Страница 1 от 1

Reno Air Race

Публикувано: съб май 31, 2008 1:58 am
от Марко Марков
Този година ще се състои за 45 пореден път най-щурото авиационно състезание в света. То се провежда всяка година в град Reno, щат Невада в САЩ и носи названието национален авиошампионат. Шоуто, чието начало е поставено през 1964 година от няколко любители, ще се проведе от 10 до 14 септември 2008 година и се провежда при изключително прости правила. Самолетите са разделени на няколко класа и във всеки клас победителя трябва да измине най- бързо разстоянието между два пилона, като направи определен брой обиколки /различен брой за различните класове/ За съжаление, това е може би и най-кървавото състезание в света. Една от „най-черните“ в цялата му 45 годишна история беше миналата година. Да се надяваме, че тази ще е по-щастлива за участниците. Около сто дни остават до състезанията. Страницата в Интернет е http://www.airrace.org/indexJS.php

Re: Reno Air Race

Публикувано: вт юни 03, 2008 1:36 am
от Марко Марков
Как ли се чувстват пилотите от формулите на овала Indy 500? Не знам, но съм сигурен,че абсолютно по същия начин се чувстват пилотите на двата виража около двата пилона в скоростните самолети над Reno. Eдин от класовете се казва Formula One за да бъде алюзията пълна. Всъщност Formula One е съвършената формула за самолет. Изискванията са следните. Двигател Continental O-200 с мощност от 100 конски сили и тегло 77 килограма. Не се допускат никакви подобрения в частите на двигателя и всичко е строго определено като размери и тегло. Карбуратора е същия и не е променян от първото състезание преди 45 години.

Изображение
Двигател

Четири цилиндров боксер с въздушно охлаждане.
Диаметър на буталото - 103.19 mm
Ход на буталото - 98.425 mm
Работен обем 3.29 L
Дължина - 724.7 mm
Ширина - 801.6 mm
Всочина - 588.8 mm
Суха маса - 77.19 kg
Гориво - 80/87 avgas минимум
Масло - 5.7 L
Специфична мощност -23 kW/L
Степен на сгътяване -7.0:1
Специфична мощност на килограм тегло - 0.92 kW/kg

Крило с площ шест квадратни метра и винт с постоянна стъпка. Фиксиран колесник без възможност за прибиране. Сухото тегло на самолета трябва да бъде не по-малко от 227 килограма и заедно с пилота, гориво и масло не повече 383 килограма за най- добрите модели и няма е ограничения. Печели най-бързия по трасето от 25,5 мили или 41030 метра или 8 обиколки около пилоните. Най-архаичното нещо в целият самолет е двигателя. През 1939 година е създаден митичният двигател А-65. През 1947 година Rolls-Royce създава въз основа на него RR C90-12FH, който става основата на след военната европейска авиация. В Америка модификацията С90 или известна още като О-200, след войната става основа на американската авиация. С него летят легендите Piper PA-18 Super Cub, Champion 7EC, Alon Aircoupe и Cessna 150. Всичко друго е последната дума на техниката.
Каква скорост е в състояние да развие един такъв самолет, който е по-близо до моделизма от колкото до голямата авиация? И като начин на употреба, той е един вид голям конструктор тип „Направи си сам“. Той така се разпространява, като комплект за сглобяване от няколкото фирми производители. Резултата е умопомрачителен! Най-високата скорост е 411 километра в час и са малко нещата създадени от човешка ръка достигали такава скорост.

Победителите Formula One 2007
Изображение
1.David Hoover, #11 Endeavor самолет AR-6 скорост 245,699 mph/395,330 kmph
Изображение
2.Doug Bodine , #92 Yellow Peril самолет Cassutt скорост 227,936mph/366,749 kmph
Изображение
3.Brian Reberry #13 N-A-Rush самолет Cassutt III скорост 214,080mph/344,454 kmph

Re: Reno Air Race

Публикувано: нед авг 15, 2010 9:14 pm
от Марко Марков
З0 дни 10 часа 46 минути и 30 секунди остават до 47-ят национален шампионат на САЩ.
Повече информация на http://www.airrace.org/indexJS.php