Авиокомпании

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1855
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пет авг 23, 2019 12:47 pm

Air Italy (IG) – загуба от €164 Million за 2018-та

Изображение

Освен това:
- пасажерите са намалeли на 1.91 милиона при 2.44 милиона предната година
- загуби много чартърни линии (тоест доверието на туроператори)
- 737MAX които седят по стоянките допълнително усложниха положението

https://www.paddleyourownkanoo.com/2019 ... ari-money/

IG общо-взето „голям го вадеше” и беше тръгнала уж окончателно да загробва Alitalia (AZ).
Qatar Airways, които инвестираха в IG (49% всъщност са тяхна собственост, за които платиха над 100 милиона евра) едва ли са особено доволни.
Авикомпанията е повсевместно критикувана, особено що се отнася до сравнително късно откритите long haul дестинации. Самолетите до Ню Делхи, Банкок и Мумбай са почти празни. Канцелирането на полети в последната минута стана навик, а сървис`а е буквално смешен. Бизнес класата пък е дефинирана от пасажерите като „позор”.

Изображение

Според доста анализатори, грешка е и избирането на MXP (Malpensa), едно от двете летища на Милано за хъб. MXP е първо твърде далеч от самото Милано, второ твърде близо до Генуа, Флоренция, Турин и Болоня (които имат собствени летища) – именно по тази причина полети до Милано са неоправдани икономически и пасажерите предпочитат траkсфери пред Рим с Alitalia.

IG, която е фактически наследник на Meridiana (също вечно губеща) не печели симпатии и в други аспекти. Брандирането е окачествено като неподходящо, а рекламната стратегия – като агресивна, но едновременно с това и нискокачествена.

AZ не е единствената конкуренция – Луфтханза Груп реши да инвестира допълнително в Air Dolomiti, която фактически ще удвои флотилията си (https://www.aviation24.be/airlines/luft ... its-fleet/). Всъщност именно Air Dolomiti (от която имам и лични впечатления – с нея съм летял Мюнхен-Палермо), оперираща под шапката на Луфтханза е прекрасен пример, че в Италия авикомпаниите могат да правят добри пари.

Засега AAB (QR CEO) запазва мълчание, което се тълкува като търпение и най-вероятно Qatar Airways ще налее още пари. Не е ясно обаче, колко дълго би продължило това търпение, ако IG продължи да генерира единствено загуби.


Послепис: Air Italy между другото взе на лизинг от Bulgaria Air два броя Embraer-190 (6-7 годишни)
и отделно от Tayaranjet (който е български оператор) – един 27 годишен 733.

Изображение

COO на превозвача е също българин – Росен Димитров

Изображение

[BBvideo=560,315]https://www.youtube.com/watch?v=sapHurQKkSg[/BBvideo]

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1855
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » вт сеп 03, 2019 6:45 am

CUBANA 2019

Изображение

Флотилия:

4 x IL96 (1 в летателна годност - CU-T1250, след почти година престой във Воронеж за ремонт, останалите на земята)
4 x TU204 (3 на земята, един в Русия за ремонт - CU-T1702)
6 x AN158 (всички на земята)
1 x ATR42-300
1 x ATR72-300 (лизинг)
2 x ATR72-500 (поръчани, но все още недоставени)

Периодично, обикновено пиковия сезон се наемат и NB самолети (737 или 320), най-вече от Blue Panorama (Италия) или Jordan Aviation (Йордания)

