Лаз-за в бъдеще...

История на авиацията до 1945 г.
Летящия ветеринар
Мнения: 6
Регистриран: ср окт 07, 2009 12:14 pm

Лаз-за в бъдеще...

Непрочетено мнение от Летящия ветеринар » чет окт 15, 2009 11:51 am

http://www.airwar.ru/enc/other/laz14.html

... на мене ми се къса сърцето.На вас-не знам.Но аз ВЯРВАМ че тук в България,освен лоши неща и песимизъм за който нема да стигнат неклоко кофи мастило за да се изпишат,има ИНЖЕНЕРИ,ЛЕТЦИ,БЪЛГАРИ,дето могат да построят самолети-съвременни,модерни,надеждни.
нима не може вместо на швейцарски пилатуси да се учат на осъвременеи реплики на ЛАЗ 7 с модерна авионика?Сътрворени ТУК В България!Нали сме най евтината държава?!?!?и тия самолети ще са ни по евтини.Нима неможе да се построи и ЛАЗ14???или да го кръстим Лаз 15-дето да е с параметрите на Л-39????Нима нема инженери в българия дето да сътворят един изстребител от 5то поколение дето да се казва Лаз 19 примерно???С какво Руските,щатските или френските инженери са по добри???Луд ли съм?Бъркам ли некъде????
нема само да гледаме фотографий на руски ,американски ,френски и шведски леталки.И да гледаме ем с насмешка-ем с лека завист как китайците правят самолети,как малките чехи пратиха къде ли не свойте Албатроси...ТА ГРУЗИНЦИТЕ ДЕТО СНОЩИ ГИ БИХМЕ С 6 на 2 ПРАВЯТ СВОЯ ВЕРСИЯ НА СУ-25!!!Ние с какво сме по смотани?????Това че ни били скапани политиците НЕ Е ПРИЧИНА И ОПРАВДАНИЕ!!!И че е "много много скъпо" Също НЕ Е
Не знам дали Лазаров мир на душата му е бил милионер.НО Е ПРАВИЛ ПРЕКРАСНИ САМОЛЕТИ!

Потребителски аватар
Shilo
Мнения: 205
Регистриран: ср дек 26, 2007 1:22 pm
Контакти:

Re: Лаз-за в бъдеще...

Непрочетено мнение от Shilo » чет окт 15, 2009 6:28 pm

Здравей, ветеринаре! Предполагам, че не е проблем да говоря на "ти".

Ще го кажа направо - смотани сме! Нямаме ресурса за конструирането на самолет пето поколение.
Хайде първо преди да започнем да развиваме самолетна индустрия, нека възстановим до летателна годност всичките ни налични самолети. Не е ли по-лесно и евтино да се постъпи по този начин? МО не може да отдели пари за достатъчно гориво, елементарни резервни части и ремонти, а ти искаш собствено производство на самолети... Политиците не могат да задържат подготвените пилоти и техници в авиацията. От къде правителството ще отдели милиони за разработката на учебен самолет, да не говорим за изтребител пето поколение, при условие, че нещата в САЩ и Русия буксуват? Нужна е добра държавна политика и много работа.

Пожелавам на всички весело изкарване на 16 октомври и бъдете здрави!

ПС: Оправи си правописа!

Летящия ветеринар
Мнения: 6
Регистриран: ср окт 07, 2009 12:14 pm

Re: Лаз-за в бъдеще...

Непрочетено мнение от Летящия ветеринар » чет окт 15, 2009 10:02 pm

Няма проблем за "ти"-то, и на правописа ще направя корегция,ако е имало грешки-били са защото не съм бил равнодушен като съм писал.И да!- мисля че това е първата крачка, да модернизираме наличното -29-ките, Су-тата, Ми 24 и 17. Така и не разбрах на кое му се изчерпва ресурса. И мился бихме могли да го направим и тук за много по малко пари. Като гледам сайтовете със самолети и хеликоптери- много по скромни държави са конструирали самолетчета дето приличат на Л-39, вкл. сърбите с техния Галеб.
А за смотани-не сме.Най малкото щото днес празнуваме 16 ти.Уверявам те не сме сме смотани.
А 5тото поколение....какво чак толкова е???????? нещо от другия край на космоса ли?Нима не е от човек строено?
Та не мисля че не поискаме ли-няма да го направиме.
Честит Празник!

