Trip Reports

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1843
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Trip Reports

Непрочетено мнение от Almasy » вт ное 06, 2018 11:30 am

Rhodes town/Landing
Прикачени файлове
RHO008.JPG
RHO008.JPG (1.62 MиБ) Видяна 1447 пъти
RHO002.JPG
RHO002.JPG (1.86 MиБ) Видяна 1447 пъти
RHO001.JPG
RHO001.JPG (1.69 MиБ) Видяна 1447 пъти

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1843
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Trip Reports

Непрочетено мнение от Almasy » вт ное 06, 2018 12:54 pm

filip написа:
съб окт 06, 2018 8:39 pm
Доволен ли си от Лот ? Още ли дават по една студена вода по време на полет ?
Виж сега…Очевидно имаш в предвид сървиса, основно кетъринга.
Трудно ми е да ти кажа каквото и да е било, при положение, че над 90% от европейските превозвачи вече имат идентичен тертип на поведение и предлагат топла храна само при полети над 3 часа.
При полетите SOFWAW vv, LOT не правят изключение – сървиза е всякакви видове безалкохолни, кафе/чай, малък сандвич (не е за наяждане) и десертен блок (гледа се с лупа). Ако очакваш по време на полета да се нахраниш (еле пък мъж като мен над 100 кила) – забрави.
Но в края на краищата са екзактни по отношение на излитане/кацане, трансфери, багажна политика, отношение на екипаж.
Инак, да – по вътрешните полети сървиса е една гола водица.
Как да ги наплюя, като при друг legacy (Air Europa), по вътрешните линии дори голата водица се заплаща (почти като при НТА).
Е, има АК, които предлагат повече. Aegean дори при вътрешните си полети предлагат избор на всякакви безалкохолни, както и нещо като крекери и малко шоколадче.
Но на фона на общата маса, да кажа, че съм недоволен от LOT би било неадекватно.

filip
Мнения: 105
Регистриран: съб мар 01, 2008 10:13 pm

Re: Trip Reports

Непрочетено мнение от filip » вт ное 06, 2018 2:16 pm

Ooo да, в никакъв случай не мога да се оплача и аз от тях. Не съм имал проблеми нито със закъснения, нито с багаж. Преди няколко години ги ползвах по SOF-WAW-KTW, миналата година основно SOF-WAW-TLL. Иначе да, кетъринга на другите авиокомпании летящи из Европа е да кажем като отбиване на номера, при Лот някак си ми остана като впечатление това, че дават по една чаша студена вода по време на полет. Винаги ги асоциирам с това :)

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1843
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Trip Reports

Непрочетено мнение от Almasy » вт ное 06, 2018 6:49 pm

Аз WAWKTW и KRKWAW съм летял преди около илядо години с Ан`че :lol:
Просто не е истина, как отмина времето :cry:
То тогава и SOFWAW се летеше с TU5 (и LOT, и BALKAN).
Още помня номерата на полетите - LO131/LO132 и LZ351/LZ352 :D
По едно време BALKAN литна до там с 735, а LOT много по-рано вече летеше с 734.
В днешно време FB (BulgariaAir) не лети изобщо до Варшава. За сметка на това LOT лети 3 пъти дневно до София, но номерацията на полетите е вече съвсем различна.
Освен това LOT си имаха лятото и редовен полет до Бургас - и с него съм летял, но само в едната посока (WAWBOJ). И номера на този полет помня - LO135 :lol:
А като си помисля, че забравям къде оставям тутурутката и наскоро пак я търсих с часове...... :(

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1843
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Trip Reports

Непрочетено мнение от Almasy » чет ное 29, 2018 10:38 am

1. BOJKRK OCT07 20.05/21.00 FR3715 738
2. KRKBOJ OCT14 21.25/00.15+ FR3716 738

1. SOFATH NOV03 10.40/12.00 A3981 320
2. ATHRHO NOV03 13.30/14.30 OA208 DH8
3. RHOATH NOV11 10:35/11.35 OA205 320
4. ATHJNX NOV11 12:45/13:30 OA10 AT4
5. JNXATH NOV18 13:55/14:40 OA11 DH8
6. ATHSOF NOV18 17:30/18:50 A3982 319

SOF - Vrazdebna Apt. (София, България)
KRK – Jana Pawła II Kraków-Balice Apt. (Кракув, Полша)
ATH - Eleftherios Venizelos Apt. (Атина, Гърция)
RHO – Diagoras Apt. (Родос, Гърция)
JNX – Naxos Island National (Наксос, Гърция)
FR - Ryanair
A3 – Aegean Airlines
OA – Olympic Air
AT4 – ATR 42-600
DH8 – Bombardier DHC-8 Q400
319 – Airbus A319
320 - Airbus A320
738 – Boeing 737-800
+ - пристига на следващия ден

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1843
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Trip Reports

Непрочетено мнение от Almasy » ср фев 13, 2019 4:00 pm

1. SOFDOH JAN19 12.25/18.05 QR228 320
2. DOHKUL JAN19 19.30/05.05 QR844 332
3. KULLGK JAN25 15.00/16.00 MH1446 738
4. LGKKUL FEB01 19.40/20.45 MH1459 738 Business Class
5. KULDOH FEB02.02.15/05.35 QR853 77W
6. DOHSOF FEB02 06.55/11.25 QR227 320

SOF = Vrazdebna Apt. (София, България)
DOH = Hamad Int. Apt. (Доа, Катар)
KUL = KLIA Apt. (Куала Лумпур, Малайзия)
LGK = Langkawi (Ланкауи, Малайзия)

QR = Qatar Airways
MH = Malaysian Airlines

320 = Airbus A320
332 = Airbus A330-200
738 = Boeing 737-800
77W = Boeing 777-300ЕR

Нямам време за дълги трип репорти, както едно време, но поне нещо което засяга самите полети няма да пропусна.

