БИАФ 2011 (3 - 4 септември)

Място за обсъждане на авиошоута, авиационни книги, списания, изложби, събития и други авиационни теми не включени в другите раздели
борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: БИАФ 2011 (3 - 4 септември)

Непрочетено мнение от борден » ср сеп 07, 2011 10:54 am

И малко офтопик, ама не съвсем:

"В 1977 году произошла катастрофа МиГ-23М: разбился капитан Вячеслав Кривошлык. Ночью он начал взлет на форсаже с убранным крылом, руководитель полетов этого не определил и вмешаться не успел. Когда пилоту стало ясно, что полоса заканчивается и прекращать взлет уже поздно, он стал убирать шасси, по команде РП выпустил парашют, который тут же сгорел. Самолет просел, на форсаже обогнул обваловку РСП, но ударился о насыпь шоссейной дороги, чудом не зацепил проезжавший автобус и разваливался на части почти до ближнего привода. Кресло с пилотом ударом о насыпь выбросило из самолета, и его не сразу нашли. По мнению лётчиков, шасси Кривошлык убирал по динамическому стереотипу: включил форсаж, отпустил тормоза – через 18 секунд убирай шасси. В 1975 году при переучивании на МиГ-21 с Яков в Кётене лётчик запросил взлет, ему дали команду ждать, но в душе он уже взлетал: через 20 секунд ожидания убрал шасси, стоя на полосе.".

Chavdar
Мнения: 355
Регистриран: чет окт 04, 2007 3:03 pm
Контакти:

Re: БИАФ 2011 (3 - 4 септември)

Непрочетено мнение от Chavdar » ср сеп 07, 2011 11:16 am

Определено паркирането беше най-големият проблем според мен за организаторите. Общо взето след пожара е била издадена заповед поне така ми каза един полицаи ,а и вечерта преди шоуто по БТВ дадоха колите да не паркират в тревата поради това ,че двигателите са горещи и пак да не станело пожар, т.ез в събота колите да паркират до прелеза на черният път до Крумово и самото село, а в неделя и на паркинга около новият терминал.
Аз в събота паркираха на черният път водещ до Крумово с двете гуми бях тревата просто стъпил да не ме закачи някой при ,което веднага дойде полицаи и ме смъмри. Всичко това доведе до супер хаос поне в събота пътя от КЦМ до прелеза затворен , а към момента на най големият трафик всички коли за шоуто са отбивани на отбивката за село Крумово.Всичко това доведе до вечерните репортажи по телевизиите в , които основната тема не беше шоуто а задръстванията , в резултат на ,което не малко хора се отказаха да ходят в неделя поне няколко ,човека на мен това ми казаха, а и да не забравяме ,че е имало и пътници на Раян за полета от Милано , които са си изпуснали самолета.
На други фестивали също е имало проблеми с паркирането, но чак такава анархия не е било общо взето принципа беше всеки сам се оправя това за събота , за неделя нещата вече бяха по добре и май забраната да не се паркира в тревата беше отпаднала или поне полицията си затваряше очите.

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1825
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: БИАФ 2011 (3 - 4 септември)

Непрочетено мнение от Airfan » ср сеп 07, 2011 11:36 am

И да не забравяме, че двама субекти бяха допуснати почти безпрепятсвено да пресекат полосата в посока терминала и Райън еър... Едната от тях тичаше към полосата докато самолета кацаше и нито дума не се чу от диспечерите на кулата към самолета. Такова нещо е недопустимо, според мен.
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

fitter
Мнения: 67
Регистриран: нед авг 28, 2011 4:03 pm

Re: БИАФ 2011 (3 - 4 септември)

Непрочетено мнение от fitter » ср сеп 07, 2011 11:46 am

Airfan написа:И да не забравяме, че двама субекти бяха допуснати почти безпрепятсвено да пресекат полосата в посока терминала и Райън еър... Едната от тях тичаше към полосата докато самолета кацаше и нито дума не се чу от диспечерите на кулата към самолета. Такова нещо е недопустимо, според мен.
А какво по-точно трябваше да направят диспечерите?

