Производители

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1581
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » вт май 08, 2018 12:26 pm

Almasy написа:
вт май 08, 2018 11:32 am
Прекрасно четиво Airbus vs Boeing с още по-прекрасни снимки

http://www.businessinsider.com/airbus-h ... lry-2018-4
Всъщност като четиво имам доста забележки, защото коментарите са на Richard Aboulafia, за който е галактически известно, че твърдо про-Боинг настроен. Снимките обаче наистина са забележителни.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1581
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » вт май 08, 2018 2:35 pm

Fighterland, на път са ни опровергаят и двамата, що се отнася до нова разработка.
BOOM, както излиза са вече на ниво избор на двигател.

https://www.flightglobal.com/news/artic ... 18-443216/

Говорят и за 76 поръчки, което израз на голямо доверие.
Чини ми се, че този път нещата няма да останат само на книга и поне прототтип ще полети.

Изображение

Щом и Virgin e поръчала 10 бройки, раутата май е сериозна.

Изображение

https://thepointsguy.com/2016/11/boom-s ... -aircraft/

Потребителски аватар
Fighterland
Мнения: 666
Регистриран: вт ное 27, 2007 6:34 pm

Re: Производители

Непрочетено мнение от Fighterland » вт май 08, 2018 10:57 pm

А дано !

Ама мисля - надали. Аз имах предвид точно това - използваш базата на военния за да разработиш пътнически. Естествено, поради причините дето каза - разликите ще са доста между двата варианта. За 'жъмбото - чел съм, че военните се радват много на боингския проект сконстуктивен дизайн, в който виждат много перспектива (което на практика се потвърждава при цивилното развитие, с особеностите че е преправен, но основата си остава), докато локхийд предлагат доста по-опростен (доколкото може да се използва изобщо тоя израз за подобен самолет) дизайн с много по-малко рискове...

Иначе за тез юнаци - интересно. Дано да излезе нещо. Вече не сме 60-те и 70-те, но пак факторът цена си остава - от това дето пускаш за бизнес и пръвите класи с ценичките им - 'що да не се намерят достатъчно хора, които да си платят за да пътуват по-бързо. Като гледах цената на час на Ф-18Е в Щатските ВМС. Хвалеха се колко евтино им излизало и видях, че реално тя е по-ниска от билет в тези класи. Само че не виждам как това може да свърши работа за реално дългите дестинации - Европа/Щатското западно крайбрежие, Китай-Европа, Австралия нещо различно от Китай/Япония, Европа/Япония... И другото - на тези класи цените им със сегашните полети са такива, с това - даже не искам да знам колко ще струват...
На десет мили от Монтана
в посока Дунавският бряг...

Потребителски аватар
Amazon
Мнения: 255
Регистриран: пон фев 03, 2014 8:28 pm

Re: Производители

Непрочетено мнение от Amazon » вт май 08, 2018 11:16 pm

Ф-18Е не е подходящ пример, защото освен нормалните експлоатационни разходи, там се включва и оперирането на чудовищен ядрен кораб опериран от 6000 не-лошо платени специалисти. И това разпределено на 80 самолета. Аз по скоро бих гледал "сухоземен" свръхзвуков самолет с подобен размер. Един час по спомени при F-15E беше около $30 000 долара, докато при B-1B вече е $60 000. Вашият красавец предполагам ще се падне по средата.

Потребителски аватар
Fighterland
Мнения: 666
Регистриран: вт ное 27, 2007 6:34 pm

Re: Производители

Непрочетено мнение от Fighterland » ср май 09, 2018 8:36 am

Не, аз точно за Ф-18Е имам предвид, защото го даваха колко му струва летенето на час, без обозначение от летището - защото на Морската пехота не оперират от самолетоносач. Просто се замислих върху цената и съответните билети за скъпите класи, а не че е възможно такова директно сравнение (че даже и индиректното ми се струва изкривено).Самият Ф-18 не са 70ина бройки в летателна експолатация само в САЩ.

Ако ще сравняваме - аз си мисля, че ще е много по-близо до Б-1. Но времето ще покаже дали това ще стигне нещо повече от "чертожната дъска".

