БИАФ 2011 (3 - 4 септември)

Място за обсъждане на авиошоута, авиационни книги, списания, изложби, събития и други авиационни теми не включени в другите раздели
Потребителски аватар
verigite
Мнения: 181
Регистриран: ср фев 03, 2010 4:15 pm

Re: БИАФ 2011 (3 - 4 септември)

Непрочетено мнение от verigite » пет сеп 02, 2011 5:06 pm

А кога ще видим подобно разцепване? http://www.youtube.com/watch?v=Igy_MYJp ... ure=relmfu
Изображение

fitter
Мнения: 67
Регистриран: нед авг 28, 2011 4:03 pm

Re: БИАФ 2011 (3 - 4 септември)

Непрочетено мнение от fitter » пет сеп 02, 2011 5:23 pm

Достатъчно е това, което показват МиГ-29!
Иначе, като изуча Виртуал Дъб, ще направя подобно филмче...

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: БИАФ 2011 (3 - 4 септември)

Непрочетено мнение от Грозев » пет сеп 02, 2011 6:15 pm

Да, швейцарците дойдоха с 11 самолета. Просто в първия момент мернах шест. Пилотажът на ОВТ беше невероятен.
Anyone who fights for the future, lives in it today

fitter
Мнения: 67
Регистриран: нед авг 28, 2011 4:03 pm

Re: БИАФ 2011 (3 - 4 септември)

Непрочетено мнение от fitter » пет сеп 02, 2011 7:38 pm

Пилатусите последно са 10. Бях останал с впечатление, че на първи ред са 6 и на втори -5 , но не би - 2х5=10 (освен ако своевременно не са пратили един на статична). Пристигнаха зрелищно, във формация 1 2 3 4 (общо 10). После с ляв вираж се отделяше по един самолет, за да застанат в колона по 1, както и кацнаха.
Последна промяна от fitter на пет сеп 02, 2011 10:20 pm, променено общо 1 път.

Crash
Мнения: 29
Регистриран: ср юли 27, 2011 5:51 pm
Местоположение: София
Контакти:

Re: БИАФ 2011 (3 - 4 септември)

Непрочетено мнение от Crash » пет сеп 02, 2011 8:23 pm

Сигурно е резервен. Благодаря за информацията, която всички са дали в темата. Поздрави.
Изображение

fitter
Мнения: 67
Регистриран: нед авг 28, 2011 4:03 pm

Re: БИАФ 2011 (3 - 4 септември)

Непрочетено мнение от fitter » пет сеп 02, 2011 10:10 pm

Airfan написа:Спотъри от Германия съобщиха, че са гледали тренировките на Тайфуна и били покъртително яки, така че да очакваме сериозно представяне на Тайфуна. Почти 100% сигурно е, че в полет ще видим този самолет:

Изображение
Заради пожара пропаднаха тренировките на Юрофайтърите и румънския IAR39. Все пак няма да е горепоказания, защото не е тук...
Изображение
Изображение

aerofanbg
Мнения: 129
Регистриран: нед фев 06, 2011 5:04 am

Re: БИАФ 2011 (3 - 4 септември)

Непрочетено мнение от aerofanbg » съб сеп 03, 2011 10:38 pm

Хаиде, снимките нещо се забавят...чакам с нетърпение и видео на Грипен въпреки че се съмнявам че ревът на двигателя му се доближава на този от F-16 ili Eurofither.

Потребителски аватар
WhiteFate
Мнения: 101
Регистриран: чет юни 02, 2011 10:20 pm
Местоположение: Хасково

Re: БИАФ 2011 (3 - 4 септември)

Непрочетено мнение от WhiteFate » съб сеп 03, 2011 11:02 pm

За мен на Грипена ревът беше по-мощен от този на евробоецът :D но Миг-а най-много ми хареса това е самолет :)

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1819
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: БИАФ 2011 (3 - 4 септември)

Непрочетено мнение от Airfan » нед сеп 04, 2011 5:36 pm

Грипена се цепи много, обаче Тайфуна кърти мивките. Като изключим, че няма отклоняем вектор на тягата, за да прави маймунджулъци на ниски скорости, мисля че удря останалите в земята и то с много.
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Потребителски аватар
=RvE=Tito
Мнения: 692
Регистриран: пон окт 08, 2007 2:29 pm
Контакти:

