Airbus A380
Re: Airbus A380
В първите мигове на 2016-та се появи новина, която до голяма степен е изненадваща, а именно, че NH (All Nippon Airways) купува А380.
http://asia.nikkei.com/Business/Compani ... ii-service
Минаха доста години, когато подобни писания се бяха появили по медиите (вярно, в не толкова категоричен формат, по-скоро беше използван глагола „възнамерява“). Самолета дори беше доста време в Токио, където специалистите на NH се „запознаха“ на живо с модела. Нищо обаче не излезе от цялата работа, официалното изявление на СЕО-то беше, че „АК е впечатлена от характеристиките, но на настоящият етап толкова голяма машина не корелира с спецификата и мрежата на превозвача“. Което според познавачите на японската лексика, означава повече от твърдо „не“.
Вярно е, че Джон Лийхи в средата на годината обяви за преговори с две неназовани АК, една от които все още няма в парка си самолета. Цитираха се 10-12 бройки за едната и около 20 за другата.
Шефа на търговския отдел на Ербъс никога не е бил известен с празни приказки, но спекулациите (за превозвача, който все още няма в парка си модела) бяха за Cathay Pacific, Air China, China Airlines, Air India и дори United. NH категорично вече се изключваше от потенциалните А380 клиенти. Освен всички останали доводи (твърде голям самолет за нуждите на авиокомпанията, предпочитания към повече честоти, отколкото капацитет, лоялност към Боинг при WB машините), се изтъкваше, че за разлика от Лондон например и липсата на слотове на Хийтроу/Гетуик, Токио въобще няма подобен проблем с двете си летища Ханеда и Нарита.
Какво накара NH да размисли? Факта, че основния и конкурент – JL (Japan Air Lines) вече поръча широкофюзеляжни самолети, производство на Ербъс едва ли е определящо – първо JL поръча А350, второ NH отдавна задмина JL и в случая е малко вероятно да иде реч за „мерене на п..шки“. Въпроса за престижа също държи критика – манталитета на японците няма нищо общо с този на други народи. NH са доказали не веднъж, че водещи в избора им са бизнеса и практичността.
Ако изобщо се окаже вярно (при поръчки с А380 винаги трябва да има едно на ум при вече толкова кьорфишеци, а и нито Ербъс, нито NH са излезли с официално изявление по въпроса), по-скоро иде реч за друго.
Когато третата по големина японска АК (Skymark) фалира, NH и американската DL (Delta) се „изпокараха“ кой да я купи. Skymark вече имаше поръчка за А380, но и NH, и DL в един глас заявиха, че не се отказват от тях и ще заплатят машините (явно пазара на Skymark е апетитна хапка). В крайна сметка кредиторите предпочетоха NH. Последната потвърди ангажимента с вече заявените от Skymark машини, а щом вече имаш в парка си модела, не звучи неразумно да прибавиш още няколко (в края на краищата, каквито и кусури да има А380, никой не е казал, че е неикономичен).
Пък и към кредиторите на Skymark спадат както Ербъс, така и РолсРойс, с които Делта вече започна сериозен и за някои доста изненадващ флирт.
http://asia.nikkei.com/Business/Compani ... ii-service
Минаха доста години, когато подобни писания се бяха появили по медиите (вярно, в не толкова категоричен формат, по-скоро беше използван глагола „възнамерява“). Самолета дори беше доста време в Токио, където специалистите на NH се „запознаха“ на живо с модела. Нищо обаче не излезе от цялата работа, официалното изявление на СЕО-то беше, че „АК е впечатлена от характеристиките, но на настоящият етап толкова голяма машина не корелира с спецификата и мрежата на превозвача“. Което според познавачите на японската лексика, означава повече от твърдо „не“.
Вярно е, че Джон Лийхи в средата на годината обяви за преговори с две неназовани АК, една от които все още няма в парка си самолета. Цитираха се 10-12 бройки за едната и около 20 за другата.
Шефа на търговския отдел на Ербъс никога не е бил известен с празни приказки, но спекулациите (за превозвача, който все още няма в парка си модела) бяха за Cathay Pacific, Air China, China Airlines, Air India и дори United. NH категорично вече се изключваше от потенциалните А380 клиенти. Освен всички останали доводи (твърде голям самолет за нуждите на авиокомпанията, предпочитания към повече честоти, отколкото капацитет, лоялност към Боинг при WB машините), се изтъкваше, че за разлика от Лондон например и липсата на слотове на Хийтроу/Гетуик, Токио въобще няма подобен проблем с двете си летища Ханеда и Нарита.
Какво накара NH да размисли? Факта, че основния и конкурент – JL (Japan Air Lines) вече поръча широкофюзеляжни самолети, производство на Ербъс едва ли е определящо – първо JL поръча А350, второ NH отдавна задмина JL и в случая е малко вероятно да иде реч за „мерене на п..шки“. Въпроса за престижа също държи критика – манталитета на японците няма нищо общо с този на други народи. NH са доказали не веднъж, че водещи в избора им са бизнеса и практичността.
Ако изобщо се окаже вярно (при поръчки с А380 винаги трябва да има едно на ум при вече толкова кьорфишеци, а и нито Ербъс, нито NH са излезли с официално изявление по въпроса), по-скоро иде реч за друго.
Когато третата по големина японска АК (Skymark) фалира, NH и американската DL (Delta) се „изпокараха“ кой да я купи. Skymark вече имаше поръчка за А380, но и NH, и DL в един глас заявиха, че не се отказват от тях и ще заплатят машините (явно пазара на Skymark е апетитна хапка). В крайна сметка кредиторите предпочетоха NH. Последната потвърди ангажимента с вече заявените от Skymark машини, а щом вече имаш в парка си модела, не звучи неразумно да прибавиш още няколко (в края на краищата, каквито и кусури да има А380, никой не е казал, че е неикономичен).
Пък и към кредиторите на Skymark спадат както Ербъс, така и РолсРойс, с които Делта вече започна сериозен и за някои доста изненадващ флирт.
Re: Airbus A380
Вече и в Блумбърг - http://www.bloomberg.com/news/articles/ ... uperjumbos
Re: Airbus A380
Поредната "бомба"- Иран купува 8 броя А380 (част от сделката за 114 самолета)
http://www.spiegel.de/wirtschaft/iran-v ... 73613.html
http://www.spiegel.de/wirtschaft/iran-v ... 73613.html
Re: Airbus A380
Доуточнено от иранския транспортен министър: 8 А380 и 16 А350Almasy написа:Поредната "бомба"- Иран купува 8 броя А380 (част от сделката за 114 самолета)
http://www.spiegel.de/wirtschaft/iran-v ... 73613.html
http://news.yahoo.com/iran-buy-114-airb ... 53840.html
Re: Airbus A380
Като цяло не е толкова голяма изненадата според мен по отношение на Иран. Богата държава, дълги години без възможност да закупува техника. По интересно е, че в отношенията и със западните сили има една цикличност, в зависимост от управляващата партия. И ми е интересно дали при едно подписване на сделка и доставка на техника, след деситилетие тази техника няма да се окаже на земята поради нови санкции. Ще поживеем, ще видим.
-
- Мнения: 31
- Регистриран: нед фев 14, 2010 12:19 am
Re: Airbus A380
Изпитвам лек скептицизъм за това, че тази сделка ще се изпълни в заявения обем. Iran Air залагат три пъти нарастване на бройката на самолетите си, а като пътнически места е някъде четири - пет пъти. Не знам от къде си мислят, че ще дойде този растеж.
Anyone who fights for the future, lives in it today
Re: Airbus A380
От години там работят много чужди самолети (български включително). Просто ще концентрират нещата в свои ръце. Авиацията там е много важен вид транспорт.
Re: Airbus A380
„.....Бройката даже се увеличи на 12.....”
Confirmed (http://pbs.twimg.com/media/CZ0hsp1WQAEKB6O.jpg:large). Вече са почти сигурни и две от дестинациите по които ще лети А380 – Пекин и Куала Лумпур.
„....Като цяло не е толкова голяма изненадата според мен по отношение на Иран. Богата държава, дълги години без възможност да закупува техника. По интересно е, че в отношенията и със западните сили има една цикличност, в зависимост от управляващата партия. И ми е интересно дали при едно подписване на сделка и доставка на техника, след деситилетие тази техника няма да се окаже на земята поради нови санкции. Ще поживеем, ще видим.....”
Така е. То управляваща партия не се е сменила в последно време, но само преди 2-3 години отношенията със запада бяха близко до точката на замръзване (еропейските АК, които летяха до Техеран се брояха на пръсти). Май и двете страни дадоха назад, иранците според мен повече, тъй като сунитските изпълнения ги поизплашиха и дявола (запада), чак толкова черен вече не е (темата обаче не е самолетна и спирам до тук). Във всеки случай аз не бих ги мислил иранците – последните се справиха много дълго време с поддръжката на доста стария си парк от самолети съмсем сами. И то какъв разнороден парк – ум да ти зайде – Boeing (747SP, 747-131, 747-186B, 747-200, 747-230B, 747-300, 727-100, 727-200Adv, 707-300), Airbus (A300-B2, A300-B4, A300-605R, A310-200, A310-300, в последните години и А320, А319 и А340-600), Fokker (F-27, F-100)……..Това разбира се изисква адски много пари – много, много повече отколкото да пъддържаш утилизиран съвременен парк самолети. Пък разхода на гориво - еееее - това е Iran Air, не American Airlines
Както вече се каза – иранците са богати, на тях не им дреме да купят един цял консервиран 747 само и само да му вземат примерно хидравликата или дори някоя съвсем дребна джаджа (ембаргото важеше само за чисто нови машини и такива с възраст до 8 години). И се съмнявам, че скоро ще обеднеят.
„....Изпитвам лек скептицизъм за това, че тази сделка ще се изпълни в заявения обем. Iran Air залагат три пъти нарастване на бройката на самолетите си, а като пътнически места е някъде четири - пет пъти. Не знам от къде си мислят, че ще дойде този растеж.....”
И това е вярно. Не знаем обаче дали няма да има някакво вътрешно разпределение, тоест прехвърляне на машини към Iran Aseman, Iran Air Tours, Mahan Air (и така нататък – АК са доста). Подобна възможност според мен не трябва да се изключва. Когато Иран купи от Луфтханза не толкова отдавна А340-600, се смяташе, че ще отидат в парка на Iran Air (в края на краищата А340-600 е направо пеленаче в сравнение с B747SP), но де факто с тях оперират Iran Aseman. Пък и за друго си прав – това е все още MoU (memorandum of understanding). Като стане твърда поръчка – друга раута.
Между другото, така и така сме в темата А380 – All Nippon Airways превърна поръчката си за самолета в твърда.
Confirmed (http://pbs.twimg.com/media/CZ0hsp1WQAEKB6O.jpg:large). Вече са почти сигурни и две от дестинациите по които ще лети А380 – Пекин и Куала Лумпур.
„....Като цяло не е толкова голяма изненадата според мен по отношение на Иран. Богата държава, дълги години без възможност да закупува техника. По интересно е, че в отношенията и със западните сили има една цикличност, в зависимост от управляващата партия. И ми е интересно дали при едно подписване на сделка и доставка на техника, след деситилетие тази техника няма да се окаже на земята поради нови санкции. Ще поживеем, ще видим.....”
Така е. То управляваща партия не се е сменила в последно време, но само преди 2-3 години отношенията със запада бяха близко до точката на замръзване (еропейските АК, които летяха до Техеран се брояха на пръсти). Май и двете страни дадоха назад, иранците според мен повече, тъй като сунитските изпълнения ги поизплашиха и дявола (запада), чак толкова черен вече не е (темата обаче не е самолетна и спирам до тук). Във всеки случай аз не бих ги мислил иранците – последните се справиха много дълго време с поддръжката на доста стария си парк от самолети съмсем сами. И то какъв разнороден парк – ум да ти зайде – Boeing (747SP, 747-131, 747-186B, 747-200, 747-230B, 747-300, 727-100, 727-200Adv, 707-300), Airbus (A300-B2, A300-B4, A300-605R, A310-200, A310-300, в последните години и А320, А319 и А340-600), Fokker (F-27, F-100)……..Това разбира се изисква адски много пари – много, много повече отколкото да пъддържаш утилизиран съвременен парк самолети. Пък разхода на гориво - еееее - това е Iran Air, не American Airlines

„....Изпитвам лек скептицизъм за това, че тази сделка ще се изпълни в заявения обем. Iran Air залагат три пъти нарастване на бройката на самолетите си, а като пътнически места е някъде четири - пет пъти. Не знам от къде си мислят, че ще дойде този растеж.....”
И това е вярно. Не знаем обаче дали няма да има някакво вътрешно разпределение, тоест прехвърляне на машини към Iran Aseman, Iran Air Tours, Mahan Air (и така нататък – АК са доста). Подобна възможност според мен не трябва да се изключва. Когато Иран купи от Луфтханза не толкова отдавна А340-600, се смяташе, че ще отидат в парка на Iran Air (в края на краищата А340-600 е направо пеленаче в сравнение с B747SP), но де факто с тях оперират Iran Aseman. Пък и за друго си прав – това е все още MoU (memorandum of understanding). Като стане твърда поръчка – друга раута.
Между другото, така и така сме в темата А380 – All Nippon Airways превърна поръчката си за самолета в твърда.
-
- Мнения: 31
- Регистриран: нед фев 14, 2010 12:19 am
Re: Airbus A380
Много вярно го каза колегата. При държава с такива големи разстояния между градовете си е нужно. А от познати знам, че някои от пътниците ползват самолети, за да отидат на работа... всеки ден.борден написа:От години там работят много чужди самолети (български включително). Просто ще концентрират нещата в свои ръце. Авиацията там е много важен вид транспорт.
Re: Airbus A380
Слуховете се оказаха вярни – ЕрФранс канцелира поръчаните и все още недоставени (до настоящия момент) А380.
Съобщението е публикувано в финансовия отчет на групировката AF/KL за 2015-та (http://www.airfranceklm.com/sites/defau ... s_2015.pdf).
Излиза, че парите за 2-та канцелирани А380, ще отидат за 3 броя А350 (версия 900).
Изненада няма никаква – ЕрФранс продължава да е в плачевно състояние, а за финансово стабилната и печеливша половинка (KLM) А380 е прекалено голям.
За разлика от British Airways, които успяват да запълнят изцяло огромните машини, Air France се правя трудно дори до дестинацията Ню-Йорк. Наличието на 4-класи (икономична, премиум-икономична, бизнес и първа) не помогна. Пътниците продължават да смятат най-евтината класа на превозвача (икономична) за една от най-лошите, а цените на следваща (премиум-икономична) - за твърде високи. 100% запълване на А380 засега е налично единствено по линията Париж-Мексико (целогодишно) и Париж-Монреал (единствено пиковия сезон).
Съобщението е публикувано в финансовия отчет на групировката AF/KL за 2015-та (http://www.airfranceklm.com/sites/defau ... s_2015.pdf).
Излиза, че парите за 2-та канцелирани А380, ще отидат за 3 броя А350 (версия 900).
Изненада няма никаква – ЕрФранс продължава да е в плачевно състояние, а за финансово стабилната и печеливша половинка (KLM) А380 е прекалено голям.
За разлика от British Airways, които успяват да запълнят изцяло огромните машини, Air France се правя трудно дори до дестинацията Ню-Йорк. Наличието на 4-класи (икономична, премиум-икономична, бизнес и първа) не помогна. Пътниците продължават да смятат най-евтината класа на превозвача (икономична) за една от най-лошите, а цените на следваща (премиум-икономична) - за твърде високи. 100% запълване на А380 засега е налично единствено по линията Париж-Мексико (целогодишно) и Париж-Монреал (единствено пиковия сезон).
Re: Airbus A380
Anyone who fights for the future, lives in it today
Re: Airbus A380
Явно Boeing правилно са преценили, че в тоя сегмент няма място за двама. И също така правилно се насочиха към 787.
Re: Airbus A380
Ами ако погледнем динамиката на поръчките на Boeing 747 от 70-те до днес, виждаме че и там рядко е имало много силни години. По-добре е от А380 но не в пъти. Просто той си е актуален от близо 50 години и за това е натрупал 1500 доставени машини. Освен това е и значително по евтин от А380. Не знам какво са мислили от Еърбъс когато са стартирали този проект. Колко авиокомпании могат да си позволят да експлоатират самолет, който струва близо половин милиард и вероятно е логистичен кошмар за терминалите?
Не ми се мисли какво ще стане ако някоя АК вземе че осъществи проекта за конфигурация с 800 седалки...
Не ми се мисли какво ще стане ако някоя АК вземе че осъществи проекта за конфигурация с 800 седалки...
Re: Airbus A380
АК, възнамеряващи да оперират с подобни конфигурации, или фалираха, или се отказаха (Skymark, Air Austral). A380 не е машина на превоз тип НТА, дори и такава (нискотарифна) АК да оперира от хъб (което само по себе си е много рядко изключение).Amazon написа:Не ми се мисли какво ще стане ако някоя АК вземе че осъществи проекта за конфигурация с 800 седалки...
Печалба от самолета имат АК, които поддържат смесени конфигурации, повечето от тях с много голям процент премиум класи (Singapore Airlines, Emirates, Etihad). Типичен пример са катарските А380 - втория етаж е почти изцяло зает от премиум класите, включая прилежащите към тях барове, etc., за икономичната е отделен единичен салон зад бара на бизнес класата с едва 8 реда (http://www.seatguru.com/airlines/Qatar_ ... s_A380.php). В случая, хем предлагат лукс, невъзможен при друга платформа (класи като beyond first/suites), хем не намалява числено и то изобщо вместимостта на икономичната класа, т.е. превоза на беднюги (като мен), които летят само в нея (ако не се случи някакво чудо за безплатен ъпгрейд).
Между другото, не съм съгласен със всичко написано от ДиВелт - не, че е абсолютно невярно, но е и много неточно - няма да изброявам, че сега нямам време, но статията е донякъде пример, как не трябва да се пише, когато гражданската авиация не ти е основен ресор (то и ДиВелт едва ли имат претенции за това - вярно). Определено обаче съм съгласен с думите на ербъския шеф - и на мен (вече) А380 ми е любимият ми самолет - да ме прощават Боинг`ци, ама колкото и да е продаваем трипъл севън, аз разсъждавам и от позицията на пасажер - винаги бих предпочел машината на Ербъс (казвал съм го и друг път).
Re: Airbus A380
Кой друг, ако не Emirates ще купи още 2 броя А380
http://www.msn.com/en-nz/travel/news/wo ... ar-BBrL8IH
http://www.msn.com/en-nz/travel/news/wo ... ar-BBrL8IH
Re: Airbus A380
Etihad - рекордна надеждност на А380:
http://atwonline.com/airbus-a380/etihad ... erformance
http://atwonline.com/airbus-a380/etihad ... erformance
Re: Airbus A380
Това значи ли че самолета прекарва на земята грубо само 2 часа на ден?!
Re: Airbus A380
Ами така излиза, ако се вярва на написаното, но честно казано нямам причини да не вярвам.
Всички АК се стремят самолетите им да са максимално натоварен график, инак губят пари - хвърчилата не са евтини.
Бях чел, че някои превозвачи предпочитат да изгорят гориво на "празен" курс, само и само самолета да не стои на земята (не помня конкретната АК, но съм почти сигурен, че беше в САЩ) - тоест, ако самолета лети от точка А до B и след кацането на B, няма полет до нито една друга дестинация (не само до А), то вместо цяла нощ да стои на летище B и да чака първия полет на другия ден, той незабавно излита празен за летище С, откъдето вече изпълнява отново полет до някъде си. Тази практика със сигурност не е изключение.
Явно има икономически резон в това.
Всички АК се стремят самолетите им да са максимално натоварен график, инак губят пари - хвърчилата не са евтини.
Бях чел, че някои превозвачи предпочитат да изгорят гориво на "празен" курс, само и само самолета да не стои на земята (не помня конкретната АК, но съм почти сигурен, че беше в САЩ) - тоест, ако самолета лети от точка А до B и след кацането на B, няма полет до нито една друга дестинация (не само до А), то вместо цяла нощ да стои на летище B и да чака първия полет на другия ден, той незабавно излита празен за летище С, откъдето вече изпълнява отново полет до някъде си. Тази практика със сигурност не е изключение.
Явно има икономически резон в това.
Re: Airbus A380
Показва колко инженерно съвършенни са съвременните големи самолети. Те буквално "живеят" във въздуха, като бързолетите.