Авиокомпании

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1906
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пон ное 04, 2019 11:51 am

filip написа:
вт окт 08, 2019 12:43 pm
Ах LOT ....Later Or Tomorrow.
Как им се получава схемата не ми е ясно ? Как въобще се разрастват ?
Нямам полет през последната година, който да е излетял навреме. Съответно връзките с другите полети са изпуснати. Аман !
Аз трансфер с тях един един единствен път съм имал в рамките на близките 10 години, тогава нямах проблем.
Честно казано и аз съм доста изненадан от успеха им.
Приказката е, че са много популярни май в Балтика, самата аirBaltic ич биля не е харесвана, основно заради практиките си, да дере кожата на пасажерите за щяло и нещяло.

filip
Мнения: 115
Регистриран: съб мар 01, 2008 10:13 pm

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от filip » пон ное 04, 2019 2:35 pm

"Приказката е, че са много популярни май в Балтика, самата аirBaltic ич биля не е харесвана, основно заради практиките си, да дере кожата на пасажерите за щяло и нещяло."


Определено, имам преки наблюдения, основно с полети Варшава - Талин, Естония. В този регион Lot и Nordica играят заедно и са сериозна конкуренция на Air Baltic, да не говорим че са и по предпочитани от хората.
DSC_0212.JPG
DSC_0212.JPG (5.72 MиБ) Видяна 1739 пъти
DSC_0275.JPG
DSC_0275.JPG (6.19 MиБ) Видяна 1739 пъти

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1906
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » чет ное 07, 2019 9:34 am

Lufthansa - Икономии, икономии, икономии.
Манджата включително :(

https://onemileatatime.com/lufthansa-re ... l-service/

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1906
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » чет дек 26, 2019 11:09 pm

Spirit (NK) вгорчи Коледата на Boeing - АК,която вече има твърда поръчка за 68 х A320 Neo, обяви още 100 броя плюс 50 опции

https://www.reuters.com/article/us-spir ... SKBN1X21XE

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1906
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пет дек 27, 2019 12:53 pm

След като стана ясно, че ембаргото няма да падне скоро, Иран за пореден път тръгна да купува самолети втора ръка, като в случая изпазари няколко 319 от Rossiya Airlines и Air China, които заменят вече старите си машини (19 годишни) с нови.

https://financialtribune.com/articles/d ... -air-fleet

BTW, Iran Air е една от АК, които бият рекорда – борд EP-IBS (Airbus A300B2) със сериен номер 80 е закупен втора ръка през 1980-та и още активен.
Машината лети за първи път между Лондон и Париж през 1974-та.
Тоест е над 45 годишна.

Изображение

Друга такава АК беше (фалира) LAB (Lloyd Aereo Boliviano), която щъкаше с едни не знаещи вече годините си 727 и 72S (че и накрая уинглети дори им турна)

Изображение

Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1906
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пон яну 13, 2020 5:52 pm

Новата (пипната) ливерия на Аeroflot (SU) с която ще бъдат и новите и 359 (А350-900)

Изображение
Изображение

И която трудно може да се нарече "нова" предвид неголямата разлика със сегашната

Изображение

Но IMHO, насоката е правилна, по-малкото "цвят" в задната част на фюзеляжа прави самолета по-елегантен и е в синхрон със съвременните тенденции на минимализъм.
Аз така или иначе никога не съм харесвал нашарените като коледни елхи самолети.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1906
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » съб фев 22, 2020 11:23 am

CUBANA Fleet Update

CU-T1254, който 6 години беше на земята, най-после е в летателна годност.

Изображение

https://www.cibercuba.com/noticias/2019 ... -tras-anos

Самолета е бил ремонтиран в Русия, само че бройката летящи Il9 във флотилията на CU не се увеличава, защото CU-T1251 е отново на земята от 12-ти Февруари ( миналата година беше върнат в летателна годност след много дълъг ремонт във Воронеж). CU-T1717, който CU закупи втора употреба (еx SU машина) пък вече е минал 25 години и бъдещето му не изглежда розово (едва ли ще бъдат правени опити да бъде ремонтиран).