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1809
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: Лаз-за в бъдеще...

Непрочетено мнение от Airfan » пет окт 16, 2009 9:50 am

Само да вметна, че не сме никак евтина... вече.
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Iskander_ss
Мнения: 528
Регистриран: вт мар 31, 2009 1:00 pm
Местоположение: Все още на Земята

Re: Лаз-за в бъдеще...

Непрочетено мнение от Iskander_ss » пет окт 16, 2009 10:19 am

На всики мечти за българско самолетострене се слага край с решение "отгоре" през 54'. Каквото и да сме знаели за самолетостроенето е умряло тогава. Просто тогава така са се вземали решения-определени прозводства е трябвало да се разбиват от определени страни. Сигурен съм, че ако тогава не е станал така днес можехме да сме на нивото поне на Швеция, ако не и по-нагоре. Но от друга страна пак "демокрацията" щеше да дойде и ... нататък всички си знаем какво стана с България :(
229 Член на форума

Летящия ветеринар
Мнения: 6
Регистриран: ср окт 07, 2009 12:14 pm

Re: Лаз-за в бъдеще...

Непрочетено мнение от Летящия ветеринар » пет окт 16, 2009 10:40 am

Ако искайте ме смятайте за луд, за лаик, за мечтател даже,но:
Смятам че след като миналото е минало и е безвъзвратно то настоящето и бъдещето са тук и пред нас.
Какво ако примерно в празната в момента Авиобаза Каменец, или ако не там в халетата на някой бивш завод в плевен,ловеч,разград или пък хасково да кажеме,или около радомир... та даже и в двора на някое ТКЗС, се посъберът малко ентусиасти - и както е казал поета- богатий с парите,умний с ума,бедний с труда, та да вземат някоя стара Л29, да има поне един авиоинженер-за начло :)) че ветеринарията ми нема да е отособена полза освен ако нема да правим изпитанията с пилот от животински произход де :)) та,тая ентосиазирана и родолюбива група, водена от лудостта на авиацията и родолюбието, вземе та го сътвори -ако щете по чертежите на ЛАЗ 14, като ползва скелета и дураловите листове за фюзелаж -ДА, С 2 ФЛЕКСА И 3 НИТАЧКИ ,Телоподаващ електрожен,оксижен! пък за двигател,за авооника-ше се позакупи туй онуй. Реактивни двигатели едва ли има в плод и зеленчука-ясно е,но от два три на делфина-все един с наще изисквания ще стане. Поклон до земята на Този дето направи реплика на Дар1 преди няколко години,що да не сме тези дето са направили едно ЛАЗ-че дето да е по добро от витловия пилатус? и още едно ЛАЗ че дето да е поне като Л 29,а що да не е и като Л 39,а защо не и по добро.
Хайде да помислим-не говориме за заплати,усгуровки,данъци,лицензи и други п...майни.Колко ще е реалната себестойност на материалите за един самолет от тези-айде един витлов и един реагтивен-тренировачен м??? аз лично не мисла че ако всичко е направено самоделно ще надвиши некаква сума от около 50 хиляди лева. Говоря не за 5-тото поколение а за 2та-витловия и реагтивния-съвременни варианти на Лаз 7 и Лаз 14.И то за прототипи.
Да - убеден съм че професионалистите тук във форума,както и дълбоко просветените любители тука ще рипнат и ще кажат-"...ти си луд,не разбираш-това не става така-само таксата за полет,патент и таксата за Галактическата Въздухоплавателна Агенция на джедаите е неколко милиарда..."
Сигурно е така.
Но аз съм убеден че за парите дето ви казах и за около година-може да са факт.
И ако се намерят още балами като мене-може и да започна по скоро :)

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Лаз-за в бъдеще...