- Въпреки, че вече не е проблем да се закупи билет онлайн посредством Visa / MasterCard (при условие, че не са издадени от американски банки), Cabana (CU) все още не продава трансфери, включващи друг превозвач. Тоест ако летите от Рим за Хавана през Мадрид, билета няма как да бъде издаден на една резервация и ще трябва да си закупите отсечката Рим-Мадрид отделно (от Alitalia или Iberia) със всички свързани с това рискове.
- Това е и причината American (АА) да се принуди да лети не само до Хавана, а до 6 кубински града, дори и това да не е особено икономически изгодно за американския превозвач. АА обаче няма как да продаде билет Майеми-Хавана-Варадеро, като отсечката Хавана-Варадеро се изпълнява от CU, а американците са свикнали на сигурност
- Лизинговата компания SAAL (South American Aircraft Leasing S.A.), се е съгласила да финансира покупката на резервни части за AN158 и е подписала меморандум с Антонов за дългосрочно сътрудничество (https://biz.liga.net/all/transport/novo ... kim-an-158 ). Като таргетна дата за възвръщане на оперативността на AN158 е споменато Q1 2020
- Почти няма шанс за ревъзобновяване на предишни дестинации като ORY и SXF (Париж и Берлин) – с единственият IL96-300 това няма как да стане. CU се пробва с взети на лизинг А340-300, но само след няколко месеца беше принудена да върне самолетите, тъй като нямаше пари за лизинговите вноски
- Същото се отнася до закупуването на нови самолети. Тук отдавна политиката няма общо и са касае единствено за пари. Чуждестранните банки са изключително скептични относно възможността на Куба да обслужва задълженията си, а и дума да не става самата CU да си позволи покупка кеш. Единствен шанс за кубинците в това отношение остават Русия, респективно руските банки (ако последните все пак се решат да поемат риска при положение, че не им бъдат обещани гаранции от самата руска държава). Разбира се, при подобно развитие на нещата, категорично ще бъдат закупени руски самолети.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1855
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » ср сеп 04, 2019 7:39 am

Norwegian Air (DY) се бори за оцеляване.

Изображение

Това е третата най-голяма нискотарифна АК в Европа, която се разрасна изключително бързо през последните 10 години. През 2012-та тя нваправи поръчка за 222 самолета (най-голямата в европейската история дотогава),подготвяйки се да стане голям играч и в трансконтинеталните полети. Тоест говорим за една от малкото НТА, която изпълнява и TRANSCON полети. Имат и много подразделения, като например Norwegian UK и Norwegian Argentina.

Изображение

Изображение

а мрежата им наистина обхваща почти цялото земно кълбо

Изображение

Настоящата флотилия се състои от:

B738 B38M B788 B789
Norwegian Air Shuttle (Norway) DY 47 8
Norwegian Long Haul (Norway) DU 8 13
Norwegian Air Norway DH
Norwegian Air International (Ireland) D8 58 9 7
Norwegian Air Sweden LE 3 3
Norwegian Air UK DI 13
Norwegian Air Argentina DN 3
Sum 108 20 8 36

Естествено тази твърде агресивна политика, доведе и до огромни дългове, които в момента и висят на врата като воденичен камък.

https://edition.cnn.com/2019/09/02/busi ... index.html

АК е засегната и от приземяването на MAХ, самолет към когото тя има повече от твърд ангажимент.

IAG и Lufthansa Group вече точат зъби за превозвача. Всъщност IAG създаде нискотарифната LEVEL точно за борба срещу Norwegian и до голяма степен успя, поне н абританския и испански пазар, където DY поизгуби позиции.

По всяка вероятност обаче инвеститорите ще застанат зад Norwegian – от колапса на превозвача, биха изгубили повече. Финансовите резултати от Q4 2019 също ще окажат влияние.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1855
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пон сеп 09, 2019 2:26 pm

Пилотите на British Airways - стачка

Изображение

Всеки един ден ще коства на превозвача 40 милиона лири.

https://www.bbc.com/news/business-49451142

Ако се вярва на Ерлайнс`а обаче, профсъюза на пилотите (в който членуват 90% от тях) не се ползва с особена обществена подкрепа.
Все още се споменава случая, когато пилотите на Конкорд поставят условието служебните им коли (предоставяни от авикомпанията) да са Jaguar XJ.

filip
Мнения: 108
Регистриран: съб мар 01, 2008 10:13 pm

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от filip » пон сеп 09, 2019 2:50 pm

Нахалници. Пилотите на Бритиш, Луфти и АФ май са най-разглезените от всички.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1855
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пон сеп 09, 2019 4:58 pm

filip написа:
пон сеп 09, 2019 2:50 pm
Нахалници.
Тъй казуваха и бая други чиляци :lol:

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1855
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » ср сеп 18, 2019 3:20 pm

Планирана нова одежда на SAS (SK)

Изображение

Класическа, минималистична и IMHO много по-добра от настоящата:

Изображение

filip
Мнения: 108
Регистриран: съб мар 01, 2008 10:13 pm

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от filip » ср сеп 18, 2019 7:39 pm

Хмм, това от твоята снимка пък не се връзва с това -
1.jpg
1.jpg (37.05 KиБ) Видяна 1919 пъти
Каквато е такава, много важно. Утре ще се разбере и най-вероятно ще е също толкова безлична, колкото старата.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1855
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » ср сеп 18, 2019 9:03 pm

Е, планирана....Ако обаче се окаже това

Изображение

много жалко :|

filip
Мнения: 108
Регистриран: съб мар 01, 2008 10:13 pm

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от filip » чет сеп 19, 2019 2:11 pm

sas_a350_final.jpg
sas_a350_final.jpg (339.67 KиБ) Видяна 1852 пъти
Ейййй замалко моторите да са изцяло сини. Не са събрали смелост.... :lol:

https://www.sasgroup.net/en/sas-presents-new-livery/

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1855
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пон сеп 23, 2019 10:36 am

DL CEO (Ed Bastian) – SkyTeam (ST) се провали в опитите си предостави на превозвачите-членове, както и на лоялните пътници пътници някакви предимства

https://viewfromthewing.com/2019/09/19/ ... -carriers/

Изображение

Делта (DL) не за първи път се оплакват от алианса, чийто съоснователи са. Преди години имаха остър конфликт с Аерофлот (SU). FF (Frequent Flyer) програмите на двата превозвача бяха свързани, но SU изпнолзваше друга методика за бонус точки, която даваше предимства на неговите пасажери, тоест пътниците на руския превозвач се нуждаеха от много по-малко усилия, за ползват ъпргрейд при полети с DL, отколкото лоялните пасажери на самия американски превозвач. Делта обвини SU и в друг грях – докато самата тя стриктно продаваше билети от Ню Йорк до Москва само за пряката линия на Аерофлот, руснаците игнорираха трасконтинеталните полети на DL до по-малки американски градове чрез трансфери през Париж и Амстердам (европейски хъбове на DL), като гледаха да запълнят собствените си самолети по линията SVOJFK.

DL явно е решила да се спасява поединично, защото макар и да не излиза от алианса, отдавна възприе политиката на JV полети и с АК, членове на други алианси (Star Alliance и One World). И макар, че това се знае от години, Ed Bastian за първи път наплю в прав текст SkyTeam.

Някои предричат, че това е началото на края на алианса. Делта не са единствените недоволни, хапливи коментари са чувани и от Air France/KLM, Virgin Atlantic и Alitalia. В повечето случаи оплакванията са, че от алианса имат полза основно малки членове като TAROM, докато големите превозвачи не печелят почти нищо.


Japan Air Lines (JL) показа освежената си бизнес класа, която ще бъде монтирана само на 13 броя 77W (бордовете, които летят до JFK и LHR).

Изображение

Изображение

Изображение

Останалите 77W летят до дестинации с по-малък обем премиум деманд и ще останат със стария продукт.

Изображение

JL подчертава, че това не е изцяло новия продукт (който готвят от години), а само фейсфилт на стария.
Новия, който ще бъде стартиран с влизане в експлоатация на А350-1000 предназначени за long haul опериране (а също ще бъде инсталиран и на вече получените TransCon опериращи 787) ще бъде много по-"хай"


Изображение

Японците обаче са преценили за нецелесъобразно монтирането му и на 77W, тъй като последните поетапно ще бъдат пенсионирани.


Същевременно конкурентните им на местна почва All Nippon (NH) не спят и презентираха 4-класната конфигурация с които ще бъдат екипирани 12 броя 77W

First Class "THE Suite"

Изображение

Business Class "THE Room"

Изображение

Premium Economy and Economy Class seats.

Изображение

Изображение

[BBvideo=560,315]https://www.youtube.com/watch?v=QXGRW2oyl7Y[/BBvideo]

Ще бъдат „пипнати“ също IFE, както и кетъринга.

