Производители

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1584
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Производители

Непрочетено мнение от Almasy » вт ное 25, 2014 12:04 pm

Боинг: нямаме намерение да инвестираме в long range версия на 737 MAX 9, която да се конкурира с A321NEOLR

http://finance.yahoo.com/news/exclusive ... nance.html

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1584
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » вт ное 25, 2014 12:57 pm

DL (Delta) притежава два MD-90, произведени по лиценз на McD в Китай (регистрации N964DN и N965DN). Първоначално самолетите са били предназначени за China Northern (http://www.airliners.net/uf/view.file?i ... 6z28CM.jpg), но де факто са били използвани от China Southern, след като СААС (Civil Aviation Authority of China), решава да прекрои вътрешния пазар по отношение на дела авикомпаниите. Накрая ги купува Delta, която както e известно, изкупи почти всички налични във света 717 (Boeing 717), а сега върши досущ същото и с M90 (McDonnell Douglas MD-90).
Любопитното в случая е друго – според техниците на DL, произведените в Китай машини не отстъпват по нищо на тези от Лонг Бийч. Китайците може и да копират, но очевидно го правят изключително добре.
Най-смешното е, че макар и технически всичко да е наред, при производството поради недоглеждане на фюзеляжа вместо McDonnell Douglas, се изтипосва едно McDonnecc Douglac (https://commons.wikimedia.org/wiki/File ... ouglac.jpg).
Китайците дори са били съгласни да купят лиценз и за преработените специално за вътрешния пазар версии MD-82T и MD-90-30T – основната разлика е изцяло нов main landing gear (http://www.airliners.net/uf/view.file?i ... EpS83e.jpg). Точно тогава обаче Boeing купува McDonnell Douglas и секвестира всички модели с изключение на MD-95 (прекръстен на Boeing 717) и сделката се разсъхва. От това по-късно максимално се възползват бразилците, които продават лиценз за производството на своите Е-джетове.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1584
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » чет дек 04, 2014 9:33 am

Ербъс достигна 200 броя А320 асенблирани в Tianjin

http://www.airbus.com/no_cache/newseven ... n-tianjin/

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1584
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » ср дек 10, 2014 3:14 pm

Боинг още веднъж намяла темпа на производство на 748-8. Първоначално това се случи единствено по отношение на гражданката версия (748i), за която поръчките са от бутиков тип. Сега обаче иде реч и за товарния вариант (748F).
Изненадани особено няма.
Върви се към логичния край - bye, bye, Queen of the sky.

http://www.reuters.com/article/2014/12/ ... YM20141209

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1584
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » съб дек 13, 2014 12:06 pm

Airbus със 248 поръчки за Ноември.

- необявен купувач: 2 x A319ceo, 13 x A320ceo, 15 x A320neo, 10 x A21ceo
- Air Mauritius: 4 x A350-900
- Delta: 25 x A350-900, 25 x A330-900
- JetBlue: 10 x A321neo (всъщност конверсия от A321ceo)
- необявен купувач: 6 x A319ceo, 14 x A320ceo, 30 x A320neo
- Frontier: 9 x A321ceo
. Azul: 25 x A320neo, 10 x A321neo
- необявен купувач: 30 x A320ceo
- CIT: 15 x A330-900, 5 x A321ceo, 1 x A350-900

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1584
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » чет яну 15, 2015 12:32 pm

MITSUBISHI се опитва на наваксва - предстоящ първи полет на MRJ

http://www.mrj-japan.com/press_releases ... 50113.html

http://www.airliners.net/photo/Mitsubis ... 2574233/L/

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1584
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » пет яну 16, 2015 12:28 pm

Поръчки (към дата 30.11.2014г.) за последните версии (NEO и MAX) на тяснофюзеляжните самолети на Ербъс и Боинг:

320NEO: 3462
737MAX: 2553

Предимството на Ербъс в случая е неоспоримо.
Причини:
- NEO е програма, стартирана малко по-рано, което е дало възможност да се акумулират повече поръчки
- Версията 321NEO е повече от категоричен успех, докато прекия конкурент - 739MAX е видно недолюбван от АК, и ако Боинг не внесат (а те няма да го направят от тук нататък) драстични промени в дизайна/моторизацията, положението няма да се промени
- Много от потенциалните MAX клиенти (като WN – SouthWest, които нямат нищо друго в парка си освен 737) все още не са направили избора си
- NEO има и голямо друго преимущество – като опция за двигател PW GTF (смятан напоследък за върха на сладоледа), нещо което MAX не може да разчита
- Ербъс рискува (и официално стартира) подверсия 321NEOLR – long range вариант, на който Боинг няма отговор (а и според повечето експерти каквито и магии да се правят 739MAX няма как да бъде ъпгрейдван с настоящите технологии до LR версия, защото последното просто би означавало разработка на изцяло нов самолет)
- 320NEO е с 1.4 тона по-лек от 738MAX
- За в момента Ербъс предлагат и значително по-ранен EIS

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1584
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » чет яну 22, 2015 4:52 pm


Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1584
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » пет яну 30, 2015 10:45 am