Непрочетено мнение от Марко Марков » нед яну 24, 2010 3:28 pm

Летящия ветеринар написа:Ако искайте ме смятайте за луд, за лаик, за мечтател даже,но:
Има доста хора с възможности, които смятат да подпомогнат изработването на самолети в България. Смятам, че много скоро въпреки кризата, ще стартира още един проект. Не мога да кажа, дали това ще е реплика на ЛАЗ7.

ketal
Мнения: 32
Регистриран: съб окт 18, 2008 12:59 pm
Местоположение: София/Плевен

Re: Лаз-за в бъдеще...

Непрочетено мнение от ketal » пон яну 25, 2010 8:13 pm

А Завод, а материали?Къде ще се сглабя "новия самолет"?Във ВРЗ Летец ли?Кой ще конструира агрегатите?ДА-има ли сме самолетостроене, но всичко е разрушено.Няма приемственост между поколенията самолетостроители, защото самолетостроители в България няма от много време.(Не броим няколкото сглобени ултра леки самолети)Нека съберем това, което имаме в наличност, пък тогава да мечтаем.
РУД на максимал.

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Лаз-за в бъдеще...

Непрочетено мнение от Марко Марков » пон яну 25, 2010 9:39 pm

ketal написа:А Завод, а материали?Къде ще се сглабя "новия самолет"?Във ВРЗ Летец ли?Кой ще конструира агрегатите?ДА-има ли сме самолетостроене, но всичко е разрушено.Няма приемственост между поколенията самолетостроители, защото самолетостроители в България няма от много време.(Не броим няколкото сглобени ултра леки самолети)Нека съберем това, което имаме в наличност, пък тогава да мечтаем.
Не става въпрос за завод, а за единични бройки. В момента два хидроплана се сглобяват в автомобилен сервиз в София.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Лаз-за в бъдеще...

Непрочетено мнение от Грозев » вт яну 26, 2010 3:38 pm

Марко Марков написа:
ketal написа:А Завод, а материали?Къде ще се сглабя "новия самолет"?Във ВРЗ Летец ли?Кой ще конструира агрегатите?ДА-има ли сме самолетостроене, но всичко е разрушено.Няма приемственост между поколенията самолетостроители, защото самолетостроители в България няма от много време.(Не броим няколкото сглобени ултра леки самолети)Нека съберем това, което имаме в наличност, пък тогава да мечтаем.
Не става въпрос за завод, а за единични бройки. В момента два хидроплана се сглобяват в автомобилен сервиз в София.
Сглобяване на китови самолети/вертолети не мисля, че има много общо с проектирането и строенето (серийно) на самолети/вертолети.
Anyone who fights for the future, lives in it today

ketal
Мнения: 32
Регистриран: съб окт 18, 2008 12:59 pm
Местоположение: София/Плевен

Re: Лаз-за в бъдеще...

Непрочетено мнение от ketal » вт яну 26, 2010 7:12 pm

Марко Марков написа:
ketal написа:А Завод, а материали?Къде ще се сглабя "новия самолет"?Във ВРЗ Летец ли?Кой ще конструира агрегатите?ДА-има ли сме самолетостроене, но всичко е разрушено.Няма приемственост между поколенията самолетостроители, защото самолетостроители в България няма от много време.(Не броим няколкото сглобени ултра леки самолети)Нека съберем това, което имаме в наличност, пък тогава да мечтаем.
Не става въпрос за завод, а за единични бройки. В момента два хидроплана се сглобяват в автомобилен сервиз в София.
А тези Аероплани в България ли са проектирани.Фюзелаж, крило, оперение?За сериозен "аероплан" мисля, че е редно да има аеродинамичен тунел, за изпитания.А дори и да се проектирани посредством софтуер и персонален компютър, отиваме на двигател и авионика.Съмнява ме тези компоненти да са проектирани и изработени в България.Не искам да подценявам Българските конструктори и инженери, сигурен съм, че има не малко кадърни такива, но просто без съответните промишлени мощности и традиции в съответната област е невъзможно констуирането на ЛА за граждански или военни цели.
Да се направи реплика на Лаз 7 при вече съществуващи чертежи е едно, а проектирането на нов ЛА е съвсем друго.А и доколкото съм запознат Лаз-7 е тестван в аеродинамичен тунел в Чехия.
РУД на максимал.

