Авиокомпании

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1908
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пон ное 04, 2019 11:51 am

filip написа:
вт окт 08, 2019 12:43 pm
Ах LOT ....Later Or Tomorrow.
Как им се получава схемата не ми е ясно ? Как въобще се разрастват ?
Нямам полет през последната година, който да е излетял навреме. Съответно връзките с другите полети са изпуснати. Аман !
Аз трансфер с тях един един единствен път съм имал в рамките на близките 10 години, тогава нямах проблем.
Честно казано и аз съм доста изненадан от успеха им.
Приказката е, че са много популярни май в Балтика, самата аirBaltic ич биля не е харесвана, основно заради практиките си, да дере кожата на пасажерите за щяло и нещяло.

filip
Мнения: 115
Регистриран: съб мар 01, 2008 10:13 pm

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от filip » пон ное 04, 2019 2:35 pm

"Приказката е, че са много популярни май в Балтика, самата аirBaltic ич биля не е харесвана, основно заради практиките си, да дере кожата на пасажерите за щяло и нещяло."


Определено, имам преки наблюдения, основно с полети Варшава - Талин, Естония. В този регион Lot и Nordica играят заедно и са сериозна конкуренция на Air Baltic, да не говорим че са и по предпочитани от хората.
DSC_0212.JPG
DSC_0212.JPG (5.72 MиБ) Видяна 1796 пъти
DSC_0275.JPG
DSC_0275.JPG (6.19 MиБ) Видяна 1796 пъти

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1908
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » чет ное 07, 2019 9:34 am

Lufthansa - Икономии, икономии, икономии.
Манджата включително :(

https://onemileatatime.com/lufthansa-re ... l-service/

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1908
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » чет дек 26, 2019 11:09 pm

Spirit (NK) вгорчи Коледата на Boeing - АК,която вече има твърда поръчка за 68 х A320 Neo, обяви още 100 броя плюс 50 опции

https://www.reuters.com/article/us-spir ... SKBN1X21XE

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1908
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пет дек 27, 2019 12:53 pm

След като стана ясно, че ембаргото няма да падне скоро, Иран за пореден път тръгна да купува самолети втора ръка, като в случая изпазари няколко 319 от Rossiya Airlines и Air China, които заменят вече старите си машини (19 годишни) с нови.

https://financialtribune.com/articles/d ... -air-fleet

BTW, Iran Air е една от АК, които бият рекорда – борд EP-IBS (Airbus A300B2) със сериен номер 80 е закупен втора ръка през 1980-та и още активен.
Машината лети за първи път между Лондон и Париж през 1974-та.
Тоест е над 45 годишна.

Изображение

Друга такава АК беше (фалира) LAB (Lloyd Aereo Boliviano), която щъкаше с едни не знаещи вече годините си 727 и 72S (че и накрая уинглети дори им турна)

Изображение

Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1908
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пон яну 13, 2020 5:52 pm

Новата (пипната) ливерия на Аeroflot (SU) с която ще бъдат и новите и 359 (А350-900)

Изображение
Изображение

И която трудно може да се нарече "нова" предвид неголямата разлика със сегашната

Изображение

Но IMHO, насоката е правилна, по-малкото "цвят" в задната част на фюзеляжа прави самолета по-елегантен и е в синхрон със съвременните тенденции на минимализъм.
Аз така или иначе никога не съм харесвал нашарените като коледни елхи самолети.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1908
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » съб фев 22, 2020 11:23 am

CUBANA Fleet Update

CU-T1254, който 6 години беше на земята, най-после е в летателна годност.

Изображение

https://www.cibercuba.com/noticias/2019 ... -tras-anos

Самолета е бил ремонтиран в Русия, само че бройката летящи Il9 във флотилията на CU не се увеличава, защото CU-T1251 е отново на земята от 12-ти Февруари ( миналата година беше върнат в летателна годност след много дълъг ремонт във Воронеж). CU-T1717, който CU закупи втора употреба (еx SU машина) пък вече е минал 25 години и бъдещето му не изглежда розово (едва ли ще бъдат правени опити да бъде ремонтиран).

