Ултра лек хеликоптер - проучване

За любителите на леката авиация и любителското самолетостроене
megy_nikolova
Мнения: 9
Регистриран на: пет юни 06, 2008 7:27 pm

Ултра лек хеликоптер - проучване

Непрочетено мнениеот megy_nikolova » пет юни 06, 2008 7:38 pm

Здравейте!
работя върху дипломна работа на тема "Ролята на рекламата и ПР в леката и ултра лека авиация". По този повод правя запитване за въвеждане на българския пазара на нов продукт.

Бихте ли си закупили ултра лек хеликоптер? Защо? С каква цел?

Ще се радвам на Вашето съдействие!!! :)

Потребителски аватар
gig
Мнения: 448
Регистриран на: чет окт 04, 2007 9:20 am
Местоположение: Sofia

Re: Ултра лек хеликоптер - проучване

Непрочетено мнениеот gig » съб юни 07, 2008 1:00 pm

Аз бих си купил с цел да се кефя 8)
И на летенето и на обслужването му :wink:
А, че нямаш 1 бревет, вярно ли е?
Притежавам десетки отметки!

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран на: ср окт 03, 2007 11:42 am
Местоположение: София

Re: Ултра лек хеликоптер - проучване

Непрочетено мнениеот Сашо » съб юни 07, 2008 2:25 pm

може ли да специфицираш какво имаш предвид под ултралек - R-22/44 или нещо по-леко...

megy_nikolova
Мнения: 9
Регистриран на: пет юни 06, 2008 7:27 pm

Re: Ултра лек хеликоптер - проучване

Непрочетено мнениеот megy_nikolova » пон юни 09, 2008 2:05 pm

Става дума предимно за хеликоптери като Robinson R22 или Safari helicopter. Двуместни, с които може да се осъществява както любителски, така и бизнес полети.

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1592
Регистриран на: ср окт 03, 2007 3:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: Ултра лек хеликоптер - проучване

Непрочетено мнениеот Airfan » пон юни 09, 2008 2:41 pm

megy_nikolova написа:Здравейте!
работя върху дипломна работа на тема "Ролята на рекламата и ПР в леката и ултра лека авиация". По този повод правя запитване за въвеждане на българския пазара на нов продукт.

Бихте ли си закупили ултра лек хеликоптер? Защо? С каква цел?

Ще се радвам на Вашето съдействие!!! :)


Аз лично не виждам връзката между вашия въпрос и темата на дипломната ви работа. По-скоро няма никаква връзка.
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
Моите снимки в jetphotos.net
Моите снимки в airliners.net

megy_nikolova
Мнения: 9
Регистриран на: пет юни 06, 2008 7:27 pm

Re: Ултра лек хеликоптер - проучване

Непрочетено мнениеот megy_nikolova » пон юни 09, 2008 9:57 pm

Diplomata rabota ste zavarsha s cqlostna ednogodishna PR programa. Qvno nqmash predstava kakvo e tova, no za da namerish vrazkata mejdu temata i vaprosite mi - vsqka programa iziskva prouchvane. Ako imash jelanie otgovori na vaproste mi, ako li ne - blagodarq za komentara!!!!

Admin
[Site Admin]
Мнения: 101
Регистриран на: пон окт 01, 2007 6:23 pm

Re: Ултра лек хеликоптер - проучване

Непрочетено мнениеот Admin » пон юни 09, 2008 10:14 pm

megy_nikolova, писането на кирилица във форума е задължително!

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 8583
Регистриран на: пет окт 05, 2007 7:18 pm
Местоположение: София

Re: Ултра лек хеликоптер - проучване

Непрочетено мнениеот Грозев » пон юни 09, 2008 11:51 pm

Интересно проучване, но тия модели, които си дала....
Сафарито е китова машинка. Сглобени ли ще се вкарват в България, че регистрацията на китов самолет/вертолет от ГД ГВА е мисия невъзможна.
R-22 е двуместен. Бизнес полети с него трууууудно. Затова е R-44 се харчи по-добре, де. Защото е четириместен и става и за бизнес, и за обучение, и за летене за кеф.
Изображение

megy_nikolova
Мнения: 9
Регистриран на: пет юни 06, 2008 7:27 pm

Re: Ултра лек хеликоптер - проучване

Непрочетено мнениеот megy_nikolova » вт юни 10, 2008 9:50 am

Така е, но R44 е много по-скъп и сложен за поддръжка. Моделите, които се купуват на кит, след като се сглобят могат да се сертифицират като експериментален. Няма никакъв проблем.
А що се отнася до бизнес полетите, най-добтият вариетн е Jet, но когато имаш документ за летателна годност, спятам, че и един хеликоптер като Сафари може да свърши работа и да ти спести време.

