Авиокомпании

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1660
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пет юни 01, 2018 11:55 am

Никой не иска да купи Air India......

https://money.bg/companies/nikoy-ne-isk ... ndiya.html

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1660
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » съб юни 02, 2018 10:46 pm

Шефовете на Юнайтид много отдавна признаха, че дислоцирането в Ню Йорк само на летище EWR е било огромна грешка, тъй като АК изгуби голям процент от премиум трафика.
Навремето UA продаде всичките си слотове на JFK и реши, че оперирането единствено от по-евтиното EWR няма да промени съществено позиционирането на превозвача.
Сега ще им се наложи да платят повече са същите слотове, които продадоха само преди 3 години.

https://www.flightglobal.com/news/artic ... fk-449086/

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1660
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » вт юни 05, 2018 11:58 am

Накратко:
- Поредния превозвач поръчал A320neo е Air Seychelles. Машините ще са моторизирани с LEAP
- Индийците разследват AirAsia Group за подкупи и корупция.
- Сubana спира всички вътрешни полети.
- Близкоизточен (ОАЕ, Кувейт и Бахрейн) консорциум купува 4,8% от Aeroflot. Тъй като продажбата е под 5%, сумата на сделката не е обявена. Кирил Дмитриев (Aeroflot СЕО) вече обави, че превозвача е отворен към сделки и с други инвеститори или увеличаване на дяловата собственост (ако близкоизточният консорциум пожелае това). Aeroflot изгуби около ¼ от цената на ценните си книжа на стоковата борса в сравнение с 2017-та.
- LAO airlines също търси купувач
- Много превозвачи с недостатъчен капацитет за лято 2018 – Air France взема на спешно на лизинг А340-200/300, Norwegian – А340-500, а Easyjet – А321
- Монголският парламент одобри приватизацията на MIAT Mongolian Airlines
- Vueling (нискотарифното подразделение на IAG), опериращи в момента основно от Барселона ще разкрие подразделение във Виена, което може да се тълкува и като пряко предизвикателство One World vs Star Alliance
- SilkAir (MI), нискотарифното звено на Singapore Airlines (SQ) за къси полети (за long haul се нарича Scoot) ще бъде интертгрирано изцало във превозвача, тоест бранда ще бъде закрит до 2020-та. На практика, SQ която вече е поръчала нови самолети за MI е решила, че не си заслужава да поддържа евтин бранд и затова новите машини ще са със IFE дори в икономичната класа (говорим все пак за регионални полети). Очевидно low cost полетите до по-близките дестинации ще бъдан изцяло предоставени на други АК, като SQ, която по принцип е известна със здрави тарифи, ще поддържа подобен имидж и при регионалните полети
- В Италия дойде на власт ново правителство и за пореден път продажбата на Alitalia се отлага.
- Ново JV между Delta, Air France и Virgin Atlantic (последната е и 49% собственост на Delta), което пък от своя страна е инвазия на SkyTeam на британска зема, по принцип досега запазена територия на One World (основно IAG и American)
- Adria Airways с зиресктни полети SOFLJU (София-Любляна). Цените са изненадващо високи, дори без чекиран багаж. Машините са CRJ 7-ма серия, а за единични дати – Saab 2000.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1660
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » нед юни 10, 2018 7:37 am

След поуспокояване на ситуацията със Северна Корея, Air China възобнови полетите си до Пхенян. Те ще бъдат три пъти седмично (понеделник, сряда и петък), с малки самолети (738).
Изображение
Пекин няма да поднови обаче JV-то с Air Koryo, тоест от тук нататък китайците ще продават единствено собствените си полети.
Продължават разбира се полетите на самата Air Koryo (JS) до трите и единствени дестинации - PEK (Пекин), SHE (Шънян) и VVO (Владивосток), които и никога не са били спирани.
Изображение
Разбира се, при подобно разписание, летище FNJ (Пхенян) няма как да се претовари – полетите са макс. 2 до 3 на ден, а на днешна дата (10.06, неделя) няма нито един граждански полет.
Добра новина е все пак, че Air Koryo вече имат собствена страница, която и продава билети (навремето имаше, но единствено като рекламна такава).
http://www.airkoryo.com.kp/

