
AS 532AL Cougar в България
Re: AS 532AL Cougar в България

Re: AS 532AL Cougar в България

Доколкото прочетох, нашите машини са били "орязани" от някои елементи от оборудването.. ама чак пък устройствата за пускане на термокапани да откажат.. големи тиквеници са тея
Ето една снимка от форума на френски Кугър , гледам подобен на нашите транспортен.. ама поне си има устройствата за термокапани

Re: AS 532AL Cougar в България

Re: AS 532AL Cougar в България
По-интересното е защо хангарът в Крумово не е довършен?
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net
Re: AS 532AL Cougar в България
Също е интересно и колко ще струва тая подръжката и да ли ще останат пари за други типове летателни апарати в БА? Щото може да се окаже че единствените ЛА на ВВС са Кугар-а и Спартан-а, които нямат никакво въоръжение...
Re: AS 532AL Cougar в България
А ще бъде ли някога довършен или ще си остане така, безмълвен и неугледен паметник на френско-българската "дружба"?Airfan написа:По-интересното е защо хангарът в Крумово не е довършен?
Re: AS 532AL Cougar в България

Re: AS 532AL Cougar в България
военните са задължени да имат хангар,понеже това не е руски хеликоптер.френските трябва да са покрити инъче ако се случи нещо ои се окаже,че не са спазили процедурите по съхранение на производителя може да няма гаранционно обслужване, а извънгаранционно.Като знам само колко струва един двигател само...си нямаш представа,за какви пари говорим.
Re: AS 532AL Cougar в България
Иване, те гаранционни вертолети почти не останаха, така че за какво говорим?
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net
Re: AS 532AL Cougar в България
^ доколко горният текст отразява истината? И за тези цени, за които се говори за поддръжка не е ли прекалено висока? Как стоят нещата като цени при другите вертолети при поддръжката, да кажем - Ми-17 и UH-60 "Blackhawk"?Вертолет "Кугар", след като "навърти" 500 ч във въздуха, или минат 2 г., дори без да е летял, му се прави профилактика. Цената за "удоволствието" е 500 000 лв. Прогнозите са,че средно за година поддръжката на всички кугъри ще гълта 20 млн. лв. За 10 г.сумата ще скочи до безумните 200 млн. лв. А и компанията "Юрокоптер" още не си е изпълнила ангажиментите по директния офсет да изгради хангар за вертолетите и учебен корпус.
Източник: http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=859994
Re: AS 532AL Cougar в България
Колко и какво струва са мислили експерти преди 6-7 години. Сега експертите продължават да мислят, което е силно притеснително.
Re: AS 532AL Cougar в България
Чух, че всички Кугари са на земята за 500ч. прегледи, които не могат да се завършат, защото апаратурата за тестове на авиониката е собственост на частна фирма. Също така, че този, на който му изкривиха балката с грубото кацане е за скрап. Някой по-запознат да потвърди или опровергае?
"See, to me that's a stupid instrument. It tells what your angle of attack is. If you don't know you shouldn't be flying." - Chuck Yeager, from the back seat of F-15D at age 89.
=RvE=
=RvE=
Re: AS 532AL Cougar в България
Със сигурност има летящи Кугъри в момента, другата седмица ще видим колко точно, но някъде 3-4. За 705 - със сигурност е поправим, но срещу много пари, а знаейки как се осигуряват ремонти на летателната техника в последните години...
Re: AS 532AL Cougar в България
Истините в по-горния текст са полвинчати.Airbuster написа:^ доколко горният текст отразява истината? И за тези цени, за които се говори за поддръжка не е ли прекалено висока? Как стоят нещата като цени при другите вертолети при поддръжката, да кажем - Ми-17 и UH-60 "Blackhawk"?Вертолет "Кугар", след като "навърти" 500 ч във въздуха, или минат 2 г., дори без да е летял, му се прави профилактика. Цената за "удоволствието" е 500 000 лв. Прогнозите са,че средно за година поддръжката на всички кугъри ще гълта 20 млн. лв. За 10 г.сумата ще скочи до безумните 200 млн. лв. А и компанията "Юрокоптер" още не си е изпълнила ангажиментите по директния офсет да изгради хангар за вертолетите и учебен корпус.