За Русия (Уляновск) обаче ще замине CU-T1702 - първият от всички приземени TU2 (Ту-204), който ще бъде и първият върнат от типа в летателна годност. Останалите – още един пасажерска версия - CU-T1701 и два карго CU-T1700 и 1703 са в глухи стоянки на летището в Хавана и общо взето състоянието им е плачевно (поне визуално).

Що се отнася до флотилията Aн-158, която също изцяло е на земята, обещанието е, че до лятото 2 борда ще бъдат върнати в експлоатация.

В момента CU лети със смесица от 737/320, като наетите машини са възможно най-стари (25-30 годишни). Що се отнася до long haul дестинациите АК за в момента ще трябва да се задоволи с двата летящи IL9. Това не невъзможно, защото в Европа остана една единствена (Мадрид), а останалите са Торонто и Буенос Айрес.

При всички случаи CU едва ли ще прави повече опити за лизинг на западни long haul машини – тя не беше в състояние да покрие вноските на двата A340-300 дори за 6 месеца и самолетите бяха върнати предсрочно.

Това пък навежда на мисълта, че един ден, кубинците може да са първия чуждестранен клиент на CR-929.
Вероятността да се намери банка, която да финансира покупката на 787 или 350 както излиза е много малка.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1908
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пон мар 02, 2020 10:50 am

SA (South African Airways) по подобие на AZ (Alitalia) многократно беше помпана от правителството със субсидии. То вярно, последното се отнася и до SU (Aeroflot), но SU е във цветущо здраве, харесвана от пасажерите и в крайна сметка положителен финансов баланс.
Налятите в SA пари я спасиха от фалит, но толкова – АК продължава буквално да крета.

Изображение

Наскоро дойде поредното доказателство – SA спира полетите си до MUC (Мюнхен), а щом и до там полетите и са губещи....Партньора й – Airlink прекратява от Юни всякакви франчайзи и става напълно самостоятелна АК (https://www.fin24.com/Companies/Industr ... e-20200116). На субдивизията SA Express кредиторите отдавна дишат във врата, явно южноафриканското правителство ще трябва да се напъне да спасява и него.
9-те стари А340 (смесица от 343 и 346, SA все още оперира с останалите 346 до дестинации като FRA) са обявени за продажба (заедно с резервните двигатели), но исканата цена (измъдрена най-вероятно от някой чиновник в транспортното министерство) е толкова висока, че купувач едва ли ще се намери.
Същевременно SA вече започна операции по линията JNBJFK с новите 359 (А350-900), но последните не са нейна собственост, а на лизинг. А докога превозвача ще има пари да го плаща никак не е ясно.

Изображение

Вероятно до следващата финансова инжекция.
А парадоксалното е, че правителството нямаше средства дори за последната – парите са всъщност на частен инвеститор, а правителството – само гарант.
При всички случаи, липсата на пасажери не е причина за състоянието на превозвача – VS (Virgin Atlantic), която никога не е летяла до ЮАР, стартира полети до CPT (Кейптаун), а BA (British Airways) увеличи своите. Просто пътникопотока избягва полетите на SA.


ME (Middle East Airlines) рефрешна ливерията си

Изображение

в сравнение със старата

Изображение

IMHO – не особено удачно.


DL (Delta) ще е официалният превозвач на олимпиадата в Лос Анжелийз през 2028, както и на американските спортисти от 2020-та

Изображение

Досега на тази позиция за повече от 40 години беше UA (United). Предвид финансовото състояние на двата превозвача обаче, едва ли има изненадани от развоя на събитията – DL е в цветущо здраве, за разлика от UA. DL ще плаща всяка година по $50 милиона за правата и отделно $400 милиона спонсорство на американския тийм.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1908
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пет апр 03, 2020 11:32 am

След пенсионирането на 733 и DH8, аirBaltic (BT) ще има флотилия съставена единствено от А220.