Re: БИАФ 2011 (3 - 4 септември)

Непрочетено мнение от =RvE=Tito » нед сеп 04, 2011 5:57 pm

Тафунът беше много силен, наистина впечатляващ пилотаж. Грипенът също се представи традиционно добре. ОВТ-то и пилотът му не се нуждаят от коментар. Доживяхме да видим нещо от короната на руската авиация и у нас. От нашите ВВС за пореден път най-силен беше Су-25. От МиГ-29 очаквах много повече, поне според предварителните закани. Подочух, че може би е нарочно по-кротък пилотажа след леко "подхлъзване" в събота.
"See, to me that's a stupid instrument. It tells what your angle of attack is. If you don't know you shouldn't be flying." - Chuck Yeager, from the back seat of F-15D at age 89.
=RvE=

Кало
Мнения: 2168
Регистриран: пон окт 08, 2007 11:20 pm
Местоположение: София

Re: БИАФ 2011 (3 - 4 септември)

Непрочетено мнение от Кало » нед сеп 04, 2011 6:23 pm

Слагам тук постинга си от другия форум:

Бях днес.

Първо - пилотажа:

Уговорката е, че той се дели на МиГ-29ОВТ и останалите.

За ОВТ няма смисъл да говорим - думите не са достатъчни, просто е в друго ниво пред ВСИЧКО останало по отношение на маневрените възможности.

Другите - най-добър беше Тайфуна, нашата 29-ка се представи чудесно, като бих казал, че по вертикала или беше по-добра или равна на това, което показа Тайфуна. Нито той, нито Грипена направиха пълен вираж с по-малък радиус и за по-малко време от 29УБ, да не говорим за виража на ОВТ. Грипена беше бая повратлив, но като че ли му липсваше достатъчно енергия по вертикала. И Тайфуна, и нашата 29-ка направиха проход на малка скорост и висок ъгъл на атака, като тук предимството като че ли беше при Тайфуна. Този преход при Грипена беше подобен на 29-ката. НО, при излизане - с форсаж и набор, ИМХО МиГ-29УБ се представи по-добре от Тайфуна.

Иначе - най-шумен от всички беше Тайфунът, на второ място - Грипена, двата МиГ-29 (УБ и ОВТ) бяха значително по-тихи, дори и на ПФ. На максимал ИМХО, бяха по-тихи от Су-25 дори.


Второ - организация:


Плюс - имаше пълен достъп до повечето екземпляри от статичното изложение.

Минусите - хаос, липса на достатъчно упътващи табели и на идване, и на тръгване. Не добре организирано паркиране и вследствие - дълго ходене насам-натам, липса на достатъчно кейтъринг и тоалетни.

Moss
Мнения: 1328
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: БИАФ 2011 (3 - 4 септември)

Непрочетено мнение от Moss » нед сеп 04, 2011 9:43 pm

1. Организацията на цялата проява беше много зле, тъкмо на нивото на българската военщина.
2. Представяните самолети бяха малко, но от сърце.
3. Гвоздея на програмата безспорно бе руският самолет, като най-добре за това говори реакцията на публиката. Все пак на мен лично пилотажът ми се стори някак вял. За сметка на това имаше доста елементи дето няма къде другаде да се видят. Да се сравнява с другите самолети няма смисъл.
4. За разлика от организацията на БИАФ-а. нашата бе на високо ниво, като за това трябва да благодарим на Airfan-a.

Очаквам с нетърпение да видим видео от състезанието между колата и самолета.
Днес коя спарка летя?

Потребителски аватар
Jack Bauer
Мнения: 319
Регистриран: ср окт 03, 2007 9:25 pm

Re: БИАФ 2011 (3 - 4 септември)

Непрочетено мнение от Jack Bauer » нед сеп 04, 2011 10:22 pm

Другата спарка летя. Аз пък се качих в Ме-109, та съм адски доволен!
ОВТ просто смазваше, седи и пада настрани без никаква подемна сила и пак е управляем!

NEO
Мнения: 107
Регистриран: съб окт 20, 2007 12:00 pm
Местоположение: Велинград

Re: БИАФ 2011 (3 - 4 септември)

Непрочетено мнение от NEO » нед сеп 04, 2011 11:03 pm

:) Направо ти завиждам за месера. Ако имаш и снимки да постнеш, ще съм ти много благодарен. Иначе за ОВТ- голямата звезда на всяко шоу, но тези красоти едва ли ще му помогнат при близки срещи с MBDA Мeteor. Отделно ми е интересно какъв ресурс има РД 133 ? Някой ако знае, моля да пише.

