Производители

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
filip
Мнения: 76
Регистриран: съб мар 01, 2008 10:13 pm

Re: Производители

Непрочетено мнение от filip » нед окт 15, 2017 11:09 pm

Едно време не тестваха ли подобно чудо на MD80 ?

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1664
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » пон окт 16, 2017 6:27 am

Мдам.



BTW, на платформа 727 също.

Изображение

Изображение

Изображение

Не помня (ако съм ги и знаел) всички подробности, но май накрая казаха, че тестовете макар и успешни, чисто технологично раутата нема да тани, защото производството излиза много скъпо. Освен това, май и с материалите за лопатките имаше проблеми, ама може металознанието да е напреднало вече.
Друго което помня беше, че шумовите емисии също идваха в повечко.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1664
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » чет окт 19, 2017 11:54 am

A330Neo (прототипа е във вариант 900) с първи полет в други ден

Изображение

http://www.aviationanalysis.net/2017/09 ... light.html

Потребителски аватар
Fighterland
Мнения: 672
Регистриран: вт ное 27, 2007 6:34 pm

Re: Производители

Непрочетено мнение от Fighterland » чет окт 19, 2017 11:16 pm

А каква е тая голяма гордост, че пилона за двигателя е от титан?
На десет мили от Монтана
в посока Дунавският бряг...

Потребителски аватар
Amazon
Мнения: 266
Регистриран: пон фев 03, 2014 8:28 pm

Re: Производители

Непрочетено мнение от Amazon » пет окт 20, 2017 1:35 am

Вероятно чуствително намаляване на теглото, което виси от крилото. Такива критично натоварени елементи са от стомана а не от алуминиеви сплави.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1664
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » ср ное 01, 2017 6:26 pm

Нелошо филмче (макар и не перфектно, има още неща които могат да се кажат), за търговския провал на Трайстар


Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1664
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » чет ное 02, 2017 2:25 pm

Ква стана тя….Турция тихомълком терминира TRJ

Изображение

Изображение

https://www.defensenews.com/air/2017/10 ... -billions/

И то въпреки, че купи правата върху Dornier 328 и Dornier 628.
Донякъде – по-добре, че е в началото (вместо да се хвърлят още пари за развой). При подобни перспективи за продажби….инвестиции на вятъра.

Пак тихомълком обаче турците подписаха меморандум за сътрудничество с индонезийският концерн PTDI, касаещо програмата N245 (50-местна машина)

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Плюс договорка на маркетинг и поддръжка в Близкият изток и Европа на по-малкият самолет на индонезийците - N219.

Изображение

Изображение

Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1664
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » вт ное 28, 2017 2:59 pm

Airbus, Rolls-Royce, and Siemens обединяват усилия в общия проект E-Fan X

Изображение

Много накратко:
- хибридна концепция – комбинация от конвенционален джет и ел.двигател
- тестовата платформа ще е BAe 146, единият от 4-те двигателя на която ще бъде заменен с 2 мегаватов ел.мотор
- опитният образец трябва да литне 2020-та

Изображение

Доколко тестовата платформа ще е успешна никой не знае (включително новосформирания алианс, анонсирал финансирането и изпробването и), но като че ли този път има някаква надежда, че концепцията няма да остане само на хартия и ще има поне един опитен образец.
Предпазливостта също прави впечатление – никой не говори за EIS на нова серийна машина, базирана на евентуалните положителни резултати.

Moss
Мнения: 1328
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: Производители

Непрочетено мнение от Moss » чет ное 30, 2017 9:53 am

Аз предполагам, че след като са успели да нарисуват толкоз красиви картинки, все един от някой от Аирбус, Ролс Ройс или Сиеменс някога е ходил на училище. Ако там са учили физика, то би трябвало да се досетят, че има повече смисъл да се слагат ядрени реактори на борда на самолета, от колкото акумулаторни батерии, с характеристики като сегашните.
Сигурно има някакво обяснение тоя "ентусиазъм", ама няма да е в полето на техническите наУки. :D

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1664
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » чет дек 28, 2017 10:26 pm

Джон Лийхи (боса на търговския отдел на Ербъс) неотдавна обави окончателното си пенсиониране.
Но пенсиониране с достойнство: 430 х 320Neo за Indigo Partners :o

https://www.bloomberg.com/news/articles ... o-partners

Те това се казва новина....Разби сайтовете :shock:

Изображение

Изображение

Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1664
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » ср яну 03, 2018 4:20 pm

