лесно (и евтино) да се спечелят определен брой мили, позволяващи елитен статус с полети на Аляска (а програмите бяха свързани), което според Делта е нечестно спрямо собствените и пътници (икономична класа), които плащат повече, а по-трудно достигат нивото за достъп до клубните салони. Аляска пък сметна за йезуитско решението на Делта да изгради собствена база в Сиатъл (който е основен хъб на първата АК)
- CU (Cubana) взема на лизинг 737, с които ще оперира (редом с Ту-204) по линийте си до Канада и Южна Америка
- EY (Etihad) – съкращения на персонал – нещо нетипично за МЕ3. АК успя да грабне приза на най-добър превозвач миналата година, изпреварвайки Qatar Airways, както и да накупи дялове от сума ти европейски АК (AirBerlin, Alitaia, AirSerbia, швейцарската локална Darwin, прекръстена вече на Etihad Regional, Niki), но сравнителвно високите цени (основно на директните полети, при част от трансферите нещата не стоят точно така) вероятно донякъде са изиграли роля
- нискотарифната Интерджет продаде всичките си слотове (MEX, главното летище на Мексико Сити) на японката NH (All Nippon Airways). На практика това означава, че АК вече ще лети само от второстепенното летище TLC (Толука) и е изненадващо предвид доскорошните амбиции на АК (повечето превозвачи, дори нискотарифни такива напуснаха TLC и се прехвърлиха на MEX – трафика спадна от 2.1 милиона до преди 4 години до едва 700.000 тази година). От превозвача отказаха какъвто и да е коментар. Едно от най-логичните обяснение е спешна нужда от финансови постъпления.
- Луфтаханза ще купи и останалите 55% (групата вече притежава 45%) от Brussels Airlines

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1430
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » вт дек 27, 2016 12:07 pm

- 33% от longhaul линиите на ЕрФранс и носят единствено загуби. В интерес на истината обаче, преди няколко години ситуацията (в процентно отношение) беше много по-зле. Все пак усилията за ресурекция на АК дават някакъв резултат
- първият от чисто новите ATR поръчени от иранците (машината е все още с временна френска регистрация)
Изображение
Любопитното е, че във чисто финансов аспект, сделката все още не е финализирана (явно европейците са твърди сигурни в успешното и парафиране). Във всеки случай, дори и това да не се случи, машините от типа се радват на прекрасен пласмент, чака се с години за доставка, така че няма опастност да не се появи клиент
- Etihad (EY) опипва почвата около Lufthansa (LH) - близкоизточната АК готова веднага да закупи 10% от групата (стига да му позволят). В добавка, ще изплати моментално всички дългове на AirBerlin (от които вече владее 29%) и ще предостави управлението изцяло на LH (това ми е малко неясно – 29 е доста под 51). Ако процента се увеличи, EY е готова да предложи същата сделка и по отношение на Alitalia (от която пък държи 49%). Позицията на LH е неизвестна, но повечето анализатори не виждат особен шанс за подобна договореност
- борещата се за оцеляване Air Moldova ще бъде изцяло приватизирана през 2017-та

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1430
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » ср дек 28, 2016 12:24 pm

Делта (DL), някога един от най-върлите про-Боинг играчи (поне от големите превозвачи) окончателно се заигра с Ербъс, що се отнася до WB машините - канцелира поръчаните 787-8
http://news.delta.com/delta-boeing-agre ... t-airlines
Преди няколко години DL просто отложи доставката им с 5 години, но тогава всички бяха убедени (и аз включително), че причината е проблемите с батериите, тоест DL иска самолети, изчистени от каквито и да е детски болести. За да запълни дупката АК моментално поръча А330HGW, но и това не беше нелогично – машините можеха да бъдат продадени веднага след пристигането на 787. Както обаче се вижда – това никога няма да се случи – DL в последствие напазари още A330 и A330NEO, както и A350, а сега вече дойде и официалното съобщение за анулирането на дриймлайнърите.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1430
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » чет яну 05, 2017 3:38 pm

- Hawaiian – най пунткуалната АК във света (http://edition.cnn.com/2017/01/04/aviat ... index.html)
Изображение
- VietJet - .лизинг на български А321 (от BH Air), след като вече е взел 4 броя А320 от същия превозвач (http://www.ch-aviation.com/portal/news/ ... arian-a321)
- Air Malta – облаците се сгъстяват – след като прекрати полетите до София (отдавна), дойде ред и на Атина и дори Франкфурт (http://www.timesofmalta.com/articles/vi ... urt.632464

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1430
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пет яну 06, 2017 4:14 pm

