Най- , най-.......

За любителите на леката авиация и любителското самолетостроене
Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Най- , най-.......

Непрочетено мнение от Марко Марков » съб мар 29, 2008 1:49 pm

Най-малкият двумоторен самолет е френския "Cri-cri". До скоро имаше само изпълнение с бутални двигатели, но сега се произвеждат и варианти с турбореактивни двигатели.

Изображение

Дължина - 3.9 m
Размах- 4.87 m
Височина - ()
Площ на крилото -3.16 m²
Тегло - 73 kg
Полезен товар -100 kg
Максимална полетна маса -173 kg
Двигатели : 2× Solo 210, Wood prop, 30 hp (2x15 hp) (11 kw) всеки
Допустима скорост - 258 km/h
Максимална скорост -204 km/h
Крейсерска скорост -180 km/h
Минимална скорост - 68 km/h
Последна промяна от Марко Марков на ср ное 04, 2009 6:06 am, променено общо 5 пъти.

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Най- , най-.......

Непрочетено мнение от Марко Марков » нед май 11, 2008 6:17 pm

Най-икономичният самолет е "LW-02 Experimental", с регистрация 'OE-CLW'. При тегло с пилота от 300 килограма и модифициран дизелов двигател "Steyr Puch 750 DZ", с мощност 36,6 конски сили е изминал на 18 юни 1988 разстоянието Wels - Schärding-Suben (Austria) по затворен маршрут 2702.16 km с около 178 километра в час с 70 литра гориво или около 4,6 литра на час.

Изображение
Последна промяна от Марко Марков на ср ное 04, 2009 6:28 am, променено общо 4 пъти.

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Най- , най-.......

Непрочетено мнение от Марко Марков » пон май 12, 2008 7:44 pm

Най-бързият самолет с максимално полетно тегло 300 килограма е "Bede BD-5B", регистрация 'OE-CHM' с двигател Rotax 618UL, 74 HP. На 28 август 1999 година пилота Peter SCHEICHENBERGER (Austria) над летището в Zeltweg (Austria) лети със скорост 351.39 km/h на дистанция от три километра.

Изображение
Последна промяна от Марко Марков на ср ное 04, 2009 6:07 am, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Най- , най-.......

Непрочетено мнение от Марко Марков » вт май 27, 2008 9:21 am

Най-малкият хеликоптер в света "GEN H-4" е създаден от японеца Gennai Yanagisawa/ Генаи Янагисава. В момента се подготвя поредната пета модификация на машината. Четвъртата тежи 75 килограма и може да лети със скорост до 50 километра в час. Автора казва, че е получил своето вдъхновение от чертежа на Леонардо да Винчи и твърди, че неговия апарат е точно копие на идеята на Великия италианец.

Изображение
Последна промяна от Марко Марков на ср ное 04, 2009 6:30 am, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Най- , най-.......

Непрочетено мнение от Марко Марков » вт май 27, 2008 10:01 am

Най-малкият реактивен самолет е с четири двигателя и е на швейцареца Yves „FusionMan“ Rossy. Крилото и четирите реактивни двигателя тежат 55 килограма. Повече информация на http://www.jet-man.com/prod/index_en.html


Изображение
Последна промяна от Марко Марков на ср ное 04, 2009 6:09 am, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Най- , най-.......

Непрочетено мнение от Марко Марков » чет май 29, 2008 10:43 am

Най-малкият самолет с турбореактивен двигател е "BD-5J" с двигател "Microturbo Couguar 022"

Изображение

Характеристика на Microjet-a
Дължина на крилото - 5,20 метра
Дължина - 3,66 метра
Тегло празен – 163 килограма
Горивни резервоари в крилата – 121 литра
Тяга на двигателя.- 102 килограма
Максимална скорост – 483 километра в час
Последна промяна от Марко Марков на ср ное 04, 2009 6:13 am, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Най- , най-.......

Непрочетено мнение от Марко Марков » чет май 29, 2008 6:37 pm

Най-малкият серийно произвеждан от клас "Very light jet (VLJ)" е "Eclipse 500"

Изображение
Пилоти : 1-2
Пътници : 4-5
Дъпжина :10.1 m
Размах : 11.4 m
Височина : 3.4 m
Тегло празен : 1,610 kg
Максимално 2,699 kg
Двигатели 2× Pratt & Whitney Canada PW610F - 4 kN
Крейсерска скорост : 685 km/h
Скорост на кацане - 124 km/h
Далечина на полета - 2,084 km
Таван -12,500 m
Цена -1,6 милиона долара /от 01/06/2008 - 2,15 милиона долара /
Последна промяна от Марко Марков на ср ное 04, 2009 6:12 am, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Най- , най-.......