Има и друго - къде ще лети? Конкорда си беше намерил мястото, убеден ли си, че някой ще разреши над Европа да си кара на свръхзвук? Сега за военните са такива ограничения, пък за някакви регулярни полети - ще има да подскачат екоактивисти, чемтрейсъри и всякакви подобни...
На десет мили от Монтана
в посока Дунавският бряг...

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1581
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » ср май 09, 2018 11:41 am

Amazon написа:
вт май 08, 2018 11:16 pm
Вашият красавец предполагам ще се падне по средата.
И що да е "наш" :lol:

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1581
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » ср май 09, 2018 11:48 am

Fighterland написа:
ср май 09, 2018 8:36 am
Има и друго - къде ще лети?
Лондон/Париж-Ню Йорк със сигурност - Конкорд си имаше доста ревностна клиентела. При съответен рейндж - и Лос Анжелийз - разни силебритийз само това чакат.
Европа до Токио, Сингапур и Хонконг са други алтернативи на бизнес поток - премиум класите обикновено не страдат от липси на затоварване.
Същото се отнася и за/от същите градове до САЩ (Лоз Анжелийз, Чикаго, Ню Йорк).

Потребителски аватар
Fighterland
Мнения: 666
Регистриран: вт ное 27, 2007 6:34 pm

Re: Производители

Непрочетено мнение от Fighterland » ср май 09, 2018 9:40 pm

Almasy написа:
ср май 09, 2018 11:48 am
Лондон/Париж-Ню Йорк със сигурност - Конкорд си имаше доста ревностна клиентела. При съответен рейндж - и Лос Анжелийз - разни силебритийз само това чакат.
...
Ще има ли Тунджа за такова разстояние - при дадените картинни характеристики...
Almasy написа:
ср май 09, 2018 11:48 am
...
Европа до Токио, Сингапур и Хонконг са други алтернативи на бизнес поток - премиум класите обикновено не страдат от липси на затоварване.
...
Да де, ама минава над немалко населени места - сега екотата не са като 60-те...
На десет мили от Монтана
в посока Дунавският бряг...

filip
Мнения: 60
Регистриран: съб мар 01, 2008 10:13 pm

Re: Производители

Непрочетено мнение от filip » ср май 09, 2018 10:23 pm

На мен лично този проект Бум ми се вижда афиф работа. Чак и двигател търсят вече за него. Абе знае ли човек. Сериозна компания с опит като Боинг претърпя неуспех с разработката на дозвуков при това самолет, а тези юнаци се хвърлят на М2.... Дано да успеят, малко да се раздвижи сектора, че сериала който гледаме дълги години с участието на Airbus и Boeing, взе да омръзва.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1581
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » чет май 10, 2018 10:12 am

Amazon написа:
вт май 08, 2018 11:16 pm
Един час по спомени при F-15E беше около $30 000 долара, докато при B-1B вече е $60 000. Вашият красавец предполагам ще се падне по средата.
Сига....Седнах ази и направих ина кръчмарска сметка
За ориентация примемам предположението на Амазон, тоест самолета (щом ще е по средата) ще оперира с цена от $45 000 на час.
Concorde e взeмал LHRJFK за 3 часа и 30 мин. при М2. Тъй като пишат, че Bоом ще лети с М2.2, да приемем, че на него ще му трябват 3 часа.
Тоест отиване и връщане – 6 полетни часа.
6 х $45 000 = $ 270 000
Но освен полетния час, една АК има и доста други разходи (летищни такси, еtc), за туй нека го направим поне $ 300 000.
Това според мен е минимума и то без да смятаме, че един превозвач все пак не лети заради черните очи на пасажерите, тоест трябва и нещичко да припечели.
Тоест в случая говорим само за чисти разходи в абсолютният минимум при изцяло запълнен самолет.
Вече се знае (поне така пишат), че Bоом ще е с 45-местна компановка.
Което означава - $ 300 000 / 45 = $ 6666 или € 5613

В момента най-евтините цени LHRJFK (двупосочен билет, произволни вторници през юли) са:

Y class - € 657 (Delta)
C class - € 2732 (British Airways)
F class - € 3188 (British Airways)

Така, дотук цената на разходите (€ 5613) не корелира изобщо с цената на настоящата бизнес класа, че даже и с тази на първата.
Да не говорим, че първа класа дори в най-големия самолет на British Airways има едва 14 места.

