- Airbus почти елиминира заплахата CS300/500 да торпилират един ден продажбите на A319Neo (и дори A320Neo). Тази заплаха обаче става все по-реална за 7M7 и 7M8 (B737-MAX7 и B737-MAX8), още повече, че от тук нататък МАХ серията ще трябва да се бори с де факто два модела с обща стратегия. Нуждата от MoM/NMA/797 вече става крещяща. Друг печеливш ход Boeing няма, освен рязко понижаване на цената на МАХ серията, което аз не бих нарекъл печеливш ход
- вече двете линии (в Канада и САЩ) би трябвало и да посмъкнат цената на CS – засега единствената, но затова пък много сериозна и повсевместна критика към самолета
- няма официална информация, но по-скоро Airbus би оставал непокътнат бранда на BBD (нещо като Aegean/Olympic)
- трансфера на технологии също не е за пренебрегване – от тук нататък Airbus ще разполага със всичко, което и BBD, а това ще е от полза и за двата бранда
- факта, че Airbus вече предлага всичко, като се започне от ATR-42-600 до A380-800 (изключени остават само най-малките машини от рода на Jetstream 41) би трябвало да помогне и в друг аспект – унификацията на системите (което най-вероятно ще се случи) подпомага продажбите
- BBD все пак няма да се обезличи напълно, защото CRJ, Q400, LearJet, Global и Challenger остават 100% техни. Продажбата само на CS е умен ход и в друг аспект – не се купува целия концерн и регулатора не би могъл да има възражения
- колкото и трудно да му е било последните години на BBD, окончателно се оказва, че концерна няма и $1 дълг към банковия сектор – започва се на чисто
- двамата официално вече „братя” (CS100 и А320Neo) рамо до рамо:
Дотук, освен официалните съобщения, коментарите са мои. Очаквам вижданията и на другите съфорумци