Сиреч - да внеса уточнение защо пътувах LGKKUL бизнес класа. Не е защото много съм забогатял (инак нямаше 2 кредита ми висят на главата). Не е и защото в икономичната класа вече нямаше места (пазарихме както винаги доста рано билетите).
Не се сефтосвам с Malaysian Airlines (MH) – с тях съм летял KULCGK (Куала Лумпур – Джакарта) и DPSKUL (Бали-Куала Лумпур). Това обаче са международни полети – при тях МН (както и Qatar Airways, пък и доста други азиатски АК) позволяват 30 кг чекиран багаж.
Като почнахме да букираме полетите KULLGK – какво да видим – по вътрешните линии МН позволява едва 20 кг чекиран багаж за икономична класа. Дори не и стандартните за доста АК 23....
Ми ся?
То не е имало път да не се връщаме с натъпкани догоре куфари с джунджурии, често буклучета. Туй като купиш, онуй като купиш. Еле пък аз както обичам да пазаря дърво и керамика. Къде ти – то 30 не стигат (плюс 7-те в ръчния багаж), често сме „крили” на чекинга разни найлонови торбички с ултратежките неща.....До Рио също имахме късмет, защото Alitalia, която позволява едва 23 кг чекиран багаж до Азия (Y класа), до Рио и Буенос Айрес позволява 2 х 23 кг (пак икономична класа, съответно 2 х 30 за бизнес).
Айде, KULLGK нама да има проблем – от самата Кулала Лумпур все още ще сме се изпазарили само наполовина. На връщане обаче от Ланкауи (тоест полета LGKKUL) вече раутата е на бозук....
Почудихме се ко да праим. Първата ни мисъл беше – е няма накъде, ще трябва да заплатим за единия вътрешен полет свръх багаж. Ама колко....Те прибират на килограм свръхтегло процент от билета, за 10 кг (разликата от 20 до 30 кг) може ни ошмулят почти с парите за още един билет.
Ама глеам аз – Мълейжъ предлагат и така наречената тарифа бизнес-промо. При нея позволяват дори 40 кг чекиран багаж (макар че на нас толкова не ни трябват – няма после пък как да се качим на полетите на Qatar Airways).
Разликата със стандартната бизнес тарифа е, че нямаш право да променяш датата (без наказателни такси), което нас определено не ни интересува, както и на пълно връщане на парите при отказ от пътуване (което също не ни интересува).


• Economy Promo 20
• Economy Smart 20
• Business Promo 40
• Business Flex 40
Comparison of the different classes.
Baggage Weight

Цената на отсечката на отиване с икономична класа (Еconomy Promo) e MYR 408.78 или EUR 88.87

Fri 25 Jan 2019
15:00 Kuala Lumpur(KUL)
16:00 Langkawi(LGK)
Total duration 01h00m, Direct flight
Class: S Fare type: Economy Promo
Air Fare - MYR408.78

Цената на отсечката на връщане вече с бизнес промо класа е MYR 679.00 или EUR 147.61

Fri 01 Feb 2019 Fri 01 Feb 2019
19:40 Langkawi(LGK)
20:45 Kuala Lumpur(KUL)
Total duration 01h05m, Direct flight
Class: Z Fare type: Business Promo
Air Fare MYR679.00

Е, разликата е 60 евра, но за свръхбагаж 10 кг ще ни ошмулят вероятно повече. Освен това не е дори двойно (по европейските линии тарифите са тройни и четворни за бизнес класата).
Айде – на връщане от Ланкауи кату ини крезове – бизнес класа

Всъщност целия билет (двете отсечки) излезе точно EUR 252 (с таксите), което е поносимо и даже съвсем добре, защото PG (Bangkok Airways) прибират толкова за вътрешната линия BKKUSM (Банкок-Ко Самуи), за билет при който и двете отсечки са икономична класа.

За наше безкрайно разочарование обаче, летише LGK (Ланкауи) е малко и се оказа, че няма business lounge. Така пропадна окончателно плана на хитрите свраки да се наядем със вкусотии на корем и освен това да се спиртосаме в несвяст с качествен алкохол (както подобава на балканци), че престоя на летище KUL, както и следващите дълги полети да минат неусетно и най-вече да заспим веднага. Остана ни само бизнес класата на самия полет, където седалките са 2-2 (а не 3-3), както и все пак прекрасната полетнта манджа и двете уискита (е повече за толкоз време няма как). Както и разбира се липсата на проблем с чекирания багаж.

Отговори