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1660
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » нед юни 10, 2018 9:39 am

Правителството но Китай поиска от Индия промяна в билатералното споразумение за слотовете по летищата в двете страни, тоест честотите на полетите да бъдат увеличени двойно. Индия обаче отказа (https://timesofindia.indiatimes.com/bus ... 501623.cms). Китайските АК вече бъркат яко в здравето на Air India, която предлага полети BOMJFK €977, докато китайския дъмпинг през Пекин е едва €468
Изображение



LOT продължава с изненадващия, дори парадоксален :shock: (включително за мен) възход – само през тази година предстои доставката на 3х789, 6хЕ95 и 3х7М8. Нови дестинации от Варшава – Каунас и Нюрнберг, от Кракув – Будапеща и Чикаго, от Ржешув – Тел Авив и Ню Йорк, поголовно увеличаване на честотите до съществуващите вече такива, а по линия на Open Skies – директни полети Будапеща-Ню-Йорк. Варшавското летище отдавна задмина Пражкото, само за миналата година ръста на полетите е 22%. Невероятен успех е и че 25% от пасажерите са правили само трансфер в Варшава. Това включва и пасажери от София (докъдето LOT вече лети 2 пъти дневно) и особено от Белград, тъй като се оказва, че сърбите предпочитат трансфер с LOT до Ню-Йорк, отколкото директния полет на родната Air Serbia. Взето е и решение за изцяло ново летище, защото Шопен/Окече просто се пръска по шевовете и то само няколко години след като беше построен още един, изцяло нов терминал.
Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1660
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » чет юни 14, 2018 12:34 pm

Almasy написа:
нед юни 10, 2018 9:39 am
....LOT продължава с изненадващия, дори парадоксален :shock: (включително за мен) възход......
Вече и редовни полети WAWLCY (тоест LOT ще лети от 7-ми Януари и до Лондон Сити Ерпорт, освен до Хийтроу). Тия поляци буквално избиха рибата.
LOT така или иначе има 3х полета всекидневно до LHR (точно толкова има и British Airways). Ако сложим и НТА, това са 14 нон-стоп полета на ден Варшава-Лондон.
А сега и всекидневни до LCY.....Е, браво, няма какво друго да се каже в случая...... :o

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1660
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » съб юни 16, 2018 10:14 am

Иран:

- окончателно – никакви нови самолети (Airbus / Boeing / Bombardier / Embraer). Построените бройки 320, предварително предназначени за Iran Air вече са продадени на AirAsiaX и NAS. Boeing също е пласирал наречените за Иран 777. Липсва официално изявление от Bombardier или Embraer, но в страниците им не фигурират направените поръчки от ирански АК.
- състоянието на авиопарка е повече от катастрофално, самите иранци признават, че закупуването на нови самолети е неизбежно. Тъй като никой не си прави и илюзии, че Иран ще тръгне към политически компромис, евентуални доставчици остават единствено Китай / Русия.
- Mahan Air възнамерява да започне сезонни полети Техеран-Белград. Машината ще е А310-300, а полетите – 2 пъти седмично до края на летният сезон. Kish Airlines пък ще лети веднъж седмично от Шираз със А320
- опитите на Иран да съди Boeing са предварително обречени на неуспех. В контракта е посочено, че Иран е длъжен да заплати на 100% самолетите, преди те да бъдат доставени. До момента на излизането на САЩ от ядреното споразумение това не е било направено
- западните АК, които се бяха завърнали (след доста дълго отсъствие) на летище IKA (Техеран) засега са предпазливи. Макар и никоя да не е обявила спиране на полетите или редуциране на честотите, в болшинството от случаите се отказва изобщо какъвто и да е коментар

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1660
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » вт юни 19, 2018 1:20 pm

Air New Zeeland (NZ) пред взимане на решение за регионален самолет.

