Страница 13 от 14

Re: Производители

Публикувано: пет фев 08, 2019 1:13 pm
от Almasy
Хммм, сега последно има ли ги тези или ги няма ? Какви са тези фокуси ?
Bombardier продадоха изцяло DHC сериите (вкл. Q400), както и частично С-серията (А220), но CRJ сериите си останаха изцяло техни.
Хитри. Продадоха на Еърбъс труден за реализация самолет, а с парите от продажбата и с наработките от CSeries, ще спретнат нещо продаваемо.
А220 е 51% собственост на Airbus. Вярно, това е контролният пакет, тоест от тук нататък европейците командват парада, но 49% си остават собственост на Bombardier.
После, засега наистина А220 не се продава лесно, но постепенно набира скорост.
Трето – нищо общо в двата модела по отношение на универсалност (по-горния пост) еле пък възраст на платформата.
Последно – дори клаcовете са различни – А220 е 100+ (местен), CRJ550 – едва 50. Няма как да има продуктов канибализъм.

Re: Производители

Публикувано: пет фев 08, 2019 9:22 pm
от filip
Благодаря за подробностите. CRJ550 си е направо поръчков (United). Пък ако може да продадат и някоя друга бройка освен тези 50, добре дошло. Този проект ми напомня за другия най-пресен самолет - 777X, който Боинг създадоха по критерии на Emirates.

Re: Производители

Публикувано: ср фев 27, 2019 7:57 am
от Almasy
Layer разработи нови седалки за икономичната класа на самолетите на Ербъс

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Според производителя (Layer) този път седалката се разработва в услуга на пасажера, а не толкова на авиокомпанията. Въпреки, че самите седалки изглеждат „тънканаж” те би трябвало да са много по-удобни от настоящите (подробности в линка по-долу).

https://www.businessinsider.com/airbus- ... ter-2019-2

Собствен коментар: хм…..въпреки че са нахакани с елетроника и изработени от не знам какви си фибри, как ще да са по-удобни, като дори не облегалката не позволява никакъв наклон (както е сега)? После – за къси полети – ОК, но за дълги, къде ще се разположи монитора на IFE? Дори не виждам как на тези имитации на подлакътници мчоже да си облегнеш лъката, камо ли да прибереш дистанционното на IFE в нея……

Re: Производители

Публикувано: ср фев 27, 2019 8:35 am
от Almasy
Поръчки в началото на 20129-та


Qatar Airways – 50 x A321NeoLR

Изображение


All Nippon – 30 x 737MAX8 + 12 x A321Neo

Изображение

Изображение


U.S. Navy – 19 x P-8A Poseidon

Изображение

10 ще бъдат дислоцирани в САЩ, 4 в ЮКей и 5 в Норвегия


Emirates - 30 x A350-900 + 40 x A330-900neo

Изображение

Ербъс обаче чак толкова няма какво да се радва – вече се знае, че това е за сметка на канцелирането на 8 бройки от А380, освен това Etihad, която е на ръба на банкрута, канцелира 42 х A350-900, като си остави единствено 20 х A350-1000


Air Vanuatu - 4 х A220

Изображение


VietJet – 100 х B737MAX (варианти 8 и 10)

Изображение

Макар, че поръчката не е от точно от 2019-та (тя беше публикувана още 2018-та, но купувача не беше обявен, едва сега VietJet излезе на светло)


Bamboo Airways – 10 х 787-9

Изображение


Вижда се че началото на годината е повече от прекрасно за Боинг и не особено за Ербъс

Re: Производители

Публикувано: ср фев 27, 2019 9:46 am
от Fighterland
Almasy написа:
ср фев 27, 2019 8:35 am
...Поръчки в началото на 20129-та...
Би мибило интересно да видя авиацията на Земята в тази година... Жалко, че е толкова малко вероятно :lol:
Almasy написа:
ср фев 27, 2019 8:35 am
...All Nippon – 30 x 737MAX8 + 12 x A321Neo...
Сега сериозно /'щото слагам каса бира, че горното е техническа грешка/ - каква е идеята на поръчките от подобно комбо - самолети от един клас, но от конкуренти - само за да не позволява извиване на ръце ли от страна на една от фирмите или има и друго?