Изображение

Превозвача беше launch customer на вариант 300 и вече на два пъти (отделни траншове) поръчва машината.
Със споменатото пенсиониране се очаква и трети, за още около 18 машини.

http://www.baltic-course.com/eng2/transport/?doc=155015

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1908
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » чет апр 09, 2020 12:10 pm

Interjet – последните издихания на едно безумие

И не корона вируса е причина за това, макар че вероятно ще е последният пирон в ковчега.

Изображение

Покупката на SSJ може да е друг пирон, но отново само един от многото.

Изображение

Машините поне бяха придобити буквално за без пари (за това много е писано). В крайна сметка, след като се отказа от тях, вместо да се опита да ги пробута на някоя руска АК, Interjet извърши поредното безумство - сложи на самолетите втора ръка цена, която предизвика бурен смях в авиационната общност. Общо взето за точно толкова всеки може да си вземе чисто нови SSJ след малко повече преговори със Сухой, тъй като каталожната цена на самолетите е само за парлама. В крайна сметка съдбата им е окончателно да изгният по стоянките, а превозвача няма да получи и долар за тях.

Още от самото си създаване, Interjet влезе в някакъв филм. Превозвача се опита да тъче на два стана – презентирайки се ценово като LCC (НТА - нискотарифна авиокомпания), но рекламирайки сървиса си като на Legacy превозвач.

Да, тя положи съответните усилия и наистина самолетите и бяха с най-големия seat pitch в сравнение със всички конкурентни НТА, но това не и стигна да се пребори с Legacy като AM (Aeromexico). Interjet нямаше развита международна мрежа, за да разчита на захранване на вътрешните полети и чрез трансфери.

За „поправи” тази си грешка, Interjet допусна друга, още по-голяма. До този момент тя летеше само от второстепенни летища и нямаше никакви полети извън самото Мексико. Освен, че започна да лети и до дестинации в САЩ, тя премести полетите си от второстепенното летище TLC (Adolfo López Mateos или Toluca Airport) на първостепенното MEX (Benito Juárez International Airport), с надеждата „да краде” пътници, както на Aeromexico, така и на American и Delta.

Само, че хитрата сврака влезе с двата крака в батака – слотовете на MEX са скъпи и на се всяка уста лъжица......Плановете за „кражба” на пътници също претърпяха тотален крах - seat pitch`а не е единственото, отличаващо НТА от Legacy.

От тук нататък нещата тръгнаха стремглаво надолу, въпреки доста трикове за привличане на клиентела. Към последните BTW се числи и безплатния пренос на сърф, с който АК се опита да зариби сърфистите, тръгнали към плажовете на CUN (Канкун) и ACA (Акапулко).

Заради проблемите с флотилията от SSJ, АК стана известна с изобилието от канцелирани полети – едно от най-големите разочарования на пътниците. Още повече, че превозвача вече предлагаше трансфери през MEX към морските курорти на Мексико, а едно е при канцелиран полет от Майеми просто да се прибереш вбесен в къщи, друго е в Мексико Сити, където няма и къде да спиш и в крайна сметка се чудиш кой път да хванеш. Хиляди пътници се принудиха да купуват еднопосочни билети в последния момент с legacy carriers, за което съответно им беше отразяна главата.

Резкия спад на приходите принуди Interjet да вдигне цените, с което пък вече не беше конкурентна на други НТА, като VivaAerobus и Volaris.

Изображение

Започнаха да намалят приходите и от вътрешните полети. А като прибавим и скъпите слотове на летище MEX.....

Превозвача беше принуден да накачули със сума ти заеми, за които никой нямаше идея как ще се връщат. Докато се стигна до процедура за защита от банкрут.

Всяка друга АК отдавна щеше да е спуснала кепенците. Но Interjet фактически е собственост на ABC Aerolineas SA, която пък от своя страна е на президента Miguel Aleman Valdes, който при всички случаи има своите лостове за въздействие.....
На следващия ден незнайно как пари за опериране се намериха, а пресата изтегли съобщенията за банкрута.