Изображение

Бройка не е уточнена, но но едва ли ще е малка, предвид мрежата на превозвача.
Освен това съществува почти пропаст между настоящите модели на NZ по отношение на вместимостта. Най-малките им машини (ATR72) са с 68 места, а следващите (А320) – с 171,места. NZ все още оперира и с няколко Q300, но те съвсем скоро ще бъдат пенсионирани, а намерението е те да бъдат заменени с машини с малко по-голяма вместимост.
Всичко това прави CS много вероятен кандидат. Стига разбира се, да се разберат за цената, защото варианта с IAG не е изключен.
Амбицията на NZ е превръщането на AKL (Оуклънд) в хъб, който да си съперничи със SYD (Сидни).

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Което означава и остра конкурентна схватка с Qantas (QF).

Изображение

NZ ще разчита на подкрепата на партньорите си от Star Alliance, които също имат изгода от подобно развитие на нещата – региона почти изцяло се владее от One World (чийто пък член е QF). Вероятно и в тази връзка NZ планира и да не подновява JV-то си с Virgin Australia

Изображение

което изтича в края на годината, тоест ще разчита на себе си по отношение на захранването на интерконтиненталните си полети от по-близки дестинации.
Междувременно NZ предвижда и пенсионирането на флотилията си от 77W. Кандидати в случая пък са 359, 35К и 779.
779 като че ли идва малко голям за превозвача. Ако бъде избрана WB машина на Ербъс, това прави вероятността за CS още по-голяма.
NZ винаги е в първите редици на най-добрите АК в света.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1660
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » чет юни 21, 2018 2:50 pm

Изненада – въпреки че Делта (DL) отдавна поръча С-серията, последва поръчка и за 20 броя CRJ900 на същия производител (Bombardier). Самолетите ще са с нов интериор (конфигурация 76 места в две класии – бизнес и икономична) и с тях ще бъдат заменени настоящите CRJ700. Излиза, че С-серията все пак е голяма за някои маршрути на DL. CRJ900 са избрани пред Е175 (Е1) заради малкия по-нисък разход на гориво. И сякаш са се наговорили с American – втората АК поръча още 30 х CRJ900. Това са общо 50 машини, което не е малко, като се има предвид, че до момента твърдите поръчки за модела бяха 48 и се смяташе, че нови няма да има, заради появата на С-серията. Явно има още хляб в CRJ900 и CRJ1000.
Изображение
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1660
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пет юни 22, 2018 8:53 pm

Класация за най-добрите АК в света

1. Qatar Airways
2. Singapore Airlines
3. ANA All Nippon Airways
4. Emirates
5. Cathay Pacific
6. EVA Air
7. Lufthansa
8. Etihad Airways
9. Hainan Airlines
10. Garuda Indonesia
11. Thai Airways
12. Turkish Airlines
13. Virgin Australia
14. Swiss Int’l Air Lines
15. Qantas Airways
16. Japan Airlines
17. Austrian
18. Air France
19. Air New Zealand
20. Asiana Airlines
21. Bangkok Airways
22. KLM
23. China Southern
24. Hong Kong Airlines
25. Finnair
26. AirAsia
27. Cathay Dragon
28. Norwegian
29. Air Canada
30. Aeroflot
31. Malaysia Airlines
32. Delta Air Lines
33. Virgin Atlantic
34. Korean Air
35. China Airlines
36. Alaska Airlines
37. Aegean Airlines
38. Aer Lingus
39. jetBlue Airways
40. British Airways
41. easyJet
42. Iberia
43. Virgin America
44. Jetstar Airways
45. AirAsiaX
46. Air Astana
47. Vietnam Airlines
48. Ethiopian Airlines
49. South African Airways
50. Avianca
51. Saudi Arabian Airlines
52. Azul Brazilian
53. Oman Air
54. Southwest Airlines
55. Porter Airlines
56. SilkAir
57. Indigo
58. WestJet
59. LATAM
60. Scoot
61. Jetstar Asia
62. TAP Air Portugal
63. Alitalia
64. Eurowings
65. SAS Scandinavian
66. Thomson Airways
67. Philippine Airlines
68. Brussels Airlines
69. Copa Airlines
70. Air Transat
71. Azerbaijan Airlines
72. China Eastern
73. Jet Airways
74. American Airlines
75. Fiji Airways
76. Ryanair
77. Air Mauritius
78. United Airlines
79. LOT Polish
80. Air Seychelles
81. SriLankan Airlines
82. Icelandair
83. Juneyao Airlines
84. Gulf Air
85. Air Berlin
86. Hawaiian Airlines
87. American Eagle Airlines
88. Vueling
89. Air Nostrum (Iberia Regional)
90. Tigerair
91. Kenya Airways
92. Royal Brunei Airlines
93. Air Malta
94. Xiamen Airlines
95. S7 Airlines
96. Peach
97. Royal Air Maroc
98. Air China
99. Air Canada rouge
100. Aeromexico