Непрочетено мнение от Марко Марков » ср юни 04, 2008 8:44 am

Най-бързата в света двуместна мотоделта е на Dominique BRASSAERT (France). На 15 октомври 2005 година заедно с Virginie BRICE и DTA/La Mouette/Hirth прилетяха разстоянието от 15 километра в две посоки в продължение на половин час със скорост 143 km/h.

Изображение
Последна промяна от Марко Марков на ср ное 04, 2009 6:01 am, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Най- , най-.......

Непрочетено мнение от Марко Марков » чет юни 12, 2008 11:22 pm

Най-икономичният самолет с полетно тегло до 300 килограма е "TST-9 Junior 2002" с регистрация "OK-HUI 05". Той е моторен планер на чехският производител "TST" с двигател "Rotax 447" с мощност 29,5 kW. С него Jan LUKES (Czech Republic) лети по затворен маршрут Letnany - Trutnov - Letnany (Czech Republic) 209,8 километра на 11/06/2006, само с 10 литра бензин в резервоара със скорост над 150 километра в час.

Изображение
Последна промяна от Марко Марков на ср ное 04, 2009 6:16 am, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Най- , най-.......

Непрочетено мнение от Марко Марков » пет юни 13, 2008 9:35 pm

Най-икономичната двуместна делта с полетно тегло до 450 килограма е "Enduro Diesel" с регистрация D-MMRR. На 13/06/2003 с нея пилот Robert MAIR (Germany) и пътник Ernst A. GRAF (Germany) летят над Altomünster (Germany) по затворен маршрут 126.80 km, само със 10 литра дизелово гориво в резервоара. Двигателя е работен обем 1,2 литра от автомобил VW.

Изображение
Последна промяна от Марко Марков на ср ное 04, 2009 5:57 am, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Най- , най-.......

Непрочетено мнение от Марко Марков » съб юни 14, 2008 11:41 am

Най-екологичния мотоделтаплан е „ELECTRAFLYER“ . С неговия електрически двигател от 18 kW и две акумулаторни батерии има нулеви стойности на вредните емисии.
Количката,уреди със силовата група и контролер - 39 килограма
Два акумулатора по 2,6 kWh или общо 5,2 kWh - 35 килограма
Крило на мотоделтаплана стандартно 14 кв.м. - 38 килограма
Общо тегло на цялото ВПС без пилот - 112 килограма

Изображение

http://www.youtube.com/watch?v=xRJi48ve ... /news.html

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Най- , най-.......

Непрочетено мнение от Марко Марков » пон юни 16, 2008 1:02 am

Най-екологичният парамотор, като продължение на горното предложение е на "Electric PPG" .
Страницата на компанията е http://www.electricppg.com/ePPG_Description.htm

Изображение

http://www.youtube.com/watch?v=iVN_qEtB ... re=related
Последна промяна от Марко Марков на ср ное 04, 2009 6:17 am, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Най- , най-.......

Непрочетено мнение от Марко Марков » пет юни 27, 2008 3:09 pm

Най-голяма височина с планер са достигнали Steve FOSSETT (USA) и Einar ENEVOLDSON (USA) със специално модернизиран "Glaser-Dirks DG-505" с регистрация 'N577SF'. Използвайки явлението „планинска вълна“ те достигат височина 15 460 m на 29/08/2006 година в района на El Calafate (Argentina). Облечени са в специални костюми и носят специални апарати, чрез които дишат .

Изображение
Последна промяна от Марко Марков на ср ное 04, 2009 6:15 am, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Най- , най-.......

Непрочетено мнение от Марко Марков » нед окт 25, 2009 10:45 am

Най-малкият джиропланер?

http://www.youtube.com/watch?v=1JrT8bKQB0A&NR=1

Ето, още по въпроса.....
Откъс от статия публикувана в руското списание „Популярная Механика“

Отчего люди не летают, как… вертолеты? Ведь создать легкий вертолетный ранец с достаточной тягой нынешние технологии позволяют. Но где же они, вертолетные ранцы?

В середине 1980-х годов группа энтузиастов – сотрудников ЦАГИ из города Жуковский под руководством хорошо известного в России конструктора винтокрылых аппаратов Виктора Шумейко разработала безмоторный автожирный ранец «Вертоплан». От предыдущих конструкций подобного типа устройство отличалось тем, что пилот располагался в мягком подвесе под ротором (ранее винт крепился жестко к пилоту), что обеспечивало хорошую эргономику. Аппарат успешно прошел испытания, но у конструктора появились новые дела и развитие проекта было приостановлено. Однако, когда наш журнал обратился к Виктору Витальевичу за консультацией на тему вертолетных ранцев, выяснилось, что проект не заброшен. Виктор Шумейко разработал довольно любопытную схему моторного ранца, которая может быть реализована в скором будущем. Примечательность разработки в том, что авторотация является рабочим режимом машины, так что отказ двигателя пилоту не страшен, к тому же успешно и тщательно продуман вопрос эргономики при посадке и взлете. Поскольку экспериментальный аппарат пока не построен, рассказывать об особенностях его конструкции было бы преждевременно. Но восторженные отзывы испытателя «Вертоплана» и большой опыт разработчиков вселяют надежду, что появления безопасного винтокрылого ранца осталось ждать недолго.