Така или иначе Interjet не е платил на лизинговите вноски за множество самолети на точно три лизингови компании – AerCap, Aircastle Aviation, Capital Group. Машините (изброени по-долу), които са тип 320, 320NEO и 321, са само тези, които са „арестувани” и върнати на лизингодателя със съдебна заповед:

Airbus A320 -214 1162 XA-INJ Interjet ferried 24mar20 GDL-TUS-GYR on return to lessor (+ 3690 XA-ABC CUN-TUS-GYR) ex F-WQUV

Airbus A320 -214 4304 XA-ING Interjet ferried 26mar20 MEX-TUS-GYR on return to lessor (+ 4411 XA-SUN,+ 5358 XA-WAB MEX-TUS-CNO) ex OE-IAY

Airbus A320 -251N 7523 XA-JRM Interjet ferried 24mar20 CUN-TUS-GYR on return to lessor (+ 7576 XA-APO MEX-TUS-GYR) ex F-WWBC

Airbus A320 -251N 7581 XA-APA Interjet ferried 26mar20 MEX-TUS-GYR on return to lessor ex F-WWIC

Airbus A320 -251N 8970 XA-WJS Interjet ferried 19mar20 MEX-TLC-SJO on return to lessor (+ 9056 XA-ARG TLC-SJO) ex F-WWBM

Airbus A321 -211 7879 XA-TEA Interjet ferried 26mar20 MEX-TUS-CNO on return to lessor (+ 7833 XA-ZEN, + 7903 XA-PAT) ex D-AVZR

Airbus A321 -251N 7986 XA-MAP Interjet ferried 25mar20 MEX-TUS-GYR on return to lessor (+ 8023 XA-VMM, + 8575 XA-PGA) ex D-AVYM

А това общо вънтатите на лизинговите компании самолети:

A320:

XA-ACO
XA-INJ
XA-NBA
XA-ABC
XA-ING
XA-SUN
XA-WAB

A320Neo:

XA-JRM
XA-APO
XA-APA
XA-WJS
XA-ARG

A321:

XA-ZEN
XA-TEA
XA-PAT
XA-MAP
XA-VMM
XA-PGA

Приземени са и следните бордове:

A320:

XA-MTY
XA-IJA
XA-RBA
XA-TLC
XA-XII
XA-FUA
XA-LHG

A321:

XA-JOE
XA-RLM

А на следните, лизинга е платен до края на Април и при лиса на вноска, също ще бъдат иззети със съдебна заповед:

А320:

XA-IJT
XA-VTA
XA-ALM
XA-MLR
XA-KNO
XA-EBA
XA-MYR
XA-BIC
XA-JCV
XA-BIG
XA-AYO
XA-ZIH
XA-DOS
XA-BIO
XA-ECO
XA-MTO
XA-YES
XA-VCT
XA-JAV
XA-BAV
XA-IUA
XA-JMA
XA-GAC
XA-CRM
XA-CBA
XA-MBA
XA-UNO
XA-FUN

A320Neo:

XA-DQR
XA-DJM

A321:

XA-JPB
XA-AJB
XA-GEO
XA-NEO
XA-JIL
XA-DBR

Практически това е и цялата флотилия на Interjet, която не притежава собствени самолети с изключение на печално приземените отдавна SSJ.

Тя вярно има поръчка за 4 х 320Neo, но те понастоящем се намират в Тулуза (макар и да са завършени) и въпреки липсата на информация, най-вероятно са само предплатени.

Откъдето и да се погледне, нещата са катастрофални.

Interjet обаче продължава да твърди, че проблеми няма никакви, вноските на все още невърнатите самолети ще бъдат платени и разбира се, продължава да продава билети.

Въпрос на време е, кога превозвача ще гушне босилека, макар и да не залагам на конкретна дата.

Изводите до тук са само мои (на базата на публикувани факти, посочени тук) и не ангажирам която и да е медия с написаното (затова не слагам и линк).

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1908
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » чет апр 09, 2020 4:01 pm

P.S.: Само като си помислиш, що писания бяха, как Interjet щяла била да създаде база за подръжка на продадените в цяла Латинска Америка SSJ, как съвместно със Сухой ще строи и завод за производство на резервни части за SSJ.....Боже, боже, колко необятна е човешката фантазия :lol:

Отговори