Няколко коментара:

Qatar Airways (QR) отново зае престижното първо място. Това е и единствената 5 звездна АК оперираща от София, по мое лично мнение – на много адекватни цени. Проверявал съм няколко пъти – от други летища QR буквално дере кожи (също като колегите си по статус, като Singapore Airlines), но от SOF тарифите са сравними, че и често по-ниски от тези на много по-„посредствени” АК. Вярно, че тези тарифи винаги са промоции, но общо взето промоциите от София никога не свършват – като се влезе в страницата им и половината от предлаганото е на „промоция”, така че българите почти сме привилигеровани, що се отнася до катарскияа превозвач.
Изображение


Turkish обаче търпи регрес – от 7-мо място слезе на 12-то.
Изображение

по подобен начин стоят нещата и с Qantas
Изображение

Аeroflot, каквито и проблеми да има, върви отново нагоре – от 40-то дръпна на 30-то място
Изображение

но още по добре се представя Alaska, която от 60-то скочи на 36-то място
Изображение

IAG вървят надолу – и British Airways, и Iberia са изгубили над 10 пункта, което е много лошо представяне, единствено Aer Lingus е подобрила позицията си, а Vueling и Level общо-взето никой не ги смята за нищо
Изображение

конкурентната Virgin Atlantic също не е в кондиция и е слязла на 28-мо място
Изображение

Във неочакван възход са обаче Saudi Arabian, които са се преместили от 82-ро на 51-во място, не по-малка изненада в това отношение e и Ryanair, която обикновено също е лауреат, но в другия смисъл – като печеливш на приза „най-лоша” АК
Изображение
Изображение

В крайна сметка, в първата десятка кой.знае какви изненади няма, с изключение на факта, че за първи път се нарежда и Garuda
Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1660
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » чет юли 05, 2018 7:09 am

Almasy написа:
чет май 31, 2018 12:17 pm
Singapore Airlines (SQ) възобновява директните полети SINEWR (Сингапур-НюЙорк), навремето изпълнявани от A340-500 на 18-ти Октомври. Разбира се, машината ще е вече A350-900LR................................Цени все още не са обявени, но се очаква да бъдат доста височки. SQ винаги се е водил премиум превозвач и за разлика от QR не особено склонен на промоции.
Цената вече е ясна – EUR 1771 за Y+ класата и EUR 4775 за бизнес класата.
Ако говорим за бизнес класата, това не е малко, като се има в предвид, че Air China иска по-малко от половината за трансфер през Пекин, и в същото време не е много, защото друг намазан с класата си превозвач – Emirates – само с някакви си 500 евро по-малко за трансфер през Дубай. Същото се отнася и до Cathay Pacific (трансфер през Хонг-Конг) и Qatar Airways (трансфер през Доа), а All Nippon дори иска същата цена за трансфера си през Токио.
Полетите на самата Singapore Airlines пак до Ню-Йорк, но със стоп във Франкфурт, изпълнявани от А380 си остават на същите цени – едва с около с 200 евро по-евтини, тоест разликата не е никак съществена.
Според превозвача, въпреки че времето се удължава с няколко часа (първо заради маршрута, второ заради престоя във Франкфурт), бизнес класата на А380 предлага много по-голям лукс, отколкото тази на А359LR. Последното безусловно си е вярно – на Singapore и се наложи разработването на нови седалки за А359LR, защото за тези от бизнес класата на А380 просто няма достатъчно място, после – URL самолета не предлага глезотии като бар и душ-кабини.
Последното предполага че директните ULR полети, ще се ползват основно от хора, пътуващи по работа, за които всеки час е важен, както и от корпоративни клиенти, на които фирмата плаща билета и ги иска възможно най-бързо на работа.
Полети на А380 пък си остават за по-заможни туристи или просто хора, за които времето не е чак толкова съществено и предпочитат предимствата на възможно най-големия лукс.