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Най- , най-.......

Непрочетено мнение от Марко Марков » пет окт 30, 2009 10:50 am

Най-голяма височина с парамотор е достигната от Ramon MORILLAS SALMERON (Spain) в Хималаите на 19 септември 2009 година. Тя е 7 864 метра, над връх Masherbrum /известен още и като К1 с височина 7821 метра/.

Изображение
Ramon MORILLAS SALMERON (Spain) на рекордната височина
Последна промяна от Марко Марков на ср ное 04, 2009 6:20 am, променено общо 5 пъти.

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Ramon MORILLAS SALMERON (Spain)

Непрочетено мнение от Марко Марков » съб окт 31, 2009 2:02 pm

Най-дългият полет без кацане с парамотор е на Ramon MORILLAS SALMERON (Spain). На 23 април 2007 година той излетя от испанското крайбрежие на Атлантическият океан - Jerez, Cadix (Spain) в 6 часа сутринта местно време и след полет от 14 часа и 44 минути, над водите на Атлантическият океан, се приземи на Канарските острови - Lanzarote, Canaries (Spain) в 20 часа и 44 минути. Крилото му при този полет беше „ Advance Omega 7“, парамотора „PAP ROS 1450“ и три туби бензин, които заедно с резервоара на парамотора, имаха общ обем около 80 литра. По време на полета имаше благоприятни атмосферни условия и попътен вятър. На моменти скоростта, спрямо водната повърхност, достигаше над 100 километра в час.

Изображение
Ramon MORILLAS SALMERON (Spain) на 23/04/2007 няколко мили преди Lanzarote, Canaries (Spain)

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Най- , най-.......

Непрочетено мнение от Марко Марков » вт ное 03, 2009 1:34 pm

Най-голяма височина 9 189 m с микросамолет/300 килограма полетно тегло/ е достигната от Eric Scott WINTON (Australia) на 08/04/1989 над Tyagarah Aerodrome, NSW (Australia). Самолета му, регистрация '10-0004' е "Facet Opal" с двигател "Rotax 447" и мощност 29.5 kW.

Изображение

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Най- , най-.......

Непрочетено мнение от Марко Марков » чет ное 05, 2009 5:24 pm

Най-дългият полет, само с 10 литра гориво в резервоара по права линия е на Jon A. JACOBS (USA). На 30/10/2003 година със микросамолет „Mitchell Wing B-10“ регистрация '12JAJ', изминава разстоянието Burnettsville, IN (USA) - Petersburg, MI (USA) 274,61 km.

Изображение
„Mitchell Wing B-10“

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Най- , най-.......

Непрочетено мнение от Марко Марков » чет ное 05, 2009 7:29 pm

Най-високата скорост на затворен маршрут от 2000 километра с микpосамолет, принадлежи на вече споменатият Wilhelm LISCHAK (Austria). Със своя самолет "LW-02 Experimental" лети на 18/06/1988 по маршрут от 2000 километра със средна скорост 178.19 km/h. По време на същият опит, той подобрява и рекорда на 1000 километра със средна скорост от 193.83 km/h.

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Най- , най-.......

Непрочетено мнение от Марко Марков » нед ное 08, 2009 8:49 pm

Най-заслужилите авиатори в областта на леката и спортна авиация, Международната федерация за спортна авиация/FAI/ отличава ежегодно. Това става със специален медал на името на Louis Blériot. Той е роден на 1 юли1872 година в Cambrai/France. По-късно става един от пионерите в авиацията. Летец, инженер и изследовател започва да стои летящи апарати. На 25 юли 1909 година става първият човек прелетял над La Manche от Calais до Dover за 36.5 минути със самолет и спечелва награда от 1000 британски лири. Създава аеростроителна компания, която произвежда на 800 самолета. Негово производство е и първият български самолет „Blériot ХХІ“. Умира на 2 август 1936 година от инфаркт. От годината на неговата смърт, медал с неговото име, се дава на един или няколко души. Някой години, в които няма значими постижения в областта на спортната авиация, той не се присъжда. За отлични резултати в развитието и популязирането на авиацията Wilhelm LISCHAK (Austria) е награден два пъти с медала през 1986 и 1988 година.
Изображение
Реплика на „Blériot ХХІ“

Отговори