


На тия заплатите им са прекалено високи за работата на смешници която вършат.



Това са го измислили американците, които заради забавянето на Ф-35 ще трябва още да си ползват Ф-16ките и да им удължават ресурса от 8 000ч на 13 000 и да докарат до 2048 или нещо подобно (по памет пиша в момента) - другите просто намазват. Един такъв SLEP кит за реконструкция на планера не е чак толкова пък скъп. Двигателите така или иначе сe обновяват по регламент и там голямо значение няма. Електрониката вътре не е 30 годишна също, Barak 2020 модернизацията заменя много доста авионика с нова.
Поне аз до колкото знам, едни от най-натъртените F-16 са холандските MLU-та по на около 4000 часа. В разговор с техници на такъв самолет казаха следното "не искам аз да съм този, който ще работи по такъв самолет на 6000 часа". Та на 4000 часа този планер е доволно напукан вече и си има проблемите като на всяка поизносена техника.Sharana написа: ↑вт май 15, 2018 12:12 am
Това са го измислили американците, които заради забавянето на Ф-35 ще трябва още да си ползват Ф-16ките и да им удължават ресурса от 8 000ч на 13 000 и да докарат до 2048 или нещо подобно (по памет пиша в момента) - другите просто намазват. Един такъв SLEP кит за реконструкция на планера не е чак толкова пък скъп. Двигателите така или иначе сe обновяват по регламент и там голямо значение няма. Електрониката вътре не е 30 годишна също, Barak 2020 модернизацията заменя много доста авионика с нова.
Да се изкарат 2500-3000 часа от такава машина до 2045-2050 няма да е чак пък толкова скъпо ако след SLEP (реконструкция на планера) в тази машина ще има още 4-5 хиляди часа и 25-30 години живот. След 2040та сигурно ще са като МиГ-овете сега (някои летят да, но за боеспособност и трениране на екипажи дума да не става), обаче при такава цена към 2040 вече трябва да се мисли за замяна.
Хърватите взеха техните планери на 7,680 EFH (equivalent flight hours) при максимален ресурс на (последните блокове или минали през SLEP като част от някоя модернизация) Ф-16 от 8 000 такива. Единственото, което ги спасява е новата SLEP програма на САЩ, защото им се налага да бутат и техните си (благодарения на безпроблемния Ф-35) и не че са го планирали, но са платили вече сметката по R&D и тестовете от 2011та насам.Airfan написа: ↑вт май 15, 2018 8:54 amПоне аз до колкото знам, едни от най-натъртените F-16 са холандските MLU-та по на около 4000 часа. В разговор с техници на такъв самолет казаха следното "не искам аз да съм този, който ще работи по такъв самолет на 6000 часа". Та на 4000 часа този планер е доволно напукан вече и си има проблемите като на всяка поизносена техника.
След такова му вдигат ресурса от 8 000 FH на 13,856 EFH. За момента през тази процедура са заявени да минат поне 841 Ф-16ки (не само американски) започвайки точно от тази година, full rate production на китовете ще е от 2019та (та тепърва започва програмата). Цената се очертава между 8 и 13 милиона на самолет, но ще ги държи до 2050та ако се разтегне. Американците са искали гаранция от 10-15 години при минимум 200ч на машина на година, което е характерно за САЩ (при командировка към Близкия Изток се навъртат по 300ч на машина годишно), което означава че няма да има сериозни проблеми и няма да седят на ремонт през цялото време, а ще летят като останалите (и стрес тестовете от 2011та насам уж го доказали, че е възможно след такава реконструкция). При грубо два пъти по-малко летене трябва да изпаднат в състоянието на МиГовете ни чак след 2040та, а преди това не би трябвало чак толкова главоболия да създават на техниците ни.Based on the associated documentation, the overhaul process would include replacing the wings, much of the aircraft’s external “skin,” supporting beams in the jet’s tailplane, and a series of internal bulkheads.