Потребителски аватар
Fighterland
Мнения: 672
Регистриран: вт ное 27, 2007 6:34 pm

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Fighterland » съб юли 07, 2018 10:22 am

Almasy написа:
чет юли 05, 2018 7:09 am
...
Според превозвача, въпреки че времето се удължава с няколко часа (първо заради маршрута, второ заради престоя във Франкфурт), бизнес класата на А380 предлага много по-голям лукс, отколкото тази на А359LR. Последното безусловно си е вярно – на Singapore и се наложи разработването на нови седалки за А359LR, защото за тези от бизнес класата на А380 просто няма достатъчно място, после – URL самолета не предлага глезотии като бар и душ-кабини.
Последното предполага че директните ULR полети, ще се ползват основно от хора, пътуващи по работа, за които всеки час е важен, както и от корпоративни клиенти, на които фирмата плаща билета и ги иска възможно най-бързо на работа.
Полети на А380 пък си остават за по-заможни туристи или просто хора, за които времето не е чак толкова съществено и предпочитат предимствата на възможно най-големия лукс.
На няколко пъти ми се е случвало да бъда на дискусии по тази тема с колеги в Западна Европа (за полети до Канада/Щатите по тихоокалнските градове). Масово предпочитаха директния полет. Даже с единия се бъзикахме, че отива до Сан Франциско да пие едно кафе и се връща (сумарното му време там беше към 6ч. Шефът му се беше опитал да го убеди да ходят с трансфер (Ню Йорк), на което колегата категорично отказа, дори и срещу пътуване в по-висока класа (това не е фактор за научните проекти, защото се финансират само економска класа, когато някой директор от институция отиде - тогава може да вдигнат нивото, но за разлика от при нас, там е идейно по-регламентирано). То вярно, че човекът е възрастен и искал да се поразтъпчат и раздвижат, че за неговите 55 години си е тегаво Париж-Сан Франциско, ама си е време този престой. "Не стига, че пътуваш един ден, ами и допълнително ще висиш на летища. Директния полет." беше казал един немец или холандец за Ванкувър.
На десет мили от Монтана
в посока Дунавският бряг...

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1660
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » съб юли 07, 2018 10:57 am

Абе....Не знам.
Аз имам малко различно мнение по въпроса.
За бизнес класа може и да е за предпочитане само директни и много дълги полети.
За икономична (туристическа), в която аз летя обаче..... :roll:
Повече от 7-8 часа е адски много бе човек :shock:
Полета Рим-Рио беше 12 кусур. Абе спиш там към 8 часа, ама макс.толкоз - то и ултра добро спане в тази класа няма как. Айде още 4 часа издържаш, макар и кажи-речи на нокти вече. Ама 18 и кусур часа, както е полета Сингапур-Ню-Йорк...... :shock:
Ша са озъбя ти казвам.
Че и полетите до Азия. Добре, Куала Лумпур-Доа или Банкок-Доа дето са към 7-8 часа спиш. Изкарва се. Ама добре че малко се поразтъпчеш на летището в Доа, че инак още 5 часа на таз седалка :evil:
То дори и така, пак лошо ти става като се качиш на втория полет, просто броиш минутите.
Мюнхен-София е 2 часа, ама Мюнхен-Гран Канария - към 5. Уж не толкова много, ама в тяснофюзеляжен самолет на тез седалчици....Че ако си и пушач :lol:
Аз нямам нищо против трансферите при дългите полети, определено (пак повтарям - не летя в бизнес класа). Стига да не са много дълги, разбира се (над 2-3 часа).
Че инак, колкото и да обичам самолетите и летенето.....Голям секлет ме фаща, гръб и врат почват да се схващат, Д-то да боли, изобщо......не е купон.
Пък съм и на 50.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1660
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пон юли 30, 2018 5:00 pm