Източник: http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=859994
Ако вертолетът е навъртял две години, но още няма 500 часа, трябва да премине през по-малък преглед, който както се разбра вече ще се извършва в Крумово.
"Удоволствието" (500 часов преглед) за първите три преминали през него е било някъде 240 - 300 000 лева. В този порядък. Тук трябва да се уточни, че реално тази сума е плаваща и зависи от точното състояние в което бъде открит вертолета по време на прегледа. Ако има много неща за смяна, то цената се повишава. Но малко се съмнявам, че би достигнала 500 000 лв.
За Black Hawk не мога да коментирам, но при стандартните Ми-17 (Ми-8МТ) нещата сега са ясни - КВР на всеки седем години или 1500 часа (което дойде първо). Цената е към 1,5 млн. лева.
Трябва в момента да летят към пет вертолета.=RvE=Tito написа:Чух, че всички Кугари са на земята за 500ч. прегледи, които не могат да се завършат, защото апаратурата за тестове на авиониката е собственост на частна фирма. Също така, че този, на който му изкривиха балката с грубото кацане е за скрап. Някой по-запознат да потвърди или опровергае?
"Ноу-хау-то" за 500 часовите прегледи и (май) оборудването е собственост на ТЕРЕМ ЕАД, а в момента с тази задача е натоварен частният ТЕРЕМ "Георги Бенковски". Защо това е така и защо работата не се даде на стоящия без работа ТЕРЕМ "Летец" - не знам.
705 е разкостен здраво и едва ли някога ще полети. Не, че е невъзможно, но знаем, че в исторически план ВВС и МО са адски "бързи" при възстановяването на повредена техника. Да си спомним, че Спартана ще направи три години и отгоре на земята преди да полети отново (май през ноември).
Иначе 500-часовите прегледи са малък проблем на фона на това, колко ще струва абонаментното обслужване на вертолетите. Май само Eurocopter в момента знаят за колко ще ни изклатят.
Аз лично не бих се учудил, ако в крайна сметка ВВС започнат да експлоатират 8 - 10 вертолета Cougar, а останалите на трупчета и за канибализация.
Anyone who fights for the future, lives in it today
Re: AS 532AL Cougar в България
Мога да ви уверя, че ТЕРЕМ взимат безбожни пари за една пиклива инспекция.За моторите знам,че инспекцията не струва повече от 3000 евро. останалото си е живо източване,ако ме питате мене.
Но рано или късно трябва да има решение по поддръжката за всичко инъче няма да могат да летят. Гаранцията на псоледния хеликоптер изтич тая есен и после...???
Но рано или късно трябва да има решение по поддръжката за всичко инъче няма да могат да летят. Гаранцията на псоледния хеликоптер изтич тая есен и после...???
Re: AS 532AL Cougar в България
Източник - news.bgВ БАН създали балистична защита за кугърите
01.06.2011, 16:19 (обновена 01.06.2011, 16:29)
© БГНЕС
Български учени са разработили балистична защита за хеликоптерите „Кугър", стана ясно при откриването на изложба на български изделия за отбраната в Института по металознание на БАН.
Разработката за хеликоптерите е за защита срещу кинетични боеприпаси, поясни чл.кор. Стефан Воденичаров. Той добави, че вече България разполага с балистична керамика и че са разработени съответните технологии. Разработката се намира на етап прилагане на експериментален образец.
Воденичаров поясни още, че французите са предвидили такава балистична защита на хеликоптерите, но закупените от нас са без тази защита.
