МиГ-29 в България
МиГ-29 в България
Леко оптимистична статия на общо взето мрачната реалност пред ВВС днес:
ПОЛОВИНАТА НИ МИГ-ОВЕ ЩЕ СА РЕАНИМИРАНИ ПРЕЗ ДЕКЕМВРИ
Облаците над българската авиация започват лека-полека да се разсейват. В случая не става дума за купуване на нови изтребители, а за приключване на проточилия се повече от три години ремонт на нашите „МиГ-29". Той беше забатачен от израелската компания „Елбит системс", която така и не успя да модернизира нито една машина. Това наложи прекратяването на контракта с нея, сезиране на прокуратурата и сключване на нов договор, този път с руската РСК „МиГ".
Общо 7 машини ще излязат от ремонтните хангари до края на годината, а други 9 през 2008 г., съобщиха от BBC за „БАНКЕРЪ". В момента усилено се работи по три самолета. Това стана възможно, след като всички митнически пречки около доставката на двигателите от Русия бяха преодолени преди около месец. Те стояха блокирани на границата заради липсата на документи за внос в Европейския съюз. Нещо, което не бе предвидено при сключването на контракта с РСК „МиГ" на 1 март 2006-а. Документът, подписан от министъра на отбраната Веселин Близнаков и от заместник генералния директор на руската корпорация Сергей Цивильов, предвижда ремонта на общо 16 самолета „МиГ-29", като четири от тях са учебно-бойни. Чрез допълнително споразумение в начинанието бяха включени и заводите от системата ТЕРЕМ. Така част от платените от отбранителното ведомство 48 млн. долара ще останат в България.
Необходимо е да се отбележи, че не се извършва модернизация на машините, което е непосилно за руснаците. Те нямат достъп до технологиите на НАТО, като системата „чужд-свой", която дава възможност на летателните средства от Алианса да се разпознават във въздуха и да не бъдат атакувани от собствените отбранителни системи. Технологията е секретна за държавите извън Пакта. Поради тази причина РСК „МиГ" само ще удължи летателния ресурс на изтребителите с още пет години.
През това време военните ни стратези и финансисти трябва да открият най-безболезнения вариант за осигуряването на близо 2 млрд. евро, с които да се купят нови многоцелеви изтребители. По непотвърдена информация американският F-16, който до неотдавна бе фаворит в неофициалната надпревара у нас, вече е изпреварен от френските „Мираж" и „Юрофайтър". Причината за смяната на предпочитанията в Генералния щаб е чисто прагматична. Тя произтича от визитата на френския президент Никола Саркози през октомври в България и сключеното военнотехническо споразумение за сътрудничество, първата стъпка от което е доставката на нови корвети за нуждите на ВМС. Разбира се, за новите самолети ще има търг. За всички обаче е ясно, че подобни конкурси могат да се нагласят в полза на определен кандидат. Най-лесният начин е чрез определяне на непосилни за конкуренцията параметри, но да не забравяме, че засега това е само хипотеза.
А че има нужда от нови изтребители, по този въпрос няма разнобой между военни и политици. Въпреки че „МиГ-29" е машина с доказани технически характеристики, той бе преходен изтребител между XX и XXI век. Новите радарни системи все по-успешно го прихващат и ефективността му рязко намалява. Независимо от това той все още е на въоръжение в 27 държави. Дори страни членки на НАТО - като Полша, Словакия и Унгария, още го използват, но и те не от вчера са се ориентирали към закупуването на самолети от ново поколение.
Междувременно в България започна и подобряването на авиационната инфраструктура благодарение най-вече на американските ни партньори, с които сключихме договор за съвместно ползване на няколко военни бази. Търговете за военните съоръжения, които предстои да бъдат изградени на полигона „Ново село", авиобазата „Безмер" и в община Айтос, ще са за около 60 млн. долара, съобщи през седмицата в Сливен Джим Бигъс, съветник по политическите и икономическите въпроси на американския посланик у нас Джон Байърли. В тях могат да участват всички български фирми, които отговарят на изискванията на американското законодателство и покриват параметрите на поръчките. Търговете ще се проведат през пролетта, но преди това е необходимо да се подпишат допълнителните споразумения за съвместното ползване на съоръженията. Подписването може да стане в края на 2007-а, след като у нас пристигнат представители на Сухопътните войски на САЩ в Европа. На практика със средства от Държавния департамент „Безмер" ще се превърне в модерно летище, което ще се ползва не само от американски, но и от български изтребители. Според военнотехническата експертиза на него ще могат да кацат дори най-тежките военнотранспортни самолети в света като американските „Херкулес".
В последна сметка, докато руснаци ни ремонтират изтребителите, а американци ни строят военните бази, за българските генерали остава в ускорен порядък да приключат с актуализацията на План 2015. В него трябва да залегнат разчетите за нови самолети и за нова военна инфраструктура.
София: Банкер стр. 29, автор: Николай Минков
ПОЛОВИНАТА НИ МИГ-ОВЕ ЩЕ СА РЕАНИМИРАНИ ПРЕЗ ДЕКЕМВРИ
Облаците над българската авиация започват лека-полека да се разсейват. В случая не става дума за купуване на нови изтребители, а за приключване на проточилия се повече от три години ремонт на нашите „МиГ-29". Той беше забатачен от израелската компания „Елбит системс", която така и не успя да модернизира нито една машина. Това наложи прекратяването на контракта с нея, сезиране на прокуратурата и сключване на нов договор, този път с руската РСК „МиГ".
Общо 7 машини ще излязат от ремонтните хангари до края на годината, а други 9 през 2008 г., съобщиха от BBC за „БАНКЕРЪ". В момента усилено се работи по три самолета. Това стана възможно, след като всички митнически пречки около доставката на двигателите от Русия бяха преодолени преди около месец. Те стояха блокирани на границата заради липсата на документи за внос в Европейския съюз. Нещо, което не бе предвидено при сключването на контракта с РСК „МиГ" на 1 март 2006-а. Документът, подписан от министъра на отбраната Веселин Близнаков и от заместник генералния директор на руската корпорация Сергей Цивильов, предвижда ремонта на общо 16 самолета „МиГ-29", като четири от тях са учебно-бойни. Чрез допълнително споразумение в начинанието бяха включени и заводите от системата ТЕРЕМ. Така част от платените от отбранителното ведомство 48 млн. долара ще останат в България.
Необходимо е да се отбележи, че не се извършва модернизация на машините, което е непосилно за руснаците. Те нямат достъп до технологиите на НАТО, като системата „чужд-свой", която дава възможност на летателните средства от Алианса да се разпознават във въздуха и да не бъдат атакувани от собствените отбранителни системи. Технологията е секретна за държавите извън Пакта. Поради тази причина РСК „МиГ" само ще удължи летателния ресурс на изтребителите с още пет години.
През това време военните ни стратези и финансисти трябва да открият най-безболезнения вариант за осигуряването на близо 2 млрд. евро, с които да се купят нови многоцелеви изтребители. По непотвърдена информация американският F-16, който до неотдавна бе фаворит в неофициалната надпревара у нас, вече е изпреварен от френските „Мираж" и „Юрофайтър". Причината за смяната на предпочитанията в Генералния щаб е чисто прагматична. Тя произтича от визитата на френския президент Никола Саркози през октомври в България и сключеното военнотехническо споразумение за сътрудничество, първата стъпка от което е доставката на нови корвети за нуждите на ВМС. Разбира се, за новите самолети ще има търг. За всички обаче е ясно, че подобни конкурси могат да се нагласят в полза на определен кандидат. Най-лесният начин е чрез определяне на непосилни за конкуренцията параметри, но да не забравяме, че засега това е само хипотеза.
А че има нужда от нови изтребители, по този въпрос няма разнобой между военни и политици. Въпреки че „МиГ-29" е машина с доказани технически характеристики, той бе преходен изтребител между XX и XXI век. Новите радарни системи все по-успешно го прихващат и ефективността му рязко намалява. Независимо от това той все още е на въоръжение в 27 държави. Дори страни членки на НАТО - като Полша, Словакия и Унгария, още го използват, но и те не от вчера са се ориентирали към закупуването на самолети от ново поколение.
Междувременно в България започна и подобряването на авиационната инфраструктура благодарение най-вече на американските ни партньори, с които сключихме договор за съвместно ползване на няколко военни бази. Търговете за военните съоръжения, които предстои да бъдат изградени на полигона „Ново село", авиобазата „Безмер" и в община Айтос, ще са за около 60 млн. долара, съобщи през седмицата в Сливен Джим Бигъс, съветник по политическите и икономическите въпроси на американския посланик у нас Джон Байърли. В тях могат да участват всички български фирми, които отговарят на изискванията на американското законодателство и покриват параметрите на поръчките. Търговете ще се проведат през пролетта, но преди това е необходимо да се подпишат допълнителните споразумения за съвместното ползване на съоръженията. Подписването може да стане в края на 2007-а, след като у нас пристигнат представители на Сухопътните войски на САЩ в Европа. На практика със средства от Държавния департамент „Безмер" ще се превърне в модерно летище, което ще се ползва не само от американски, но и от български изтребители. Според военнотехническата експертиза на него ще могат да кацат дори най-тежките военнотранспортни самолети в света като американските „Херкулес".
В последна сметка, докато руснаци ни ремонтират изтребителите, а американци ни строят военните бази, за българските генерали остава в ускорен порядък да приключат с актуализацията на План 2015. В него трябва да залегнат разчетите за нови самолети и за нова военна инфраструктура.
София: Банкер стр. 29, автор: Николай Минков
Re: МиГ-29 в България
Въй! Пък руснаците горките не са се сетили да си направят такова нещоFloyd написа:Те нямат достъп до технологиите на НАТО, като системата „чужд-свой", която дава възможност на летателните средства от Алианса да се разпознават във въздуха и да не бъдат атакувани от собствените отбранителни системи. Технологията е секретна за държавите извън Пакта.


Re: МиГ-29 в България
Що не помислиш преди да бълваш нещо?onufrii написа: Въй! Пък руснаците горките не са се сетили да си направят такова нещо! Колкото до F-16 - колко `ноетдавна` е бил фаворит за нов изтребител? Или беше доста отдавна
! А калпавата полоса на Безмер е май втората по здравина в Булгария!
Нали разбираш, че системата "свой-чужд" на НАТО е различна от същата на Русия?
Дори и да могат да я изкопират, нямат нужния лиценз за тази цел.
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net
Re: МиГ-29 в България
Тук не сме форума на "Еар Груп". Преди напишеш - помисли малко -:)onufrii написа:Въй! Пък руснаците горките не са се сетили да си направят такова нещоFloyd написа:Те нямат достъп до технологиите на НАТО, като системата „чужд-свой", която дава възможност на летателните средства от Алианса да се разпознават във въздуха и да не бъдат атакувани от собствените отбранителни системи. Технологията е секретна за държавите извън Пакта.! Колкото до F-16 - колко `ноетдавна` е бил фаворит за нов изтребител? Или беше доста отдавна
! А калпавата полоса на Безмер е май втората по здравина в Булгария!
Вярно е. По-точно казано започват да го изкарват.Mig23 написа:Окей, да продължим да обсъждаме темата за Миг 29. А искам да попитам вярно ли е, че Миг 21 ги изкарват от употреба след година? И остават само 29-ите?

http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net
Имах предвид, че от догодина (2008) ще започнат да го извеждат от въоръжение. Съмнявам се да удължават още и още.
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net
Re: МиГ-29 в България
Естествено! Но от статията се разбира за `свой-чужд` по принцип, а не за НАТО-вската конкретно.Airfan написа:Нали разбираш, че системата "свой-чужд" на НАТО е различна от същата на Русия?
Приятелю, чети внимателно: "Те нямат достъп до технологиите на НАТО, като системата „чужд-свой". Технологиите на НАТО от типа "свой-чужд".
Както й да е, перфектно си разбрал за какво иде реч, но даваш опозиция.
Както й да е, перфектно си разбрал за какво иде реч, но даваш опозиция.
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net
"Необходимо е да се отбележи, че не се извършва модернизация на машините, което е непосилно за руснаците. Те нямат достъп до технологиите на НАТО, като системата „чужд-свой", която дава възможност на летателните средства от Алианса да се разпознават във въздуха и да не бъдат атакувани от собствените отбранителни системи. Технологията е секретна за държавите извън Пакта. Поради тази причина РСК „МиГ" само ще удължи летателния ресурс на изтребителите с още пет години. "
Там е работата, че точно в този пасаж се крие голяма истина.
Руснаците не могат да извършат част от модернизацията точно поради причината, че са страна извън НАТО.
IFF-a трябва да отговаря на STANAG "нам кой си" и съвсем логично руснаците такъв нямат.
Но могат, по словашкия модел, да наемат западни подизпълнители, който да има съответните натовски сертификати за конфединциалност на информацията и тъй нататък.
Факта си е факт - само с един тип (или ако щете една ескадрила) няма да е бъде изтребителната авиация.
Там е работата, че точно в този пасаж се крие голяма истина.
Руснаците не могат да извършат част от модернизацията точно поради причината, че са страна извън НАТО.
IFF-a трябва да отговаря на STANAG "нам кой си" и съвсем логично руснаците такъв нямат.
Но могат, по словашкия модел, да наемат западни подизпълнители, който да има съответните натовски сертификати за конфединциалност на информацията и тъй нататък.
Това, че отделни бройки са си достигнали края не значи, че типа ще бъде пенсиониран.Airfan написа:Имах предвид, че от догодина (2008) ще започнат да го извеждат от въоръжение. Съмнявам се да удължават още и още.
Факта си е факт - само с един тип (или ако щете една ескадрила) няма да е бъде изтребителната авиация.
поставянето на транспондер не е модернизация на бойния комплекс, какъвто е изтребителят. то може да се извърши от подизпълнител, сключил съответния договор с МиГ в рамките на модернизационните работи по самолета, които пък са - промяна на комплекса в посока усъвършенстване на експлоатационните и бойните му характеристики.
е изключително тъпо изречение, което се опитвах да кажа в началото.
онуфрий е прав в това, че очевидно авторът не прави разлика между конкретната система Свой-чужд и като цяло технологията - и затова от текста става ясно, че САМО НАТО разполага с такава технология, която никой друг не ползва.
Тоест - в посочения пасаж не се крие никаква истина, а само некомпетентност на автора му.
Необходимо е да се отбележи, че не се извършва модернизация на машините, което е непосилно за руснаците
е изключително тъпо изречение, което се опитвах да кажа в началото.
онуфрий е прав в това, че очевидно авторът не прави разлика между конкретната система Свой-чужд и като цяло технологията - и затова от текста става ясно, че САМО НАТО разполага с такава технология, която никой друг не ползва.
Тоест - в посочения пасаж не се крие никаква истина, а само некомпетентност на автора му.
МиГ-29 в България
Интервю с министър Близнаков от днешния 24 часа:
....
- Това означава ли, че в следващите 4 г. няма да тръгне друг проект за купуване на нова бойна техника? Примерно за нови изтребители?
- За да стартира нов проект, трябва фирмите да гарантират гратисен период на плащанията до 2011 г. или да бъдат финансирани целево от държавния бюджет.
- Но почти всички фирми с намерение да участват в евентуален конкурс за доставка на изтребители, предлагат кредити с различен гратисен период?
- До 2011 г. не можем да плащаме. За да не считате, че заобикалям въпроса за изтребителите, ще кажа, че армията изпитва нужда от нови самолети. Проектът за многоцелеви изтребители е един от най-важните. Но вероятно ще може да се обсъжда едва към края на 2009 г.
- Предвижда ли се модернизация по натовски стандарти на изтребителите МиГ-29? Чуват се такива реплики особено след орязването на бюджета. Евентуално „да" би означавало отказ от придобиване на нови изтребители?
- Не се предвижда такава модернизация. Предвижда се до 2015 г. армията ни да придобие нови многоцелеви изтребители.
- Но ремонтът на МиГ-29 пак се забавя. Руската фирма РСК "МиГ" не спазва и предоговорените с МО срокове. На 18 януари 2005 г. вашият предшественик Николай Свинаров вече прекрати договор със същата компания за ремонт на същите изтребители.
- Наистина има забавяне при изпълнението на някои части от договора. Но това не променя крайния срок. Без самолети няма да останем. Просто няма да го допуснем. В същото време не бива да се забравя, че работим с компанията производител на изтребителите. Няма кой друг да свърши тази работа
- Този монопол обаче невинаги е полезен.
- Разчитам на коректността на фирмата и засега не съм притеснен. Казвам засега.
http://survey.eamci.bg/survey/survey.dl ... vqPAssdrJA
....
- Това означава ли, че в следващите 4 г. няма да тръгне друг проект за купуване на нова бойна техника? Примерно за нови изтребители?
- За да стартира нов проект, трябва фирмите да гарантират гратисен период на плащанията до 2011 г. или да бъдат финансирани целево от държавния бюджет.
- Но почти всички фирми с намерение да участват в евентуален конкурс за доставка на изтребители, предлагат кредити с различен гратисен период?
- До 2011 г. не можем да плащаме. За да не считате, че заобикалям въпроса за изтребителите, ще кажа, че армията изпитва нужда от нови самолети. Проектът за многоцелеви изтребители е един от най-важните. Но вероятно ще може да се обсъжда едва към края на 2009 г.
- Предвижда ли се модернизация по натовски стандарти на изтребителите МиГ-29? Чуват се такива реплики особено след орязването на бюджета. Евентуално „да" би означавало отказ от придобиване на нови изтребители?
- Не се предвижда такава модернизация. Предвижда се до 2015 г. армията ни да придобие нови многоцелеви изтребители.
- Но ремонтът на МиГ-29 пак се забавя. Руската фирма РСК "МиГ" не спазва и предоговорените с МО срокове. На 18 януари 2005 г. вашият предшественик Николай Свинаров вече прекрати договор със същата компания за ремонт на същите изтребители.
- Наистина има забавяне при изпълнението на някои части от договора. Но това не променя крайния срок. Без самолети няма да останем. Просто няма да го допуснем. В същото време не бива да се забравя, че работим с компанията производител на изтребителите. Няма кой друг да свърши тази работа
- Този монопол обаче невинаги е полезен.
- Разчитам на коректността на фирмата и засега не съм притеснен. Казвам засега.
http://survey.eamci.bg/survey/survey.dl ... vqPAssdrJA
Anyone who fights for the future, lives in it today