Руска военна авиация

Всичко за военната военната авиация по света
Потребителски аватар
Amazon
Мнения: 276
Регистриран: пон фев 03, 2014 8:28 pm

Re: Руска военна авиация

Непрочетено мнение от Amazon » вт окт 23, 2018 5:56 pm

Доколкото четох, проблема при руските радари не е мощността, а разделителната спосбност. По спомени при Су-35, околко 4 метра на 100 км. За това и пише, че миговете стрелят по групова цел.

Кало
Мнения: 2309
Регистриран: пон окт 08, 2007 11:20 pm
Местоположение: София

Re: Руска военна авиация

Непрочетено мнение от Кало » ср окт 24, 2018 9:17 am

Amazon написа:
вт окт 23, 2018 5:56 pm
Доколкото четох, проблема при руските радари не е мощността, а разделителната спосбност. По спомени при Су-35, околко 4 метра на 100 км. За това и пише, че миговете стрелят по групова цел.
Разделителната способност спрямо ВЦ по ъглови координати на сантиметровите РЛС е горе-долу равна :), като преимуществото е при ПФАР и АФАР, и разбира се процесуалната мощ и нивото на софтуера.

ПП - малко общи сведения за най-популярните съвременни авиационни РЛС накратко - https://avia.mstuca.ru/jour/article/viewFile/109/35

росен
Мнения: 262
Регистриран: чет ное 07, 2013 3:20 pm

Re: Руска военна авиация

Непрочетено мнение от росен » вт ное 13, 2018 11:25 am

Да хвърлим поглед на горчивата истина.
https://bmpd.livejournal.com/3402362.html

Потребителски аватар
фен27
Мнения: 395
Регистриран: чет сеп 23, 2010 10:54 pm

Re: Руска военна авиация

Непрочетено мнение от фен27 » ср ное 21, 2018 10:47 pm

Ще се стремят към гражданско производство на предприятията от ВПК след намаляването на поръчките за армията, което както признава самият Путин засега върви бавно. Но има някакви стъпки в тая насока.

Иначе конкретно за НАЗ - нямаше ли експортни перспективи за Су-34? Искаха го Алжир доколкото си спомням, но явно се предпочита Су-30 заради по-добрите изтребителни характеристики. А на Ту-160 какво се е планирало да му произвеждат в НАЗ?

Потребителски аватар
Sharana
Мнения: 49
Регистриран: пет сеп 15, 2017 2:52 am

Re: Руска военна авиация

Непрочетено мнение от Sharana » чет ное 22, 2018 5:35 pm

фен27 написа:
ср ное 21, 2018 10:47 pm
Иначе конкретно за НАЗ - нямаше ли експортни перспективи за Су-34? Искаха го Алжир доколкото си спомням, но явно се предпочита Су-30 заради по-добрите изтребителни характеристики. А на Ту-160 какво се е планирало да му произвеждат в НАЗ?
Ами няма вече желаещи за Су-34. Когато Алжир искаше не им дадоха, а завода силно се стараеше, сега вече пък няма и кой да иска. За Ту-160 там се правят крилата и стабилизаторите.

Стоян
Мнения: 812
Регистриран: пон яну 03, 2011 7:24 pm

Re: Руска военна авиация

Непрочетено мнение от Стоян » пет ное 23, 2018 12:38 pm



За първи път, военната версия. Всички предишни новини са били за цивилния вариант, с едно на ум, че ще има и военен.

Кало
Мнения: 2309
Регистриран: пон окт 08, 2007 11:20 pm
Местоположение: София

Re: Руска военна авиация

Непрочетено мнение от Кало » ср ное 28, 2018 12:45 am

Изкараха от цеха Ил-112В, говори се за първи полет до края на годината.


Кало
Мнения: 2309
Регистриран: пон окт 08, 2007 11:20 pm
Местоположение: София

Re: Руска военна авиация

Непрочетено мнение от Кало » чет дек 20, 2018 10:10 pm

Репортаж на Звезда, с вкичките му недостатъци, но все пак - посещение в Казан - изпитания на Ту-22М3М, Ту-160М, полет на Ми-38Т, информация за първия полет на обновения БПЛА Алтиус.

https://tvzvezda.ru/news/vstrane_i_mire ... 6-p5qd.htm

Кало
Мнения: 2309
Регистриран: пон окт 08, 2007 11:20 pm
Местоположение: София

Re: Руска военна авиация

Непрочетено мнение от Кало » пет дек 28, 2018 2:11 pm

Първи полет на Ту-22М3М.

https://tvzvezda.ru/news/opk/content/20 ... PJtPIr8ocU

octagon
Мнения: 369
Регистриран: пет окт 03, 2008 8:48 am

Re: Руска военна авиация

Непрочетено мнение от octagon » пет дек 28, 2018 11:11 pm

Носят се слухове, че екипажът е съкратен до двама души.
Fighters make show. Bombers make history.

Кало
Мнения: 2309
Регистриран: пон окт 08, 2007 11:20 pm
Местоположение: София

Re: Руска военна авиация

Непрочетено мнение от Кало » вт яну 01, 2019 1:46 am


piston
Мнения: 273
Регистриран: нед сеп 22, 2013 9:08 pm

Re: Руска военна авиация

Непрочетено мнение от piston » чет яну 03, 2019 10:38 pm

octagon написа:
пет дек 28, 2018 11:11 pm
Носят се слухове, че екипажът е съкратен до двама души.
Махнали са огняря??? :shock:

Кало
Мнения: 2309
Регистриран: пон окт 08, 2007 11:20 pm
Местоположение: София

Re: Руска военна авиация

Непрочетено мнение от Кало » чет яну 24, 2019 9:35 pm

Охотник-Б

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Потребителски аватар
JediMonster
Мнения: 129
Регистриран: пон сеп 15, 2008 9:29 pm
Местоположение: Осло Норвегия
Контакти:

Re: Руска военна авиация

Непрочетено мнение от JediMonster » пет яну 25, 2019 3:42 pm

Кало написа:
чет яну 24, 2019 9:35 pm
Охотник-Б
С този АЛ-31Ф не е много "стелт" или двигателя е някакъв друг но ми прилича на Ал-31Ф?