Потребителски аватар
WhiteFate
Мнения: 101
Регистриран: чет юни 02, 2011 10:20 pm
Местоположение: Хасково

Re: БИАФ 2011 (3 - 4 септември)

Непрочетено мнение от WhiteFate » пон сеп 05, 2011 12:19 am

Някой можели да ми обясни къде се намира оръдието на Тайфуна че аз нещо май него видях
Последна промяна от WhiteFate на пон сеп 05, 2011 12:20 am, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Blackhawk
Мнения: 782
Регистриран: пон ное 22, 2010 5:48 pm

Re: БИАФ 2011 (3 - 4 септември)

Непрочетено мнение от Blackhawk » пон сеп 05, 2011 12:20 am

Иначе за ОВТ- голямата звезда на всяко шоу, но тези красоти едва ли ще му помогнат при близки срещи с MBDA Мeteor.
Точно тея красоти ще му помогнат буквално да се измъкне от каквато и да е ракетна атака, стига пилота своевременно да е получил сигнал за противников пуск, било то от бордовите системи или просто навреме да е видял димната следа на ракетата.

Потребителски аватар
LZ
Мнения: 154
Регистриран: вт юли 06, 2010 4:46 pm

Re: БИАФ 2011 (3 - 4 септември)

Непрочетено мнение от LZ » пон сеп 05, 2011 6:21 am

'Организацията' почваше още паркинга на 2 км от летището.
Табелите /където ги имаше/ ги отнасяше вятъра.Вероятно има и други недомислени неща...
В края на деня при напускането на летището, рулираха групата леки самолети, между няколко човека от публиката - тук ми настръхна четината.
Друго - Веско Маринов примерно.Извинете за спама, ама разбах,че е имало и втори 'концерт' - в неделя...в помощ на пострадалите от рецитала му в събота!:)
Иначе,дочух,че Месера си е истински. Онзи другия,който е било планувано да бъде в Крумово, е бил повреден.Някой знае ли?
Поздрави на всички!

Потребителски аватар
Jack Bauer
Мнения: 319
Регистриран: ср окт 03, 2007 9:25 pm

Re: БИАФ 2011 (3 - 4 септември)

Непрочетено мнение от Jack Bauer » пон сеп 05, 2011 6:31 am

Истински е, произведен 1948 в Испания, 68 е добутан до летящо състояние за участие във филма Battle of Britain. След това е преоборудван с ДБ-605, седи доста време в различни складове и в крайна сметка става част от статичната експозиция на EADS Heritage. Тъй като имат един летящ не виждат смисъл да борят и този до летящо състояние. Всичко работи, но има прекалено много корозия, която сериозно отслабва самолета и си трябва доста работа по него.

Потребителски аватар
LZ
Мнения: 154
Регистриран: вт юли 06, 2010 4:46 pm

Re: БИАФ 2011 (3 - 4 септември)

Непрочетено мнение от LZ » пон сеп 05, 2011 9:55 am

Jack Bauer написа:Истински е, произведен 1948 в Испания, 68 е добутан до летящо състояние за участие във филма Battle of Britain. След това е преоборудван с ДБ-605, седи доста време в различни складове и в крайна сметка става част от статичната експозиция на EADS Heritage. Тъй като имат един летящ не виждат смисъл да борят и този до летящо състояние. Всичко работи, но има прекалено много корозия, която сериозно отслабва самолета и си трябва доста работа по него.
Благодаря за информацията! Ще се радваме да видим снимките, ако си направил такива. Първият ден нямаше допуск до машината, а адин шваба лъскаше с препарат машината! Голям кеф!!!Всичко бе голям кеф!!!Слава на Българските ВВС!!!

Потребителски аватар
HORNISE
Мнения: 977
Регистриран: чет окт 04, 2007 10:14 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: БИАФ 2011 (3 - 4 септември)

Непрочетено мнение от HORNISE » пон сеп 05, 2011 2:40 pm

Ме-109, който трябваше да лети у нас е летял този уикенд в Германия - http://photoavia.net/photo/view//13935
I take pictures, Photographic pictures...

Изображение

Отговори