Re: Производители

Публикувано: ср фев 27, 2019 12:50 pm
от Almasy
Fighterland написа:
ср фев 27, 2019 9:46 am
Сега сериозно /'щото слагам каса бира, че горното е техническа грешка/ - каква е идеята на поръчките от подобно комбо - самолети от един клас, но от конкуренти - само за да не позволява извиване на ръце ли от страна на една от фирмите или има и друго?
Много набързо - ми не е грешка.
NH правят това от години.
Плюс тв`а едните са за самите NH (Ол Нипон), другите за нискотарифното им подразделение.
Подобни тактики имат доста АК. И да, предполагам, че основната причина е да не се смразяват с нито един от двата производителя. Втората - не влагат парите си само в една кошница (винаги има рискове).
Подобна политика обаче е възможна само за мегаАК, като Ол Нипон или Делта.
При малки превозвачи - абсурд.

Re: Производители

Публикувано: ср фев 27, 2019 2:51 pm
от Almasy
Колегата има в предвид, че съм писал 20129-та...
А аз не се усетих пак.
Ризиииииииииииииииииииииил :o

Re: Производители

Публикувано: чет фев 28, 2019 5:32 pm
от Almasy
След като А380 е мъртъв.....Съвсем логично - IAG ('в частност British Airways) поръчаха 779.......

https://www.bloomberg.com/news/articles ... ing-jumbos

Ербъс чини ми се допусна грешка........

:|

Re: Производители

Публикувано: пет мар 01, 2019 9:16 pm
от filip
Ами те май нямаха никакво сериозно намерение да купуват още А380 така или иначе. Увъртаха нещо че бил много скъп.... А и 779 ще им е точния самолет за подмяна на 744 от към капацитет.

Re: Производители

Публикувано: нед мар 03, 2019 9:31 pm
от Almasy
filip написа:
пет мар 01, 2019 9:16 pm
Ами те май нямаха никакво сериозно намерение да купуват още А380 така или иначе. Увъртаха нещо че бил много скъп.... А и 779 ще им е точния самолет за подмяна на 744 от към капацитет.
Ако А380 беше голям за повечето АК, в случая с British Airways (BA) е малко по-особен. Това се отнася и до друг играч от групировката IAG, а именно Iberia (IB).
WW (Уили Уолш – IAG СЕО) неколкотратно обяви, че е доволен от пърфомънса на самолета. И няма как да не е така, щом превозвача успяваше да пълни самолета и до дестинации като Дърбан (освен разбира се, Йоханесбург). В плановете му влизаха и 2-3 бройки за IB, която разбира се, няма да успее да захрани whalejet до Азия (примерно), но със сигурност щеше да успее до дестинации като EZE (Буенос Айрес).
WW не поръча допълнителни бройки от А380 по една единствена причина и тя и абсолютно същата, поради която не поръча и А220 (тогава още С-серията) и почти се раздели като враг след безкрайни преговори с канадците. И то при положение, че А220 е безумно нужен на британците, най-малкото заради LCY (London City Airport).
Тази причина се нарича искане на неимоверни отстъпки, или продай ми кон на цена на кокошка. Нито Bombardier се съгласи, нито Airbus, чийто още предишен шеф продажби (небезизвестният американец Джон Лийхи, който обаче се все пак накрая се пенсионира) беше тропнал с крак – „А380 или ще се продава на реална цена, или изобщо няма да се продава”.
В крайна сметка видяхме, че се случи второто.
Инак, като човек следящ какво се случва по въпроса, трябва да ти кажа, че WW мята поне едно 5 години въдици, с надеждата неговата раута (прееби другарче) да стане.
След като разбра, че от Ербъс са непреклонни, започна да каканиже, че като чисто нов А380 е прекалено скъп (то не, че е лъжа, но IAG чак толкова беднички не са) и по тази причина търси да закупи втора ръка такива. Но само ако са с двигатели RR. Което доста намаля броя на офертите, по-принцип повечето самолети са двигатели на EA.
SQ (Singapore) подмениха част от самолетите си с чисто нови и старите бяха предложени за продажба. Идеално – ето машини с моторизирани с RR.
Ема не – според WW те пък били много стари. Много пари щяло да глътне поддръжката.
След време МН (Мълейжъ) предложи част от своите почти чисто нови за продажба, пак моторизирани с RR. Сега пък били много скъпи.
Ееееееееееееее, ма то угода няма.
Пак ще повторя – цялата работа е дай ми кон на цена на кокошка…..
Така WW игра едно театро поне 6-7 години. И след като никой не се хвана, е виснал на вратата на Боинг (ако не и по-рано).
Инак….колко по-малък е като предложена вместимост 779 от 338?
Малко.
Е, 779 е робска галера, ама в крайна сметка на кого му пука за пасажера, еле пък в Y класата.
Както и да е, вече няма смисъл да нищим въпроса – програмата е мъртва.

