Ерих Хартман

История на авиацията до 1945 г.
ARTU
Мнения: 44
Регистриран: ср окт 10, 2007 11:26 am

Re: Ерих Хартман

Непрочетено мнение от ARTU » съб дек 26, 2009 9:43 pm

Писал си:
Най-доброят и модерен самолет, които достига до някакво производство е He-162 Salamander.
И по тази причина ти написах, че най-модерният самолет достигнал СЕРИЙНО производство е Ме-262. "Саламандър"-а е замислен като народен изтребител, но накрая се оказва, че полетът с него е доста сериозно изпитание за ветерани, камо ли за набързо обучени млади пилоти. Точно затова ти писах да не се излагаш.

Ето ти малко информация за да си обогатиш познанията:

Heinkel He-162 Volksjager е едномоторен реактивен изтребител на Luftwaffe, разработен в края на Втората световна война, като за основа е използван експерименталният He-178. Той е най-бързият от всички самолети от тази епоха, взели участие в бойните действия. Известен е и с наименования "Salamander" и "Spatz" ("Врабец").

Заданието за самолета е даден през 1944 год., в резултат на катастрофалните бомбардировки на територията на Германия от страна на тежките американски бомбардировачи. На ръководството на Luftwaffe е било ясно, че има нужда от качествено нов изтребител, който да не бъде сложен за пилотиране и да се изработва от евтини материали. Спуснати са спецификации от RLM, като поръчката е дадена на Heinkel на 30 септември 1944 година. В конструкцията на самолета е трябвало да се използват евтини и достъпни материали, да не се изисква квалифицирана работна ръка при производството му, както и самолетът да може да се строи бързо в големи количества. На 29 октомври 1944 год. са били готови чертежите, а първият полет с опитната машина Не-162 V1е осъществен на 6 декември същата година. Въоръжението, при тегло на самолета не повече от два тона, е било определено на две 30 мм оръдия MK 108 с 50 снаряда всеки, или две 20 мм MG 151 със 120 снаряда на цев.

Планиран е бил темп на производството достатъчен, за да има 1000 боеготови изтребителя през април 1945 год. и 2000 изтребителя през май. Въпреки плановете обаче, в края на април 1945 год. в състава на JG 1 е имало едва 50 машини, а през май - 116 самолета.

Единственият вариант на "народният иззтребител", произведен в достатъчни количества, е Hе-162 A-2, практически веднага сменил на производствените линии А-1. Изпитанията на късоцевното МК-108, което се явява основно въоръжение на Hе-162 A-1 дават като резултата поява на вибрации на елементите на конструкцията, следствие на силния откат. В качеството на временна мярка самолетът е превъоръжен с МG-151/20. Наименованието е променено на Hе-162 A-2. Двойката МG-151 с по 120 снаряда на цев са с тегло 121кг, докато МК-108 - 215 кг. По тази причина в носа е поставена 60 кг противотежест за да се съхрани центровката. Оръдията МК-108 се е планирало да се поставят все пак на Hе-162 A-3, за което неговият фюзелаж е трябвало да се усили, но реално този вариант не е произвеждан.

Външно Hе-162 A-2 на практика не се отличава от опитните машини, с изключение на увеличената площ на крилата (до 11кв.м) за сметка на по-големи елерони, и увеличена разпереност на стабилизатора (то 2,65 м до 3,40 м). Двигателят ВМW-00ЗА-1 в процеса на производство е сменен с ВМW-00ЗЕ-1 и Е-2, като е разглеждан и вариант тези двигатели да бъдат заменени с Jumo-004D.

He-162 не успява да забави краха на Третия Райх.
www.scalemodels-bg.com - първият български сайт за мащабно умалени модели

Iskander_ss
Мнения: 528
Регистриран: вт мар 31, 2009 1:00 pm
Местоположение: Все още на Земята

Re: Ерих Хартман

Непрочетено мнение от Iskander_ss » съб дек 26, 2009 10:31 pm

Чел съм, може би, всичко за този самолет излязло в България. Произведен е около 150 бр(общо)., но много от самолетите са с дървени елементи, което ги прави най-малкото опасни. Самолета е планиран да бъде строен лесно, но истината е, че на германците просто алуминия им првършва. Повечето са произведени под земята и независимо от всичко пак си остава най-модерния самолет до краха на Третия райх.
229 Член на форума

ARTU
Мнения: 44
Регистриран: ср окт 10, 2007 11:26 am

Re: Ерих Хартман

Непрочетено мнение от ARTU » нед дек 27, 2009 10:23 am

Какво му е "модерното"? Това, че е направен за да бъде произвеждан в пещери от слабообразовани затворници? И по тази причина е опростен до безкрайност? Или защото турбината му е отгоре? Или защото си изчел всичко за него, но не и за останалите? По тази логика най-модерен японски е Ki-115. Щото е за еднократна употреба :lol:
www.scalemodels-bg.com - първият български сайт за мащабно умалени модели

Iskander_ss
Мнения: 528
Регистриран: вт мар 31, 2009 1:00 pm
Местоположение: Все още на Земята

Re: Ерих Хартман

Непрочетено мнение от Iskander_ss » нед дек 27, 2009 12:37 pm

Всеки има право на мнение нали :wink: , а иначе мой любим си остава, въпреки някой негови недостатъци, Messerschmitt Bf 109. Мир.
229 Член на форума

ARTU
Мнения: 44
Регистриран: ср окт 10, 2007 11:26 am

Re: Ерих Хартман

Непрочетено мнение от ARTU » нед дек 27, 2009 4:58 pm

По принцип избягвам теми от рода на "кой е по-по-най", но в случая идеята беше за "най-модерен", а не най-любим. И по тази причина питах какво разбираш под "модерен". Модерен за времето си е примерно Do-335, защото изстисква всичко от витловата технология. Има и катапултно кресло. А от реактивните би следвало да е He-280.
www.scalemodels-bg.com - първият български сайт за мащабно умалени модели

