Производители

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Производители

Непрочетено мнение от Грозев » нед юни 05, 2016 5:12 pm

Almasy написа:Анализ - "Боинг направи огромна грешка навремето оставайки 757 без ъпгрейд"
http://www.airnewslive.net/boeing-made- ... ers-lurch/
От днешна гледна точка е така, но от тогавашната?
757 е адски красив самолет и е заслужавал по-голямо производство, но не за първи път моментните икономически условия убиват продукти, които след няколко години е щяло да бъдат супер хит.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1480
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » чет юни 09, 2016 1:47 pm

Според Bloomberg, Airbus Group ще продаде и останалите си акции от Dassault. В момента те притежават 24% от производителя, но дела им беше 46% до 2015-та, когато беше първия транш на продажба.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1480
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » чет юни 30, 2016 8:52 am

Боинг се замисля за следващ стреч на 777, тоест 777-10

„....Boeing Co. is proposing to stretch its largest 777 model to create a twin-engine behemoth aimed at delivering a knock-out blow to Airbus Group SE’s struggling A380 superjumbo jet, said people familiar with its plans.

The U.S. planemaker has approached several carriers about the plane it calls the 777-10X, including Emirates Airline, the world’s largest operator of both Boeing’s 777 and Airbus’s double-decker aircraft, said the people, who asked not to be identified because talks are private.

The proposed model would carry about 450 travelers, sharpening its rivalry with the A380, two of the people said. To do so, Boeing would stretch the frame of its 777-9 to squeeze in about four extra rows of seats. The -9, whose debut is slated for decade’s end, will be the first twin-engine model to encroach on jumbo territory by hauling more than 400 passengers...”

Не я виждам много тази работа аз, поне в бизнес аспект. Нов субвариант, за прибавяне на 4 реда седалки? Два модела (777-9 и 777-10) в нишата на 747-400 (втория даже над нея, кажи-речи 747-8i), която сама по-себе си не е никак голяма? Засега 777-9 не можа да постигне темпа на продажби на по-старото издание (777-300ER), макар че Ербъс не предлагат пряк конкурент (европейците така и не стартираха стреч на А350-1000). Да не говорим, че почти се влиза и в друга ниша – тази на А380 – Тим Кларк (Emirates CEO), вече заяви, че няма какво да замени А380 освен А380. Колко АК по света биха проявили интерес?
Болшинството от коментарите са, че дори 777-9 е на лимита на платформата (базовия 777). Откъде ще се изсмучат евентуалните „вдъхновяващи” характеристики?
Time will tell, as they said.

Потребителски аватар
Amazon
Мнения: 220
Регистриран: пон фев 03, 2014 8:28 pm

Re: Производители

Непрочетено мнение от Amazon » чет юни 30, 2016 5:57 pm

Тези удължавания без промяна на крилото и двигателите не влошават ли сериозно летателните характеристики? Скорост на кацане, сривни харектеристики, натоварване на конструкцията, намаляване на живота(броя цикли) и т.н.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1480
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » пет юли 01, 2016 10:57 am