Военният министър Аню Ангелов подчерта, че затова е необходимо много тясно взаимодействие с френския производител на хеликоптерите, за да даде одобрение да се качат допълнителни средства за защита на самите хеликоптери.
„За съжаление тези хеликоптери са закупени като транспортни хеликоптери и не могат да се използват във враждебна среда", поясни Ангелов. Той каза още, че има и други системи като лъжливи цели за пускане от вертолета при обстрел с лазерно насочване.
„Всичко това ще го договаряме в рамките на следгаранционната поддръжка на хеликоптерите, а това, което сме създали ние, ще искаме разрешение да бъде монтирано", каза Ангелов.
За да се каже кога нашите „Кугър"-и ще бъдат защитени, най-напред трябва да бъде решен въпросът с договора с „Юрокоптер", който е на финална фаза, каза Ангелов.
Допълнително с „Юрокоптер" ще се договаря как да се направят изследвания с техни специалисти, за да се види как българската балистична защита влияе върху летателните характеристики на хеликоптера, дали се отразява на неговата стабилност при излитане и кацане и едва тогава може да се каже дали ще се внедрява, каза Ангелов.
Той разгледа в изложбата уникални български изделия като невидими морски мини, системи за наблюдение, различни видове противотанкови и противохеликоптерни мини, които са без аналог.
Голяма част от представените в изложбата изделия са отдавна на въоръжение в чужди армии, а в българската - някои от тях, отбеляза чл.кор. Воденичаров.
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net
Re: AS 532AL Cougar в България
Министър Ангелов: Cougar имат противообледителна система
Написано от Списание АЕРО
Петък, 10 Февруари 2012 14:54
Вертолетите AS 532 Cougar имат инсталирана противообледителна система и тя е работила по време на спасителната акция на 6 февруари около село Бисер. Това заяви министърът на отбраната Аню Ангелов в отговор на парламентарно питане за възможността на вертолетите да летят в сложни метеорологични условия.
В отговора си министър Ангелов се позовава на писмена справка предоставена от Командира на ВВС генерал-майор Константин Попов. В нея се посочва, че всички вертолети AS 532 на въоръжение у нас имат противообледителна система и също се казва, че и трите вертолети изпълнявали задачи на 6 февруари са летели с включена противообледителна система, тъй като това се изисква по инструкция.
В цитираната от министър Ангелов справка се казва и още: „В инструкцията на екипажа е записано като ограничение, че преднамерено влизане в зона с обледенение е забранено. Целта на противообледенителна система е да осигури безопасен полет при непреднамерено внезапно влизане в зони с обледенение, докато екипажът излезе от опасната зона.” Това е важно уточнение и вероятно именно неразбирането на тази концепция е довела премиерът Бойко Борисов да заяви, че вертолетите не могат да летят през зимата.
Според справката в момента ВВС разполага с 11 изправни вертолета, като един от 12-те доставени са нуждае от ремонт (това е борд 705, който бе сериозно повреден при кацане преди няколко години). От наличните 11 вертолета, пет се нуждаят от техническа инспекция (500 часов преглед), а останалите шест машини, според справката на командира на ВВС, са в летателна годност.
В цитираната справка се казва още, че спасителната операция на 6 февруари е изпълнена в много тежки метеорологични условия – хоризонтална видимост от 1 km и вертикална видимост от 100 m, а полетът е изпълнен ниско над релефа под облачната покривка. Това се налага, тъй като има налични условия за обледеняване и навлизането в облаците е забранено по инструкция.
В заключение министър Ангелов заявява, че в момента тече обществена поръчка за сключване на договор за „Интегрирана логистична поддръжка на вертолети Кугър”. Като процедурата ще бъде абсолютно прозрачна в нея се допускат чуждестранни и български фирми.