Потребителски аватар
HORNISE
Мнения: 977
Регистриран: чет окт 04, 2007 10:14 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: БИАФ 2011 (3 - 4 септември)

Непрочетено мнение от HORNISE » ср сеп 07, 2011 12:03 pm

Предвид, че имаше две жени тичащи към полосата докато самолета беше на късия финал, може би трябваше да се мине на втори кръг. Според мен повечето хора не видяха случката, но положението наистина изглеждаше критично. След това същите тези две кокошки пресякоха полосата и отидоха към терминала... Друга изцепка беше прелитането на двойка Грипени на 50-100 метра (тук не съм сигурен, може и по-малко да бяха) от един делтапланерист.
I take pictures, Photographic pictures...

Изображение

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: БИАФ 2011 (3 - 4 септември)

Непрочетено мнение от Грозев » ср сеп 07, 2011 12:05 pm

HORNISE написа:Друга изцепка беше прелитането на двойка Грипени на 50-100 метра (тук не съм сигурен, може и по-малко да бяха) от един делтапланерист.
Чух, че в неделя са арестували един делтапланерист. Да не би да е същия случай?
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
HORNISE
Мнения: 977
Регистриран: чет окт 04, 2007 10:14 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: БИАФ 2011 (3 - 4 септември)

Непрочетено мнение от HORNISE » ср сеп 07, 2011 12:12 pm

Този от неделя беше друг идиот, който беше излетял без никакво разрешение и РП-то молеше съседния мотоделтаплан да му направи знаци с ръце, че да кацне или да се разкара от района... Случката с Грипените е от събота и делтата беше безмоторна.
I take pictures, Photographic pictures...

Изображение

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: БИАФ 2011 (3 - 4 септември)

Непрочетено мнение от Грозев » ср сеп 07, 2011 12:16 pm

HORNISE написа:Този от неделя беше друг идиот, който беше излетял без никакво разрешение и РП-то молеше съседния мотоделтаплан да му направи знаци с ръце, че да кацне или да се разкара от района... Случката с Грипените е от събота и делтата беше безмоторна.
A оная мотоделта, която летеше на 5 метра над публиката с фотограф на борда направиха ли ѝ нещо?!
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
WhiteFate
Мнения: 101
Регистриран: чет юни 02, 2011 10:20 pm
Местоположение: Хасково

Re: БИАФ 2011 (3 - 4 септември)

Непрочетено мнение от WhiteFate » ср сеп 07, 2011 12:40 pm

Аз разбрах че този с делтапланера го чакали 2 години затвор и 10 000 лева глоба защото летял и снимал без разрешение и планера му бил самоделен

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1825
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: БИАФ 2011 (3 - 4 септември)

Непрочетено мнение от Airfan » ср сеп 07, 2011 1:05 pm

fitter написа:
Airfan написа:И да не забравяме, че двама субекти бяха допуснати почти безпрепятсвено да пресекат полосата в посока терминала и Райън еър... Едната от тях тичаше към полосата докато самолета кацаше и нито дума не се чу от диспечерите на кулата към самолета. Такова нещо е недопустимо, според мен.
А какво по-точно трябваше да направят диспечерите?
Най-малкото да проверят дали кацащия самолет наблюдава субектите, тичащи към прага на полосата с явно намерение да я пресекат преди него. Единия субект мисля, че искаше да застане с лице към самолета на самата полоса, защото малко преди да опре самолета, се обърна срещу него с разперени като Леонардо от Титаник ръце.
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Потребителски аватар
LZ
Мнения: 154
Регистриран: вт юли 06, 2010 4:46 pm

Re: БИАФ 2011 (3 - 4 септември)