За Русия (Уляновск) обаче ще замине CU-T1702 - първият от всички приземени TU2 (Ту-204), който ще бъде и първият върнат от типа в летателна годност. Останалите – още един пасажерска версия - CU-T1701 и два карго CU-T1700 и 1703 са в глухи стоянки на летището в Хавана и общо взето състоянието им е плачевно (поне визуално).

Що се отнася до флотилията Aн-158, която също изцяло е на земята, обещанието е, че до лятото 2 борда ще бъдат върнати в експлоатация.

В момента CU лети със смесица от 737/320, като наетите машини са възможно най-стари (25-30 годишни). Що се отнася до long haul дестинациите АК за в момента ще трябва да се задоволи с двата летящи IL9. Това не невъзможно, защото в Европа остана една единствена (Мадрид), а останалите са Торонто и Буенос Айрес.

При всички случаи CU едва ли ще прави повече опити за лизинг на западни long haul машини – тя не беше в състояние да покрие вноските на двата A340-300 дори за 6 месеца и самолетите бяха върнати предсрочно.

Това пък навежда на мисълта, че един ден, кубинците може да са първия чуждестранен клиент на CR-929.
Вероятността да се намери банка, която да финансира покупката на 787 или 350 както излиза е много малка.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1906
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пон мар 02, 2020 10:50 am

SA (South African Airways) по подобие на AZ (Alitalia) многократно беше помпана от правителството със субсидии. То вярно, последното се отнася и до SU (Aeroflot), но SU е във цветущо здраве, харесвана от пасажерите и в крайна сметка положителен финансов баланс.
Налятите в SA пари я спасиха от фалит, но толкова – АК продължава буквално да крета.

Изображение

Наскоро дойде поредното доказателство – SA спира полетите си до MUC (Мюнхен), а щом и до там полетите и са губещи....Партньора й – Airlink прекратява от Юни всякакви франчайзи и става напълно самостоятелна АК (https://www.fin24.com/Companies/Industr ... e-20200116). На субдивизията SA Express кредиторите отдавна дишат във врата, явно южноафриканското правителство ще трябва да се напъне да спасява и него.
9-те стари А340 (смесица от 343 и 346, SA все още оперира с останалите 346 до дестинации като FRA) са обявени за продажба (заедно с резервните двигатели), но исканата цена (измъдрена най-вероятно от някой чиновник в транспортното министерство) е толкова висока, че купувач едва ли ще се намери.
Същевременно SA вече започна операции по линията JNBJFK с новите 359 (А350-900), но последните не са нейна собственост, а на лизинг. А докога превозвача ще има пари да го плаща никак не е ясно.

Изображение

Вероятно до следващата финансова инжекция.
А парадоксалното е, че правителството нямаше средства дори за последната – парите са всъщност на частен инвеститор, а правителството – само гарант.
При всички случаи, липсата на пасажери не е причина за състоянието на превозвача – VS (Virgin Atlantic), която никога не е летяла до ЮАР, стартира полети до CPT (Кейптаун), а BA (British Airways) увеличи своите. Просто пътникопотока избягва полетите на SA.


ME (Middle East Airlines) рефрешна ливерията си

Изображение

в сравнение със старата

Изображение

IMHO – не особено удачно.


DL (Delta) ще е официалният превозвач на олимпиадата в Лос Анжелийз през 2028, както и на американските спортисти от 2020-та

Изображение

Досега на тази позиция за повече от 40 години беше UA (United). Предвид финансовото състояние на двата превозвача обаче, едва ли има изненадани от развоя на събитията – DL е в цветущо здраве, за разлика от UA. DL ще плаща всяка година по $50 милиона за правата и отделно $400 милиона спонсорство на американския тийм.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1906
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пет апр 03, 2020 11:32 am

След пенсионирането на 733 и DH8, аirBaltic (BT) ще има флотилия съставена единствено от А220.

Изображение

Превозвача беше launch customer на вариант 300 и вече на два пъти (отделни траншове) поръчва машината.
Със споменатото пенсиониране се очаква и трети, за още около 18 машини.

http://www.baltic-course.com/eng2/transport/?doc=155015

Отговори