Alitalia: ново правителство, нов курс – държавата винаги ще притежава 51% от превозвача

http://www.ansa.it/sito/notizie/cronaca ... 0d89a.html

filip
Мнения: 76
Регистриран: съб мар 01, 2008 10:13 pm

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от filip » нед авг 05, 2018 11:14 pm

Попаднах случайно на това творение. Върхът на безвкусицата... Air Belgium
1.jpg
1.jpg (237.48 KиБ) Видяна 180 пъти

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1660
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пон авг 06, 2018 12:32 pm

Тя пък една АК....С 3 самолета на кръст (вярно long haul) и кажи речи толкова дестинации.
Изобщо Белгия е жив зян с превозвачите – SN (Brussels Airlines) също е „цъфнала и вързала”, както вече е ставало въпрос и от години пили нервите на LH Group CEO-то.
BTW, изобщо не я разбирам тази практика с ливериите, които непременно трябва да корелират с националния флаг.
В повечето случаи са безкрайно отегчителни, като типични примери са Bulgaria Air
Изображение
и Aeroflot.
Изображение
Е, има и успешни, но много често (както и конкретния случай с белгийците) навяват чувство за пълна липса на фантазия.
AK като Lufthansa
Изображение
Qantas
Изображение
или Singapore Airlines
Изображение
нямат нищо общо със знамената на съответните държави и въпреки това са изключително успешни, като никой не ги смята за по-малко „национален превозвач”.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1660
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » чет авг 09, 2018 11:45 am

Филип, ето нещо още по-грозно

Изображение

Изображение

Изображение

Никога не съм ги "разбирал" тези кунг-фу панди, покемони и междузвездни войни....... :|

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1660
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » съб авг 18, 2018 7:17 am

- Qatar Airways доволни от експанзията си в Източна Европа – след като удвои капацитета до Варшава и откри редица нови линии, вкл. Тесалоники и Талин, от Октомври се увеличава почти двойно и капацитета до Прага (превключване от 320 на 788)
- След политическия скандал, Saudi Arabian спира полетите си до Канада (https://edition.cnn.com/2018/08/07/midd ... index.html). Това обаче се оказа добре дошло за Emirates и Etihad, които тутакси увеличиха честотите си до Торонто.
- Air Serbia (JU) в спирала надолу. Търканията с инвеститора Etihad отдавна са публична тайна, а от месеци в SkyTrax оценките за превозвача са унищожителни, с преобладаващи 1-ци (от максимално 10 точки), особено що касае бизнес класата
- Delta продължава със възхода си и вече няма никакво съмнение,че е номер едно в „светата троица” (Delta/American/United). Наскоро превозвача сключи JV и с Korean Airlines, което е ключов момент относно експанзията му в Североизточна Азия.
- Една рядка машина изчезва от небето - Uzbekistan Airways спира полетите с Ил-114 (http://aeronauticsonline.com/ilyushin-i ... the-skies/)

Изображение

Потребителски аватар
Amazon
Мнения: 264
Регистриран: пон фев 03, 2014 8:28 pm

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Amazon » нед авг 19, 2018 1:58 am

Поредният руски убиец. Само при тестовите изпитания на пътническият и карго варианта загиват 12 човека.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1660
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » нед авг 19, 2018 7:09 am

ОТ:
BTW, руснаците се бяха отказали от платформата, след като се видя, че мераклии да закупят самолета няма, а единичните руски АК (дали не беше и само една - Выборг), които се ангажираха с няколко машини, спряха полетите им много преди това да се случи с Uzbekistan Airways.
За алтернатива беше избран Q400 и дори беше сключен договор с Bombardier за първоначално 100 бройки, като лизингодателя Илюшин Финанс веднага намери мющерии (превозвачи) за машините. Раутата дето се вика опечена, дори мисля, че беше избран Уляновск, като локация за окончателно сглобяване.
След събитията в Украйна обаче и повече от твърдото "No Way" от страна на канадците, от немай къде руснаците отново изровиха чертежите на Ил-114 и отдавна се гласи вариант 300

http://www.zhukvesti.ru/articles/detail/41815/

Отговори