Непрочетено мнение от LZ » ср сеп 07, 2011 1:32 pm

Мнението ми е,че Фестивала се получи,макар и с много слаба организация!По-горе в темата разказах за предпоставка за пройзшествие при която щях да пострадам аз и още няколко души...,а от вас научавам за още няколко случая на косъм за събота и неделя...
Относно 'Ластика' с Кралев - господа организатори! /защото знам,че четат Форума/ - викам да не откриваме 'топлата вода'.За да видят всички какво се случва трябваше някой да напъне мозъчето си! Аз знам как се прави,за това другият път ме потърсете - няма да ви струва и стотинка от моя страна! :wink:
И моля - сменете си DJ-я! Моля ви...писна ми от Веско Маринов!!!

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1825
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: БИАФ 2011 (3 - 4 септември)

Непрочетено мнение от Airfan » ср сеп 07, 2011 1:53 pm

Този път Веско Маринов се чуваше значително по-малко. Дори бих казал, че този път озвучението беше на най-високото ниво, от както фестивала съществува.
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Потребителски аватар
BDG
Мнения: 398
Регистриран: вт дек 30, 2008 6:27 pm

Re: БИАФ 2011 (3 - 4 септември)

Непрочетено мнение от BDG » ср сеп 07, 2011 2:07 pm

Позволявам си да дам моята оценка за фестивала, която е субективна и е в сравнение с предишни такива събития организирани в България, а не с тези в Западна Европа.
1. Участници - много добър 5.
Това беше шоуто с най-много чуждестранни участници участвали в демонстрациите. Докарването на ОВТ-то беше цяло чудо. Всички участници дадоха максимума доколкото им позволяват машините. Организаторите използваха момента на уж предстоящия конкурс за нов изтребител и събраха кандидатите. Струва ми се, че следващият такъв случай ще е след 10 години, когато още няма да имаме нов изтребител и тогава, може и F-35 да видим в България. :D За съжаление българското участие беше вяло (не от всички участници), но имаше и нови елементи.

2. Транспорт - среден 3.
Четири безплатни автобуса от Пловдив до Крумово колко човека докараха? Местата за паркиране, добре че пламнаха в петък, че иначе не ми се мисли. Никой не е помислил за вариант подходящ уреден паркинг в района и четирите автобуса да сноват от там до летището и обратно, а не да се приканват хората да ходят с влака! Колко автомобила трябваше да спрат на ж.п гарите в Пловдив?

3. Организация и програма на полетите - добър 4.
Не мисля, че разместването на програмата е кой знае какъв проблем. По-скоро големите на моменти паузи бяха досадни, но това се очакваше като се има предвид малкото самолети на фона на 5 часа обявена програма. Отделно имаше издънки в ръководенето на полетите.

4. Предварителна реклама - много добър 5.
Това е нещо, което много ме зарадва. Следствието - публиката беше в голямо за нашите мащаби количество.

5. Услуги - среден 3.
Недостатъчен брой места за продажба на храни и напитки. Не може да чакаш 45 минути за вода! Същото положение с тоалетните. Липса на кошчета за боклук в тревните площи, при все че ме учуди липсата на какъвто и да е боклук по земята (с изключение на отнесени от вятъра рекламни брошури).

Като цяло мога да кажа, че съм много доволен най-вече заради т.1 - участниците. :D

Chavdar
Мнения: 355
Регистриран: чет окт 04, 2007 3:03 pm
Контакти:

Re: БИАФ 2011 (3 - 4 септември)

Непрочетено мнение от Chavdar » ср сеп 07, 2011 3:23 pm

Като цяло за нашите мащаби от към летателна програма т.ез участващи летателни апарати според мен се получи добро събитие. Да отбележим ,че и по чуждестранните форуми от присъстващите чужденци(май за първи път има толкова на наш фестивал) преобладават положителните отзиви.
И все пак нека не забравяме ,че до преди 3 години ВВС не участваше.