В доста сдържания и точен отговор на министър Ангелов няма груби неточности и до голяма степен се разсейват съмненията, които се натрупаха в общественото пространство във връзка с изказването на премиерът Борисов, че вертолетите Cougar нямат противообледителна система и не могат да летят в зимни условия. Трябва да се уточни, че от намиращите се в летателна годност шест вертолета Cougar се лети активно с част от тях, като другите имат малък остатъчен ресурс до достигане на 500 часов регламентен преглед. Друго, което търпи леко уточнение е, че макар министър Ангелов да заявява, че в момента тече процедура за възлагане на обществена поръчка, такава все още не е обявена официално, а вероятно в момента тече нейната документална подготовка, която отнема няколко месеца преди нейното публично обявяване.
http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... stema.html
Написано от Списание АЕРО
Петък, 10 Февруари 2012 14:54
Вертолетите AS 532 Cougar имат инсталирана противообледителна система и тя е работила по време на спасителната акция на 6 февруари около село Бисер. Това заяви министърът на отбраната Аню Ангелов в отговор на парламентарно питане за възможността на вертолетите да летят в сложни метеорологични условия.
В отговора си министър Ангелов се позовава на писмена справка предоставена от Командира на ВВС генерал-майор Константин Попов. В нея се посочва, че всички вертолети AS 532 на въоръжение у нас имат противообледителна система и също се казва, че и трите вертолети изпълнявали задачи на 6 февруари са летели с включена противообледителна система, тъй като това се изисква по инструкция.
В цитираната от министър Ангелов справка се казва и още: „В инструкцията на екипажа е записано като ограничение, че преднамерено влизане в зона с обледенение е забранено. Целта на противообледенителна система е да осигури безопасен полет при непреднамерено внезапно влизане в зони с обледенение, докато екипажът излезе от опасната зона.” Това е важно уточнение и вероятно именно неразбирането на тази концепция е довела премиерът Бойко Борисов да заяви, че вертолетите не могат да летят през зимата.
Според справката в момента ВВС разполага с 11 изправни вертолета, като един от 12-те доставени са нуждае от ремонт (това е борд 705, който бе сериозно повреден при кацане преди няколко години). От наличните 11 вертолета, пет се нуждаят от техническа инспекция (500 часов преглед), а останалите шест машини, според справката на командира на ВВС, са в летателна годност.
В цитираната справка се казва още, че спасителната операция на 6 февруари е изпълнена в много тежки метеорологични условия – хоризонтална видимост от 1 km и вертикална видимост от 100 m, а полетът е изпълнен ниско над релефа под облачната покривка. Това се налага, тъй като има налични условия за обледеняване и навлизането в облаците е забранено по инструкция.
В заключение министър Ангелов заявява, че в момента тече обществена поръчка за сключване на договор за „Интегрирана логистична поддръжка на вертолети Кугър”. Като процедурата ще бъде абсолютно прозрачна в нея се допускат чуждестранни и български фирми.
В доста сдържания и точен отговор на министър Ангелов няма груби неточности и до голяма степен се разсейват съмненията, които се натрупаха в общественото пространство във връзка с изказването на премиерът Борисов, че вертолетите Cougar нямат противообледителна система и не могат да летят в зимни условия. Трябва да се уточни, че от намиращите се в летателна годност шест вертолета Cougar се лети активно с част от тях, като другите имат малък остатъчен ресурс до достигане на 500 часов регламентен преглед. Друго, което търпи леко уточнение е, че макар министър Ангелов да заявява, че в момента тече процедура за възлагане на обществена поръчка, такава все още не е обявена официално, а вероятно в момента тече нейната документална подготовка, която отнема няколко месеца преди нейното публично обявяване.
http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... stema.html
Anyone who fights for the future, lives in it today
Re: Авиобаза Крумово
а борд 705 колко силно е пострадал , някой може ли да каже повече за този инцидент, че аз нищо не бях чул до този момент
мерси
мерси
Re: Авиобаза Крумово
Твърдо кацане в следствие на което има конструктивни проблеми по балката.