filip написа: ↑пет мар 01, 2019 9:16 pm
Ами те май нямаха никакво сериозно намерение да купуват още А380 така или иначе. Увъртаха нещо че бил много скъп.... А и 779 ще им е точния самолет за подмяна на 744 от към капацитет.
Ако А380 беше голям за повечето АК, в случая с British Airways (BA) е малко по-особен. Това се отнася и до друг играч от групировката IAG, а именно Iberia (IB).
WW (Уили Уолш – IAG СЕО) неколкотратно обяви, че е доволен от пърфомънса на самолета. И няма как да не е така, щом превозвача успяваше да пълни самолета и до дестинации като Дърбан (освен разбира се, Йоханесбург). В плановете му влизаха и 2-3 бройки за IB, която разбира се, няма да успее да захрани whalejet до Азия (примерно), но със сигурност щеше да успее до дестинации като EZE (Буенос Айрес).
WW не поръча допълнителни бройки от А380 по една единствена причина и тя и абсолютно същата, поради която не поръча и А220 (тогава още С-серията) и почти се раздели като враг след безкрайни преговори с канадците. И то при положение, че А220 е безумно нужен на британците, най-малкото заради LCY (London City Airport).
Тази причина се нарича искане на неимоверни отстъпки, или продай ми кон на цена на кокошка. Нито Bombardier се съгласи, нито Airbus, чийто още предишен шеф продажби (небезизвестният американец Джон Лийхи, който обаче се все пак накрая се пенсионира) беше тропнал с крак – „А380 или ще се продава на реална цена, или изобщо няма да се продава”.
В крайна сметка видяхме, че се случи второто.
Инак, като човек следящ какво се случва по въпроса, трябва да ти кажа, че WW мята поне едно 5 години въдици, с надеждата неговата раута (прееби другарче) да стане.
След като разбра, че от Ербъс са непреклонни, започна да каканиже, че като чисто нов А380 е прекалено скъп (то не, че е лъжа, но IAG чак толкова беднички не са) и по тази причина търси да закупи втора ръка такива. Но само ако са с двигатели RR. Което доста намаля броя на офертите, по-принцип повечето самолети са двигатели на EA.
SQ (Singapore) подмениха част от самолетите си с чисто нови и старите бяха предложени за продажба. Идеално – ето машини с моторизирани с RR.
Ема не – според WW те пък били много стари. Много пари щяло да глътне поддръжката.
След време МН (Мълейжъ) предложи част от своите почти чисто нови за продажба, пак моторизирани с RR. Сега пък били много скъпи.
Ееееееееееееее, ма то угода няма.
Пак ще повторя – цялата работа е дай ми кон на цена на кокошка…..
Така WW игра едно театро поне 6-7 години. И след като никой не се хвана, е виснал на вратата на Боинг (ако не и по-рано).
Инак….колко по-малък е като предложена вместимост 779 от 338?
Малко.
Е, 779 е робска галера, ама в крайна сметка на кого му пука за пасажера, еле пък в Y класата.
Както и да е, вече няма смисъл да нищим въпроса – програмата е мъртва.