NH обаче веднага беше повсевместно разкритикувана за твърде малката разлика между F (First) и C (Bizz) класите, което до голяма степен обезмисля съществената разлика в цените на продуктите. Все пак двупосочен полет JFKNRT първа класа струва EUR 21.638, докато бизнес – „само“ EUR 5418. Колкото и богат да си…..тези EUR 16.265 разлика трябва да има за какво да ги дадеш. JL в случая са вложили повече усилия и F класата обикновено е дефинирана като „зашеметяваща“, особено ще се касае кетъринга и amenity kit.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1855
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » ср сеп 25, 2019 2:25 pm

Френската Corsair (SS) статира пряка линия PARNYC (Париж-Ню Йорк)

https://centreforaviation.com/news/cors ... 020-936488

Изображение

В най-скоро време ще се присъедини и French Bee (барндирана в миналото като French Blue), която ще започне полети с чисто новите си А350-900

https://twitter.com/BrunoTrevidic/statu ... 01249?s=20

Изображение

С това броя на АК, които летят нон-стоп PARNYC закръгля десятка

1. AF - CDGJFK и ORYJFK
2. DL – CDGJFK
3. AA - CDGJFK
4. DY - CDGJFK
5. UA - CDGEWR
6. SE - CDGEWR
7. LV - ORYEWR
8. B0 - ORYEWR
9. SS - ORYEWR
10. BF - ORYEWR

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1855
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » нед сеп 29, 2019 10:30 am

Almasy написа:
пон сеп 23, 2019 10:33 am
DL CEO (Ed Bastian) – SkyTeam (ST) се провали в опитите си предостави на превозвачите-членове, както и на лоялните пътници пътници някакви предимства.....
.....DL явно е решила да се спасява поединично, защото макар и да не излиза от алианса, отдавна възприе политиката на JV полети и с АК, членове на други алианси (Star Alliance и One World). И макар, че това се знае от години, Ed Bastian за първи път наплю в прав текст SkyTeam.
В потвърждение на последното – Delta (DL)

Изображение

тръгна пак на пазар и купи 20% от LATAM.

https://www.cnbc.com/2019/09/26/delta-i ... rline.html

LATAM, която е най-голямата АК в Южна Америка

Изображение

беше сформиран на времето чрез обединението на националните превозвачи на Чили – LAN Chile

Изображение

и Бразилия – ТАМ

Изображение

който пък от своя страна наследи фалиралата икона VARIG

Изображение

Но холдинга LATAM Group много отдавна не е превозвач единствено в Бразилия и Чили, а пуснал пипала в цяла Южна Америка, притежавайки дъщерните:
• LATAM Argentina
• LATAM Colombia
• LATAM Ecuador
• LATAM Paraguay
• LATAM Perú
• Click LATAM
Случилото се означава и друго – DL хвърля ръкавицата на AA (Ъмерикън), която традиционно и исторически е най-силна в Южна Америка (Делта пък доминира на пазарите в Азия и Европа).
BTW, DL вече притежава 9% от бразилската нискотарифна GOL

Изображение

но съобщи, че възнамерява да продаде акциите си и ще купи още такива в LATAM, който като legacy carrier може да интегрира по-лесно в мрежата си.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1855
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пет окт 04, 2019 12:32 pm

TAROM (RO) възнамерява да възобнови през 2020-та директните полети OTPJFK, изплнявани до 2003-та (с 313).

Изображение

Плановете са за стартов полет месец Май, честота 4 х седмично. За целта ще бъдат взети на лизинг 330 или 787 (А350 е твърде голям за превозвача).

https://stirileprotv.ro/stiri/actualita ... riene.html

Полетите до Пекин също ще бъдат възобновени, но като JV със Xiamen Airlines.

Анонса обаче беше посрещнат с доста голяма доза скептицизъм. За полетите до Пекин се говори вече от пет години и нищо не се случва. Освен това, за разлика от LOT (които целогодишно летят не само до Ню Йорк, но и до Чикаго, както от Варшава, така и от Кракув), RO има твърде ограничен шанс да успее с начинанието си. Превозвача е в не особено стабилно състояние (наскоро обяви, че ще съкрати 300 служители), реже честоти (например до Одеса), а OTP с голяма фантазия може да се нарече хъб.
Отделно - конкуренцията от страна на множество европейски, а и близкоизточни превозвачи.
Aegean дори и не си помисля за пряка линия ATHJFK, а Czech Airlines, които също резюмираха дестинацията, твърде скоро се отказаха (макар, че А330 останаха във флотилията, тъй като в JV с Korean Airlines поддържат доста успешно линията PRGICN).

