Фалити

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1855
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Фалити

Непрочетено мнение от Almasy » вт авг 15, 2017 3:29 pm

Сагата приключи - AirBerlin банкрутира

https://www.ch-aviation.com/portal/news ... o-continue

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1855
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Фалити

Непрочетено мнение от Almasy » пон окт 02, 2017 6:16 pm

Monarch върви към колапс

https://www.thetimes.co.uk/article/mona ... -6csjng90z

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1855
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Фалити

Непрочетено мнение от Almasy » нед окт 29, 2017 8:05 pm

[quote="Almasy"]Сагата приключи - AirBerlin банкрутира

Последно сбогом

Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1855
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Фалити

Непрочетено мнение от Almasy » пет ное 17, 2017 2:11 pm

Украинската Dniproavia, която BTW, летеше и до София обяви банкрут

https://www.ch-aviation.com/portal/news ... d-bankrupt

Полетите KBPSOF не се прекъсват, но вече се осъществяват от Windrose Airlines

Zdravkov
Мнения: 23
Регистриран: пон яну 25, 2016 11:02 am

Re: Фалити

Непрочетено мнение от Zdravkov » пон ное 27, 2017 12:43 pm

Здравейте ! Направих доста голяма пауза , но ето ме пак сред вас. Наскоро разбрах, че Еър Берлин преустановяват дейност, т.е. фалират. Даже видях и снимка с водна арка над самолет на кампанията, изпълнил последния полет. Какви според вас могат да бъдат причините за този фалит ? Все пак мисля, че Еър Берлин разполагат със сериозна флотилия, самолетите им са пълни с народ .

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1855
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Фалити

Непрочетено мнение от Almasy » пон ное 27, 2017 6:25 pm

Ми доста са, но може би най-важната се нарича Луфтханза.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1855
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Фалити

Непрочетено мнение от Almasy » чет май 24, 2018 2:53 am

Празните магазини във Венецуела не са единственият признак, че режима докара държавата до просешка тояга. АК мрат като мухи.

Първа се спомина създадената още през 1929-та Aeropostal Alas de Venezuela

Изображение

в началото на годината SBA Airlines

Изображение

последвана от LTA

Изображение

а днес предаде богу дух и Aserca

Изображение

Практически въздушият трафик е пред тотален колапс.

Conviasa

Изображение

и Avior

Изображение

още летят, но единствено по външните линии, като втората АК е и в черния списък на Европа (заради техническото състояние на самолетите) и няма достъп до континента.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1855
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Фалити

Непрочетено мнение от Almasy » чет окт 04, 2018 12:15 pm

Primera Air в състояние на банкрут.

Изображение

Персонала е бил информин чрез е-mail:

„Dear colleagues,
It is with great regret I am reaching out to you all this dark day. We have just been informed that both Primera Air Nordic and Primera Air Scandinavia will file for bankruptcy tomorrow October 2, 2018.”

Само преди месец АК оповести нови дестинации (TXL и FRA). Явно обаче и нискотарифния модел не е рецепта за успех и за нула време превозвача се е нагълтал яко с вода след като на 31-ви миналия месец на нейн A321 (OY-PAF) не беше позволено за излети от летище STN заради неплатени такси. Самолета е трябвало да изпълни TATL полет (PF41, до Ню-Йорк).
Според мнозина именно TATL (трансатлантическите) полетите са основната причина превозвача да предаде богу дух, където освен с редовните АК, мереша мегдан и с хибридната Norwegian (DY). Нискотарифния модел успя да се наложи при късите (европейските) линии, но явно при дългите (TRANSCON) малцина успяват да се конкурират с legacy AK. Вероятно и това е причината Ryanair, въпреки много приказки все още да се нъзлъндисва относно TATL полети.
Възможно е принос за фалита да има и твърде агресивната политика на Primera. Превозвача непрекъснато откриваше нови дестинации, като същевременно предлагаше възможно най-ниските тарифи в сравнение с други НТА. Твърде бързия растеж, съчетан с „полети без пари” е мантра докарала и други АК до банкрут. Да не говорим, че и самолетите не са без пари, а твърде бързо бяха изпазарени сегашните 321, че и с последваща поръчка за MAX9, която в момента увисва във въздуха. Боинг обаче със сигурност ще намери на кого да пласира машините, а и Delta, която не се гнуси от втора употреба вече е отправила запитване за наличните самолети на Ербъс.
Любопитното е, че по-голямата част от персонала на Primera Air дойде от фалиралата по-рано Monarch. Явно късмета не е на тяхна страна, щом отново трябва да си търсят работа. Неприятно е и друго – намиращите се в САЩ и Канада екипажи (смяната на TATL полетите), е трябвало да заплатят както хотелите, така и пътя си до дома от джоба си, защото Primera не е имала пари дори и за това. За пасажерите е предварително ясно – Primera е НТА и не могат да се надяват на каквито и да е компенсации, а еднопосочен билет от Бостън до Лондон в последният момент струва EUR 682 дори с хибридната Norwegian (тоест без багаж), а legacy carrier като Delta вече иска EUR 1978 (говорим за директни полети)

Носят се слухове, че ще същата съдба може да сполети и WOW Air.

Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1855
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Фалити

Непрочетено мнение от Almasy » вт дек 25, 2018 10:17 am

АК, гушнали босилека през 2018-та:

PAWA Dominicana (Dominican Republic) – January 28, 2018
Great Lakes (USA) – March 26, 2018
SWISS Global Air Lines (Switzerland) – April 19, 2018
Virgin America (USA) – April 24, 2018
NextJet (Sweden) – May 16, 2018
Aserca (Venezuela) – May 24, 2018
Saratov Airlines (Russia) – May 31, 2018
OneJet (USA) – August 30, 2018 (Now known as DoneJet)
Open Skies (France) – September 2, 2018
Wataniya Airways (Kuwait) – September 2, 2018
Primera Air (Latvia/Denmark) – October 1, 2018
PrivatAir (Switzerland/Germany) – December 5, 2018
Fastjet (Tanzania) – December 17, 2018
ADI Aerodynamics (USA – Merged into California Pacific)
Air Arabia Jordan (Jordan)
Air Costa Rica (if you don’t know…)
Air Link (Australia)
Air Viking (Norway)
Air2there (New Zealand)
ASL Airlines (Switzerland/Spain)
Azur Air (Germany)
BackBone Aviation (Denmark)
BinAir (Germany)
Blink (USA)
Business Jet Travel Airline (Ukraine)
CABI Airlines (Ukraine)
Cello Aviation (UK)
Cimber (Denmark – Merged into CityJet)
Cobalt Air (Cyprus)
Dart Airlines (Ukraine)
Express Airways (Slovenia)
Fly Viking (Norway)
flyorange (Netherlands)
ImagineAir (USA)
JetGo (Australia)
LAW – Latin American Wings (Chile)
Laynha Air (Australia)
LTA – Linea Turistica Aereotuy (Venezuela)
Naysa Aerotaxis (Spain – Merged into Binter Canarias)
Norfolk Island Airlines (Norfolk Island)
Orca Airways (Canada)
Palau Pacific Airways (Palau)
RISE (USA – Merged into Surf Air)
Rossair Charter (Australia)
Royal Wings (Jordan)
SBA Airlines (Venezuela)
Skywork (Switzerland)
Small Planet (Lithuania/Germany/Poland/Cambodia)
Sparrow Aviation (Sweden)
VLM Airlines (Belgium)

Списъка обаче не е съвсем точен, в смисъл, някои от превозвачите не фалираха, а просто бяха погълнати от други.

Пример е SWISS Global

Изображение

субдивизия на SWISS Intl. Компанията-майка (Луфтханза) обаче реши, че няма смисъл да поддържа отделен бранд и закри подразделението.

VLM не е изненада.

Изображение

Превозвача фактически беше мъртъв от доста време, но агонията продължи повече от 3 години, с надеждата да стане чудо. Е, не стана.

OpenSkies, компанията, собственост на IAG и де факто подразделение на British Airways не оправда очакванията.

Изображение

Всъщност IAG създаде АК, за да атакува Sky Team (основно в лицето на Delta, AirFrance/KLM и Alitalia) – самолетите и никога не са летели от/до острова – основните дестинации бяха от Ню-Йорк до Париж (летище Орли), Рим и Амстердам. Котка обаче им мина път.

Замина си и небезизвестната щвейцарска PrivatAir

Изображение

АК предлагаше смесица от редовни, чартърни и бизнес полети. Редовните бяха обикновено за други превозвачи (най-вече SWISS Intl. и Lufthansa), за които швейцарците осъществявяха полети с малките си 73G до дестинации, които трудно биха напълнили големи машини, като Dammam (Саудитска Арабия), Libreville (Габон) и Pointe-Noire (Конго). Луфтханза Груп обаче реши в един момент да използва свои самолети и по този начин PrivatAir остана почти без работа. Тя опита със SAS и TUI, но явно бизнеса не е бил особено успешен, щом накрая окончателно хлопна кепенците.