- Qantas – за пореден път - най-сигурната АК в света (http://www.9news.com.au/National/2017/0 ... ar-running)
Изображение
- Design Air също обяви наградите си за 2016-та. Сред печелившите Alitalia (за униформи)
Изображение
тайванската China Airlines (за най-добра бизнес класа)
Изображение
и Swiss (за най-добра първа класа)
Изображение
Пълният списък на наградите - https://thedesignair.files.wordpress.co ... =710&h=533
- в нелицеприятната класация за най-лоши АК в света за 2016-та се нареждат съответно:
Rossiya
Изображение
Yemenia
Изображение
Cubana
Изображение
Lion Air
Изображение
Turkmenistan Airlines
Изображение
Spirit
Изображение
Bahamasair
Изображение
Sudan Airways
Изображение
Tajik Air
Изображение
и Air Koryo
Изображение

Източник: https://www.youtube.com/watch?v=_wGshUuzZU4

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1430
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » чет яну 12, 2017 9:47 am

Бритиш - двудневна стачка (cabin crew/flight attendants)

http://flyinganarchy.com/british-airway ... ff-strike/

В допълнение:
- 85% от персонала е отказал да стачкува
- от 800 полета ще бъдат канцелирани едва 22
- пасажерите за съответните 22 полета вече са пренасочени към по-ранни/по-късни полети на Бритиш или към полети с други АК
- за да тушира тотално проблема Бритиш спешно взема на краткосрочен лизинг 3 самолета на Vueling (заедно с екипажите, Vueling де факто е част от IAG, както и Бритиш)
- ръководството на Бритиш вече обави, че не се притеснява изобщо от от случилото се, защото за за 2500 работни места (кабинен състав) има в момента подадени над 25.000 молби
- всички пътници, засегнати по някакъв начин (дори и с промяна на часа на полета), ще бъдат компенсирани с трикратно количество Avios (точките към FF програмата на Бритиш)

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1430
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » чет яну 12, 2017 10:34 am

Аерофлот (SU) най-после канцелира официално поръчката си за 8-те А350-800

http://atwonline.com/airframes/aeroflot ... 6803820fa2

Не, че това е някаква новост. Още преди няколко години (тоталния срив на полетите от/за Русия) и канцелирането на цялата поръчка за Б-787 беше ясно, че същото се случи и с варинта 800 на А350.
След като Ербъс съобщи, че -800 се замразява за неопределено време, SU за разлика от останалите превозвачи с поръчка за варианта (като TAP Portugal и Hawaiian) не префасонира (безплатно) бройките за варианта -900.
Регреса на пътникотопотока така или иначе освен значим ще е и траен, и последното от което има нужда SU е нови самолети.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10216
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Грозев » пет яну 13, 2017 12:07 am

Първи чисто нов самолет за Iran Air от 23 години насам.

Изображение
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1430
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » вт яну 17, 2017 12:47 pm

Almasy написа:Air Malta – облаците се сгъстяват – след като прекрати полетите до София (отдавна), дойде ред и на Атина и дори Франкфурт (http://www.timesofmalta.com/articles/vi ... urt.632464
Сделката за продажбата на 49% на Alitalia се проваля

http://www.ch-aviation.com/portal/news/ ... uity-talks

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1430
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » ср яну 18, 2017 2:32 pm

- Malaysia Airlines (МН) – преконструктурирането върви по-добре, отколкото се е очаквало. След трагедията с двата 777 (MH 17 и МН370) АК беше на ръба на банкрута. 2016-та също не беше особена добра за превозвача, но през 2017-та пътникопотока е нараснал по всички линии, включително по единствената запазена далечна дестинация - Лондон, до където се лети с А380 и въпреки това, свободни няма. Това, при положение, че същите самолети са летели с едва 50-60 човека на борда през 2015-та, а 737 до близките дестинации – с катастрофалната цифра от 5 пасажера. При МН общата затовареност (външни/вътрешни линии) е отново над 90% (а се знае, че АК успяваща да постигне 80% затовареност, вече е печеливша). Това е и причината МН изненадващо да реши да поръча 25 широкофюзеляжни машини до края на 2017-та, като избора ще е между A330NEO и B787
- Ъмерикън (AA) пък спечели наградата на ATW за АК на годината (http://atwonline.com/daily-news/america ... rline-year). По-скоро наградата обаче е не толкова за най-добър сървиз, колкото за успешното преструктуриране (защото WSJ пък в собствена класация, не е никак ласкаво и я поставя на едно от последните места). АК беше на ръба, обединението с US Airways вървеше мудно (самата US Airways винаги е била в дъното на всякакви класации докато съществуваше самостоятелно), банките отказваха кредити а и ситуациата със пилотският синдикат беше напечена. Очевидно ръководството се е справило добре и е твърде възможно AA един ден да си възвърне старата слава
- нискотарифната саудитска flynas купува до 120 броя А320NEO (http://www.ch-aviation.com/portal/news/ ... 20-a320neo)

