Отворено писмо до българската авиационна общественост

За любителите на леката авиация и любителското самолетостроене
Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Отворено писмо до българската авиационна общественост

Непрочетено мнение от Грозев » нед окт 25, 2009 8:17 pm

Едно писмо, което получихме на редакционият мейл.

Уважаеми приятели,

Едва ли има друга държава в Европа, която толкова да ограничава частното си въздухоплаване колкото нашата. Законът, който сега държавните чиновници се опитват да прилагат прилича на стар (от 1972г.) пробит чувал с много кръпки, в който някои институции се искат да задържат напиращите да излетят белите гълъби на частната любителска авиация. Дойде дългоочаквания момент за либерализиране на спортната, експерименталната и авиацията с общо предназначение. Нека поработим заедно за създаване на нов Кодекс на въздухоплаването, с който да изпреварим европейските тенденции в това направление. Сега е момента.
В тази връзка, мисля, че можем да формулираме следните типове въздухоплаване с частни ВС до 2000кг:

1. За целите на въздушния спорт-всички видове въздушни спортове на FAI;
2. За личен транспорт и хоби-летене вкл. мотивационни и експериментални полети;
3. За авиационни услуги срещу заплащане /стопанска дейност/-летателно обучение, АХР, въздушно видео и фотозаснемане, реклама от в-ха, панорамни полети и др.

Имайки в предвид основно този: http://www.easa.eu.int/ws_prod/r/doc/NP ... 08-17b.pdf
NPA на EASA и по-точно неговата Subpart B и други документи на ЕК, формулирах следните направления, които се нуждаят от ново по-добро регламентиране у нас:

1. Общи правила за извършване на горепосочените видове полети в РБ;
2. Обучение и лицензиране на любители-пилоти на частни ВС до 2000кг за горепосочените видове въздухоплаване, включително и проверки на медицинската им годност;
3. Първоначално удостоверяване на летателната /техническа/ годност на експериментални, сглобени от собственика комплекти /китове/ и нововнесени ВС и продължаването на тази годност във времето;
4. Обслужване на въздушното движение за нуждите на горепосочените полети. Кой и как да го прави?;
5. Удостоверяването на експлоатационната годност на летателни площадки за горепосочените полети;
6. Застраховане на тези полети /ГО, Злополука, Каско/.

Действащото законодателство и проекти може да намерите на страниците на ГД "ГВА": www.caa.bg и Европейската агенция за авиационна безопасностEASA: www.easa.eu.int
Очаквам ПИСМЕНИТЕ Ви предложения на e-mail: bala2005@abv.bg

Ваш Момчил Риладжиев
Председател на УС на Българска асоциация на леката авиация
0887607845, 0897983790, rilalex@abv.bg
Anyone who fights for the future, lives in it today

rilax
Мнения: 21
Регистриран: чет яну 10, 2008 12:08 am

Re: Отворено писмо до българската авиационна общественост

Непрочетено мнение от rilax » пон окт 26, 2009 5:32 pm

Обществено обсъждане може да проведем и тук в този форум. Чук, чук, има ли някой? Има ли демокрация в БГ?

bilbroks
Мнения: 10
Регистриран: съб яну 16, 2010 6:00 pm

Re: Отворено писмо до българската авиационна общественост

Непрочетено мнение от bilbroks » пет яну 22, 2010 11:24 pm

Рилка, тва тук да ти прилича на Европа??? Тука има само права, няма отговорности. Тук някой по погрешка реши да либерализира продажбите на автомобили на частни лица и виж кво стана, повече убити и осакатени на пътя от колкото през войната.
Тук няма дух на колегиалност и взаимопомощ, всеки е по-по-най, също като в детското шоу.
Тук всеки е срещо всеки и никой не уважава никой, камо ли да го изслуша и ндай си боже да приеме мнението му. Тук се кефят на тва http://krilebg.net/forum/viewtopic.php?f=4&t=359
И аз да съм в ГД-ГВА и аз няма да приема европейското законодателство без жестоки рестрикции, просто Бай Ганьо не е дорасъл ( на ниво по-по-най е).
Никой няма да си пъхне тоя таралеж в гащите.

