Авиокомпании

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
matrix
Мнения: 24
Регистриран: съб май 12, 2018 8:32 pm

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от matrix » нед авг 19, 2018 9:55 am

Amazon написа:
нед авг 19, 2018 1:58 am
Поредният руски убиец. Само при тестовите изпитания на пътническият и карго варианта загиват 12 човека.
Amazone, Amazone по твоите китерий трябва да наречем почти всички самолети убийци. Мисля, че такива крайни изказвания не са за този форум.

Потребителски аватар
Amazon
Мнения: 275
Регистриран: пон фев 03, 2014 8:28 pm

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Amazon » нед авг 19, 2018 4:05 pm

matrix написа:
нед авг 19, 2018 9:55 am
Amazon написа:
нед авг 19, 2018 1:58 am
Поредният руски убиец. Само при тестовите изпитания на пътническият и карго варианта загиват 12 човека.
Amazone, Amazone по твоите китерий трябва да наречем почти всички самолети убийци. Мисля, че такива крайни изказвания не са за този форум.
Вместо менторската поза, дай пример за западен самолет създаден след 90-те, който да има две катастрофи с жертви още на ниво изпитания.

matrix
Мнения: 24
Регистриран: съб май 12, 2018 8:32 pm

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от matrix » нед авг 19, 2018 6:06 pm

Amazon написа:
нед авг 19, 2018 4:05 pm
Вместо менторската поза, дай пример за западен самолет създаден след 90-те, който да има две катастрофи с жертви още на ниво изпитания.

Под нивото ми е да вадя черни хроники и да злорадствам за нещастия, както ти го правиш. Вместо аз да давам примери ти кажи за причините довели до двете катастрофи на Ил-114, както виждам си осведомен.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1749
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » нед авг 19, 2018 7:37 pm

matrix написа:
нед авг 19, 2018 6:06 pm
причините довели до двете катастрофи на Ил-114
RA-54001: на височина едва 45 метра, поради дефектен електронен блок двигател номер 2 преминава в режим флюгиране

UK-91004: заклиняване на руля в крайно ляво положение в следствие на по-силен порив на вятъра

matrix
Мнения: 24
Регистриран: съб май 12, 2018 8:32 pm

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от matrix » нед авг 19, 2018 10:05 pm

Almasy написа:
нед авг 19, 2018 7:37 pm
matrix написа:
нед авг 19, 2018 6:06 pm
причините довели до двете катастрофи на Ил-114
RA-54001: на височина едва 45 метра, поради дефектен електронен блок двигател номер 2 преминава в режим флюгиране

UK-91004: заклиняване на руля в крайно ляво положение в следствие на по-силен порив на вятъра
RA-54001: В този случай екипажа не е имал време за реакция и катастрофата е по вина на техниката

UK-91004: Тръгнали са още от стоянката със заклинил Rudder/рул. Капитана е проявил учудваща упоритост да излетят борейки се със самолета вместо да се върнат.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1749
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пон авг 20, 2018 12:49 pm

Малко новини от южната съседка:

- Turkish Airlines (TK) вече получи първите 321Neo, а Pegasus – последните чисто нови 738
- Летище SAW ще получи още една писта до 2020-та
- TK отново ще лети до KIX (Осака) и увеличава полетите до Токио
- На 30 Октомври в полунощ сегашното най-голямо летище (Ататюрк) променя IATA кода си на ISL, а предищното му – IST вече ще бъде присвоено на новото, разположено на Черно Море летище, макар и поскледното да не е все още оперативно. След като това се случи, ISL ще функционира известно време само като карго хъб, а съдбата му в по-далечна перспектива все още не е решена

Изображение

Изображение

- ТК ще ребрандира НТ подразделението си Anadolujet на Ajet
- ТК е посочен за най-известния и най-скъпия бранд на цялата турска индустрия
- Планирани нови дестинации до края на 2018-та – CUN (Канкун, Мексико), EWR (второто международно летище на Ню-Йорк) и SHA (Шарджа, ОАЕ), а от лятото на 2019-та – DPS (Денпасар, Бали). Маракеш е засега под въпрос.
- Увеличаване на честотите се очаква предимно за Балканите – Дубровник, Скопие, Прищина, Белград и София
- ТК обаче е заплашена от недостиг на пилоти. Поради девиациите на турската лира, заплащането се оценява на не особено конкурентно и някои пилоти (особено такива на 330, които се търсят повсевместно) напуснаха превозвача. Падането на националната валута не е непременно само лоша новина за ТК (изключая персонала) тъй като разходите му на местна почва спадат (заплатите са фиксирани в TRL, докато цените на билетите – в USD), а вътрешните полети съставляват едва 12% от оборота (https://centreforaviation.com/analysis/ ... ews-433764)

Изображение

- Приходите на превозвача продължават да растат в процентно отношение, но общото мнение на специалисти и пасажери, е че до известна степен ТК е посмъкнала гарда и сървиса в последните две години е зазлял в сравнение с предишните
- TK прави опити да купи и 80% летище SAW, което за в момента се държи от Malaysia Airports Holdings Bhd, като предлага Euro 750mil., но за в момента сделка не е постигната

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1749
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пон окт 01, 2018 11:48 am

Almasy написа:
чет май 31, 2018 12:18 pm
Singapore Airlines (SQ) възобновява директните полети SINEWR (Сингапур-НюЙорк)
Първият 359LR е вече доставен, промяна в плановете няма – билети за директния полет SINEWR за 18-ти октомври отдавна бяха пуснати в продажба и вече са изчерпани.