Едитнах си поста, дописвайки какво предлага Израел и как Хърватия се обвързва с тях почти във всичко. Алтернатива на LM при гръцки/португалски или други Ф-16ки също няма. Според изнесени данни от конкурса в Хърватия разценките на Израел били по-ниски и обслужването при тях излизало по-евтино от LM. Не с много, но се забелязвало ако гледаме период от 20 години.Airfan написа: ↑вт май 15, 2018 10:35 amПокупката на израелските F-16 няма ли да ни обвърже и направи зависими изцяло с държавата Израел? Авиониката, радари и сигурно една камара друго оборудване е изцяло израелско и пак ще ни извиват ръцете поради липса на други алтернативи.
Лично аз съм Ок за втора употреба самолети, но да са по-нови с поне 10-ина години от наличните ни.
Добре, а F-16 всъщност не може ли да получава КВР и ремонт на двигателите в Холандия, Турция, Белгия, Португалия? Незнам дали и Полша нямат база за ремонт? Все пак са се произвеждали в тези държави и вероятно имат оборудване и разрешение за всякакъв тип ремонт.Sharana написа: ↑вт май 15, 2018 10:48 amЕдитнах си поста, дописвайки какво предлага Израел и как Хърватия се обвързва с тях почти във всичко. Алтернатива на LM при гръцки/португалски или други Ф-16ки също няма. Според изнесени данни от конкурса в Хърватия разценките на Израел били по-ниски и обслужването при тях излизало по-евтино от LM. Не с много, но се забелязвало ако гледаме период от 20 години.
Та извиването на ръце е въпрос на гледна точка, LM също ще са монополисти. Пък Израел още доста има да си ползва техните Ф-16ки та не вярвам да ни създават някакви големи проблеми при една хипотетична сделка.
IMHO са важни не толкова годините, а навъртените часове и възможностите за удължаване на ресурса на планера. Последната SLEP програма на щатите (за която не знаех до скоро) отваря нови врати за Ф-16ките, защото ако Ф-35 не закъсняваше нямаше да бъде разработена и толкова издухани (почти до 8 000 часа) самолети щяха да са за боклука, защото поддръжката им би била много скъпа и кошмар за техниците.
Ами доста скъпо удоволствие е. Бюджета на ВВС е 80 милиона лева годишно, а лизинга на 12 самолета струва точно толкова (14 самолета са 55 милиона долара на година). Как си го представяш? На тази цена (80 милиона лева годишно) в рамките на 10 години хърватите ще изплащат техните Ф-16ки от Израел, но са си техни и ще летят още.
Звучи ми малко като случая с Полша и МиГовете, това че могат да правят нещо по техните си не означава, че можем да сключим договор и те да се хванат да поддържат нашите. Пък и няма държава от изброените, която да се хване и да ни предложи целия пакет с обучение, оръжие, симулатор и тн. Все с LM ще се преговаря, а от там ще предложат пълен пакет (както с португалските например). Иначе е ясно, че няма да се праща до САЩ самолета за обслужване - сигурно точно към Турция ще хваща, но отговорника ще е LM и на тях ще плащаме.Airfan написа: ↑вт май 15, 2018 1:51 pmДобре, а F-16 всъщност не може ли да получава КВР и ремонт на двигателите в Холандия, Турция, Белгия, Португалия? Незнам дали и Полша нямат база за ремонт? Все пак са се произвеждали в тези държави и вероятно имат оборудване и разрешение за всякакъв тип ремонт.
Да така е, първоначално изглежда скъпо. Но, като платим тази вноска, после само наливаме гориво и летим, + разходите за джепане.Sharana написа: ↑вт май 15, 2018 7:39 pmАми доста скъпо удоволствие е. Бюджета на ВВС е 80 милиона лева годишно, а лизинга на 12 самолета струва точно толкова (14 самолета са 55 милиона долара на година). Как си го представяш? На тази цена (80 милиона лева годишно) в рамките на 10 години хърватите ще изплащат техните Ф-16ки от Израел, но са си техни и ще летят още.
Има само един пример за такъв подход - Чехия. За други не съм чувал (а се отнася и за други модели изтребители). По един пример да съдим колко е изпипано или колко е добре не е много меродавно. За да се дава на лизинг трябва, трябва този който дава машината хем да приспада за амортизация, хем да печели от това щом не ти го продава и да изкара едни пари. Не виждам с каква математика това може да излезе по-евтино от покупката със заем, защото кеш малко кой може да извади.