Какви пари бихте инвестирали за подобна машина?
а) до 50 хил. евро
б) до 100 хил. евро
в) над 100 хил. евро

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран на: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Ултра лек хеликоптер - проучване

Непрочетено мнениеот Марко Марков » вт юни 10, 2008 10:27 am

Всъщност това вече е правено с друг хеликоптер ROTORWAY EXEC 162F на RotorWay International . Имат представители в България . Мисля , че сглобиха няколко хеликоптера.Техния хеликоптер е под 50 000 евро в момента и не плод на бъдещето , а реален продукт на пазара в България. Имам направено доста подробно проучване на пазара , щях да го сложа във форума , но си мисля , че щом съм вложил толкова време трябва да получа някакво възнаграждение за това .

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран на: ср окт 03, 2007 11:42 am
Местоположение: София

Re: Ултра лек хеликоптер - проучване

Непрочетено мнениеот Сашо » вт юни 10, 2008 5:42 pm

Марко Марков написа:Всъщност това вече е правено с друг хеликоптер ROTORWAY EXEC 162F на RotorWay International . Имат представители в България . Мисля , че сглобиха няколко хеликоптера.Техния хеликоптер е под 50 000 евро в момента и не плод на бъдещето , а реален продукт на пазара в България. Имам направено доста подробно проучване на пазара , щях да го сложа във форума , но си мисля , че щом съм вложил толкова време трябва да получа някакво възнаграждение за това .

Един познат се майтапеше, че ако искаш да се убиеш, има много по-евтини начини, отколкото да си купиш ROTORWAY EXEC 162F.
Други пилоти от селската авиация коментираха, че като са се качили да хвръкнат на това вертолетче, то ъобще не се отлепило от земята (били са яки мъжаги).

megy_nikolova
Мнения: 9
Регистриран на: пет юни 06, 2008 7:27 pm

Re: Ултра лек хеликоптер - проучване

Непрочетено мнениеот megy_nikolova » вт юни 10, 2008 10:06 pm

Доколкото аз имам информация, хеликоптерът EXEC е на цена около $110 000. В България имат представители, но няма продаден хеликоптери у нас.

Какво по-специално е проучването, коеот си правил?

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран на: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Ултра лек хеликоптер - проучване

Непрочетено мнениеот Марко Марков » ср юни 11, 2008 5:00 am

На този адрес може да получиш повече информация .
Изображение
Моето проучване започва с това колко и какви хеликоптери са произвеждани последните няколко десетилетия. Какви са характеристиките и какви бройки са продадени в отделните страни? Как е организирана сервизната мрежа? Колко и какви хеликоптери са закупени от страни , които преди години са били на нашата степен на развитие? Сравняване на броя на закупените самолети с броя на закупените хеликоптери. Проучвания директно към лица които притежават автомобили , яхти и други вещи на подобна стойност , дали биха си закупили или не подобна машина? Всички резултати са в таблици и графики . Цялата информация е записана на носител . Следя пазара на авиационна техника от най- малките летящи средства до най-големите. Само за хеликоптерите нямах никаква информация и затова през месец февруари направих това изследване за най-малките с полетно тегло до 1250 килограма . Преди ги познавах само технически .Имам няколко страници за авиация . Mоже да видиш и статистика и конструкции на ВПС на http://marko7.dir.bg и http://sexyfly.dir.bg . В момента работя върху конструкции на летящи апарати.

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран на: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Ултра лек хеликоптер - проучване

Непрочетено мнениеот Марко Марков » ср юни 11, 2008 5:31 am

megy_nikolova написа:Доколкото аз имам информация, хеликоптерът EXEC е на цена около $110 000. В България имат представители, но няма продаден хеликоптери у нас.