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Лаз-за в бъдеще...

Непрочетено мнение от Марко Марков » вт яну 26, 2010 7:43 pm

ketal написа:А тези Аероплани в България ли са проектирани.Фюзелаж, крило, оперение?За сериозен "аероплан" мисля, че е редно да има аеродинамичен тунел, за изпитания.А дори и да се проектирани посредством софтуер и персонален компютър, отиваме на двигател и авионика.Съмнява ме тези компоненти да са проектирани и изработени в България.Не искам да подценявам Българските конструктори и инженери, сигурен съм, че има не малко кадърни такива, но просто без съответните промишлени мощности и традиции в съответната област е невъзможно констуирането на ЛА за граждански или военни цели.
Да се направи реплика на Лаз 7 при вече съществуващи чертежи е едно, а проектирането на нов ЛА е съвсем друго.А и доколкото съм запознат Лаз-7 е тестван в аеродинамичен тунел в Чехия.
За конкретният случай са китове внесени от чужбина. Но хората, които ги сглобяват имат дългогодишен опит в авиацията. Вече има направени няколко модернизации при сглобяване и аз съм убеден, че резултата ще е добър.
За тестването на Лаз-7 си прав. Всички самолети на Лазаров са тествани в Чехия, дори и проектите.
За съжаление не мога да ти кажа още от това, което знам, но ако имаш някакви въпроси ми пиши на лични съобщения.

Потребителски аватар
reaper
Мнения: 242
Регистриран: чет окт 04, 2007 10:55 am
Местоположение: Bulgaria
Контакти:

Re: Лаз-за в бъдеще...

Непрочетено мнение от reaper » вт яну 26, 2010 9:45 pm

С риск да прозвуча прекалено песимистично но в средносрочен план идеите в България да се развива авиационна промишленост граничи с научната фантастика. Ако иде реч за сглобяване на единични бройки на любителски начала става, но за производство от черновата та до първия полет нямаме нито човешки ресурс, нито финансови производствени мощности.
Пари - в момента в държавата се правят всякакви съкращения, милиарди за подобен проект кой ще извади. Частни инвеститори в тая криза толкоз луди няма (друго си е да вкараш пари я в Мол, я в жилищен комплекс от затворен тип)
Произдовствена и ресурсна база - затрихме военните заводи а ако се върнеме назад във времето даже и през щедрите години на развития социализъм когато у нас се сглобяваше и произвеждаше, не успяхме да започнем широко серийно производство на автомобили (собствен модел).
Кадри - кой инвестира в подобни специалисти? Моите уважения, но за подобен проект трябват много, подготвени и опитни хора. Само с бившите кадри на Летец и Георги Бенковски не е достатъчно, а нови май няма.
Най реалистично е да се започне с начинания като на момчетата в МАП. Да се започне първо нелетящи, пък после и летящи модели. Една летяща реплика на Лаз-7М би била много интересна както за любителите на авиацията, така и на по-широката общественост. Пък нататък ...
if your gonna be dumb you gotta be tough

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Лаз-за в бъдеще...

Непрочетено мнение от Марко Марков » вт яну 26, 2010 10:01 pm

reaper написа:С риск да прозвуча прекалено песимистично но в средносрочен план идеите в България да се развива авиационна промишленост граничи с научната фантастика.........
Сигурно знаеш, как е събран първият самолет в България? От няколко повредени самолета се сглобява един. Това става през 1912-1913 година по време на война. Като знам, как са се произвеждали самолетите тогава, по системата "всеки за него си" е ясно, какви проблеми е имало и въпреки всичко той лети. По същият начин е събран и вторият и третият на Асен Йорданов, макар, че при него има и елементи на творчество.
Дори първият сериен самолет в България е произведен, като е разглобен германски самолет, направени са чертежи и след това се пристъпва към пускане на цяла серия самолети известни, като "Узунов-1"
За пътя, който сочиш съм съгласен. Трябва да се почне от някъде?