Потребителски аватар
HORNISE
Мнения: 977
Регистриран: чет окт 04, 2007 10:14 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: БИАФ 2011 (3 - 4 септември)

Непрочетено мнение от HORNISE » ср сеп 07, 2011 3:46 pm

В общи линии мнението ми съвпада с това на борден. Организацията куцаше в много аспекти, но като цяло стана приятно събитие и съм доволен. Крайно тъпа история с гонката на МиГ-29 и болида, тези неща не се правят така!!!

Относно чужденците - наистина беше пълно с такива. Говорихме с холандци, белгийци, гърци, руснак (много уважавания Макс Брянский), англичани, унгарци, румънци...
Красноречива картинка при заминаването на статичните самолети в неделя - между фотографите имаше 4 българи и към 40 чужденци. Холандския башибозук остана много доволен защото беше дошъл заради МиГ-21 и Су-25. Останалата част от нашите машини им бяха бонус, а вносното участие им беше почти безразлично.
I take pictures, Photographic pictures...

Изображение

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1825
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: БИАФ 2011 (3 - 4 септември)

Непрочетено мнение от Airfan » ср сеп 07, 2011 4:09 pm

Куцането беше най-вече с местата за паркиране, липсата на достатъчно кошчета за боклук и малкото шатри за напитки и храна. Малко не бяха преценили и как да планират програмата на полетите плюс ограниченията за височина, които почти обезсмислят ходенето на шоу - високо и далеч гледаш едни чертички, които правят нещо. Другото ми хареса в общи линии.
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Реконструктор
Мнения: 434
Регистриран: нед яну 17, 2010 12:44 pm

Re: БИАФ 2011 (3 - 4 септември)

Непрочетено мнение от Реконструктор » ср сеп 07, 2011 4:18 pm

борден написа:От чуждите. Грипен - толкова си може, но човека летя добре. Еврофайтър - за мен най-якия пилотаж! Няма да коментирам в детайли, само ще спомена че така се демонстрира изтребител! Много динамика, много форсаж, ограничено пространство. МиГ-29ОВТ - може да се нарече звездата на фестивала, грабна сърцето на публиката (нормално и очаквано). Ествествено, че показа неща, които никой друг самолет не може да направи, но и на мен демонстрацията ми се стори малко вяла. Повече динамика трябваше да се вкара, според мен.
Шегуваш ли се? :) След като летя той, всичко останало (вкл. и стария МиГ-29) изглеждаха безнадеждно остарели и тромави.

slav4o1
Мнения: 19
Регистриран: пон фев 04, 2008 6:28 am

Re: БИАФ 2011 (3 - 4 септември)

Непрочетено мнение от slav4o1 » ср сеп 07, 2011 4:20 pm

Като цяло съм много очарован от летателната програма, беше доста разнообразно и интересно, но не ми хареса следното което не съм го виждал никъде другаде: много съм възмутен от начина по който леките самолети буквално "палеха и тръгваха". Смисъл имаше толкова много хора и в повечето случаи нямаше човек от летището до тях да ги съпроводи по рульожката а си рулираха както искат, колкото бързо искат.. Това е под всякаква критика и за организaторите и до някаква степен и за пилотите , има толкова малки деца , инцидентите стават за секунди. В съботния ден, накрая като им дойде техният ред всички запалиха горе-долу едновременно и един след друг тръгнаха. Стинг-а го бяха избутали на рульожката и те вместо да изчакат дори не намалиха и право в тревата да го заобиколят- на принципа "който може се пази", другият зад него и той го последва.. Отделно в неделя мотоделтите летяха на 10-20м над тълпата което също е абсурдно според мен. Това са моите забележки за фестивала, пак казвам като цяло съм очарован :)

Потребителски аватар
Fighterland
Мнения: 672
Регистриран: вт ное 27, 2007 6:34 pm

Re: БИАФ 2011 (3 - 4 септември)

Непрочетено мнение от Fighterland » ср сеп 07, 2011 5:13 pm

Според мен, биафа се получи над очакваното (поради ред причини) ниво. С бдж-то беше напълно нормално пътуването, като се изключи мръстната електричка, но пък побира повече хора от Сименсите. Забавно и кофти беше от влака да се гледат колоните от закотвени коли, чакащи отпушване на задръстването, неясно как.