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1855
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пон окт 07, 2019 4:14 pm

Изображение

празнува 100 години

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1855
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » вт окт 08, 2019 8:44 am

След колапса на унгарската MALEV (MA)

Изображение

София и Будапеща останаха през пряка въздушна линия, що се отнася до Legacy Carrier - Bulgaria Air (FB) неколкократно обяви, че ще стартира полети, но това не се случи.
Разбира се, между столиците лети Wizz (W6), но това е НТА.

И докато FB се натутка, развъртяната LOT (LO) ще се възползва от 5th Freedom Flight правото си и от 20-ти март стартира линията

SOFBUD 16.10/16.35 LO2624

Изображение

По същия начин LO откри и пряка линия Будапеща-Брюксел и вгорчи живота на SN Brussels Airlines.

Потребителски аватар
Fighterland
Мнения: 684
Регистриран: вт ное 27, 2007 6:34 pm

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Fighterland » вт окт 08, 2019 9:57 am

Almasy написа:
вт окт 08, 2019 8:44 am
...
Разбира се, между столиците лети Wizz (W6), но това е НТА.
...
Като за 38 лъва в двете посоки - става. Да видим Лот.
Almasy написа:
вт окт 08, 2019 8:44 am
...
По същия начин LO откри и пряка линия Будапеща-Брюксел и вгорчи живота на SN Brussels Airlines.
Ако са с това обслужване белгийците, дето бяха преди време - нищо чудно.
На десет мили от Монтана
в посока Дунавският бряг...

filip
Мнения: 108
Регистриран: съб мар 01, 2008 10:13 pm

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от filip » вт окт 08, 2019 12:43 pm

Ах LOT ....Later Or Tomorrow.
Как им се получава схемата не ми е ясно ? Как въобще се разрастват ?
Нямам полет през последната година, който да е излетял навреме. Съответно връзките с другите полети са изпуснати. Аман !

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1855
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » вт окт 08, 2019 12:49 pm

Fighterland написа:
вт окт 08, 2019 9:57 am
Като за 38 лъва в двете посоки - става. Да видим Лот......

......Ако са с това обслужване белгийците, дето бяха преди време - нищо чудно.
За 38 лева няма как да е, дори тарифата само с ръчен багаж (заемка от НТА) - LOT все пак е legacy, а при тях такива цени няма.
Е, има отделни случаи (например Aegean), които рекламират при промоции тарифи от 19 EUR за едната посока (което си е точно 38 BGN). Това е разбира се за вътрешни полети, например ATHMJT.
Само че, до голяма степен е трик.
Първо, вярно, че тарифата ATHMJT е 19 евро, но се оказва че на връщане, тоест MJTATH e 59 евро. Малко хора летят само в едната посока.
После, това са тарифи без такси (основно летищни). Така или иначе най-ниската тарифа (само с ръчен багаж), която реално е предлагала Aegean за двупосочен вътрешен полет е около EUR 79-99 в зависимост от дестинацията (с платени такси). Инак 19 евро в едната посока звучи много добре - вярно....
При LOT нещата ще са подобни, очаквам тарифи без багаж около 150-160 евра (все пак е международен полет, не вътрешен) и около 200 за включен багаж.

Аз със SN (Brussels Airlines) не съм летял но отзивите са общо взето лоши, нищо общо със някогашната SABENA.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1855
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пон ное 04, 2019 11:48 am

IAG

Изображение

купува Air Europa (UX)

Изображение

Чисто технически, UX ще бъде обединена с IB (Iberia). Не е ясно дали бранда ще бъде запазен, както и дали ще напусне SkyTeam и присъедини към OneWorld

https://www.iairgroup.com/en/newsroom/p ... air-europa

Собствен коментар:

Търкулнала се тенджерата, та си намерила похлупака. Не съм в възторг и от двете АК (да, смятам Bulgaria Air за по-добра и от двете), но като че ли UX беше по-лошата.
Както и да е, поне имаше някаква конкуренция между двете.
Сега….съвсем ще я подкарат през просото.

Отговори