
Ето още един, този път сребрист, което никак, ама никак не ми помага.


Самолетите, които бомбардират Плоещ на 1-ви август 1943 год. не се числят по това време към 15-та възд. армия, а към 8-ма и 9-та! 15-та армия е създадена чак през ноември 1943 год. и представлява стратегическите военновъздушни сили на съюзниците в Средиземноморския район.German написа: Машините с подобни знаци обаче(върху опашните плоскости) придалежат в повечето случаи към 15 ВА на САЩ, точно тази, която е летяла над Б-я. Още при първия си рейд, на 1.08.1943 г. срещу Плоещ, когато излитат от Бенгази…
Mнoгo американски самолети в Средиземноморската зона са с променени и допълнени знаци, по настояване на английските съюзници. На опашките на самолетите (бомбардировачи, изтребители, свързочни и т.н.) е нанесен т.нар. "fin flash" за по-лесно разпознаване, защото англичаните били "сконфузени" и не били сигурни кой е враг, кой съюзник.German написа:…. тези бомбардировачи са носели на вертикалните си килове британски знаци(правоъгълни) и от двете страни. Засега все още се опитвам безуспешно да разбера защо - английския ми куца.Но дали са имали такова чудо като кокарда и върху хоризонталните - не е много ясно.
Това не е много точно - виж схема на стратегическите сили в МТО (MASAF) - колко от тях са американски и колко английски. Голямото "дърво" в средата е 15-та армия. "Клончето" вляво, горе е 205-та група на RAF с 4 крила, едното от които южноафриканско.German написа:Що се отнася до английските знаци, ами поне за рейда от Бенгази ми стана ясно защо - защото половината от групите за новосъздаващата се 15 ВА са набрани от части на RAF.
Използвам тази схема, за да покажа снимка на оригинала:German написа:Ето още един, този път сребрист, което никак, ама никак не ми помага.![]()
Станало е недоразумение!German написа:Здравей, приятелю, но не забеляза ли, че последната ти снимка съм я постнал още на предната страница?! Значи в източника откъдето я взех си пише, че е от 460 BG, сега не мога да си спомня дали имаше посочена ескадрила, бях твърде сънен снощи към 2 часа за да помня ясно!Но май беше датирана от края на април 1944 г. и се указваше, че машината е ударена от Flak и се влачи обратно към базата си Спинацола в Италия. Пак ще проверя и ще пиша точно какво са дали за нея.
И накрая резонния въпрос: добре, като не са английски, какви са според теб тези кокарди?
Не - янките не слагат кокарди на опашките, а fin flash (трикольора).reaper написа:NAVIGATOR сигурно има предвид, че янките слагат на опашката английска кокарда по същата причина по която англичаните махат червеното от тяхната кокарда на Тихоокеанския ТВД (поне аз така разбрах).
Не съм се изразил правилно. Причината е същата - в Пасифика англичаните махат червеното от кокардата за да не я объркат янките с червеното слънце на японските самолети.NAVIGATOR написа:а не да не бъдат обърквани с вражеските самолети - англичаните настояват за това - те са консервативни хора и си знаят свойто.
Не за да влизам в словесен дуел, а защото наистина не е същото ще го повторя така:reaper написа:Не съм се изразил правилно. Причината е същата - в Пасифика англичаните махат червеното от кокардата за да не я объркат янките с червеното слънце на японските самолети.NAVIGATOR написа:а не да не бъдат обърквани с вражеските самолети - англичаните настояват за това - те са консервативни хора и си знаят свойто.
Много добро попадение!:D Пише ли с какъв цвят са изпълнени знаците?Blackadder написа:Машината си е чисто американска, с американски знаци. А пък ето и картинка, показва именно кокарда и правоъгълник! И според този източник, маркировките принадлжат на 55th Bomb Wing, 460th BG. Което е част от 15 AF