Летящия ветеринар
Мнения: 6
Регистриран: ср окт 07, 2009 12:14 pm

Re: Лаз-за в бъдеще...

Непрочетено мнение от Летящия ветеринар » чет фев 04, 2010 2:50 pm

Ами мога само да се радвам че не само на мене ми се ще. Явно не съм само аз луд, има и песимистично настроени градивни критици-абсолютно чстосърдечно го казвам, така че това са едни наистина солидни предпоставки за едно добро начинание. Като крайно лаичен бих искал да запитам-а какво е това чудо аеродинамична тръба,и много по различно ли е от едно добре оплътнено ламаринено хале с добра вентилация-те не сложно колкото совалка например.Или иначе казано един по голям текезарски хамбар който като се уплатни (защо не от по ти по съеременните варианти а ла метро и била-ланаринените панели с неопрен) и вътре се сложи една димилка от единия край а в другия два по яки вентилатора...та тоз айродинамичен тунел нещо изумително много по сложно ли е???

todor vidolov
Мнения: 97
Регистриран: чет авг 05, 2010 6:41 pm

Re: Лаз-за в бъдеще...

Непрочетено мнение от todor vidolov » чет авг 05, 2010 7:25 pm

Здравейте,
Знаете ли от къде трябва да се започне според мен?
Първото нещо са мечтите и техните творци.
Второто е събирането на малкото останали истински авиационни специалисти в сдружение, например: българско сдружение на авиационните инженери, механици..... , но забележете действуващите в момента, не политици, не финансисти, не юристи, не полицай. В тези сдружения трябва да могат да учавствуват и такива люде, като летящият ветеринар, т.е. ентусиасти.
Третото е създаване на реалистична и ефективна програма за създаване или възстановяване на дори и стари самолети, а защо не и нещо подобно като това (още по-добре, стига да е с научно обосновани теоритични постановки с практическа приложимост):http://aeropress-bg.com/categoryblog/90-dar-solo.html ...............

Четвърто и петото , т.е икономическата и юридическата страна на въпросът ще се разгледат от самосебе си.

Така ще се стигне до шестото - идейният проект и проектирането, а след това ще дойдат и разработката и реализацията на съответните одобрени от съветът на сдруженията, както и съгласувани с юристите и онези, които ще осигурят финансирането на тези проекти.
След това ще се дойдат и статични, динамични и якостните изпитания, летателните изпитания, и създаването на експлоатационната документация.


Момчета, само това е пътят ( имам впредвид лаконично изложеното по-горе).
Докато всеки си прави нещо в гаража и си мисли, че всеки по отделно е велик сам за себе си, нищо няма да излезе.
Това не е въпрос за политиците, защото тук не става въпрос за серийно производство, а за опипване на "кухи" пазарни ниши. Останалото ще си дойде от самосебе си, защото независимо, че обществото ни е на тоя хал, бъдете сигурни, че ще застане зад тези идеи.
Аз съм и стоя само зад подобен тип реализация, всичко друго е празни приказки.

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Лаз-за в бъдеще...

Непрочетено мнение от Марко Марков » нед авг 08, 2010 9:12 pm

Две-три компании работят сериозно по въпроса за производството. За сега не искат да се вдига шум. Знам някой подробности, но не искам да пиша за тях във форума. Мисля, че скоро ще има някакви резултати.

rilax
Мнения: 21
Регистриран: чет яну 10, 2008 12:08 am

Re: Лаз-за в бъдеще...