Virgin America

Изображение

пък беше глътната от Аляска

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1855
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Фалити

Непрочетено мнение от Almasy » пон дек 31, 2018 3:26 pm

Norwegian на ръба на колапса

https://www.forbes.com/sites/grantmarti ... b2efe74e9b

Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1855
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Фалити

Непрочетено мнение от Almasy » ср яну 02, 2019 4:53 pm

Avianca Brasil обяви банкрут

Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1855
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Фалити

Непрочетено мнение от Almasy » вт сеп 24, 2019 4:54 pm

Фалита на Thomas Cook не e някаква изненада – от месеци се говори, че превозвача е на ръба.
По интересно е:
- изказването Richard Branson (Virgin Atlantic CEO), според който рязкото обезценяване на паунда, свързано с решението за Брекзит е една от причините за фалита на АК (All of the travel industry costs are in dollars — for example fuel maintenance and airplane leasing. With the weaker pound, the cost of everything has skyrocketed. For Thomas Cook, this has proved terminal). Това потвърждава опасенията на превозвачите от острова, че идат лоши времена. Още миналата година IAG Group съобщи, че се замисля за преместване на централата си от Лондон в Мадрид, а MOL (Ryanair CEO) – за преструктуриране на превозвача и базирането му изцяло извън UK. В потвърждение – субдивизията Thomas Cook Finland Thomas е в добро финансово здраве и все още изпълнява полети.
- за превозването на хилядите „изоставени” пасажери на „майна си райна” спешно са наети два броя A380 – един на Malaysian вчера изпълнил полет PMIMAN (Palma de Mallorca, Spain – Manchester, UK), и един на Hi Fly, с първи полет NBELGW (Enfidha, Tunisia – London Gatwick, UK)
- със същата цел да наети и 2х320 на Freebird, 1 х 320, 1х321 на AtlasGlobal, 1х734 на Electra и 1х763 на Eastern, всичките за полети до база LGW. Единични полети ще изпълняват и самолети на Privilege, Nouvelair, Avion, Smartlynx, GetJet и DAT
- съобщава се общата цифра на изобщо засегнатите пасажери (тоест и такива, които са си още в къщи, но са планирали и платили почивка с вече фалиралата АК) е над 450,000
- добрата новина е, че Virgin Atlantic, която е под крилото на Delta (последната закупи 49% от акциите) е обещала да наеме целия персонал на фалиралата АК

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1855
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Фалити

Непрочетено мнение от Almasy » вт сеп 24, 2019 4:56 pm

DE (Condor) оцеля, въпреки, че е част от бранда Thomas Cook и фактически собственика е един (Thomas Cook Group). Макар че, Thomas Cook Group владее едва 49% от DE.

Изображение

Изображение

Освен еднаквите ливреи (но не и бранд) има и други факти, доказващи прякото роднинство:

1. Системата за резервации е една и съща. Всъщност Condor ползват тази на Thomas Cook
2. IFE на борда на самолетите на Condor показва Thomas Cook
3. Всички униформи са на Thomas Cook
4. Също и одеялата
5. Горивото се фактурира на Thomas Cook Group

Базата на DE обаче е FRA (Frankfurt Airport), а на Thomas Cook -
LGW (Gatwick, London).
Thomas Cook Airlines Scandinavia също е добро финансово здраве.

Не се знае обаче, дали Condor, както и всички останали субдивизии, ще оцелеят след краха на Thomas Cook UK. Слуха е, че всички сметки на Condor, които са в британски банки, са били замразени от Thomas Cook Group и въпреки, че АК няма никаква вина за краха на британския клон. Това е принудило Condor Flugdienst GmbH да потърси Uberbruckungskredit от 200 милиона евра, с гаранции от федералното правителство и общината Hesse, където е и централата. Засега „добро“ има само за 100 милиона (общината), тъй като федералното правителство се двоуми.
Твърде вероятно е „майката“, която е финансово с двата крака в батака и огромни дългове, да повлече и „дъщерите“.
Явно от това се опасяват Kayak и Skyscanner (едни от най-известните търсачки на полети) – до вчера те продаваха TransCon полети на Condor (като FRAYVR – Франкфурт-Ванкувър), но от днес са налични само директните полети на Air Canada или трансфери през YYZ, YYC и YUL с участието на Lufthansa и Air Canada.
А самата Lufthansa вече изяви желание да купи Condor (макар, че последният все още не е обявен за продажба). Същия апетит показва и TUI fly.

Отговори