Boeing 737MAX10 срещу Airbus A321neo

В първоначалната листа на MAX поколението липсваше модела MAX10. Това е логично, предвид „наследствеността” – MAX9 де факто заменяше старото издание - Boeing 737-900, който се явяваше най-големият модел от фамилията Next Generation.
739 (Boeing 737-900) обаче не успя да се пребори с 321 (Airbus A321сео). Американците стартираха и подобрена версия - 737-900ER, но общо-взето резултата беше същия. Още на чертожната дъска MAX9 отново изоставаше от 321neo. Нещо трябваше да се направи. Така се пръкна и MAX10.
Какво обаче не му достига на MAX10, та пак, както се оказва, диша праха на пустия A321neo?
Явно доста. И едва ли само това, че фюзеляжа му е малко по-тесен.
Тръгваме от там, че самата платформа (737) е много по-стара от другата (320). MAX10 на всичко отгоре просто надхвърля възможностите и – появата му изискваше дълбоки преработки, които според доста анализатори са просто на границите на оправдания (икономически, че и друг) риск.
Друг много важен фактор е моторизацията. Както при 77Х (779 и 778), които ще бъдат моторизирани единствено от GE (GE90X), така и MAX серията ще разчита единствено на LEAP-1B. При 77Х е ясно – GE настояваха за ексклузивен контракт (старите версии на 777 са моторизирани и с GE, и с RR – по избор на клиента), иначе отказваха разработката на GE90X.
Не, че нещата са нелогични – след като стана ясно, че А350 няма да бъде моторизиран от версии на GE90X (двигателя беше слаб за най-голямата версия на самолета – 1000, а GE отказаха на Airbus чисто нова разработка – по това време господстваше мнението, че самолета ще е провал), GE90X можеше да разчита единствено на 77Х. Ако в моторизацията се включеше и RR – нещата чисто икономически бяха на кантар (за двигателостроителя). Боинг ще не ще, кандиса.
При 737MAX и 320neo нещата са малко странни. GE така или иначе имаха договорка с Airbus за разработката на LEAP-1A, подверсията за Boeing (LEAP-1B) не ще да им е струвала допълнително кой-знае колко.

Изображение

Така или иначе Boeing отново избра ексклузивен контракт, което на практика означава, че MAX няма да може да разчита на GTF (двигателя на конкурентната P&W).

Изображение

Последното обаче е минус. Въпреки, че GTF показа много кусури (стартовите серии), двигателя продължава да се смята за изключително напредничав - state of art технология и де факто има много фенове (авикомпании). Руснаците също избраха версия на GTF за своя МС-21, същото се отнася и до канадците по отношение на С-серията.
А321 също така може да се счита и за доста „установен” модел. Досега нямаше друг самолет, който да се конкурира с възможностите на 757, които с подверсията 321LR са дори надминати. MAX10 тепърва ще навлиза във ниша (тази на 757), която за събратята му е непозната и където ще трябва да се доказва от А до Я. А АК не обичат рискове. Затова и не е чудно, че Boeing реши да иска много по-ниска цена за модела си, отколкото Ербъс за техния 321neo.
Въпреки тази съществено по-ниска цена обаче, броя на поръчките засега не е в полза на MAX10 – едва 274 към 1496 за neo-то. И това, без да се смятат току що направените поръчки на Delta (100 броя) и мегазаявката на IndigoPartners (430 броя).
Чисто технически, и двата модела имат предимства:

321neo:

1) 1-2% по-малко разход гориво на пасажер при полети над 2000 nm.
2) малко по-широк фюзеляж
3) 10% по-голям рейндж при максимално затоварване.
4) 10-15% по-малък пробег при максимално затоварване
4) може да носи LD3-45 контейнери

Изображение

МАX10:

1) по-малко разход гориво на пасажер при полети под 1000 nm.
2) доста по-евтин
3) тъй като CASM се формира не само от разхода на гориво, но и от цената, при сравнително къси полети CASM е по-ниско (но само при тях)

Изображение

Само, че превозвачите, чийто болшинство от полети са толкова къси (тоест под 1000 nm) се броят на пръсти. Така, че изброените предимства на МАX10 важат за доста ограничена група АК.
Не е за пренебрегване и подверсията 321LR. С нея Ербъс де факто предлага NB самолет за траскон полети, като в случая не иде реч за твърде лимитирания в това отношение обхват на 757 – нещо, на което Боинг няма отговор.

Изображение

МАX10 има и друг сериозен недостатък – твърде висока V1 (резултат, от вече споменатото „надхвърляне” възможностите на платформата). Същото се отнася и за скоростта при кацане. Пилотите би било добре да са виртуози.....Все пак може да се наложи и кацане при изключен (неработещ) автопилот. Пък и желателни са по-дългички писти, че да стане някой сакатлък.