Непрочетено мнение от rilax » ср сеп 08, 2010 5:45 pm

Уважаеми приятели, от моя скромен авиационен опит разбрах, че за да се построи хубав, красив /добре летящ/ и ефективен самолет е нужно да се събере първо един колектив от сърцати хора, които да са с висока авиационна култура и знания. Тези хора да не си завиждат за нищо, да могат да работят заедно продължително време без свободна минутка, изключително всеотдайно и много често без заплащане на труда. Да се групират около един ръководител на проекта и всячески и безкористно да го подкрепят до самия край на начинанието. След 5-10 години съвместен труд се ражда първото творение. Често то е грозно и недодялано, следват нови напъни и така за 30-50 години се създават традициите в една самолетостроителна фирма.
А за българите още Иречека е написал доста неща, които изключват горенаписаното да се случи, но...има доста изключения /успешни опити/ дори и в най-новата ни история.
Сега поне е лесно да се копира нещо вече разработено и изпробвано. Не са скъпи и самолетите, които се продават на китове.
Позволете ми да ви информирам, че от 2005 година съществува БЪЛГАРСКА АСОЦИАЦИЯ НА ЛЕКАТА АВИАЦИЯ, в която членуват експериментални самолетостроители. Така че, сдружение има, дела са нужни сега, приятели!
ЗА КОНТАКТИ:
Момчил Риладжиев-Председател на УС на БАЛА
0887607845, 0897983790
bala2005@abv.bg

Потребителски аватар
next
Мнения: 16
Регистриран: чет сеп 09, 2010 4:35 pm
Местоположение: София

Re: Лаз-за в бъдеще...

Непрочетено мнение от next » пет сеп 17, 2010 4:04 pm

Момчета, само това е пътят ( имам впредвид лаконично изложеното по-горе).
Докато всеки си прави нещо в гаража и си мисли, че всеки по отделно е велик сам за себе си, нищо няма да излезе.
Това не е въпрос за политиците, защото тук не става въпрос за серийно производство, а за опипване на "кухи" пазарни ниши. Останалото ще си дойде от самосебе си, защото независимо, че обществото ни е на тоя хал, бъдете сигурни, че ще застане зад тези идеи.
Аз съм и стоя само зад подобен тип реализация, всичко друго е празни приказки.
Абсолютно е така.Много точно и правилно изказване от твоя страна.Дано повече хора да се замислят върху последните 4-5 коментара.И дано повече хора спрат да мърморят,че в България нищо не може да се направи,защото точно тези хора са причината за това и вместо това да оправят това което не им харесва сами,а не да разчитат на другия,защото този "друг" ще разчита на друг.Ние не сме мързеливи,а просто забравяме кои сме и каква история сме създали преди години.Врярвам че най-накрая ще се осъзнаем това и ще продължим тази уникална история чрез силата на българския дух,защото той е по-силен от парите.(говоря много общо но ме извинете за това и ако някой не е съгласен с нещо-това е моето мнение)
Изображение

Потребителски аватар
Ветеринарния летец
Мнения: 125
Регистриран: чет сеп 30, 2010 11:54 am

Re: Лаз-за в бъдеще...

Непрочетено мнение от Ветеринарния летец » чет сеп 30, 2010 12:04 pm

Тъй, аз съм тоя същия с Лаз-а за в бъдеще, ми си загубих първоначалния акаунт.
Та-АШКОЛСУН както казват възрожденците,ТОЧНО ТАКА Е-СЪРЦЕ ТРЯБВА!и много акъл и много работа, не че съм се съмнявал, но ми се потвърди убеждението че не само аз мисля така-че стига да искаме -можем. Та другите да не са извънземни???? Поляци, иранци, чехи, чилиици, бразилци, сърби, румънци -сичко вдига нещо във въздуха и то ЛЕТИ!!!!( например това http://www.lenta.ru/news/2010/09/29/orlik/ ) а на нас какво ни е??? Онези дни гледах пилатусите от долна да летят над каменец по двойки и единици -тоно, полу тоно... ми заболя ме че освен че каменец е предаден без бой на мангалите - термити, леталките можеха и да са дарове...съвременни, изработени в България!
И защо да не може? Че тези с безпилотните самолети да не са ги направили лоши?
Дай боже да го доживеем.Пък кой с каквото може:умнии с ума,-богатии с парите,беднии - с труда.

Отговори