Amazon написа:Тези удължавания без промяна на крилото и двигателите не влошават ли сериозно летателните характеристики? Скорост на кацане, сривни харектеристики, натоварване на конструкцията, намаляване на живота(броя цикли) и т.н.
Баш.
Аз не съм авиоинженер, хал хабер си нямам, но четейки коментарите на други хора, болшинството не показват особен ентусиазъм (а очевидно голяма част от тях са доста технически грамотни).
Дори без да си инженер, това е вече N-ти stretch, а всяко нещо има граници:
777-200 се явава база. 777-200ER е вече надстройка (ъпгрейд), а 777-300 е първия stretch. 777-300ER е втора надстройка. Трета надстройка е 777-200LR Следват 777-8 (отново stretch плюс LR) и накрая 777-9 - stretch на stretch-а (777-8) на stretch-а (777-300) :lol: , само, че без LR надстройка. Дори не ми се брои кой пореден stretch ще е 777-10.
99% от мненията са че 777-9 е лимита и със 777-10 се отива твърде далеч, тоест вече би трябвало да се създаде изцяло нов, clean sheet модел. Дори и да е с нови двигатели (което е абсурд - GE няма да се навият да трошат ресурси за ново поколение щом иде реч само за субвариант, така че, по-скоро пак ще е модификация от типа GE9Х).
Един чатър вече се избъзика и нарече въпросния 777-10 GE9Х моторизиран 737-9999UltraXBW (алюзия с 737-9MAX и анемичните му продажби).
Следващите неща са изцяло мои предположения:
777-10 със сигурност не би имал обсега на 777-9 – чудо да стане, това няма как да се постигне, тоест ще трябва да се предлага на АК, само като допълнение към вече закупени 777-9, сиреч по-големшка добавка за не толкова далечните им дестинации (да не по-близички, защото 777-9 за разлика от 777-8 не е с LR обхват).
Товароподемността е също много под въпрос – увеличаването с 4 реда пасажерки седалки не означава, че карго способността ще се увеличи със същия процент – по-скоро ще е идентична със 777-9 в най-добрия случай, а може и да се окаже, че ще трябва и да се лишат от някой и друг LD3.
Дори 777-9 не е с зашеметяващи (макар и доста добри) характеристики по отношение на разхода на гориво на кресло, със 777-10 нещата стават още по-сложни, защото поредната секция пак ще тежи тонове.
Всъщност А350 е много много по-подходящ за подобно нещо, защото база е А350-900, а не замразения за в момента А350-800, който се явява shrink на базата. Но очевидно европейците са доста по-предпазливи – няма зелен семафор за А350-1100. Напоследък дори се заговори за А350-2000, тоест ако ще се прави стреч, то той трябва да е с още по-подобрени характеристики от предварително умувания А350-1100. Но един бог знае, дали това ще се превърне в реалност, засега коментара на европейския производител е един същ от доста време – старт ще има, само ако пазара го изисква.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Производители

Непрочетено мнение от Грозев » ср юли 06, 2016 12:53 am

Твърди се, че има останал един, единствен Ан-140 в търговска експлотация...

:arrow: http://www.avianews.com/ukraine/2016/06/25_an140.shtml
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1480
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » чет юли 07, 2016 3:13 pm

Интересна сравнителна таблица (този път на Ербъс) за поръчките на самолети в последните две години с вместимост от 150 до 300 места:
https://leehamnews.com/wp-content/uploa ... ng-MOM.png
Преимуществото на Ербъс е неоспоримо.
Но и това и custom made таблица (макс. до 300 места). Липсват големите модели (от 787-10 нагоре).

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1480
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » чет юли 07, 2016 5:20 pm

Almasy написа:Боинг се замисля за следващ стреч на 777, тоест 777-10
Евентуални предимства за Боинг (от стартирането на субварианта):
- подобряване на продажбите на 777-9. Последните са доста под предварителните очаквания. Появата на модел с по-голям капацитет, дори с по-малък обсег (не всички дестинации на превозвачите са далечни, а и в края на краищата Боинг гарантира, че далечината на полета ще близка до старото издание – 777-300ER), би могъл да вдигне продажбите (както предполагах – добавка към 779, като явно се цели пласирането да е комбо)
- окончателно отказване на Ербъс от стреч на А350-1000 (варианти като А350-1100 или А350-2000). Европейският производител изобщо не е стартирал подобна програма, а и дори да го направи веднага, Боинг би имал голямо предимство във времето (777-9 е отдавна финализирана платформа и не кой-знай колко по-големият 777-10 би изисквал сравнително кратък срок за разработка). Същото се отнася и до цена/ресурси – 777-10 би струвал много по-малко на Боинг, отколкото А350-2000, който би имал значителна разлика в вместимостта в сравнение с А350-1000
- надежда, че Еmirates (които са и сериозен клиент на 777-9, всъщност моделът е изцяло скроен по изискванията на превозвача, дори беше наречен "емирския" 777 от други АК, чиито виждания не бяха уважени) би закупил значително к-во самолети, още повече, че има досег с нишата на А380 (тоест и „орязване” на крилата на А380 към едиственият им заклет клиент). Това би направило вероятността за A380Neo буквално отрицателна величина
- опит най-после да бъдат привлечени към поколението 77Х и родните АК – последните не проявяват особен ентусиазъм, макар че 777-200 и 777-300ER са гръбнакът на флотиилите им. Ако поръчат 777-10 (доста подходящ точно за американските АК), има вероятност последните най-после да погледнат по-благосклонно и на 777-8 и 777-9
- Боинг вече не се заблуждава, че 747-8i е мъртъв. Ако клиент (дори и такива да не са много) иска машини с идентичен или по-голям капацитет, производителя практически няма какво да предложи, тоест ги тласка директно към Ербъс. Това не бива да се допуска, още повече, че сиатълския гигант все още има изключително лоялни клиенти що се отнася со широкофюзеляжните самолети (като All Nippon Airways), които винаги биха избрали машина на Боинг при идентични параметри.


Сравнителна таблица:

http://i191.photobucket.com/albums/z160 ... 3d7445.jpg
Последна промяна от Almasy на ср юли 13, 2016 10:31 am, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Производители

Непрочетено мнение от Грозев » пет юли 08, 2016 12:40 am

Едно песимистично мнение за ударните поръчки на иранците

:arrow: http://aviationweek.com/commercial-avia ... r-illusion
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1480
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » пет юли 08, 2016 7:25 am

Грозев написа:Едно песимистично мнение за ударните поръчки на иранците
Може и да има частица истина. За нула време иранците изпазариха буквално като мутреса изтървана в мол.
Вярно, Иран е голяма и богата държава, също така е вярно, че всичко що е налично в флотилиите на авикомпаниите й, плаче за смяна. Скока обаче е много голям, дори по-голям (на база налично) от при Еmirates (които поръчаха наведнъж 50 А380) и Etihad. Техеран не е и Дубай, нито АбуДаби – нито като настоящ туристически пункт, нито като трансферен такъв.
За NB-самолетите както и да е – много вътрешни дестинации, локалните също не са малко. Обаче при WB……Iran Air има само две дестинации, които пълнеха античния, но и все пак доста голям единствен B747SP (другия единствен джъмбо - B747-123 се ползва само за правителствени нужди) – Куала Лумпур и Пекин, тоест двете основни туристически държави за иранците (Малайзия / Китай). Хайде към листата да прибавим и Лондон и още някой друг европейски мегаполис. Плюс НюЙорк, след нормализиране на отношенията със САЩ (където има доста ирански емигранти). Докъде ще летят още по-големите 12 броя А380 и 4 B748i, както и останалите накупени една сюрия дългомагистрални широкофюзеляжни самолети? За А380 май даже отсега се дава заден. Та в края на краищата Iran Air не лети даже до приятелска Москва (едниственият полет на Аерофлот с тяснофюзеляжният А320 се оказва повече от достатъчен в случая).
То вярно, напазарените хвърчила няма да се доставят утре (Иран и в днешно време продължава да пазари спешно машини втора употреба), но все пак предполагат N-пъти нарастване на пътникопотока. Не е абсолютно невъзможно, но е и доста смел ход. Пък и трябва да се признае, че се е случвало и преди – Qatar Airways успяха да превърнат DOH Int. почти за нула време в световен трансферен пункт (при държава с донякъде смешни размери).

Потребителски аватар
Amazon
Мнения: 220
Регистриран: пон фев 03, 2014 8:28 pm

Re: Производители

Непрочетено мнение от Amazon » пон юли 11, 2016 7:19 pm

Конгреса е спрял иранската сделка. Боинг ще загуби 25 милиарда:

Цък

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1480
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » вт юли 12, 2016 3:15 pm

Amazon написа:Конгреса е спрял иранската сделка. Боинг ще загуби 25 милиарда:

Цък
Аз нещо не схващам (в цитираната публикация).
Хем най-отгоре се мъдри ВОЕННИ самолети, хем отдолу Боинг ще изгуби от....ГРАЖДАНСКИ.
В крайна сметка само за военни ли се отнася или и до граждански? :?
Или разковничето е във фразата "могат да бъдат ползвани за военни цели".
Ако е така, то американците в случая се пооливат - 748i ще го префасонират в какво - ракетоносец / стратегически бомбардировач ли? :shock: Технологии им трябват, вярно, ама все пак ми се струва, че разликата между 748i и B-1B (да не говорим за B-2) е огромна.
Тия дни съм много зает и нямам време за ровене, ако някой е светнат и може да цитира и друг източник (освен "СЕГА") - добре дошло.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Производители

Непрочетено мнение от Грозев » ср юли 13, 2016 12:50 am

Almasy написа:
Amazon написа:Конгреса е спрял иранската сделка. Боинг ще загуби 25 милиарда:

Цък
Аз нещо не схващам (в цитираната публикация).
Хем най-отгоре се мъдри ВОЕННИ самолети, хем отдолу Боинг ще изгуби от....ГРАЖДАНСКИ.
В крайна сметка само за военни ли се отнася или и до граждански? :?
Или разковничето е във фразата "могат да бъдат ползвани за военни цели".
Ако е така, то американците в случая се пооливат - 748i ще го префасонират в какво - ракетоносец / стратегически бомбардировач ли? :shock: Технологии им трябват, вярно, ама все пак ми се струва, че разликата между 748i и B-1B (да не говорим за B-2) е огромна.
Тия дни съм много зает и нямам време за ровене, ако някой е светнат и може да цитира и друг източник (освен "СЕГА") - добре дошло.
:arrow: https://www.theguardian.com/world/2016/ ... oeing-deal

Като цяло, за сега са само американски бюрократични въртели с неясен краен резултат.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1480
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » ср юли 13, 2016 9:47 am

Грозев написа: :arrow: https://www.theguardian.com/world/2016/ ... oeing-deal

Като цяло, за сега са само американски бюрократични въртели с неясен краен резултат.
Благодаря.
Май точно така звучи - неясен резултат.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1480
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » чет юли 21, 2016 2:52 pm

Almasy написа:.......Finmeccanica, която в скоро време ще се преименува на Leonardo, се опитва да вземе контрола върху производителя на турбопроп ATR. На последното годишно събрание на акционеритe*, президента на италианския консорциум Mauro Moretti обяви, че вече са започнати предварителни разговори с Airbus, които владеят 50% от производителя (http://www.air-cosmos.com/finmeccanica- ... -atr-71411).
Дали италианците ще успеят, предстои да се види, но едно е сигурно – сериозните търкания с французите по въпроса да се даде ли старт на програмата ATR92, тоест за чисто нова (clean sheet) 90-местна разработка (http://www.airliners.net/uf/view.file?i ... hLuDM6.jpg). Докато от Finmeccanica смятат, че това време е дошло, Airbus са доста по-консервативно настроени и държат засега да се залага единствено на модернизирането на версиите 42 и 72. Според французите няма нужда от спешното инвестиране в нов модел, още повече, че и сегашните се продават като топъл хлаб.
Един от най-големите апологети на ATR92 е Filippo Bagnato, президент на ATR от 2010-та до 2014-та година, който по настоящем е мениджър в Finmeccanica......"
Да се надяваме, че Leonardo и Airbus ще стигнат до компромис, тоест ремоторизиран 100-местен самолет на базата на старата платформа (ултлапретоплен 72):
http://aviationweek.com/shownews/atr-ce ... ing-atr-72

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Производители

Непрочетено мнение от Грозев » пет юли 22, 2016 2:39 am

Коментар след Фарнбъроу

:arrow: http://www.reuters.com/article/us-airsh ... SKCN0ZV1O9
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1480
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » вт юли 26, 2016 11:21 am

А350-1000 „цака” 777-9 най-вече на база тегло (според графиката).
http://static.cdn-seekingalpha.com/uplo ... 0693_0.png
С евентуален бъдещ 777-10 нещата ще са още по-зле.
BTW, Ербъс „заряза” дори концепция 2000 за следващ стреч на А350-1000, вече се говори за още по-нова (на мен лично не ми е много ясно с какво) – 8000. Само дето и тя не е стартирана.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1480
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » пон авг 01, 2016 10:20 am

Екзотика - поръчка за Dornier 228 New Generation
http://www.ch-aviation.com/portal/news/ ... 228newgens

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1480
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » пон авг 01, 2016 1:51 pm

Заговори се и за 787-11
http://kaktusdigital.format.com/boeing_787-11x#1
Визуалната интерпретация между другото не е от вчера - мисля че циркулира доста време из нета.
Липсва какъвто и да е официален коментар от Боинг.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1480
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » чет авг 04, 2016 12:10 pm

Denali – новото отроче на Cessna – амбиции за господство в класа на самолети от типа PC-12NG (обещават се и 20% по-ниски експлоатационни разходи в сравнение със споменятият самолет)
http://cessna.txtav.com/en/turboprop/denali
Двигателят, разработка на GE (който по всяка вероятност ще се сглобява в Чехия)
http://www.popularmechanics.com/flight/ ... denali-ge/
Цена няма обявена, но се предполага по-ниска от тази на швейцарците (по принцип PC-12 се води твърде скъп самолет)

Отговори