Според анализ на Leeham, след първоначалния възторг по отношение на новите версии на 777 (77Х - 778 и 779) идва и времето на постепенното отрезвяване.
Причините са доста.
Извън МЕ3 (тоест трите близкоизточни големи - EK, EY и QR), поръчките са едва 61. Вярно, че още е много рано, но все пак болшинството АК, опериращи със старите версии на 777, не си изпочупиха краката за претоплените варианти.
Възможно е това да се дължи и на факта, че 779 е по-голям от А350-1000 (с около 15%), а по отношение на горивната консумация разликата е само 3% и 6% при CASM. BA (British Airways) и DL (Delta) вече официално заявиха, че ще заменят пенсионираните 744 (Боинг 747-400) със по-малки машини (а, де факто 779 и 744 са с еднакъв брой места). При програмата А350 тенденцията е същата – по-малкия вариант А350-900 е продаден в съотношение 3.5 към 1 в сравнение с по-големия – А350-1000. Дори при EY и QR, поръчките за по-малките варианти на двумоторници, надхвърлят тези за по-големите.
Все пак, не бива да се забравя, че болшинството 777-300ER в света са сравнително нови и е още рано за замяната им. Въпроса е кое ще предпочетат АК, опериращи със тях един ден – да закупят нов самолет със още по-голям капацитет (779), като в случая има и екстра - унифицираност или да се придържат към настоящия (359 или 35J).
Последна промяна от Almasy на чет апр 07, 2016 3:40 pm, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1584
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » чет фев 12, 2015 11:35 am

Сагата с отдавна анонсирания проект за нов руско-китайски WB (wide body) продължава:

http://aviationweek.com/commercial-avia ... n-underway
http://aviationweek.com/site-files/avia ... macpix.jpg

Коментарите по авиофорумите са разнопосочни, но пребладават от типа „ще повярвам когато го видя”.
Още повече, че самия МС-21 все още е едно начинание.
Приликите със Б787/А350 са очевадни.
Ще се чака.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1584
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » вт фев 17, 2015 8:23 am

Bombardier се кооперира със COMAC за разработката на системи, предназначени за тяснофюзеляжните им CSeries и C919

http://www.reuters.com/article/2014/11/ ... CA20141112

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1584
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » чет мар 12, 2015 11:34 am

Боинг обмисля отговор на A321NEOLR (концепция 737-8ERX):

http://leehamnews.com/2015/03/12/draft- ... to-a321lr/

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1584
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » чет мар 19, 2015 2:51 pm

GE се поизложижа - CFM LEAP-1B засега не постига заложените параметри.

http://aeroturbopower.blogspot.de/2015/ ... g-sfc.html

Явно ще трябва сериозна преработка.
Ако не успеят в срок, GE (релативно CFM) яко ще я загазят (финансово).

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1584
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » пет апр 24, 2015 12:35 pm

Порграмата 330 (във всички варианти) на Ербъс достигна вече 1500 поръчки от повече от 100 клиента.

http://caan.asia/en/show-over_1500_orde ... _a330.html

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1584
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » вт май 05, 2015 10:29 am

Според клюкарника на airlines.net Boeing са вече „леко” притеснени от липсата на анжажимент на американски АК към претоплените версии на модела 777, а именно 778 и 779.
Във никакъв случай не може да се каже, че програмата 77Х е без успех – тя сравнително наскоро беше стартирана, а акумулираните поръчки са вече 286 – никак, никак не малко – иде реч все пак за голямокалибрени машини.
От тях обаче, повече от половината (165 броя) са на ЕК (Emirates) и QR (Qatar Airways). Като се прибави, че EY (Etihad) също има 21 броя, то излиза, че извън ME3, твърдите заявки са само 100 – от Европа LH (Lufthansa) и от Азия - CX (Cathay Paсific) и NH (All Nippon Airways).
Американските АК мълчат като риби, макар че старите варианти на 777 са боен кон на презокеанските им полети (че и на редица вътрешни, като тези от източното до западното крайбрежие).
Последното очевидно поизнервя търговския отдел в Чикаго.

Потребителски аватар
Amazon
Мнения: 255
Регистриран: пон фев 03, 2014 8:28 pm

Re: Производители

Непрочетено мнение от Amazon » вт май 05, 2015 8:41 pm

Ами сухите цифри показват че 777 се продава през годините по-добре отколкото 747 някога се е продавал. И продажбите нарастват. А двата самолета превозват приблизително еднакво количество пасажери в стандартна конфигурация.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1584
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » пет май 08, 2015 11:34 am

Вярно е, аз на това и наблегнах - програмата 777 е най-големия успех на Боинг (може би след 737).
Правя уточнение само, че по отношение на вместимост 747 (в предпоследния си вариант - 744) е идентичен само с новата версия 777-9.
Всички останали са по-малки.

Потребителски аватар
Amazon
Мнения: 255
Регистриран: пон фев 03, 2014 8:28 pm

Re: Производители

Непрочетено мнение от Amazon » пет май 08, 2015 6:49 pm

Да прав си.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1584
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » пон май 11, 2015 1:03 pm

Последните модели на Дорние (328/428) е твърде вероятно да послужат като база за създаването на нов турски регионален самолет, тъй като правата за лицензното им производство са собственост на турски бизнесмен, живеещ в САЩ.

http://www.hurriyetdailynews.com/top-pa ... sCatID=483

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1584
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » пон май 11, 2015 1:10 pm

Embraer ще продължи да предлага самолетите от Е-серията (оld generation) поне още 3 години след вллизавето в експлоатация на новата Е2 серия.
Според шефа на концерна, причината за това е неспадащия деманд.

Отговори