Re: Производители

Публикувано: ср мар 06, 2019 12:27 pm
от Almasy
Дебют на Global 7500

https://www.bnnbloomberg.ca/bombardier- ... -1.1181588

Рейнджа е увеличен до 14,300 km.

Изображение

Двигателите също са нови - RR Pearl.

Изображение

Изображение

Изображение

Кабината е значително по-просторна от тази на Global 6500

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Даде се и обяснение за забавянето на EIS – на Bombardier им се е наложил цялостен редизайн на крилото на G6500, за да бъдат изпълнени заложените характеристики, които (според самия производител) са далеч пред постиженията на конкуренцията (Gulfstream).

Поставен е и нов рекорд за скорост: „....."The aircraft logged 8,152 nm after taking off from Singapore at 7:12 a.m. local time on March 4 and landing in Tucson, Arizona, at 8:19 a.m.—setting a speed record for this sector in the process......”

Изображение

Re: Производители

Публикувано: пон мар 11, 2019 4:36 pm
от Almasy
Ербъс:
- спира развойната дейност по А350-8000 (предишна работна абревиатура 2000). Да припомня, че това беше модел идентичен по вместимост със 779. Въпреки, че спряха и А380, в Тулуза са решили да не предлагат нищо по-голямо от 35К (350-1000), който ще си остане най-голямата машина и от моделното семейство XWB. Въпреки, че е употребен израза „на настоящият етап”, това по-скоро е окончателно – европейците повече от 7-8 години се чудеха да стартират ли подпрограмата или не. Маркетинговия директор се пошегува, че желаят само доброто на Боинг и няма да го притесняват с присъствието си и в тази ниша. Тоест 779 категорично остава без каквато и да е конкуренция, що се касае до вместимост.
- концерна се отказва изобщо и от проучвателна дейност на концепция А322, но за сметка на това дава зелена улица на А321XLR. Явно, последният ще и временна мярка за борба с евентуалният Боинг`ски MoM/NMA, защото Ербъс твърдо няма да стартира собствена NMA разработка, преди да получи уверения (и ангажимент) от двигателостроител (който и да е той), за изцяло ново поколение двигатели
- Airbus UK е в процес на разработка на ново, изцяло CFRP крило
- според последните финансови отчети програмата XWB е изцяло на печалба

Re: Производители

Публикувано: чет мар 14, 2019 11:16 am
от filip
Вчера, на скромна церемония пред служителите си, Boeing представиха 777-9.
777X-Roll-Out_13_resize.jpg
777X-Roll-Out_13_resize.jpg (1.44 MиБ) Видяна 1822 пъти
777X-Roll-Out_06_resize.jpg
777X-Roll-Out_06_resize.jpg (1.38 MиБ) Видяна 1822 пъти
777X-Roll-Out_01_resize.jpg
777X-Roll-Out_01_resize.jpg (794.52 KиБ) Видяна 1812 пъти

Re: Производители

Публикувано: ср апр 24, 2019 5:29 pm
от Almasy
След фиаското наречено Ил-96-400Т, Русия ще се пробва с ново претопляне на платформата Ил-96-500Т

Изображение

Изображение

Самолета ще е за замяна на Ан-124

Изображение

Изображение

а освен това и с вариант за космическата промишленост

Изображение

Изображение

Вече е представена и концепцията

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

както и бъдещите клиенти

Изображение

EIS е дефиниран в доста мъгляви граници - 2026-2034 година.

Лично за мен, проекта не е абсурден, с едно единствено изключение – че няма да е нова разработка, а на базата на Ил-96. Скептичен съм, че в платформа, която беше остаряла още при създаването си (фактически говорим за модернизиран Ил-86) има все още хляб.

Re: Производители

Публикувано: пон юни 10, 2019 12:34 pm
от Almasy
Breaking News

Mitsubishi купува от Bombardier програмата CRJ

https://www.flightglobal.com/news/artic ... -p-458714/

Клюкината е, че ще произвежда CRJ800Neo

Изображение

Изображение

В случая Mitsubishi обръща гръб на GE и двигателя ще е от серията GTF (както и на SpaceJet, бивш MRJ)

Изображение

Айда.....бай, бай Bombardier, що се отнася до гражданската авиация :shock:
Първо продадоха С-серията, после Q-400, пирона е CRJ…… :?

Re: Производители

Публикувано: пет юни 14, 2019 12:39 pm
от Almasy
Русия предлага на Саудитска Арабия SSJ и МС-21

https://www.gazeta.ru/business/news/201 ... 6197.shtml

:D

Re: Производители

Публикувано: вт юли 02, 2019 4:02 am
от Almasy
Отдавна се говори за изцяло новото поколение двигател на RR наречен UltraFan, с който британския производител се надява да удари в земята GE9X (който в края на краищата е усъвършенстван, но като технология в 2019-та все пак старичка разработка).

UltraFan съпоставен с фюзеляжа на 320

Изображение

Re: Производители

Публикувано: вт юли 02, 2019 4:26 am
от Almasy
Не е някаква изненада, че авиационните специалисти приемат със значителна доза скепсис новия ULR самолет на Боинг - 778 (777-8)

Изображение

"Твърде тежък, твърде скъп за опериране дори за Emirates и тяхната най-печеливша ULR линия DXBLAX. 789 и 359 могат да вършат същата работа при значително по-нисък риск и катогорично много по-ниски разходи"

https://www.forbes.com/sites/petercohan ... 4fc4063e67

"......Smith said that Boeing is “looking at the timing and demand for the 777-8. the next variant, to see if that still makes sense and do we want to push that out? And how do we want to manage that? So it's kind of managing the whole mix within that portfolio, along with market demand....."

А като се има в предвид, че Боинг скрои 77Х най-вече по изискванията на Emirates.... :roll:
След края на 388 е ясно, че 779 ще успее (или най-малкото няма да е валат).
При 778 обаче нещата са на кантар.
И въпреки това, Боинг е твърдо убеден, че ще спечели ULR конкурса на Qantas, чието решение трябва да стане ясно към края на годината.

Re: Производители

Публикувано: пон сеп 09, 2019 5:00 pm
от Almasy
Breaking News

Boeing спира изпитанията на 77Х за неопределено време.

Изображение

Причината – вратата на карго отсека не издържа на тестовете за херметизация на земята и „избухва“ навън (rapid decompression) аналогично на казуса DС-10

https://www.businessinsider.com/boeing- ... aft-2019-9

Re: Производители

Публикувано: пон сеп 09, 2019 5:19 pm
от Almasy
Almasy написа:
пон сеп 09, 2019 5:00 pm
Breaking News

Boeing спира изпитанията на 77Х за неопределено време.
По първоначални данни инженерите на Боинг не са отчели факта, че фюзеляжа на 77Х е по-голям и това води до по-голяма разлика в наляганията, тоест механизма на заключване не е модифициран за новите условия.
Без съмнение, проблема ще намери решение, въпроса е по-скоро какво ново забавяне в програмата ще настъпи (ако настъпи разбира се).
Боинг очевидно бърза, и причината е не толкова А350-1000, който е по-малък от 779 и общо взето двата модела не се удрят толкова много по кокалчетата, колкото отдавна договорените с превозвачите слотове на доставка.
Без съмнение, за всеки месец забавяне, авикомпаниите ще искат солидни компенсации, а точно сега на Боинг това ще му дойде в повече.