Изображение

В статията също има неточност защото калкулират при цена $ 5000 на бизнес класата, а е видно, че актуалната в момента е едва € 2732 или $ 3243.



Два извода:

Първо, ако R (supersonic) класата се продава за $ 5000, то няма как да се постигне мерака, тя да е на цената на днешната бизнес класа, а ще е дори по-скъпа и от първата (то така си беше и при Concorde навремето – R класата при него струваше повече от F при другите самолети).

Второ, при цена на полетен час от $45 000, сметките дори само като разходи пак не излизат, дори и за цена $ 5000 на билет. Тоест при Bоом трябва да бъде постигната значително по-ниска себестойност на полетния час.

Потребителски аватар
Amazon
Мнения: 255
Регистриран: пон фев 03, 2014 8:28 pm

Re: Производители

Непрочетено мнение от Amazon » чет май 10, 2018 9:04 pm

Almasy написа:
ср май 09, 2018 11:41 am
Amazon написа:
вт май 08, 2018 11:16 pm
Вашият красавец предполагам ще се падне по средата.
И що да е "наш" :lol:
Хубаво де - наш. И аз искам самолета да се случи. :) На всички са писнали тия тръбопроводи с крила, дето ги бълват сегашните производители.

Май в статията се говори и за вариатн със 74 места. А и летищните такси добре, но военните пък обикновено начисляват разходите на цяла ВВС база. Ако "нашите" цивилни свалят разходите до $30 000 и измислят някаква "междинна" класа със 74 места то сметката излиза - по $400 на билет. :)

Чудя се обаче как ще стоят нещата с шума. Ако това нещо ползва деривати на военни турбовентилатори, то в един момент ще се окаже, че 90% от летищата са му недостъпни. Може да забрави за сертификация, особено от Европа.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1581
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » пет май 11, 2018 2:18 pm

Май в статията се говори и за вариатн със 74 места.
Сега проверих и то на няколко места - явно и двамата сме в грешка - 55 са.
сметката излиза - по $400 на билет
Искаш да каиш 4000...То ако е 400 и аз се мятам до манхатънско на него – нали ще идваме ти изпиваме уискито :lol:
Те самите дават 5000 отсега. До 4000 не ми се вярва да паднат. Не сме смятали заплати на персонал, пък и луксозни манджи, пииета, както си прилага на R класа – не ги дават и тях без пари. Че и някавва печалбичка трябва да има все пак.
Чудя се обаче как ще стоят нещата с шума. Ако това нещо ползва деривати на военни турбовентилатори, то в един момент ще се окаже, че 90% от летищата са му недостъпни. Може да забрави за сертификация, особено от Европа.
За това признавам, не съм мислил. Но смятам, че най-сериозния проблем си остават разходите. На времето и Singapore имаха поръчка за Concorde. С него щяха да летят основно SYD (Сидни) и LAX (Лос Анжелийз), тъй като до Европа (LHR/CDG) самолета просто нямаше рейндж. В случая и двата маршрута (SINSYD и SINLAX) са над вода – пречки нямаше да има. Singapore просто се уплаши от разходите га гориво и така нататък, затова и канцелира поръчката си.
Сериозна компания с опит като Боинг претърпя неуспех с разработката на дозвуков при това самолет, а тези юнаци се хвърлят на М2....
За дозвуков просто клиентела няма да има достатъчно, сиреч хора, които да се изръсят съответните пари. Тез които не си наят парите са или, или.....А и дозвуковия особено много полетно време не спестява.
Прикачени файлове
seats3.jpg
seats3.jpg (84.11 KиБ) Видяна 140 пъти
seats2.png
seats2.png (613.68 KиБ) Видяна 140 пъти
seats1.png
seats1.png (15.06 KиБ) Видяна 140 пъти

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1581
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » пет май 11, 2018 2:23 pm

Ще има ли Тунджа за такова разстояние - при дадените картинни характеристики...
Виж това и на мен не ми стана никак ясно – какво означава това Maximum Design Route 9000NM, пък в скоби 4500 unrefueled.........За дозареждане във въдзуха според мен абсурд да говорим – някой да преведе
Прикачени файлове
seats 4.jpg
seats 4.jpg (79.82 KиБ) Видяна 139 пъти
Range.png
Range.png (5.16 KиБ) Видяна 139 пъти

Потребителски аватар
Amazon
Мнения: 255
Регистриран: пон фев 03, 2014 8:28 pm

Re: Производители

Непрочетено мнение от Amazon » пет май 11, 2018 7:52 pm

Да не би да имат предвид, че ще може да лети максимум 9000 морски мили, без нужда от някакво допълнително техническо обслужване?