Нови хеликоптери Exec 162F от 80 000 до 100 000 лева с данъците и на около 100-150 часа от 50 000 до 65 000 лева може да намериш в Интернет.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 8583
Регистриран на: пет окт 05, 2007 7:18 pm
Местоположение: София

Re: Ултра лек хеликоптер - проучване

Непрочетено мнениеот Грозев » ср юни 11, 2008 11:17 am

megy_nikolova написа:Така е, но R44 е много по-скъп и сложен за поддръжка.


Че е по-скъп за закупуване и експлоатация е така, но чак "много по...".
Приложенията на R-44 обаче са много, много по-разнообразни.

megy_nikolova написа:Моделите, които се купуват на кит, след като се сглобят могат да се сертифицират като експериментален. Няма никакъв проблем.


Така е, но до колко безпроблемен е този процес днес в България и с колко и какви ограничения лети апарат класифициран като експериментален?

megy_nikolova написа:А що се отнася до бизнес полетите, най-добрият вариянт е Jet, но когато имаш документ за летателна годност, смятам, че и един хеликоптер като Сафари може да свърши работа и да ти спести време.


Сериозно се съмнявам, че Сафарито става за каквито и да е било бизнес полети.

megy_nikolova написа:Какви пари бихте инвестирали за подобна машина?
а) до 50 хил. евро
б) до 100 хил. евро
в) над 100 хил. евро


Избирам вариант г) много над 100 хил. евро и ще си купя R44. :D
Изображение

Потребителски аватар
gig
Мнения: 448
Регистриран на: чет окт 04, 2007 9:20 am
Местоположение: Sofia

Re: Ултра лек хеликоптер - проучване

Непрочетено мнениеот gig » ср юни 11, 2008 12:42 pm

Ръководителя на курса за облужване на Enstrom 280 FX каза, че надежноста на R22 не е от най-добрите. И в неговия клас Enstrom-a e за предпочитане.
А, че нямаш 1 бревет, вярно ли е?
Притежавам десетки отметки!

megy_nikolova
Мнения: 9
Регистриран на: пет юни 06, 2008 7:27 pm

Re: Ултра лек хеликоптер - проучване

Непрочетено мнениеот megy_nikolova » ср юни 11, 2008 1:37 pm

сайтовете са с доста изчерпателна информация. В каква връзка си ги правил?

megy_nikolova
Мнения: 9
Регистриран на: пет юни 06, 2008 7:27 pm

Какво мислите за Сафарито?

Непрочетено мнениеот megy_nikolova » ср юни 11, 2008 1:40 pm

Според мен Сафарито има много плюсове. Летяла съм с няколко модела хеликоптери и автожир, но гледката, която се отваря в просторната кабина на Сафарито е униклана!

http://www.acehelicopter.com/

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран на: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Ултра лек хеликоптер - проучване

Непрочетено мнениеот Марко Марков » ср юни 11, 2008 4:09 pm

gig написа:Ръководителя на курса за облужване на Enstrom 280 FX каза, че надежноста на R22 не е от най-добрите. И в неговия клас Enstrom-a e за предпочитане.

Бих се изненадал , ако не е така ! Истината е , че при първите хеликоптери R-22 има доста голяма аварийност. Специалистите още спорят, дали това е било поради ниската квалификация на пилотите /ниската цена направи хеликоптерите достъпни за широк кръг хора/ или на конструкцията . След което Robinson приемат широка кампания за работа с клиентите.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 8583
Регистриран на: пет окт 05, 2007 7:18 pm
Местоположение: София

Re: Ултра лек хеликоптер - проучване

Непрочетено мнениеот Грозев » пет юни 13, 2008 4:19 pm

R22/44 има своите си детски болести в началният период на експлоатация през 80-те и 90-те години. Това е нормално за всеки нов летателен апарат.
Високата аварийност при Робинсоните се отдава на два фактора:
1. Масовостта на вертолета и ниската му цена, което позволява на куцо, кьораво и недоучено да се казва на вертолет и да прави каквото си иска на него. От Робинсън взимат съответните мерки и въвеждат стандартизирана учебна програма за нови пилоти на R22/44. От тогава нещата са се подобрили.
2. R22/44 са доста малки вертолети с леки лопати на носещия винт. Поради това, когато двигателя спре и носещия винт спира и вертолетчето не може да изпадне в режим на авторотация. Лопатите са утежнявани допълнително, но въпреки това проблема напрактика е нерешим.
Изображение


Върни се в “Лека авиация”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост