Инциденти - Гражданска авиация
- JediMonster
- Мнения: 125
- Регистриран: пон сеп 15, 2008 9:29 pm
- Местоположение: Осло Норвегия
- Контакти:
Re: Инциденти - Гражданска авиация
Вчера (12/05/2017) в Братск кацна аварийно Бойнг-787 на All Nippon единият двигател е отказъл.
Re: Инциденти - Гражданска авиация
катастрофа при евакуация в Австрийските Алпи с McDonnell Douglas MD 900 Explorer
https://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=197095
https://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=197095
Re: Инциденти - Гражданска авиация
Това не се вижда всеки ден - вентилаторът на 4-ти двигател (GP7200) на А380 на Air France рег. F-HPJE се е откъснал в полет над Гренладия с все диска, част от корпуса на вентилаторната секция и заборника. Самолетът е кацнал нормално в Гуус Бей, Канада. Всички хора на борда трябва сериозен курбан да дават на тая дата. Поне на мен това ми изглежда като много по-опасно от отказа на Qantas в Сингапур преди години. А и за пръв път чувам за подобен тип разрушаване в студената част на двигател.
http://avherald.com/h?article=4af15205&opt=0
http://avherald.com/h?article=4af15205&opt=0
"See, to me that's a stupid instrument. It tells what your angle of attack is. If you don't know you shouldn't be flying." - Chuck Yeager, from the back seat of F-15D at age 89.
=RvE=
=RvE=
Re: Инциденти - Гражданска авиация
„…..Това не се вижда всеки ден - вентилаторът на 4-ти двигател (GP7200) на А380 на Air France рег. F-HPJE се е откъснал в полет над Гренладия с все диска, част от корпуса на вентилаторната секция и заборника. Самолетът е кацнал нормално в Гуус Бей, Канада…..”
BTW, пореден пример, че всички приказки от рода „двигателите на Engine Alliance (GE&PW) са далеч по-читави от тези на RR” са бошлаф.
„……Поне на мен това ми изглежда като много по-опасно от отказа на Qantas в Сингапур преди години…..”
И на мен тъй.
„…….А и за пръв път чувам за подобен тип разрушаване в студената част на двигател…..”
Не са ли подобни нещата при SP-LAA и SP-LBG (завършили трагично)?
BTW, и до ден днешен руснаците отказват да признаят, че катастрофите се дължат на конструктивен недостатък на Soloviev D-30 (респ.Kuznetsov NK-8), като твърдят, че и за двете катастрофи са виновни полските пилоти (нещо, с което пък поляците съвсем резонно никога няма да се примирят).
Както и с борд CU-T1283 на Cubana (полет CU201, отново Ил-62М) от Санто Доминго до Хавана през 2008-ма?

BTW, пореден пример, че всички приказки от рода „двигателите на Engine Alliance (GE&PW) са далеч по-читави от тези на RR” са бошлаф.
„……Поне на мен това ми изглежда като много по-опасно от отказа на Qantas в Сингапур преди години…..”
И на мен тъй.
„…….А и за пръв път чувам за подобен тип разрушаване в студената част на двигател…..”
Не са ли подобни нещата при SP-LAA и SP-LBG (завършили трагично)?
BTW, и до ден днешен руснаците отказват да признаят, че катастрофите се дължат на конструктивен недостатък на Soloviev D-30 (респ.Kuznetsov NK-8), като твърдят, че и за двете катастрофи са виновни полските пилоти (нещо, с което пък поляците съвсем резонно никога няма да се примирят).
Както и с борд CU-T1283 на Cubana (полет CU201, отново Ил-62М) от Санто Доминго до Хавана през 2008-ма?

Re: Инциденти - Гражданска авиация
Не е като да не се случва.=RvE=Tito написа: А и за пръв път чувам за подобен тип разрушаване в студената част на двигател.

Re: Инциденти - Гражданска авиация
Сега се сетих и за друг пример - полет 232, DENORDPHL, на Юнайтид (DC-10-10, N1819U), катастрофирал при аварийното кацане в Sioux City. Макар и да има жертви, те са далеч по-малко от оцелелите и не може да се сравнява с трагедиите на SP-LAA (LO 007) и SP-LBG (LO 5055) при които няма нито един оцелял. Двигателят в случая е GE CF6-6D.
























Re: Инциденти - Гражданска авиация
Тц, на този случаят е съвсем друг. Разпаднал се е само заборникът, вентилаторът си е там.Moss написа: Не е като да не се случва.
"See, to me that's a stupid instrument. It tells what your angle of attack is. If you don't know you shouldn't be flying." - Chuck Yeager, from the back seat of F-15D at age 89.
=RvE=
=RvE=
Re: Инциденти - Гражданска авиация
Тука ме фанА... 

Re: Инциденти - Гражданска авиация
Не е констуктивен недостатък. МиГ-31 си го ползва Д-30 при много по-големи натоварвания. Иде реч са мърльовщина и ниска производствена култура. В единият случай "забравят" да сложат половината от ролките на които лагерува вентилатора. Което струва 183 живота.Не са ли подобни нещата при SP-LAA и SP-LBG (завършили трагично)?
BTW, и до ден днешен руснаците отказват да признаят, че катастрофите се дължат на конструктивен недостатък на Soloviev D-30 (респ.Kuznetsov NK-8), като твърдят, че и за двете катастрофи са виновни полските пилоти (нещо, с което пък поляците съвсем резонно никога няма да се примирят).
Re: Инциденти - Гражданска авиация
Общото между Д-30КП/КУ и Д-30Ф6 е името.
Компресорът на Ф6 е една степен по-малък от КУ. Турбината на Ф6 изцяло различна.
Предполагам, че има и някои други "незначителни" отличия.
Компресорът на Ф6 е една степен по-малък от КУ. Турбината на Ф6 изцяло различна.
Предполагам, че има и някои други "незначителни" отличия.
Re: Инциденти - Гражданска авиация
Като казваш „в единият от случаите”, почти съм сигурен, че имаш в предвид SP-LBG. Дефинициите ти (мърльовщина и ниска производствена култура) са съвсем верни (макар че, аз бих сложил и епитета престъпни), но доколкото аз знам, не иде реч точно за „забравяне” (то и ти си го сложил в кавички де).Не е констуктивен недостатък. МиГ-31 си го ползва Д-30 при много по-големи натоварвания. Иде реч са мърльовщина и ниска производствена култура. В единият случай "забравят" да сложат половината от ролките на които лагерува вентилатора. Което струва 183 живота.
Руснаците бързат да доставят на LOT самолета в договореният срок. Убуу, ама при поддоставчиците (лагерите) забавянията са страхотни. Затова, вместо конструктивно заложените 26 ролки, тургат само 13. Ай ся - голяма раута.....
Дали при Д-30, тоест когато иде реч за военна машина и то за собствените ВВС нещата са били такива?

И все пак до голяма степен си е и конструктивен недостатък. При SP-LAA причината за дезинтеграцията, макар и не напълно идентична, пак се дължи на low-pressure shaft. Това си остава най-слабото място на двигателя. Потвърждава се и от много други, макар и не трагични случаи (като кубинският самолет).
Re: Инциденти - Гражданска авиация
Пожар в карго отсека на полет 192 на American (летище HKG, дестинация LAX, самолета е 77W, с регистрация N727AN)
Снимки и видео: http://hk.apple.nextmedia.com/realtime/ ... 9/57310254
Снимки и видео: http://hk.apple.nextmedia.com/realtime/ ... 9/57310254
Re: Инциденти - Гражданска авиация
По нашите ширини - 738 на Pegasus в Трабзон за едната бройка да стане подводница. Няма пострадали, самолетът за скрап.
http://www.haberturk.com/trabzon-havali ... tu-1795845
http://www.haberturk.com/trabzon-havali ... tu-1795845
"See, to me that's a stupid instrument. It tells what your angle of attack is. If you don't know you shouldn't be flying." - Chuck Yeager, from the back seat of F-15D at age 89.
=RvE=
=RvE=
Re: Инциденти - Гражданска авиация
An-148 full lost
Saratov Airlines
RA-61704 - built in 2010