Iskander_ss
Мнения: 528
Регистриран: вт мар 31, 2009 1:00 pm
Местоположение: Все още на Земята

Re: Ерих Хартман

Непрочетено мнение от Iskander_ss » нед дек 27, 2009 5:58 pm

Би следвало-да. За мен модерно означава нешо ново, като конструкция, което да промени характеристиките на самолета така, че машината да е по-добъра от противниковата. Реактивните двигатели са революция, но на практика витловите самолети се оказват по-практични по отношение на всико с изкючение на скорост, скороподемност и набор на височина. Ме-262 е забележителен самолет, но на практика е сплескан и удебелен Bf-109 с носов колесник и лека стреловидност на крилото-нишо радикално ново като конструкция. Do-335 e много интересен самолет, но на практика не върши работа, защота е сложна машина, трудно би се произвеждал масово. A за He-280 дори не знаех, но това си е мой пропуск. Интересна машина е като характериситики и то за 1942-43г., а какво ли би било положението 45г. Нещо радикално ново е Ho 229, опитите на германците с обратрната стреловидност. А ако се върнем на Hе-162, машината е щяла да стане доста интересна, ако не се е налагало да се правят токлова много комрпомиси (опростяване на конструкцията, липса на материали и т.н.). Реално и да да беше произведен в невъзможните 2 хил. бр. пак нямаше да е от ползва за Германия.
229 Член на форума

Потребителски аватар
Shilo
Мнения: 205
Регистриран: ср дек 26, 2007 1:22 pm
Контакти:

Re: Ерих Хартман

Непрочетено мнение от Shilo » нед дек 27, 2009 9:05 pm

Ho-229 не е с обратна стреловидност.
Също не е правилно да се каже, че Ме-262 е "сплескан и удебелен" Ме-109. Нормално е да няма нищо ново по конструкцията - монококова, с усилващи ленти. Все пак да не забравяме, че прототипът на Ме-262 лети за пръв път на 18.07.1942г. Радикално новото е стреловидното му крило. Реално е могъл да влезе на въоръжение в началото на 1943г, но заради тъпотиите на Хитлер да го прави Блицбомбер, Лястовицата влиза на въоръжение като изтребител едва през 1944г. Не-162 не знам с какво е могъл да бъде интересен, при условие, че е конструиран за народен изтребител, с право крило от дървесина, никаъв обзор на задна полусфера. Слабото му въоръжение (MG-151/20) също не е в негов плюс за борба с летящите крепости.

Iskander_ss
Мнения: 528
Регистриран: вт мар 31, 2009 1:00 pm
Местоположение: Все още на Земята

Re: Ерих Хартман

Непрочетено мнение от Iskander_ss » пон дек 28, 2009 3:56 am

Shilo написа:Ho-229 не е с обратна стреловидност.
Е сега дребнаво е от твоя страна. Не видя ли запетаята сле това за изброяване :!:
229 Член на форума

NEO
Мнения: 107
Регистриран: съб окт 20, 2007 12:00 pm
Местоположение: Велинград

Re: Ерих Хартман

Непрочетено мнение от NEO » вт яну 12, 2010 11:18 pm

:) Не ми се вземаше отношение, ама.... хайнкела и 262 са несравними величини общо взето. То дървото по начало не е лош материал. То и Москито е дървен. Разликата е основно в концепцията.

Потребителски аватар
Blackadder
Мнения: 21
Регистриран: ср окт 10, 2007 3:20 pm

Re: Ерих Хартман

Непрочетено мнение от Blackadder » пет яну 15, 2010 10:32 am

Нищо ново и революционно при 262? :lol: :lol: Освен, че е стреловиден, реактивен и т.н.... За времето си е и нов, и революционен, от него повече може да е... не знам, летяща чиния?

Не виждам нищо лошо в дървото при Саламандъра. Дървото е отличен материал и се използва изключително успешно, стига да е качествено като материал и в добре изчислена конструкция. Саламандърът е била изключително напредничава и радикално нова конструкция. Предвид месеците /3 ли бяха.../, за които стига от бял лист до пробен полет, естествено, че ще има недостатъци, но ако войната не беше прекратила разработката, лесно е можело да стане отлична машина. Всъщност, не беше ли той първата въобще серийна бойна машина с катапултираща седалка?

Потребителски аватар
verigite
Мнения: 181
Регистриран: ср фев 03, 2010 4:15 pm

Re: Ерих Хартман

Непрочетено мнение от verigite » ср окт 13, 2010 7:07 pm

Тука темата е зациклила жестоко в някаква съмнителна посока :lol:
За да се върнем на Хартман ще спомена че е свалян 16 пъти великия ас!
Едно от нещата които научава на източния фронт и в последвалите 10 години затвор е да уважава Руснаците.
След завръщането си в Западна Германия зема активно участие в изграждането на след военните ВВС на Германия.
Изображение

Кало
Мнения: 2253
Регистриран: пон окт 08, 2007 11:20 pm
Местоположение: София

Re: Ерих Хартман

Непрочетено мнение от Кало » чет май 31, 2012 2:48 pm

"Радикално новото е стреловидното му крило"

"Освен, че е стреловиден"


Тук нещата малко са попрекалени - стреловидността (18,5 градуса на челния ръб) не е с цел повишаване на скоростта и управляемостта на по-високи скорости (както при последващите реактивни изтребители), целта е била коригиране на центъра на подемната сила по отношение на центъра на масата, в резултат на получилите се по-тежки двигатели.

Отговори