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Отворено писмо до българската авиационна общественост

Непрочетено мнение от Марко Марков » съб яну 23, 2010 10:25 am

bilbroks написа:Рилка, тва тук да ти прилича на Европа??? Тука има само права, няма отговорности. Тук някой по погрешка реши да либерализира продажбите на автомобили на частни лица и виж кво стана, повече убити и осакатени на пътя от колкото през войната.
Може би си прав. Последните години /3-4 години/, май стана традиция авиацията с общо предназначение да дава жертви.

rilax
Мнения: 21
Регистриран: чет яну 10, 2008 12:08 am

Re: Отворено писмо до българската авиационна общественост

Непрочетено мнение от rilax » нед яну 24, 2010 1:12 am

Да, така е. Ако изкараме "народонаселението" от нашите територии с влакови композиции и го заменим с чехи примерно веднага ще си разрешим авиационните проблеми. Но въпроса е как това да стане тук и сега с хората, които живеят и летят в БГ. Аз съм оптимист и мисля, че може с кратки, прости и ясни за непрофесионалистите в бранша правила, да се регулират процесите свързани с развитието на частната, лека, любителска, нетърговска, гражданска авиация, наречена General Aviation.
"Непосилно тежката" отговорност, за регулирането и контрола на тази авиация, която сега е уж на ГД ГВА е крайно време да бъде предоставена на НПО, както е в цяла Европа.

Jan Waljan
Мнения: 3
Регистриран: пет фев 26, 2016 11:21 pm

Re: Отворено писмо до българската авиационна общественост

Непрочетено мнение от Jan Waljan » съб фев 27, 2016 2:42 am

Kakwoto Prawitelstwtoto takova i DWI /Darjawana Wazduhoplawatelna Inspekcia ) koja Godina sme sega 2016 , 1994 g predi 22g letjah v BG

kam OWTPN /biwschoto /DOSO/ Gnezdo na Otrepki i satrudnizi na DC i oschte togawa ne besche naprawena nikakwa VFR-letatelna karta kojato spored FAI se smenjawa na wseki 6 Meseza zschtoto ima Izmenenie na magnitite poleta it.n. i mi dadoha Karta za orientirane za Ucenicite po geografia napecatana ot 1985g , ne e li sramno i Jalko !! oschte togawa v Ministerstwoto na Wilhelm Krauz Naglijat marzeliv Scheff na DWI Chavdar Antonov 100% IDIOT koj go naprawi Scheff na DWI i oschte takiva podobni !!! Za kakwo letene stawa wapros ?? Ima li Waobschte Zakon kojto e Izmenen ot nacaloto na Demokrazijata ili pak po Parwobitnija nacin Voennite letjat " ne moje da se leti " Ima Otzeplenie , ima li kakto v normalnite strani Fax Info za METEO Bületin GAFOR na wseki 30 min se dawa wazmojnost na wseki Pilot nezawisimo Lübitel ili Proffi da se zapoznae sas metoobstanovka i.t.n. po koi Bukwi oboznacenie schte se opoznae letatelnoto Sredstwo kakv MTOW e

Ultra lek ?? do 1250Kg do 2500 Kg do 5700 Kg nad 5700Kg do 10 000 Kg nad 15 000,Kg it.n.

vav CTR-Zona se govori na taka prietijat v Cjal Swjat Ezik ENGLISH vav SOFIA RADAR / VARNA RADAR gorno Vazduschno Prostranstwo saschto

a vav nekontroliruemo bi Trjabwalo na Balgarski ??kakwo e polojenieto sas TRANSPONDER (Opoznawatelno Ustroistwo ) do 5500 Feet bi trjabwalo da e promerno na CODE 2021 nad FL 5500 CODE 2022 , ot pocti 1998 g ne sam bil v Stranata na Cudesata i njamam nikakwa Informacia

Poslednijat Pat kogato Bjah bjah swidetel na edno samoubijstwo na letischeto na Dolna Banja sas RuskiPlaner Laykoming Engine i njakakwo izmisleno Witlo Ostanaha gore moje bi sas Otrizatelen Agal na Ataka na Kriloto i padnaha kato kruscxhi i izgorjaha i dwamata a edinijat besche Woenen Pilot sas Dobar Opit , taka ce me iNtersuwa kade v koja Knijarniza ili Spezializiran magazin za Lübiteli Piloti moga da si zakupja VFR Karta na BG i wsicki Ostanali Aktualni razporedbi ili Wazduschni Zakoni it.n.

Blagodarja Predwaritelno !!!!!!!

diamondbg
Мнения: 2
Регистриран: вт авг 08, 2017 10:50 pm

Re: Отворено писмо до българската авиационна общественост

Непрочетено мнение от diamondbg » вт авг 08, 2017 11:06 pm

Питам дали някой може да каже имаше ли полети от Пловдив до Русе около 1980 г.

Отговори