Въпреки това, чисто икономически, като цяло МАX серията най-вероятно ще е успешна. МАX8 се справя доста добре с продажбите и диша във врата на 320neo, което и не е изненадващо, предвид сравнително еднаквите характеристики.
Що се отнася до МАX9 и МАX10 – Боинг просто ще трябва да се примири. То и никой не го пита - листата със заявките е достатъчно показателна.
Все пак, колкото и постни да са продажбите на подверсиите, те ще изкарат парите за вложените инвестиции, макар и с продажбата им едва ли да се припечелва нещо съществено. Има и друг момент – сериозния брой поръчки за 321Neo ще накара Ербъс в един момент да се задъха (дори и при наличието на втора линия за сглобяване в Америка). За клиенти които много бързат, няма друга алтернатива освен МАX10.
Тоталният печалбарски баланс обаче, не ще и дума ще е в полза на Ербъс.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1664
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » пон яну 08, 2018 7:37 pm

Boeing не може да преглътне, че Airbus взе мажоритарният дял от С-серията (макар, че това изобщо не означава, че е купил Bombardier) – води преговори с Embraer с оглед евентуалното му закупуване

https://www.wsj.com/articles/boeing-hel ... 1513874742

Потребителски аватар
Amazon
Мнения: 266
Регистриран: пон фев 03, 2014 8:28 pm

Re: Производители

Непрочетено мнение от Amazon » пон яну 08, 2018 8:31 pm

Не ми харесват тези сливания и окрупнявания. После ако някой гигант като Боинг, или Еърбъс се срине, което хич не е малко вроятно, то заедно с тях цял промишлен и нучен отрасъл отива у киреча. Щеше да е добре днес все още да съществуваше Макдоналд - Дъглас примерно. Другият вариант е когато имаме два гиганта, единият да глътне другия, както Баерн глътна Монсанто и получаваме пълен монополист от планетарен мащаб.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1664
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » вт яну 09, 2018 3:55 pm

Amazon написа:
пон яну 08, 2018 8:31 pm
Щеше да е добре днес все още да съществуваше Макдоналд - Дъглас примерно.
Оф, много си прав

Потребителски аватар
Blackhawk
Мнения: 786
Регистриран: пон ное 22, 2010 5:48 pm

Re: Производители

Непрочетено мнение от Blackhawk » пет яну 12, 2018 7:40 pm

Пазара празно не търпи, някой играчи си заминават други се появяват нищо чудно след 20-30 години Китай да стане някакъв фактор във цивилната авиация.

filip
Мнения: 76
Регистриран: съб мар 01, 2008 10:13 pm

Re: Производители

Непрочетено мнение от filip » пет яну 12, 2018 9:49 pm

Някой държави е хубаво въобще да не се занимават с авиация. Той пазара си ги изрита в крайна сметка. Иначе за Китай.....има една снимка, която е много показателна, от второто мнениe на първата страница на тази тема :) А за Еърбъс и Боинг е ясно, без конкуренция в близките десетилетия ще си пускат модели като Нео,Макс, Плюс и какви ли още не измислици премислици. Новите модели ще са все по голяма рядкост. Което е жалко наистина.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1664
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » чет яну 25, 2018 1:18 pm

Въпреки появата на LEAP, GTF, Trent7000, TrentXWB и GE9X, двигателя V2500

http://www.pw.utc.com/V2500_Engine

Изображение

на IAE ще продължи да се произвежда, макар и само в завода на PW в East Hartford (CT), тъй като този на RR (в Berlin-Dahlewitz, DE) преустановява асемблирането.
И това не е само заради A321CEO, за които все още има деманд и се моторизират с него (има значително к-во неизпълнени поръчки дори за CEO вариантите на сериите 320). На двигателя разчита и КС-390

Изображение

Макар, че от CFM56 като цяло се продадоха повече бройки, V2500 в доста отношения се оказа по-добрата алтернатива и както се вижда, живота му не е свършил, докато CFM56 е в заника си.
Много спорове е имало (и вероятно все още има), по отношение на предимствата на двата двигателя (V2500 vs CFM56).
Общо взето обаче, V2500 се доказа като по-тих, по-икономичен и с много по-добри характеристики при hot&high условия (последното е особено важно за АК от Азия и Близкия Изток, които масово предпочитаха двигателя).
CFM56 обаче много по-лесен за обслужване и тоталната капитализация на разходите за ремонти е по-ниска.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1664
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » нед яну 28, 2018 4:02 pm

Нов голям удар за Boeing - изгуби делото, което сам заведе срещу Bombardier

https://www.cnbc.com/2018/01/26/boeing- ... -jets.html

http://business.financialpost.com/trans ... es-dispute

Голям (удар), не само заради загубата на самото дело. Индиректно,то доведе до други два негативизма.
Първо, производителя си спечели и гнева на Delta (където днес би трябвало да пият шампанско).
Второ, буквално тласна C-серията в ръцете на Airbus.

Изображение

Изображение

filip
Мнения: 76
Регистриран: съб мар 01, 2008 10:13 pm

Re: Производители

Непрочетено мнение от filip » ср яну 31, 2018 6:12 pm

Днес е проведен първи полет с А321 NeoLR. Досега не го бях виждал, но ми прилича доста на 757, така както е конфигуриран с вратите. Премахнати са двете големи пред крилото, а са добавени два по малки аварийни изхода над крилото, както при А320. Щеше ми се да пусна и снимка, но нещо не се справям с това от телефона....

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1664
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » чет фев 01, 2018 6:17 am

filip написа:
ср яну 31, 2018 6:12 pm
......но ми прилича доста на 757, така както е конфигуриран с вратите.
Ми то туй е и целта - замяна именно на 757

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Отговори