Изображение

Любопитното е, че самолета носи същата регистрация, както и А340-500, с които преди 15 години са започнати ULR полетите на Singapore (SQ), а именно 9V-SGA

Изображение

Delivery flight (TLSSIN) нарочно е бил планиран по маршрут (през Норвегия/Шпицберген), който да корелира с разстоянието SINEWR.

Компановката на креслата (C/Y+):
https://www.singaporeair.com/saar5/pdf/ ... 00-ULR.pdf

Сравнение между Y и Y+ класите

Изображение

Общо местата са 161. Това разбира се е по-малко от стандартен А359, но и повече от А340-500, който беше оборудван само с 100 места (вярно, само С класа, след като АК се отказа от предварителната компановка 64С/117 Y+). 61 пасажера повече при Y+ тарифи, както и значително по-ниския разход на А359LR, според SQ би трябвало да е рецепта за печалба.
При съответните здрави тарифи, това би трябвало да е така, стига обаче полетите да с много добро, ако не и 100% затоварване. Като се има предвид значимостта на Сингапур като финансов/бизнес център, най-вероятно SQ са си направили добре сметката.
И все пак ULR самолетите и от днешното поколение (А359LR/B778) си остават не за всяка уста лъжица. Освен, че като продажна цена те са много по-скъпи от стандартните варианти, същото се отнася и до CASM – просто мъкнат твърде много гориво. Те са добра опция между хъбове с значителен процент бизнес трафик и не особено при превес на туристическия пътникопоток.
В това се убеди и Air India, която беше принудена да приземи и обяви за продажба само след година експлоатация цялата си флотилия от 77L (777-200LR).

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1749
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » чет дек 27, 2018 10:28 am

И последният 74L (747SP) на IranAir (IR) отиде за скрап.

Изображение

Изображение

То и нямаше накъде – машините бяха повече от антични. Дори резервни части втора употреба за тях вече няма, а и да се намерят, цените биха били фантастични.

Изображение

Изображение

Всъщност не точно последният. За скрап отиват EP-IAA, ЕP-IAB и EP-IAD, като четвъртата машина (EP-IAC) ще бъде консервирана на летище THR. Всъщност това беше и последният и полет – от THR (Tehran Mehrabad Airport) до IKA (Tehran Imam Khomeini International Airport).

Изображение

Изображение

Вероятността обаче тя някога отново да полети е почти нулева, дори след разпарчетосването на останалите 3 и използването на каквото е останало читаво от тях като части втора употреба (на снимките в компанията и на 747-300 на MahanAir, които също отиват за скрап).

Изображение

Изображение

Окончателното спиране от полети на 74L и 743 донякъде съвпадна и с прекратяването на всички longhaul полети от мрежата на IR, а именно:

BKK (Банкок)
KUL (Куала Лумпур)
PEK (Пекин)
NRT (Токио)

Несъмнено на иранците не им достигат самолети. Едва ли обаче това е единственото обяснение. IR все пак купи два А330-200 (втора употреба), а MahanAir се обзаведе с доста А340-300 и А340-600 (последните - ex Lufthansa).

Изображение

Изображение

И двата модела имат съответния рейндж (че и отгоре) и при адекватна утилизация, биха позволили оперирането до споменатите дестинации, дори и да се наложи някакво редуциране на честотите.
Вместо това, иранците изпращат големшкия А340 до SVO (Москва), където се пълни едва на половината от капацитета (още повече, че и SU лети Москва-Техеран, а без съмнение руската АК е класи над иранската).
Адекватно обяснение от иранците не би могло да се очаква. Спекулациите на развалени отношения с Малайзия на базата на шиитско/сунитска вълна са по-скоро голи приказки. Малайзия е светска страна и религията има твърде малко влияние върху обществения, политически и икономически живот. А дори и да имаше и частица истина, това не обяснява спирането на полетите и до Банкок, Пекин и Токио.
Все пак MahanAir лети до ICN (Сеул), която се очерта като единствената далечна дестинация от Техеран, а самата IR запази полетите и честотите си до Европа, включващо AMS (Амстердам), ARN (Стакхолм), CGN (Кьолн), FCO (Рим), FRA (Франкфурт), GOT (Гьотеборг), HAM (Хамбург), LHR (Лондон) and MXP (Милано).
Всъщност на книга MahanAir лети и до Банкок, Пекин и Куала Лумпур (ако се съди по графиката, изобразяваща мрежата и в собствеаният и сайт), но това е само на книга, тъй като след спирането на полетите на IR ирански самолет не е кацал на посочените летища.
Междувременно германското правителство наложи бан на MahanAir (https://www.jpost.com/International/Rep ... Air-575025). Забраната обаче не засяга IR, които продължават да летят до FRA, CGN и HAM. При облратният полет обаче (и от трите града) самолетите на IR кацат за дозареждане в BEG (Белград), тъй като поради санкциите немците отказват зареждане с гориво.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1749
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » ср яну 02, 2019 5:00 pm

Qatar Airways купи 5% от China Southern – най-голямата и най-силната китайска АК със седалище Гуанджоу (Кантон). Договора включва правото за закупуване на до 49% от собствеността при съответно желание на катарците.

Изображение

В допълнение Qatar Airways купи и 25% от московското летище Внуково.

Изображение

Отговори