Кало
Мнения: 2309
Регистриран: пон окт 08, 2007 11:20 pm
Местоположение: София

Re: Руска военна авиация

Непрочетено мнение от Кало » съб фев 02, 2019 12:21 pm

1. да се ограничим в меренето на стелт по снимка :)
2. кръглото сопло, макар и да увиличава забелижимостта в задната полусфера, не е чак такъв проблем за ниската ЕОП в предната и отдолу. Още повече, че конкретният вариант е със сериозно екранирано сопло именно в долната полусфера.

https://a.radikal.ru/a24/1902/42/15dfd84ab13b.png

3. Двигателят на прототипа е АЛ-41Ф, като за серийния Охотник-Б се предвижда вариант без форсажна камера (не е ясно дали и с плоско сопло). Според инсайдерска информация и форсажът, и ОВТ в случая не се ползват и са програмно блокирани.

Потребителски аватар
tu-134
Мнения: 981
Регистриран: чет юли 17, 2008 7:28 am

Re: Руска военна авиация

Непрочетено мнение от tu-134 » съб фев 02, 2019 8:38 pm

Руснаците като цяло не им пука за соплото и ниската ЕОП в задна полусфера. За справка, Т-50.

Кало
Мнения: 2309
Регистриран: пон окт 08, 2007 11:20 pm
Местоположение: София

Re: Руска военна авиация

Непрочетено мнение от Кало » ср фев 06, 2019 7:19 pm

Мда, или Ф-35...

Потребителски аватар
tu-134
Мнения: 981
Регистриран: чет юли 17, 2008 7:28 am

Re: Руска военна авиация

Непрочетено мнение от tu-134 » чет фев 07, 2019 12:37 am

Макар че съм донякъде съгласен, понеже и на Ф-35 соплото не е плоско, нека погледнем малко подробностите.

При Ф-35 наистина има кръгло сопло, но с комплексна система от назъбени слоеве, и така наречени "turkey feathers". При Т-50 не се забелязва нищо подобно, освен на новия изделие 30, което до някъде наподобява това. Но докато при Ф-35 двигателя е покрит плътно до соплото с обшивка, термо- и стелт покритие, при Т-50 са оставени грубо голи и небоядисани двигателите, което е огромен източник на ИЧ емисии. При Ф-35 също така има система са частично охлаждане на изходящите газове, която се захранва със студен въздух от отделен източник. При Т-50 няма нищо такова. Отделно двигателя на Ф-35 е дълбоко "заровен" между стабилизаторите и опашките, и "вдлъбнат" навътре спрямо края на самолета, което също помага с прикирването на ИЧ емисиите.

Кало
Мнения: 2309
Регистриран: пон окт 08, 2007 11:20 pm
Местоположение: София

Re: Руска военна авиация

Непрочетено мнение от Кало » чет фев 07, 2019 9:03 am

Пак сравняваме стелт по снимка, към този проблем сочих. Иначе - викаш, на Су-57 не са покрити чак до соплото?

Изображение

Има ли някакъв начин да посмалим малко лъжите, че то ептем зле взе да става :)

Системата за охлаждане на струята от соплото с въздух, е меко казано - неефективна (особено при форсаж) за всеки с поне минимума разбиране. Хората, дето разбират, са отишли малко по-далеч в този аспект:

http://www.findpatent.ru/patent/260/2609816.html

За "вдлъбнатия" спрямо "края на самолета"двигател няма да говоря, че ме напушва смях. Явно Як-141 е бая по-стелт в тоя аспект от Ф-35...

Изображение

Ще повторя - нека се ограничим с митовете за интернет-лаици, разпрастранявани от диванни експерти, сред които принципът на определяне на ЕОП по снимка е водещ...

Потребителски аватар
tu-134
Мнения: 981
Регистриран: чет юли 17, 2008 7:28 am

Re: Руска военна авиация

Непрочетено мнение от tu-134 » чет фев 07, 2019 6:32 pm

Удобно подбираш нещата без да гледаш цялата картина. Разбира се, че сами по себе си тези решения не са толкова "стелт"...но в комбинация явно има определен ефект, достатъчен че да ги наложат. Това важи и за охлаждането на струята. А и самолета не е на форсаж постоянно. Никъде не съм твърдял колко точно е ЕОП но продължавай да се убеждаваш че грубата задна конструкция на Т-50 няма значение за ЕОП. И ако не по снимки, как по друг начин? Може да не знаем всички тайни на стелта но има определени конструктивни решения които са първопроходени от предишните поколения самолети F-117, F-22, B-2. Аз не виждам никакви решения за понижаване на ЕОП в задната част на Т-50. Ако има, покажи ми ги. И повтарям, не става дума за конкретно число.

Колкото до твоя пример със соплата, ами не са покрити до края. Има още място до подвижната част което стои непокрито. Макар че е подобрение от другите прототипи на Т-50. Виж соплото на F-35 колко е покрито и колко е това на Т-50.

Отговори