flight Domodedovo-Orsk

71 victims


Saratov Airlines
RA-61704 - built in 2010

flight Domodedovo-Orsk

71 victims


- Fighterland
- Мнения: 680
- Регистриран: вт ное 27, 2007 6:34 pm
Re: Инциденти - Гражданска авиация
Тия дни се случиха все катастрофи - Австралия, Гранд Каньон, сега и това 
Появиха се снимки с някакви дупки в основата на крилото до фюзелажа на този самолет от предшини полети... Колко са истински не знам, ама ако е вярно...

Появиха се снимки с някакви дупки в основата на крилото до фюзелажа на този самолет от предшини полети... Колко са истински не знам, ама ако е вярно...
На десет мили от Монтана
в посока Дунавският бряг...
в посока Дунавският бряг...
Re: Инциденти - Гражданска авиация
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net
Re: Инциденти - Гражданска авиация
FULL LOST
https://www.mirror.co.uk/news/world-new ... e-12045621
http://www.irna.ir/fa/News/82835656
Превозвач – Iran Aseman
Машина - ATR72-212 (24.3-годишен)
Регистрация - EP-ATS

Сериен номер – 391
Първи полет - 26/10/1993
6 години консервиран (от 2011 до 2017-та)
Жертви – 65/66, варира според източниците (няма оцелели)
Маршрут – Tehran-Yasuj
Полет - EP 3704
Локация – Semirom

Предварително заключение – навигационна грешка (CFIT)
https://www.mirror.co.uk/news/world-new ... e-12045621
http://www.irna.ir/fa/News/82835656
Превозвач – Iran Aseman
Машина - ATR72-212 (24.3-годишен)
Регистрация - EP-ATS

Сериен номер – 391
Първи полет - 26/10/1993
6 години консервиран (от 2011 до 2017-та)
Жертви – 65/66, варира според източниците (няма оцелели)
Маршрут – Tehran-Yasuj
Полет - EP 3704
Локация – Semirom

Предварително заключение – навигационна грешка (CFIT)
Re: Инциденти - Гражданска авиация
Bombardier Dash 8 Q400 (17-годишен)
Непал (Катманду)
Полет BS211 на Бангладешката АК "US-Bangla" по линията Дака-Катманду
49 мъртви (от общо 71)









Непал (Катманду)
Полет BS211 на Бангладешката АК "US-Bangla" по линията Дака-Катманду
49 мъртви (от общо 71)









Re: Инциденти - Гражданска авиация
Турски Чалънджър 604




Полет Шарджа (UAE) – Истанбул
Локация – територията на Южен Иран (Zagros)
Жертви – 11 (3 екипаж, 8 пътници), само жени, включително пилотите (едната в турските ВВС и от първите жени пилоти, другата – на работа в Търкиш Ерлайнс)
Нает е от турски бизнесмен за предсватбено пътешествие на дъщеря си - Mina Basaran (заедно със 7 нейни приятелки).
Снимката на Мина е от борда на самия самолет.




Полет Шарджа (UAE) – Истанбул
Локация – територията на Южен Иран (Zagros)
Жертви – 11 (3 екипаж, 8 пътници), само жени, включително пилотите (едната в турските ВВС и от първите жени пилоти, другата – на работа в Търкиш Ерлайнс)
Нает е от турски бизнесмен за предсватбено пътешествие на дъщеря си - Mina Basaran (заедно със 7 нейни приятелки).
Снимката на Мина е от борда на самия самолет.