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1581
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » пет май 11, 2018 8:14 pm

Amazon написа:
пет май 11, 2018 7:52 pm
Да не би да имат предвид, че ще може да лети максимум 9000 морски мили, без нужда от някакво допълнително техническо обслужване?
E то пък летим Лондон-Ню-Йорк и се връщаме и техническо ли обслужване веке ша са праи :shock:
Нек`ва шмекерия ми мяза т`ва :roll:

filip
Мнения: 60
Регистриран: съб мар 01, 2008 10:13 pm

Re: Производители

Непрочетено мнение от filip » пет май 11, 2018 9:07 pm

На мен ми харесват прозорците, колкото огледалото в банята ще са големи, хаха :lol:

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1581
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » вт май 15, 2018 11:53 am

Airbus може да се похвали с 830+ твърди поръчки за модела си А350 (359 & 35K комбо, преимуществено първия), което определено може да се счита за успех.

Изображение

И въпреки това, модела изгуби доста битки с 787 поради твърде високата си цена (в зависимост от вариантите – с от $30M to $60M повече) .
Това е заявявано в прав текст от много АК CEO, а е и публична тайна, че докато Boeing е склонен все пак на преговори за отстъпки на 787, то Airbus се е заинатил като магаре и вероятността (засега) цената да падне под каталожната е буквално мизерна (това обаче не се отнася до А330Neo, за който концерна е много по-отстъпчив).

Вярно е и че, 350 е повече в класа на 777, тоест не можем да говорим за пряка конкуренция между 350 и 787, с изключение между версиите 350-900 и 787-10, които общо взето са на един кантар по брой пасажери:

A330-800 <--> B787-8
A330-900 <--> B787-9
A350-900 <--> B787-10
A350-1000 <--> B777-8

И въпреки това 350-900 е значително по-скъп от 787-10.
От Ербъс контрират, че това е заради значително по-големия рейндж (което е вярно), както и върховите технологии, водещи по-ниско CASM (тук може да се спори, защото Боинг каканиже същото по отношение на своя продукт).

Изображение

Доколко А350-900 струва по-скъпо на Ербъс, отколкото B787-10 на Боинг не е ясно, макар, че 787 е по-отдавна на пазара и би трябвало да е доста по-напред в това отношение (тоест себестойноистта на единица да е значително по-ниска отколкото в началото).

Във всеки случай, ако е само търговска тактика (а не въпрос на себестойност), трудно е да се прогнозира кой от двата концерна е избрал правилният път. 777-300ER също се смяташе за много скъп навремето. Битката на А350 със 77Х (778 и 779) дори още не е започнала.

Изображение

Преди да има що-годе ясни резултати и от нея, трудно може да се прецени доколко Ербъс е успял да уцели с един куршум (350) два заека (787 & 77Х).

Потребителски аватар
Amazon
Мнения: 255
Регистриран: пон фев 03, 2014 8:28 pm

Re: Производители

Непрочетено мнение от Amazon » вт май 15, 2018 3:45 pm

Коментарите са, че А350 е забележимо по-тих от 777 във всичките му версии. Ако предлага по-добър комфорт, спокойно може да вземе доста от пазарния му дял. 787 вече е друга бира. Почти достига комфорта на 350, но както пишеш на значително по-ниска цена.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1581
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » ср май 16, 2018 10:49 am

Amazon написа:
вт май 15, 2018 3:45 pm
Коментарите са, че А350 е забележимо по-тих от 777 във всичките му версии. Ако предлага по-добър комфорт, спокойно може да вземе доста от пазарния му дял.
Ох, Амазоне, то и А340-600 e по-тих и по-комфортен от B777-300ER, ама превозвачите предпочитат втория, че поради двата двигателя има около 6% по-ниско CASM.
Никой не пита пътниците, ако АК може да наблъска максимално количество народ в една машина - дреме им за комфорта.
Дори маняци като мен се примиряват с това - ща не ща, и аз съм пътувал доста с 777-300ER - къде ще ходя.
Ще видим.

Отговори