На високо ниво беше летателната програма, но мно-о-ого разтеглена и на мене ми се стори. Отлично включване на крумовци и безмерци, летяха чувствително повече като време в сравнение с предишни пъти, да не говорим за споменатата преди мене обстановка, в която са. Отличници ! Пилатуса, ако ще му е такава рекламата - да пускат де що може да лети, нещо групово и ние да покажем, стига с това "предно разузнаване", иначе добро връткане направи. От Графа можеха да се постараят повече, имаше идея в тяхната програма, имаше тръпка, но само с това си останаха. 21-то къде-къде по-смислен пилотаж можеха да изнесе. ОВТ-то ме впечатли изключително силно, но можеше да го натегне още малко. Грипена и Еврото - ефектен пилотаж, особено както еврото не изключи форсажа. Ярето също можеше да е още по-яко, ако този пилотаж го бяха изнесли няколко самолета, но и на това доволно. Швейцарците направиха стабилна програма, швейцарска сглобка и точност. Леката авиация също беше на относително добро ниво, мамалигите от държавния аероклуб ми харесаха как бръмчаха.

На земята - освен да подкрепя описаните вече подробности (вкл. и липсата на мнооого боклук при липсата на нормални кошчета), друго особено няма - очаквах от руснаците и американците нещо по-представително, обаче явно не ни взимат насериозно особено (за руснаците - ясно защо, ама за момчетата на чичо Сам...). Младежът отпред Ф-16 с емблемите в края на първия ден много сериозно загледа в музея 390-и и Су-то :-)

Като цяло - доволно представяне за сегашната бъркотия, да се отчетат слабостите и да не се повтарят завбъдеще (имаше неприятно изненадани от промяната на програмата), дано мащаба на летателната програма да бъде мерило за последващите подобни събития !
На десет мили от Монтана
в посока Дунавският бряг...

Потребителски аватар
LZ
Мнения: 154
Регистриран: вт юли 06, 2010 4:46 pm

Re: БИАФ 2011 (3 - 4 септември)

Непрочетено мнение от LZ » ср сеп 07, 2011 5:17 pm

slav4o1 написа:Като цяло съм много очарован от летателната програма, беше доста разнообразно и интересно, но не ми хареса следното което не съм го виждал никъде другаде: много съм възмутен от начина по който леките самолети буквално "палеха и тръгваха". Смисъл имаше толкова много хора и в повечето случаи нямаше човек от летището до тях да ги съпроводи по рульожката а си рулираха както искат, колкото бързо искат.. Това е под всякаква критика и за организaторите и до някаква степен и за пилотите , има толкова малки деца , инцидентите стават за секунди. В съботния ден, накрая като им дойде техният ред всички запалиха горе-долу едновременно и един след друг тръгнаха. Стинг-а го бяха избутали на рульожката и те вместо да изчакат дори не намалиха и право в тревата да го заобиколят- на принципа "който може се пази", другият зад него и той го последва.. Отделно в неделя мотоделтите летяха на 10-20м над тълпата което също е абсурдно според мен. Това са моите забележки за фестивала, пак казвам като цяло съм очарован :)
Да,точно тази предпоставка случила се с мен описах по-горе.Благодаря,че и ти си забелязал тази 'канска' издънка.
Всичко което казваш за съботната случка е точно така!Иначе, с многото забележки си стана страхотно шоу!!!
Ще се радвам да видя и DVD от Празника!
Последна промяна от LZ на ср сеп 07, 2011 7:48 pm, променено общо 1 път.

Отговори