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1430
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » вт яну 24, 2017 1:00 pm

Emirates изпревариха Qatar Airways (които бая време се колебаеха) – статират пряка линия Атина-НюЙорк от 12-ти Март.
Разбира се началната точка е Дубай, като Атина е междинен стоп, но това няма никакво значение (с полета Милано - НюЙорк е същата раута).
Графика е следния:

EK 209
DXB - ATH 1050 1425 ---------- ATH - EWR 1640 2200

EK 210
EWR - ATH 2345 1505+1 ---------- ATH - DXB 1710 2350

При създалото се положение, Qatar по-скоро ще търсят вече друга междинна спирка (не, че такава им трябва де – те си имат преки полети, иде реч за пазарен дял), а според мен от тук нататък вероятността Aegean да стартират собствени полети до НюЙорк клони към нулата (едно на ръка, че до момента нямат нито една дълга дестинация или самолет за такава).
За други превозвачи (спомняте си одисеята с лизинга на А330 на BHAir към измислената гръцка АК) – да им имам смелостта.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1430
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » ср фев 01, 2017 4:06 pm

Qantas обяви първият нон-стоп полет между Австралия и Европа (Лондон).
(https://thewest.com.au/news/australia/n ... 5348#page1).
Първоначалната точка в случая е Сидни, след което самолета (787),
спира в Пърт и от там де факто продължава директно до английската столица.

На този анонс обаче се гледа донякъде скептично.
Първо, възможно е полета да е със рестрикции, защото рейнджа на 787 е на лимита си. Това, ще намали отчасти печалбата.
Второ, времетраенето се очертава да е 16 часа и 38 минути (всъщност вече официално съобщиха, че полета ще е почти 17 часа - http://www.perthnow.com.au/news/western ... e1969b2647). Не ще и дума, Qantas се надяват основно на захранване от Сидни, самия Пърт едва ли би могъл да осигури съответният пътникопоток. Но от Сидни възможностите с един стоп са много, не се знае колко пътници ще предпочетат полет от около 3 часа (Сидни-Пърт) и после още 17 часа, вместо доста по-равномерно разпределение на времето през Дубай (още повече, че разликата в маршрутите няма и 300 мили). 3-те часа на първия полет не стават за спане, а 17 часа си е живо наказание в икономичната класа.
Изображение
Трето, ME3 са известни с плонжовете по отношение на тарифите – едва ли Qantas ще може да си позволи подобен лукс.

Евентуални плюсове биха могли да бъдат:
1. Все още ниската цена на петрола – ключов фактор за всички ULH полети
2. Mалкия обем на самолета – не е като да пълниш А380 или B777-300
3. Големия процент бизнес пътници Астралия/Обединеното Кралство (при бизнес класата е съвсем друга бира)
4. Еврейската общност в Астралия/Обединеното Кралство, които най.често отказват да летят през Дубай, Доа и АбуДаби, като трансферират в Банкок, Сингапур или ХонКонг, а така, вярно, дистанцията се удължава (макар и не кой-знай колко)
5. Включването и на други австралийски градове към трансфера през Пърт (като Мелбърн, Брисбейн и Адълайд)
Изображение

Какво ще излезе от цялата раута предстои да се види (все пак аз им пожелавам успех – време е хватката на МЕ3 малко да се отпусне) , но е ясно, че Qantas е една от малкото АК, залагащи на ULH полети. Превозвача още миналата година обяви, че ще купи B777-8 или A359LR (не е взето окончателно решение кой от двата модела), с които ще извършва директни полети първоначално до НюЙорк (съвсем логично – дестинация с много висок процент бизнес пътници)

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1430
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » съб фев 11, 2017 10:10 am

Singapore Airlines (SQ) поръча 77X
Изображение
HTTPS://WWW.BLOOMBERG.COM/NEWS/ARTICLES ... -AIR-ORDER

SQ възнамерява да поръча и 787 (-10), но това не е толкова важно, защото 787 така или иначе, се радва на доволен брой поръчки, докато 77Х трудно се справя със задачата. Друго си е АК като SQ да даде едно рамо, вкл. в имиджов аспект. Ако поръчката беше примерно от Ъмерикън или Юнайтид, не би имала същата тежест. И спор няма, че e сериозен успех на Боинг.
Поръчката обаче е само за 779 варианта (нито един 778).
Явно, когато иде реч за капацитет (и двумоторници, защото SQ разполага и с доволно количество А380 и дори има поръчка за още 5 бройки), АК ще разчита на 779.
Що иде реч за ULH (ултрадълги) полети обаче, превозвача заложи на А359LR, модел на който се явява дори launch customer.

Отговори